Gå til innhold

har du noen tenkt over at utlendinger kan være rasister???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, folk med innvandrerbakgrunn er som hovedregel ikke rasister.

Det burde du vite.

Anonymkode: b8262...125

Rasisme kan gå begge veier! Er du utlening i Norge selv? Er det derfor du mener som du gjør? Dere kan heller ikke gjøre som dere vil....

Anonymkode: daf63...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en latterlig tråd. Alltid morsomt når høyreorienterte etniske nordmenn mener at de er "diskriminert". 

Er det sånn at når en norsk-inder eller en norsk-pakistaner er "rasist mot poteter", så blir noen av dere her i tråden påvirket av dette hvordan? Ble dere nektet å kjøpe hus og få jobben dere ville ha av inderen?  Sliter noen av de etnisk norske med å leie leilighet fordi noen norsk-indere eller norsk-pakistanere "ikke liker alle poteter", som dere kaller det?

Hvis noen av disse mener at en etnisk nordmann er "potet, så har det NULL innvirkning mot den etniske nordmannen sine muligheter her til lands. Det er bare syt og ikke noe annet fra de etniske nordmennene sin side. Som regel er det høyreorienterte menn som syter - og noen høyreorienterte damer.

For øvrig er det slik i andre land, at mange hvite er rasister mot andre hvite, så det blir veldig morsomt når enkelte her i tråden forsøker seg på at de "ikke-hvite" eller "ikke-vestlige" er visst så "fæle rasister mot etniske nordmenn".

Fakta er at mange innvandrer grupper kommer fra land der en hvit er rasist mot en annen hvit.

For eksempel - polakker og ukrainere (HVITE) er ikke akkurat fans av russere (også HVITE). 

White VS White rasisme er det massevis av, mye mer enn det er "brun mann er rasist mot en hvit mann" 🤣

Bare åpne en bok fra 1914 og frem til nå - 2021 - så får du med deg White - On - White VOLD som heter FØRSTE verdenskrig, ANDRE verdenskrig, den KALDE krigen, diverse kriger i Øst-Europa på 1990-tallet og nå krigen mellom Russland og Ukraina de siste årene. 

Hvit som angriper Hvit, rett og slett. Så har vi også brun som angriper brun selvsagt.

En "brun" nordmann derimot, har veldig lite makt til å kunne praktisere effektiv rasisme med store følger ovenfor såkalte "hvite nordmenn".  

Hvis noen mener at "du er en potet", så har det uansett ingen effekt for "poteten" i samfunnet. "Poteten" kan fortsatt ta utdanning og gå på leiemarkedet og kjøpe bolig, få drømmejobben, uten at en "slem brun mann" forhindrer deg i dette. 

"Potet" blir dermed bare et latterlig skjellsord som uansett har ingen innvirkning på "poteten" sine muligheter i samfunnet, da samfunnet er styrt også av andre "poteter". 

 

 

 

Anonymkode: 3e0b3...cab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

jeg er 23 år gammel jente som begynte på høgskolen i august. har alltid vært interessert i nye mennesker særlig fra andre land, hadde til og med tenkt å studere i utlandet bare for å treffe nye mennesker. i klassen min var det ikke så mange utenlandske, kanskje fem til sammen 3 jenter og 2 gutter, en av guttene har mange av fagene jeg har så vi ser hverandre ofte, han er så utrolig hyggelig å hjelpsom, men når jeg prøver å komme meg enda mere innpå så begynner han å bli rar, observert han lite gran, han er sånn med de etnisk norske elevene, samme gjelder de jentene. er dere enige at de kan være rasister? noen opplevd det samme før?

Anonymkode: 66677...261

Nei, dette har ingenting med rasisme å gjøre. Så vidt jeg forstår, så er han en mann, mens du er ei kvinne på 23 år. Etter alt det der med "MeToo" og "VilleBarePrateLitt" offensiven de siste årene, så er det ikke rart at man tar avstand fra norske kvinner. 

Man holder alt formelt og "kaldt". Man er selvsagt hyggelig og alt det, men straks man er i en situasjon der man eventuelt havner alene med deg, så ønsker man IKKE å være alene med deg.

Jeg skal gi deg et eksempel. Jeg er en mann selv, noe eldre enn andre studenter pleier å være. Vi hadde gruppearbeid - selvsagt var flertallet i gruppa, kvinner rundt din alder. Det var kun meg og en annen mann der. Vi jobbet med oppgaven, og etterhvert gikk flere og flere av de damene hjemover. Til slutt var vi to damer og meg og han andre fyren i rommet. 

Han ville gå på toalett, og det er greit nok. Men så begynte det å ta noe tid før han kom tilbake - tror det var 5 minutter - og da bestemte jeg meg for å pakke med en gang og gikk ut av rommet og rett hjem. 

Hvorfor? Fordi jeg liker ikke å være alene med to damer i et grupperom - de kan beskylde meg for hva som helst nå for tiden, så kan jeg bare hente et tau og henge meg selv, hvis det skulle skje. Så man unngår situasjoner der en kvinne har et overtak, der hun teoretisk sett kan - enten alene eller med ei venninne - beskylde meg for ditten og datten. Derfor passer jeg på at jeg alltid er med flere folk under gruppearbeid og helt at det er minst en eller to mannlige studenter der. 

Jeg tar ALDRI en kaffe med en kvinnelig medstudent - ikke møter jeg de på noen andre måter heller. Jeg ser at det er sånn stort sett ved universitetet jeg har gått ved. Det er blitt ganske så segregert siden 2017 sånn ca. Korona pandemien gjorde "segregeringen" enda mer brutal. Alle holder seg til sitt. 

Så han er ikke rasist. Han ønsker bare ikke å være i nærheten av ei som kan finne på å beskylde han for ting. Det er fortsatt slik at folk flest vil tror på ei etnisk norsk dame enn på en mann med minoritets- eller innvandrerbakgrunn.

 

Anonymkode: 3e9a6...247

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...