Gå til innhold

Populære mennesker, gjør de seg til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, populære mennesker, gjør de seg til?

Jeg har noen gode venninner som kommer godt overens med alle. Det spiller ingen rolle om de akkurat har møtt personen, praten går flytende. Hun ene er introvert i tillegg og er mye hjemme for å hente seg inn, ute kommer hun alltid i kontakt med andre. Vi har snakket sammen, og de synes det er litt irriterende. Spesielt forteller de at de er slik av natur, og at de har hatt sine episoder med foreldre eller andre i privatlivet, men at de løser dette seg imellom ganske fort. De er altså ikke helgener som bare er gode mennesker, men andre finner de lette å være med. Hva kan det være?

Anonymkode: 54295...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er naturlig. Min datter er sånn iChat hørt det hele tiden. Tiltrekker seg «alle» og er venner med alle slags typer mennesker, hun er veldig sprudlende og glad og tror det smitter over på folk/tiltrekker folk.  

Anonymkode: 7ef86...968

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg gjør meg ikke til på noen måte. Som person er jeg veldig trygg og selvsikker, og av den grunn som kommer jeg fort i kontakt med andre mennesker. Jeg farter mye alene på sosiale arenaer, uten å ha en intensjon om å møte nye mennesker. Tydeligvis så tiltrekker jeg meg folk, fordi det slår aldri feil at folk kommer bort til meg for å prate. 

Mulig det har noe med energien eller væremåten min å gjøre. Jeg er veldig energisk og glad, selv om sjelen min er svart.

Anonymkode: 347de...bfd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som tittelen sier, populære mennesker, gjør de seg til?

Ja, nei...   Noen er mer eller mindre "universalnøkler" av natur, og andre er det pga. "innsats", god kamuflasje", evne til å "lese" andre,  eller som du sier "gjøre seg til"...  edit (type "sosiale kameleoner")

Endret av Beeblebrox
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste er vel sånn helt naturlig, men så fins det jo narsissister og psykopater som utelukkende spiller et skuespill og anstrenger seg for at folk skal sjarmeres av de og like de også. 

Anonymkode: 21c76...7d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg gjør meg ikke til på noen måte. Som person er jeg veldig trygg og selvsikker, og av den grunn som kommer jeg fort i kontakt med andre mennesker. Jeg farter mye alene på sosiale arenaer, uten å ha en intensjon om å møte nye mennesker. Tydeligvis så tiltrekker jeg meg folk, fordi det slår aldri feil at folk kommer bort til meg for å prate. 

Mulig det har noe med energien eller væremåten min å gjøre. Jeg er veldig energisk og glad, selv om sjelen min er svart.

Anonymkode: 347de...bfd

Tror du er inne på essensen  her . Selvsikkerhet og selvstendighet , samt en åpen og smilende personlighet er svaret 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er naturlig. Min datter er sånn iChat hørt det hele tiden. Tiltrekker seg «alle» og er venner med alle slags typer mennesker, hun er veldig sprudlende og glad og tror det smitter over på folk/tiltrekker folk.  

Anonymkode: 7ef86...968

Garantert hennes glade og sprudlende personlighet ja😘👆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som tittelen sier, populære mennesker, gjør de seg til?

Jeg har noen gode venninner som kommer godt overens med alle. Det spiller ingen rolle om de akkurat har møtt personen, praten går flytende. Hun ene er introvert i tillegg og er mye hjemme for å hente seg inn, ute kommer hun alltid i kontakt med andre. Vi har snakket sammen, og de synes det er litt irriterende. Spesielt forteller de at de er slik av natur, og at de har hatt sine episoder med foreldre eller andre i privatlivet, men at de løser dette seg imellom ganske fort. De er altså ikke helgener som bare er gode mennesker, men andre finner de lette å være med. Hva kan det være?

Anonymkode: 54295...93f

Noen gjør seg sikkert til , de som spiller et spill , narsisister etc . Men har vært rundt mange av Norges største kjendiser i forbindelse med jobb , å har tenkt at de er som vandrende magneter . Smilende , morsomme , høflige , trygge og utadvendte . Har tenkt mange ganger at jeg forstår godt de er så kjent / godt likt , for de er så ekte / elskbare 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sett og vis kan man vel si det, men på den måten at man legger bort vondt og vanskelig når man er sosial, for å være tilstede i nuet med mennesker i sosiale anledninger. Fake it until you make ut, sier en venninne som er av samme type, og det stemmer.

Jeg blir selv mer sprudlende og glad igjen når jeg gjør slikt. 

Folk liker smilende, imøtekommende og lett å prate med. Det er ikke noe rart heller, men vi som er slik har akkurat like mange utfordringer som andre totalt sett. 

Det er egentlig mer en innstilling enn fake. 

Anonymkode: 16248...937

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er flink til å få folk til å føle seg sett. God å lese mennesker og få dem til å føle seg som verdens mest interessante person. Framstår nok som mer intelligent enn jeg egentlig er. Er kjapp i replikken, god med ord og kan godt ta mye plass i et rom. Får masse gode tilbakemeldinger i sosiale lag. 

Men ja, jeg gjør meg til. Jeg vet hva som funker, og har moro med å eksperimentere med det. Det er gøy å se hvordan jeg kan styre en samtale, påvirke et menneske, hva som får en gruppe til å le. Det gir meg et kick, men jeg bryr meg egentlig ikke om "publikummet" mitt. Jeg er introvert og liker meg best alene, egentlig. 

Anonymkode: b5592...3f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...