AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #41 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man kan faktisk mene at folk bør skjerpe seg selvom man selv sitter med vonde opplevelser opp til ørene. En ting krever jeg av meg selv, jeg skal aldri innom " stakkars meg" eller offerrollen. Anonymkode: bc531...692 Jeg skjønner ikke hvor du får dette fra? Jeg spurte kun om dere ville kjøpt julegave eller ikke, fordi vedkommende har utsatt meg for vold. Jeg er ikke noe "stakkars meg", og vet du hva? Jeg er et offer. Et offer for vold. Anonymkode: 11dc5...919 9
Juniper Skrevet 27. november 2021 #42 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg klarer meg ikke uten foreldrene mine. De støtter meg i valgene jeg tar, men jeg kommer ikke til å redusere kontakten med de kun fordi de vil ha kontakt med farmor... Det er tross alt mammaen til pappa, det er jo ikke lett.... Anonymkode: 11dc5...919 Jeg tror fortsatt at terapi er smart i ditt tilfelle. En problematisk barndom kan ødelegge mye om du ikke bearbeider det. 1
Kalevala Skrevet 28. november 2021 #43 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hun sier bare at hun har bedt om unnskyldning flere ganger og at det er på tide å gå videre, siden jeg sa noen stygge gloser til henne... Forslag til svar neste gang: Du må gjerne gå videre. Når jeg eventuelt skal gå videre er det jeg som bestemmer. 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #44 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg skjønner ikke hvor du får dette fra? Jeg spurte kun om dere ville kjøpt julegave eller ikke, fordi vedkommende har utsatt meg for vold. Jeg er ikke noe "stakkars meg", og vet du hva? Jeg er et offer. Et offer for vold. Anonymkode: 11dc5...919 Ja jeg ville kjøpt julegave,da viser du deg fra din beste side. Å ikke kjøpe gave blir ganske passivt aggressivt. Anonymkode: bc531...692
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #45 Skrevet 28. november 2021 Juniper skrev (21 timer siden): Jeg tror fortsatt at terapi er smart i ditt tilfelle. En problematisk barndom kan ødelegge mye om du ikke bearbeider det. Er på mitt 6. år med terapi uten bedring.. Anonymkode: 11dc5...919
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #46 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (På 27.11.2021 den 13.43): Hva gjorde du frem til du ble 28 år? Jeg ville kjøpt gave. Du har bare en farmor. Anonymkode: 662f6...530 Og hun er ikke noe tap når hun legger på røret, høres det ut som. Ts: bestemødre (og fedre) er bare mennesker som du er genetisk lenket med. Det er absolutt intet som tilsier at gamle mennesker er mer hyggelige enn unge mennesker. Pensjonister er voldelige, de er rasistiske, de er voldtektsmenn (og kvinner) som oss andre. Selv politikere diskuterer gamle folk som om de er en homogen, hyggelig gjeng. I realiteten er store mengder av dem folk ingen ønsker omgås. Anonymkode: 0a936...e83 5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #47 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er på mitt 6. år med terapi uten bedring.. Anonymkode: 11dc5...919 Dette er vel noe du burde snakke med behandleren din om? Drit i å gi henne gave. Hun fortjener det ikke. Anonymkode: c48d8...378 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #48 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Dette er vel noe du burde snakke med behandleren din om? Drit i å gi henne gave. Hun fortjener det ikke. Anonymkode: c48d8...378 Er på min 4. behandler, akkurat fått ny igjen.... Anonymkode: 11dc5...919
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #49 Skrevet 28. november 2021 Nei, du skal ikke gi noen julegave til noen du har brutt kontakten med. Får du gave av henne så kan du "kaste den i søppelet" uten dårlig samvittighet. Veldig synd at foreldrene dine ikke beskyttet deg verken da eller nå. Du behøver ikke si dessverre for at du ikke har tilgitt, det er helt greit! Anonymkode: 87b2f...67c 2
Eneri Skrevet 28. november 2021 #50 Skrevet 28. november 2021 Ikke kjøp gave, du har brutt kontakten og det var et BRA VALG!! (Og hvis du finner på at du MÅ kjøpe gave, så foreslår jeg en bok som beskriver hvor skadelig det er for et barn å bli utsatt for vold og omsorgssvikt, og at det preger resten av livet). 5
NiceOrNothing Skrevet 28. november 2021 #51 Skrevet 28. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 27.11.2021 den 13.52): Min slo meg i ansiktet, dro meg etter håret inn på rommet, låste meg inne på rommet og ga meg hjernerystelse fordi hun hev meg opp i senga hvor jeg traff kanten på den.... Sparket meg også i ryggen og dro meg inn etter øret med øredobber i.... Men er redd jeg vil angre den dagen hun er død... Anonymkode: 11dc5...919 Huff så trist 😢❤️ Håper det går bra med deg å at du har snille folk rundt deg. ❤️Kjøp en bok om sinnemestring til henne 🙄 Endret 28. november 2021 av NiceOrNothing 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #52 Skrevet 28. november 2021 Ser du får mange svart/ hvitt svar her inne. En farmor er i familien, og i en familie er det masse følelser og mange berørte. Derfor er det så vanskelig når det gjelder familie. Du har snakket med henne og hun har bedt om unnskyldning? Hvordan er hun i dag? Har hun endret seg? Er du glad i henne? Ønsker du å ha kontakt med henne? Ønsker du mer forståelse fra foreldrene dine? Er du sint på foreldrene dine siden de ikke støtter deg men stadig prater om henne til deg? At du ikke føler de tar deg på alvor? Er du så skuffet over foreldrene dine at du vil bryte med farmor for å straffe de eller vise de at dette er alvor for deg? Det kan være mange grunner til at du tenker som du gjør! Du har full rett til å mene akkurat det du vil om måten hun behandlet deg på, det er ikke bra i det hele tatt og hun burde skamme seg! Dine foreldre burde også ha sagt klart og tydelig fra til din farmor og støttet deg. Høres ut som du er i en familie der slike ting skal feies under teppe og glemmes, og alle skal late som alt er tipp topp. Vær bedre enn din farmor og dine foreldre. Kjøp en boksehanske til henne som hun kan slå i veggen med når hun blir sint på noen, framfor å gå løs på de Anonymkode: 62125...708 1
charlotte0 Skrevet 29. november 2021 #53 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (På 27.11.2021 den 17.21): Så du tar det opp fordi du vil ha en unnskyldning, og når unnskyldningen kommer,er det ikke godt nok det heller. Forøvring er jeg lei av voksne barn som stadig skal terpe på at barndommen ikke var god nok. Vanskelige skilsmisser, gav ikke nok støtte, fikk for lite klemmer, følte seg ikke elsket, you name it. Voks opp, og ta ansvaret for ditt eget liv. Barndommen er over. Anonymkode: bc531...692 Fy faen, noe av det dummeste jeg har lest på lenge! 🤣 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #54 Skrevet 29. november 2021 charlotte0 skrev (3 timer siden): Fy faen, noe av det dummeste jeg har lest på lenge! 🤣 Enig... Anonymkode: 11dc5...919 1
minister-mio Skrevet 29. november 2021 #55 Skrevet 29. november 2021 Har du brutt kontakten kjøper du ingen gave. Gave = kontakt. Ønsker du å ta opp igjen kontakten kan du kjøpe gave
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #56 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (På 27.11.2021 den 17.26): Hvor har jeg sagt at jeg tar det opp? Hun har tatt det opp en gang, og jeg klarte ikke tilgi. Vi har ikke snakket om det etterpå. Det handler heller ikke om at det ikke er "godt nok", men at kroppen husker. Det høres ut som hun har stilt opp når foreldene dine sviktet, selv om hun dermed endte opp med å svikte deg og være voldelig. Hun fikk nok helt sikkert juling selv, og hun har nok sikkert slått din far også. Min far har vært voldelig mot meg. Men han er min far. Han har også lekt med meg, jobbet for å skaffe penger, bært meg når jeg gråt som barn, hjulpet meg med matte, gått på jobb dag ut og dag inn for å forsørge familien, han har bekymret seg over meg, elsket meg, støttet meg,...og han har sviktet med vold. Det har han bedt om unnskyldning for. Så er det ikke så lett å legge det bak seg, selv om man er glad i personen, 'Det sitter i kroppen. Men det er ikke noe alternativ med å være fremmed for sin egen far, som jeg vet er glad i meg. Han skulle garantert gått på sinne-mestringskurs osv. Men det fantes ikke på den tiden, og det var lov å slå barn enda da jeg var født, selv om det skjedde etter det ikke var lov. Det er ingen som kun er en handling. Man er summen av sine handlinger. Vold er alvorlig og det ødelegger. Det vet din farmor, for hun vet jo at du sliter, og hun vet at du husker.. Det må være det verste straffen man kan gi noen, å se dine barn eller barnebarn har det vanskelig på grunn av det du har gjort. Jeg vet ikke om det gjør noe fra eller til om du gir en julegave. Men kanskje du skal prate ordentlig med henne en gang. Når det passer deg, og for din egen skyld. Anonymkode: 57975...936 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #57 Skrevet 29. november 2021 Blir veldig provosert av mange svar her.. Selvfølgelig er det ikke ok å slå et lite barn? Og skal alt dette være glemt da nå som du er voksen? Det skal bare gå i glemmeboka og unnskyldes med tidsalder og oppvekst? Det finnes jo utallige mennesker som vokste opp på denne tiden som ikke slo? Hva med de som opplever overgrep, skal de unnskyldes for å videreføre overgrepene liksom? "nei det har jo vært overgrep, men Hen har sluttet, så nå kan vi gjenoppta relasjonen" ?? Dette henger ikke på greip for meg. Kutt kontakten og ikke gidd å bruke penger på den kjærringa.. La hele den "arvesynden" og dama gå i glemmeboka spør du meg... La henne kose seg i grava.. Anonymkode: de65b...b45 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #58 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det høres ut som hun har stilt opp når foreldene dine sviktet, selv om hun dermed endte opp med å svikte deg og være voldelig. Hun fikk nok helt sikkert juling selv, og hun har nok sikkert slått din far også. Min far har vært voldelig mot meg. Men han er min far. Han har også lekt med meg, jobbet for å skaffe penger, bært meg når jeg gråt som barn, hjulpet meg med matte, gått på jobb dag ut og dag inn for å forsørge familien, han har bekymret seg over meg, elsket meg, støttet meg,...og han har sviktet med vold. Det har han bedt om unnskyldning for. Så er det ikke så lett å legge det bak seg, selv om man er glad i personen, 'Det sitter i kroppen. Men det er ikke noe alternativ med å være fremmed for sin egen far, som jeg vet er glad i meg. Han skulle garantert gått på sinne-mestringskurs osv. Men det fantes ikke på den tiden, og det var lov å slå barn enda da jeg var født, selv om det skjedde etter det ikke var lov. Det er ingen som kun er en handling. Man er summen av sine handlinger. Vold er alvorlig og det ødelegger. Det vet din farmor, for hun vet jo at du sliter, og hun vet at du husker.. Det må være det verste straffen man kan gi noen, å se dine barn eller barnebarn har det vanskelig på grunn av det du har gjort. Jeg vet ikke om det gjør noe fra eller til om du gir en julegave. Men kanskje du skal prate ordentlig med henne en gang. Når det passer deg, og for din egen skyld. Anonymkode: 57975...936 Flott for deg at du har klart å tilgi og gå videre, det er bra gjort! 😄 Anonymkode: 11dc5...919
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #59 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det høres ut som hun har stilt opp når foreldene dine sviktet, selv om hun dermed endte opp med å svikte deg og være voldelig. Hun fikk nok helt sikkert juling selv, og hun har nok sikkert slått din far også. Min far har vært voldelig mot meg. Men han er min far. Han har også lekt med meg, jobbet for å skaffe penger, bært meg når jeg gråt som barn, hjulpet meg med matte, gått på jobb dag ut og dag inn for å forsørge familien, han har bekymret seg over meg, elsket meg, støttet meg,...og han har sviktet med vold. Det har han bedt om unnskyldning for. Så er det ikke så lett å legge det bak seg, selv om man er glad i personen, 'Det sitter i kroppen. Men det er ikke noe alternativ med å være fremmed for sin egen far, som jeg vet er glad i meg. Han skulle garantert gått på sinne-mestringskurs osv. Men det fantes ikke på den tiden, og det var lov å slå barn enda da jeg var født, selv om det skjedde etter det ikke var lov. Det er ingen som kun er en handling. Man er summen av sine handlinger. Vold er alvorlig og det ødelegger. Det vet din farmor, for hun vet jo at du sliter, og hun vet at du husker.. Det må være det verste straffen man kan gi noen, å se dine barn eller barnebarn har det vanskelig på grunn av det du har gjort. Jeg vet ikke om det gjør noe fra eller til om du gir en julegave. Men kanskje du skal prate ordentlig med henne en gang. Når det passer deg, og for din egen skyld. Anonymkode: 57975...936 Endelig et nyansert svar. Anonymkode: bc531...692
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #60 Skrevet 30. november 2021 Det skulle vært mental aldersgrense på å svare i trådene her inne. Anonymkode: 62125...708 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå