AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #21 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Neineinei, det du burde gjøre er å løsrive deg helt, lat som at hun ikke eksisterer. Ikke kjøp gave. Farmoren din er sprø, og det er ganske horribelt at dine foreldre fortsatt har kontakt med henne. Anonymkode: 69f86...921 Vil ikke pålegge de å bryte kontakten med henne... Anonymkode: 11dc5...919
Rosatoast Skrevet 27. november 2021 #22 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min slo meg i ansiktet, dro meg etter håret inn på rommet, låste meg inne på rommet og ga meg hjernerystelse fordi hun hev meg opp i senga hvor jeg traff kanten på den.... Sparket meg også i ryggen og dro meg inn etter øret med øredobber i.... Men er redd jeg vil angre den dagen hun er død... Anonymkode: 11dc5...919 Og foreldrene dine lot deg være der? Sykt. Nei, jeg hadde ikke kjøpt gave hvis kontakten er brutt. Kjøper du gave, viser du at kontakten ikke er brutt. 11
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #23 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min slo meg i ansiktet, dro meg etter håret inn på rommet, låste meg inne på rommet og ga meg hjernerystelse fordi hun hev meg opp i senga hvor jeg traff kanten på den.... Sparket meg også i ryggen og dro meg inn etter øret med øredobber i.... Men er redd jeg vil angre den dagen hun er død... Anonymkode: 11dc5...919 😳😱 hadde aldri kjøpt gave til henne.. Anonymkode: ce576...192 6
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #24 Skrevet 27. november 2021 Rosatoast skrev (2 minutter siden): Og foreldrene dine lot deg være der? Sykt. Nei, jeg hadde ikke kjøpt gave hvis kontakten er brutt. Kjøper du gave, viser du at kontakten ikke er brutt. Jepp..... Anonymkode: 11dc5...919
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #25 Skrevet 27. november 2021 Sprøtt hvor mange her inne som mener at det var vanlig å slå barn før. Nei, dette har aldri vært vanlig. Men det skjedde, i de samme type familier det skjer i nå. Til ts, om hun var så jævlig trenger du ikke ha dårlig samvittighet. Gi tiden til noen andre eldre som fortjener det. Anonymkode: 1a0b7...ce5 9
Rosatoast Skrevet 27. november 2021 #26 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jepp..... Anonymkode: 11dc5...919 Hvorfor lot dem deg være der? Når er barn blir skadet på de måtene du forteller om, så syntes dette godt. Så de har jo visst om dette. 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #27 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vil ikke pålegge de å bryte kontakten med henne... Anonymkode: 11dc5...919 Det forstår jeg, men de burde brutt kontakten med henne på eget initiativ. Visste de om hva som skjedde hos farmoren din når du var liten? Og sendte deg dit allikevel? Anonymkode: 69f86...921 7
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #28 Skrevet 27. november 2021 Rosatoast skrev (2 minutter siden): Hvorfor lot dem deg være der? Når er barn blir skadet på de måtene du forteller om, så syntes dette godt. Så de har jo visst om dette. Det er en lang historie, men foreldrene mine klarte ikke ta vare på meg. Vil ikke dele for mye i tilfelle jeg blir kjent igjen her.. Jeg var ikke liten som i 2-3 år, men barneskole/tidlig ungdomsskole. Så liten var veldig misvisende å skrive, ser jeg... AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det forstår jeg, men de burde brutt kontakten med henne på eget initiativ. Visste de om hva som skjedde hos farmoren din når du var liten? Og sendte deg dit allikevel? Anonymkode: 69f86...921 Det var sent barneskole/tidlig ungdomsskole, ser at ordet liten ble veldig misvisende.. Pappa var der den ene gangen det skjedde, men grep ikke inn fordi vi hadde kranglet veldig tidligere... Anonymkode: 11dc5...919
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #29 Skrevet 27. november 2021 Har du brutt kontakten så har du brutt, altså ingen gave. Er hun et menneske det går an å snakke med kan du vurdere om du vil ta opp det du har opplevd. Så kan reaksjonen avgjøre om du ønsker å fortsette kontakten og da en gave. Sammensveiset familie så dere skal da feite jul sammen? Og hva sier dine foreldre til dette? Anonymkode: 4ccb9...0f4 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #30 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du brutt kontakten så har du brutt, altså ingen gave. Er hun et menneske det går an å snakke med kan du vurdere om du vil ta opp det du har opplevd. Så kan reaksjonen avgjøre om du ønsker å fortsette kontakten og da en gave. Sammensveiset familie så dere skal da feite jul sammen? Og hva sier dine foreldre til dette? Anonymkode: 4ccb9...0f4 Vi har snakket om det, men jeg klarer dessverre ikke tilgi selvom hun sier unnskyld... Jeg feirer på jobb, for å slippe.... Anonymkode: 11dc5...919 3
Juniper Skrevet 27. november 2021 #31 Skrevet 27. november 2021 Det er ikke bare farmoren din som er problemet her! Du ble ikke ivaretatt av foreldrene dine heller! Denne farmoren skulle vært anmeldt for det hun gjorde! Det er vel dessverre for seint nå. Jeg foreslår at du sier til fireldrene fine at du ikke vil høre et ord mer om farmor. Du vil ikke bes i samme familieselskap som henne, og den dagen hun går i graven så er det også helt ok. Om de ikke er villige til å beskytte deg nå (og var det ikke da), så ser du deg nødt til å redusere kontakten med de også. Kom deg i samtaleterapi av noe slag. Du har dessverre mye du trenger hjelp til å rydde opp i. 6
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #32 Skrevet 27. november 2021 Juniper skrev (18 minutter siden): Det er ikke bare farmoren din som er problemet her! Du ble ikke ivaretatt av foreldrene dine heller! Denne farmoren skulle vært anmeldt for det hun gjorde! Det er vel dessverre for seint nå. Jeg foreslår at du sier til fireldrene fine at du ikke vil høre et ord mer om farmor. Du vil ikke bes i samme familieselskap som henne, og den dagen hun går i graven så er det også helt ok. Om de ikke er villige til å beskytte deg nå (og var det ikke da), så ser du deg nødt til å redusere kontakten med de også. Kom deg i samtaleterapi av noe slag. Du har dessverre mye du trenger hjelp til å rydde opp i. Jeg klarer meg ikke uten foreldrene mine. De støtter meg i valgene jeg tar, men jeg kommer ikke til å redusere kontakten med de kun fordi de vil ha kontakt med farmor... Det er tross alt mammaen til pappa, det er jo ikke lett.... Anonymkode: 11dc5...919
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #33 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun sier bare at hun har bedt om unnskyldning flere ganger og at det er på tide å gå videre, siden jeg sa noen stygge gloser til henne... Så du tar det opp fordi du vil ha en unnskyldning, og når unnskyldningen kommer,er det ikke godt nok det heller. Forøvring er jeg lei av voksne barn som stadig skal terpe på at barndommen ikke var god nok. Vanskelige skilsmisser, gav ikke nok støtte, fikk for lite klemmer, følte seg ikke elsket, you name it. Voks opp, og ta ansvaret for ditt eget liv. Barndommen er over. Anonymkode: bc531...692
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #34 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så du tar det opp fordi du vil ha en unnskyldning, og når unnskyldningen kommer,er det ikke godt nok det heller. Forøvring er jeg lei av voksne barn som stadig skal terpe på at barndommen ikke var god nok. Vanskelige skilsmisser, gav ikke nok støtte, fikk for lite klemmer, følte seg ikke elsket, you name it. Voks opp, og ta ansvaret for ditt eget liv. Barndommen er over. Anonymkode: bc531...692 Hvor har jeg sagt at jeg tar det opp? Hun har tatt det opp en gang, og jeg klarte ikke tilgi. Vi har ikke snakket om det etterpå. Det handler heller ikke om at det ikke er "godt nok", men at kroppen husker. Hadde blitt jævlig flau av kommentaren der om jeg var deg. Prøv omsorgssvikt, bo på gata, utsatt for vold og overgrep, spiseforstyrrelser, alvorlig mobbing, psykisk mishandling ++, så kan vi snakkes og se Anonymkode: 11dc5...919 12
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #35 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så du tar det opp fordi du vil ha en unnskyldning, og når unnskyldningen kommer,er det ikke godt nok det heller. Forøvring er jeg lei av voksne barn som stadig skal terpe på at barndommen ikke var god nok. Vanskelige skilsmisser, gav ikke nok støtte, fikk for lite klemmer, følte seg ikke elsket, you name it. Voks opp, og ta ansvaret for ditt eget liv. Barndommen er over. Anonymkode: bc531...692 Er jo det jeg gjør også, ved å bryte kontakt Anonymkode: 11dc5...919 6
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #36 Skrevet 27. november 2021 Takk for alle tilbakemeldinger! Anonymkode: 11dc5...919
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #37 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for alle tilbakemeldinger! Anonymkode: 11dc5...919 Skal du kline til henne? Anonymkode: 0a569...b77 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #38 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): De vokste opp i en annen tid hvor vold mot barn var normen. Det var ikke før 1987 det ble forbudt å slå barn i Norge, så vi skal ikke slå oss på brystet. Anonymkode: bc531...692 Forsvarer du henne? Jeg kan ikke tolke dette på noen annen måte enn at du mener at vi skal se mellom fingrene når eldre mennesker bryter loven, ene og alene fordi de vokste opp før loven kom. Som om vi ikke kan forvente at mennesker følger med i utviklingen i sitt eget samfunn. Da må vi nesten la dem få kjøre etter utdaterte regler, utøve rasisme så mye de vil og samtidig huske å straffeforfølge homofile eldre. Ærlig talt. Anonymkode: f111e...c18 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #39 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Skal du kline til henne? Anonymkode: 0a569...b77 Hehe, nei.... AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Forsvarer du henne? Jeg kan ikke tolke dette på noen annen måte enn at du mener at vi skal se mellom fingrene når eldre mennesker bryter loven, ene og alene fordi de vokste opp før loven kom. Som om vi ikke kan forvente at mennesker følger med i utviklingen i sitt eget samfunn. Da må vi nesten la dem få kjøre etter utdaterte regler, utøve rasisme så mye de vil og samtidig huske å straffeforfølge homofile eldre. Ærlig talt. Anonymkode: f111e...c18 !!!! helt enig i denne. Anonymkode: 11dc5...919 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #40 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor har jeg sagt at jeg tar det opp? Hun har tatt det opp en gang, og jeg klarte ikke tilgi. Vi har ikke snakket om det etterpå. Det handler heller ikke om at det ikke er "godt nok", men at kroppen husker. Hadde blitt jævlig flau av kommentaren der om jeg var deg. Prøv omsorgssvikt, bo på gata, utsatt for vold og overgrep, spiseforstyrrelser, alvorlig mobbing, psykisk mishandling ++, så kan vi snakkes og se Anonymkode: 11dc5...919 Man kan faktisk mene at folk bør skjerpe seg selvom man selv sitter med vonde opplevelser opp til ørene. En ting krever jeg av meg selv, jeg skal aldri innom " stakkars meg" eller offerrollen. Anonymkode: bc531...692
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå