Gå til innhold

Farmor var voldelig

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg opplevde at farmoren min var voldelig mot meg noen ganger når jeg var liten, og jeg har endelig klart å bryte kontakten med henne nå som jeg er 28 år... Ville dere likevel kjøpt julegave til henne? Vi er en veldig sammensveiset familie, og jeg tror hun kommer til å kjøpe til meg....

Anonymkode: 11dc5...919

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gjorde du frem til du ble 28 år?

Jeg ville kjøpt gave. Du har bare en farmor.

Anonymkode: 662f6...530

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjøpte selvfølgelig en liten ting, men da hadde jeg heller ikke brutt kontakten. Greit at jeg bare har en farmor, men hun har også bare et barnebarn hun har vært ganske voldelig mot....

• Liker 15
Skrevet

Min farmor kløyp meg i nakken, og stengte meg inne på badet. Nektet å dra dit mer. Nå er hun død. End of story.

Anonymkode: ef560...e40

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Min farmor kløyp meg i nakken, og stengte meg inne på badet. Nektet å dra dit mer. Nå er hun død. End of story.

Min slo meg i ansiktet, dro meg etter håret inn på rommet, låste meg inne på rommet og ga meg hjernerystelse fordi hun hev meg opp i senga hvor jeg traff kanten på den.... Sparket meg også i ryggen og dro meg inn etter øret med øredobber i.... Men er redd jeg vil angre den dagen hun er død...

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

De vokste opp i en annen tid hvor vold mot barn var normen. Det var ikke før 1987 det ble forbudt å slå barn i Norge, så vi skal ikke slå oss på brystet.

Anonymkode: bc531...692

• Liker 3
Skrevet

Nei ingen gave

• Liker 29
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

De vokste opp i en annen tid hvor vold mot barn var normen. Det var ikke før 1987 det ble forbudt å slå barn i Norge, så vi skal ikke slå oss på brystet.

Husker det året så godt. Året da foreldrene sa i sinne at «nå er det ikke lov til å slå de heller, de trollungene»… Så de forverra den psykiske mishandlinga og gikk over til å slå meg på steder som ikke vistes. Korsryggen og rumpa… 

Gi henne en flaske whiskey i julegave og håp hu drikker på seg alvorlig demens. 

Anonymkode: a4eee...686

• Liker 6
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen ganger er en farmor en for mye. 

Hadde min mor vært voldelig mot mitt barn, hadde jeg brutt kontakten og ikke tenkt tanken på å kjøpe julegave.

Hadde det vært min farmor, hadde jeg ikke hatt noe kontakt med henne. Mulig jeg hadde konfrontert henne først. Hardt og brutalt! 

Gjest Dævendøtte
Skrevet

Min slo meg i ansiktet, dro meg etter håret inn på rommet, låste meg inne på rommet og ga meg hjernerystelse fordi hun hev meg opp i senga hvor jeg traff kanten på den.... Sparket meg også i ryggen og dro meg inn etter øret med øredobber i.... Men er redd jeg vil angre den dagen hun er død...

Hadde ALDRI feiret jul med dette mennesket! Hva sier hun nå, hvis du hadde tatt dette opp med henne?

Greit at det var andre tider i gamle dager, men det er stor forskjell på et klaps og dette du beskriver. 

Skrevet

Julegave?

Jeg hadde klint henne rett ned as!

Anonymkode: 49162...b01

• Liker 16
Skrevet

Ditt tilfelle var mye verre enn mitt. Og jeg har aldri angret.

hvordan er kontakten mellom henne og din far? (Og evt deg og din far)

jeg vokste opp med kun sporadisk kontakt med far, var derfor også veldig lett å kutte ut farmor.

• Liker 2
Skrevet

Hvordan forholder foreldrene dine seg til dette?

• Liker 8
Skrevet

Hva i all verden skal det bety? Denne farmoren høres ut til å være en for mye. En man heller ville vært foruten. 

• Liker 19
Skrevet

De aller fleste slo allikevel ikke barna sine.  Uansett regelverk er det vanligst å ikke gjøre det. Det er fordi de fleste voksne instinktivt vet at det er galt.  

• Liker 14
Skrevet
Kalevala skrev (22 minutter siden):

De aller fleste slo allikevel ikke barna sine.  Uansett regelverk er det vanligst å ikke gjøre det. Det er fordi de fleste voksne instinktivt vet at det er galt.  

I begynnelsen av 1980-tallet var det over 50 prosent av norske foreldre som slo sine barn. Altså var det temmelig vanlig.

• Liker 1
Skrevet
Dævendøtte skrev (1 time siden):

Hadde ALDRI feiret jul med dette mennesket! Hva sier hun nå, hvis du hadde tatt dette opp med henne?

Greit at det var andre tider i gamle dager, men det er stor forskjell på et klaps og dette du beskriver. 

Hun sier bare at hun har bedt om unnskyldning flere ganger og at det er på tide å gå videre, siden jeg sa noen stygge gloser til henne...

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Ditt tilfelle var mye verre enn mitt. Og jeg har aldri angret.

hvordan er kontakten mellom henne og din far? (Og evt deg og din far)

jeg vokste opp med kun sporadisk kontakt med far, var derfor også veldig lett å kutte ut farmor.

De har veldig god kontakt, og jeg har også god kontakt med pappa - så er sykt vanskelig fordi han står i midten...

NymeriaRhoynar skrev (59 minutter siden):

Hvordan forholder foreldrene dine seg til dette?

Støtter meg i valgene jeg tar, men skal hele tiden fortelle meg om farmor, alt hun gjør osv... 

Skrevet

Jeg hadde ikke kjøpt gave til henne, og hvis jeg likevel hadde måttet feire jul med henne hadde jeg totalt oversett henne og behandlet henne som luft hele julen

Anonymkode: 7a975...b49

• Liker 5
Skrevet

Neineinei, det du burde gjøre er å løsrive deg helt, lat som at hun ikke eksisterer. Ikke kjøp gave. Farmoren din er sprø, og det er ganske horribelt at dine foreldre fortsatt har kontakt med henne. 

Anonymkode: 69f86...921

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...