Gå til innhold

Liker ikke tiden vi er inne i nå uten barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg uten barn her? Jeg er i 30-årene, og livet har ikke helt vært på min side. Alltid ønsket meg barn og familie, men slik har det da ikke blitt. Ikke har jeg noe spesielle interesser jeg kan bruke tid å, skulle ønske jeg likte å reise, gå fjellturer.. Nå mot jul er det jo familietid for mange. Misunner de som kan se julefilm og julekalender med barnet sitt, bake julekaker, lage julepynt osv. Ikke har jeg noe særlig familie heller. Og venner har sine egne barn. Hva gjør dere andre barnløse for å ha et fint liv?

Anonymkode: 4de1a...5cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler det er helt motsatt. Nå er det vel de barnløses gullalder. Når fremtiden er så usikker som nå, er det deilig og ikke bekymre seg om barn.

Anonymkode: 7bcc3...61a

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør alle disse tingene med venner. De har heller ikke barn enda, noen er single og noen vil ikke ha barn. Kanskje du må prøve å finne en sosial arena med flere barnløse?

Anonymkode: 2c5e0...7d2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventer du å forbli barnløs da? 30-årene er jo ikke for sent?

For min del håper jeg å snart kunne ha barn, men frem til da så fyller jeg dagene med mannen min, hobbier, gåturer, gode serier, bøker og filmer, foredrag på nett, etc. Det er så mye å gjøre og lære.

Anonymkode: 72507...32d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg gjør alle disse tingene med venner. De har heller ikke barn enda, noen er single og noen vil ikke ha barn. Kanskje du må prøve å finne en sosial arena med flere barnløse?

Anonymkode: 2c5e0...7d2

Skulle jeg gjerne gjort, men vet ikke hvor jeg kan treffe barnløse. På jobb og blant venner har alle barn.

Anonymkode: 4de1a...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobb og det hverdagslivet innebærer. Møter venner, familie, reiser ( i Norge nå da), fjellturer, ski om vinteren, leser, lydbok, strikker, hytta, spiser ute etc.  Har et godt liv selv om jeg er singel og barnløs. 

 

 

Anonymkode: 32821...341

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er befriende å ikke ha barn, vi har valgt å ikke få barn,min kone har barn fra før men de er voksne så slipper å ta hensyn til de. De kommer en tur til jul og reiser etter jul. Greit de kommer men greit de drar også.

Vi er i 40 åra

Anonymkode: 04305...a63

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tenk på den annen side- om jeg var i alders nå hvor jeg kunne få barn, ville jeg ALDRI ha hatt, med verden hvordan det er nå.  Kloden klarer ikke seg uten en verdenskrig hver 50 årene...og nå med miljø (uansett grunnlag) og covid, ville jeg ALDRI ha utsatt et barn på dette søppel her. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg koser meg sånn på denne tiden. Elsker å kjøpe gaver til de nærmeste og pynte hjemme med masse lys og julepynt🎄😍 Ser filmer som gir julestemning, har venner på besøk (venninnejulebord), baker litt småkaker ,kakao,rødvin. Kjøper en julegave til meg selv istedenfor også 😃Har det helt fantastisk uten barn😌❤️ Trist at du føler det slik. Men du må lage dine egne tradisjoner som DU liker. Prøv å se på det som en lysfest istedenfor kanskje mitt i de mørkeste månedene. 

Anonymkode: 11c5e...ac8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo aldri noe ålreit å være alene når du egentlig vil ha en familie. Så jeg anbefaler deg egentlig å gå etter det du vil ha. Søk etter potensielle partnere, og vær tydelig på at du ser for deg barn i nær fremtid. Dette her kan snu, og plutselig sitter du deg selv med det livet du søker etter. 

Lykke til. Jeg skjønner at det føles håpløst nå, spesielt når høytiden nærmer seg. 

Anonymkode: dbbed...31c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du aktiv i søken på en partner da? Eller vurderer du å få barn alene? Må nesten snart gjøre noe med problemet ditt.

Bruk førjulstiden på å treffe noen. Nettdating eller gjennom venners venner.

Anonymkode: cc05c...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke ønske om å få barn nå. Som om folk ikke skjønner hva som kommer. Jobber som forsvinner, klimaendringer som vil drive millioner på flukt, spenning mellom stormaktene, høyreekstrem vind rundt om i Europa, boligmangel, digital overvåking og generasjoner som vil være mer knyttet til sin mobil enn noen andre mennesker. Det er jo ingen verden for noen barn å vokse opp i. Stakkars barn.

Anonymkode: aa85a...b28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her. Slutten av 30-årene og «ufrivillig» barnløs. Hater denne tiden. Får gnidd inn alt du mangler selv. Og julaften er grusom på sosiale medier i hvetfall med alle oppstilte familiebilder. Ifjor logget jeg ikke på Facebook etc mellom lillejulaften og 2.juledag.Har grått hver julaften siste sikkert 6-7 årene. Ønsker så inderlig familielivet😢Ønsker et barn🙏🙏Det haster!

Anonymkode: 84c9a...021

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du virkelig ingen interesser? Hvordan er det mulig??? Jeg er f eks glad i å gå turer i skogen, reise, lese, se filmer, diskutere, se dokumentarer, strikke, hekle, lese historie, lære språk, drive slektsforsking, besøke muséer og kunstgallerier, gå på konserter, høre musikk, tegne, lese fag, trene på treningssenter, bade, gå på ski, rydde, skrive, jobbe….

Anonymkode: be51c...c8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Outlander skrev (På 26.11.2021 den 21.48):

Bare tenk på den annen side- om jeg var i alders nå hvor jeg kunne få barn, ville jeg ALDRI ha hatt, med verden hvordan det er nå.  Kloden klarer ikke seg uten en verdenskrig hver 50 årene...og nå med miljø (uansett grunnlag) og covid, ville jeg ALDRI ha utsatt et barn på dette søppel her. 

La meg gjette, du har barn allerede?😏

Anonymkode: 8ef3e...4c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg samboer og barnløse venner da, men generelt trener jeg to idretter som også er sosiale, lager mye mat og eksperimenterer, strikker, går og løper lange turer, leser bøker hjemme.

Anonymkode: 20a62...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er du aktiv i søken på en partner da? Eller vurderer du å få barn alene? Må nesten snart gjøre noe med problemet ditt.

Bruk førjulstiden på å treffe noen. Nettdating eller gjennom venners venner.

Anonymkode: cc05c...496

Har vært aktiv innen dating i mange år. Hadde ikke trodd det var så vanskelig før jeg opplevde det selv.

Anonymkode: 4de1a...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har du virkelig ingen interesser? Hvordan er det mulig??? Jeg er f eks glad i å gå turer i skogen, reise, lese, se filmer, diskutere, se dokumentarer, strikke, hekle, lese historie, lære språk, drive slektsforsking, besøke muséer og kunstgallerier, gå på konserter, høre musikk, tegne, lese fag, trene på treningssenter, bade, gå på ski, rydde, skrive, jobbe….

Anonymkode: be51c...c8d

Livet ditt hørtes interressant ut. Hvor gammel er du? Joda, jeg har jo noen små interesser. Men tenkte sånn at jeg driver ikke aktivt med en sport, eller er strikkegal f.eks.

Anonymkode: 4de1a...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nå har jeg samboer og barnløse venner da, men generelt trener jeg to idretter som også er sosiale, lager mye mat og eksperimenterer, strikker, går og løper lange turer, leser bøker hjemme.

Anonymkode: 20a62...7b4

Hvor gammel er du, og hva slags idretter? Jeg er bare nysgjerrig?😊

Anonymkode: 4de1a...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...