Gå til innhold

Fryder du deg over andres elendighet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har absolutt kjent på skadefryd, mer enn én gang i løpet av livet. Anser likevel meg selv som helt normalt empatisk.

Skadefryd er en like naturlig følelse som sinne, misunnelse og sjalusi, og jeg har endelig lært at jeg ikke er følelsene mine. Dermed er jeg ikke ond om jeg tar meg selv i å føle på skadefryd, og jeg er ikke svak om jeg tar meg selv i å kjenne på frykt. Det er bare flyktige følelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nja, kan finne glede i at folk som har vært jævlige får igjen med samme mynt.

For eksempel så fikk vi for en stund tilbake vite at en som forgrep seg på en venninne av meg når hun var barn har fått aggressiv kreft og lever i forferdelige smerter... Det er slikt jeg kjenner glede over, det kan jeg innrømme da liker jeg konseptet karma. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til. Jeg er overhodet ikke et godt menneske tvers igjennom, og det er jo ikke folk ellers heller. 

Anonymkode: 3a2f9...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.11 skrev (28 minutter siden):

Jeg har absolutt kjent på skadefryd, mer enn én gang i løpet av livet. Anser likevel meg selv som helt normalt empatisk.

Skadefryd er en like naturlig følelse som sinne, misunnelse og sjalusi, og jeg har endelig lært at jeg ikke er følelsene mine. Dermed er jeg ikke ond om jeg tar meg selv i å føle på skadefryd, og jeg er ikke svak om jeg tar meg selv i å kjenne på frykt. Det er bare flyktige følelser.

Viktige poeng du kommer med der som alle kan ta en lærdom av. 

Anonymkode: 3a2f9...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Er du en person som fryder deg over andres elendighet? Eller blir du trist? 

Anonymkode: d8cff...01c

Jeg tar inn altfor mye av andres elendighet og blir trist. Blir også veldig glad på andres vegne. 

Anonymkode: 23115...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...