Gå til innhold

Fryder du deg over andres elendighet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er du en person som fryder deg over andres elendighet? Eller blir du trist? 

Anonymkode: d8cff...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er du en person som fryder deg over andres elendighet? Eller blir du trist? 

Anonymkode: d8cff...01c

Nei absolutt ikke .folk som har d godt med seg selv , vil at andre skal ha d bra.  Fryde seg over andres elendighet er rett og slett ondsinnet 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men jeg jobber med mennesker som går igjennom sitt livs mareritt, og da blir det samtidig veldig dumt å skulle ta det helt inn hver eneste dag jeg er på jobb. Så jeg blir ikke alltid så veldig trist fordi jeg må distansere meg og ikke tenke på den måten. På privaten blir jeg trist på andres vegne hvis de ikke har det greit. Det er nok ikke så vanlig at folk fryder seg over alvorlig sykdom hos andre for eksempel.

Anonymkode: f13aa...b5e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke. Og jeg tenker mitt om de som gjør det. 

Anonymkode: ccdb2...bbe

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en person som aktivt passer meg for å ta stilling til andres elendighet. For ja, det er et valg. Etter at jeg holdt på å gå på en smell i mitt hjelperyrke, og ble totalt utmattet av andres problemer, har jeg lært at for min egen helses skyld, så skal jeg ikke ta stilling til alles elendighet. På et menneskelig nivå ønsker jeg selvsagt som hovedregel alle de beste.

Anonymkode: 6e059...6bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (11 minutter siden):

Nei absolutt ikke .folk som har d godt med seg selv , vil at andre skal ha d bra.  Fryde seg over andres elendighet er rett og slett ondsinnet 

Ondsinnet, .. Eller at de ikke har det godt med seg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unner alle å ha det bra. Blir ikke trist når jeg ser nyhetene fordi jeg distanserer meg for elendighet som ikke rammer meg direkte. Men om noen nære eller kjente blir rammet av noe vondt blir jeg lei meg og trist. 
Når det er sagt har jeg et par personer jeg kjenner som har vært helt jævlig mot meg, ondsinnet. Om de i morgen blir påkjørt og lam fra livet og ned hadde jeg tenkt «karma»  

Anonymkode: 8ee42...74e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri! Verden hadde vært bedre hvis alle hadde det bra. Selv min gamle bestevenninne som jeg ikke orket å ha i livet mitt lenger, ønsker jeg alt godt. Også eksmannen min. Fra bunnen av mitt hjerte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja. Stort sett ikke, men jeg hadde nok følt på litt skadefryd hvis charter Svein eller crazy Kari fikk førstehåndserfaring med koronaintensiven. Jeg er ikke bedre enn det. 

Anonymkode: 210f4...721

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hvem, og selvsagt hvor elendig det er. Kjenner meg ikke igjen i at det betyr at man ikke har det bra med seg selv. Jeg har det helt supert, men av og til er det lov å tenke "det har du faen meg fortjent". Man er ikke nødt til å heie på en utro eks og dama han forlot deg for liksom. Da hadde jeg tillatt meg å godte meg litt (i det stille) hvis det gikk dårlig med dem, jeg gidder ikke være noe bedre enn det.

Anonymkode: 9ce65...00c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fryder seg over andres elendighet ja. Bevisst/ ubevisst så er det mange som føler seg bedre når de kan se ned på andre. Og blir sjalu når noen er bedre enn dem. Så da føles det best at de kan se ned på andre på en måte, da føler de seg bedre. Overraskende mange er sånn. Snille med deg hvis du er litt stakkarslig, men får du til no mer enn dem så snur de fort. Da misliker de deg kun fordi du har fått til noe de ikke har fått til, og sjalusien våkner. Sånne folk er lette å gjennomskue. Forferdelig mange av dem dessverre. 

 

Anonymkode: 25930...b14

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kommer helt an på hvem, og selvsagt hvor elendig det er. Kjenner meg ikke igjen i at det betyr at man ikke har det bra med seg selv. Jeg har det helt supert, men av og til er det lov å tenke "det har du faen meg fortjent". Man er ikke nødt til å heie på en utro eks og dama han forlot deg for liksom. Da hadde jeg tillatt meg å godte meg litt (i det stille) hvis det gikk dårlig med dem, jeg gidder ikke være noe bedre enn det.

Anonymkode: 9ce65...00c

Hadde jeg hatt en utro eks så hadde jeg faktisk også frydet meg hvis den nye dama var utro, forresten. Så jeg modererer meg til at jeg kan føle det i visse tilfeller. Men aldri med folk som ikke har gjort meg noe personlig vondt med vilje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men det er ikke alle jeg synes like synd på og har medfølelse med. 

Anonymkode: 27f84...a80

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På generelt grunnlag er jeg et empatisk menneske. Det finnes imidlertid enkelte som har gjort meg vondt, og da fryder jeg meg litt når livet går dem imot. Karma is a bitch. 

Anonymkode: 83153...ac1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er du en person som fryder deg over andres elendighet? Eller blir du trist? 

Anonymkode: d8cff...01c

Har opplevd å bli dolket i ryggen av noen jeg anså som venner. Jeg ble utnyttet og stilte opp hver gang dette paret trengte hjelp. 

Nå som disse er blitt tatt for underslag i klubben de er med i, utnytting av trener som de leide inn og nå har mistet alle verv, så fryder jeg meg! 

 

Anonymkode: 2205b...ebe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...