Gå til innhold

Hvis en venn fjerner deg på sosiale medier og legger deg til etter noen måneder, godtar du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en venn som har fjernet meg. Dette var etter en misforståelse, men som resulterte i at vedkommende plutselig kuttet all kontakt. Jeg ble beskyldt og faktisk sviktet. Har senere blitt lagt til på some, men er usikker på hva jeg skal gjøre? Jeg er litt konfliktsky av meg, dvs jeg har ingen behov for å ta et oppgjør med andre. Hvis folk trekker seg unna, går jeg heller videre i livet...

Har ikke lyst til å legge til personen og late som ingenting. Samtidig er det over et år siden, jeg bryr meg ikke lenger uansett. 

Anonymkode: 4ff6d...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde helt klart avslått! 

Kanskje hvis personen sender melding og tar dirkete kontakt igjen hadde jeg vurdert å kanskje lagt til. Men ikke bare sånn uten videre. 

Anonymkode: 4922d...420

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe kontakt med dette mennesket ellers? Har du noe ønske om å ha kontakt? Jeg ser generelt ikke poenget med å ha folk på SoMe med mindre jeg faktisk har interesse av å ha kontakt med dem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger til de som legger til meg. Jeg legger ikke ut noe uansett, så det har ikke noe å si. Slutter å følge de jeg ikke har lyst til å se.

Men jeg er kun på fb, og det er kun for grupper for klassene og fritidsaktivitetene til barna. Så jeg er nok ikke så respresentativ når det gjelder sosiale medier. 😛

Anonymkode: 6f3e7...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer jo helt an på hvem det er, og hva slags relasjon jeg har til vedkommende. Er det en virkelig god venn, og vi har snakket ut om saken og lagt det bak oss, så hadde jeg nok gjort det. Om det er en bekjent jeg ikke har noe spesielt forhold til, så nei.

Anonymkode: 300aa...fe9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hadde helt klart avslått! 

Kanskje hvis personen sender melding og tar dirkete kontakt igjen hadde jeg vurdert å kanskje lagt til. Men ikke bare sånn uten videre. 

Anonymkode: 4922d...420

Skal jeg bare ignorere den? Føler jeg synker like lavt, men har ikke lyst på kontakt kjenner jeg. Ts

Anonymkode: 4ff6d...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kommer jo helt an på hvem det er, og hva slags relasjon jeg har til vedkommende. Er det en virkelig god venn, og vi har snakket ut om saken og lagt det bak oss, så hadde jeg nok gjort det. Om det er en bekjent jeg ikke har noe spesielt forhold til, så nei.

Anonymkode: 300aa...fe9

En tidligere god venn. Vi har ikke snakket om det, og tviler på at personen har planer om det. Det blir bare til at vi later som ingenting. Dette vil jeg ikke da sjansen er stor for at vedkommende ikke respekter meg en eventuell neste gang. Ts

Anonymkode: 4ff6d...c76

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (55 minutter siden):

Kommer an på hvor mye kontakt man har, om man har felles venner, kommer til å treffes osv.

Felles venner, ja. Treffes en sjelden gang på tilstelninger, ja. Vi tilbringer ikke tid direkte sammen, da. Ts 

Anonymkode: 4ff6d...c76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

En tidligere god venn. Vi har ikke snakket om det, og tviler på at personen har planer om det. Det blir bare til at vi later som ingenting. Dette vil jeg ikke da sjansen er stor for at vedkommende ikke respekter meg en eventuell neste gang. Ts

Anonymkode: 4ff6d...c76

Da er det bare å avslå. Det som er fint med sosiale medier, er at man kan vektlegge det så mye eller så lite man vil. Selv har jeg valgt å slette meg fra det meste av sosiale medier, og savner det ikke et sekund.

Anonymkode: 300aa...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg ble slettet fordi hun var sint på søsteren min en gang. Når de ble venner igjen ble jeg lagt til. Helt uaktuelt. Var ikke min venninne, og har aldri savnet å være venn med henne på sosiale medier. 

Anonymkode: 92b43...a4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

En tidligere god venn. Vi har ikke snakket om det, og tviler på at personen har planer om det. Det blir bare til at vi later som ingenting. Dette vil jeg ikke da sjansen er stor for at vedkommende ikke respekter meg en eventuell neste gang. Ts

Anonymkode: 4ff6d...c76

denne

Anonymkode: b0515...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant ikke vedkommende plager meg eller skal lage mer drama så ser jeg ikke problemet egentlig. 

Anonymkode: 99889...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil du virkelig bli med i den dansen? Det er drit barnslig! 

Anonymkode: ef87a...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2021 den 19.48):

Skal jeg bare ignorere den? Føler jeg synker like lavt, men har ikke lyst på kontakt kjenner jeg. Ts

Anonymkode: 4ff6d...c76

Jeg ignorerer alle forespørseler fra folk som ikke er venner, og dette høres ikke ut som en venn. Jeg har aldri tenkt på at det er å synke til et lavt nivå...

Anonymkode: e4c33...fdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har gjort det. Men vennskapet blir aldri det samme, dessverre. 

Anonymkode: 2b552...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, mest sannsynlig legger denne "vennen" deg til "for syns skyld", slik at det ser ut som dere har deres sak i orden, utad. Jeg hadde ikke giddet, for hva slags ustabilt surr er det? at man blir slettet , for deretter bli lagt til igjen? Sånt forstår ikke jeg meningen med.....Ikke gå på kompromiss med deg selv. Har du ikke lyst, så lar du vær.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...