Gå til innhold

Flere som blir tappet for krefter av black week/tiden før jul?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her i huset boikotter vi black week/friday, og har til dels også julen. Vi koser oss med god mat, pynter tre og alt det der, men har hoppet av forbrukskarusellen. Det vi handler inn til jul planlegger vi god tid i forveien, så går vi i butikken når det er rolig (morgen/kveld).

Vi orket ikke mer av konsumpsjonshetsen, spesielt i forbindelse med høytider. 

Anonymkode: efb4e...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elsker det. Førjulstid er årets koseligste tid ❤️ Bruker black week til å handle julegaver, unngår tilbudene som ikke er relevant for meg. Planlegger på forhånd hvilke tilbud jeg skal være på utkikk etter. Forstår ikke helt hva som er stress med matbutikker i denne tiden? Eneste forskjellen fra vanlig er at det er julevarer som står plassert ut på paller istedenfor de vanlige tilbudsvarene. Trenger man ikke noe av det, så la vær å kjøpe det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg tar også livet med ro. Drar ikke ut på shopping i disse dager, for å si det sånn. Handling gjør jeg enten tidlig på morgenen eller sent på kvelden, når det er lite folk.

Og julen gleder jeg meg til. Være hjemme, kose meg med podcaster, gode julefilmer, lesestoff og julegodteri❤️
 

Livet blir mye bedre, og mindre stressende, om man finner gode strategier for seg selv og ser det positive i det.

Anonymkode: ba04f...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ValarMorghulis skrev (2 minutter siden):

Elsker det. Førjulstid er årets koseligste tid ❤️ Bruker black week til å handle julegaver, unngår tilbudene som ikke er relevant for meg. Planlegger på forhånd hvilke tilbud jeg skal være på utkikk etter. Forstår ikke helt hva som er stress med matbutikker i denne tiden? Eneste forskjellen fra vanlig er at det er julevarer som står plassert ut på paller istedenfor de vanlige tilbudsvarene. Trenger man ikke noe av det, så la vær å kjøpe det. 

Er generelt mye mer trøkk i butikkene nå og vanskeligere å finne parkering osv. Plages ikke over julevarer eller pynt :)

Anonymkode: bde27...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Med mindre man bor under en stein, får man kjøpepress og mas på alle kanter. Går ikke å unngå. 

Anonymkode: 9bba1...c30

Det går an å ikke la seg rive med.

Anonymkode: 98505...d5d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er generelt mye mer trøkk i butikkene nå og vanskeligere å finne parkering osv. Plages ikke over julevarer eller pynt :)

Anonymkode: bde27...d96

Aha, skjønner. Hadde det vært et alternativ å handle nærmere stengetid for å unngå det verste rushet? Her jeg bor er det som regel ganske rolig på butikken fra 21 og utover, men vet ikke hvordan dette er andre steder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Jeg bestiller dagligvare hjem på døren, og jeg gjør julegavehandelen over nett. Black friday-salget ignorerer jeg, men skal sjekke på fredag om to spesifikke varer har en god pris. Kun den ene dagen jeg sjekker.

Det er ganske lett å kvitte seg med mye av stresset. Avregistrer deg på all reklame-epost, sms, og så har du kommet langt. 

Du velger selv hvor mye sosiale medier og reklame du vil få med deg, sånn ultimat sett. Jeg følger ingen influensere, og jeg ser bare netflix/hbo. Får dermed kun litt reklame på internett, men det stresser meg ikke.

Hva er det som haster? Jul kommer hvert år. Gaver, pynting og mat trenger ikke ta mye tid eller energi :)

Anonymkode: b19f0...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det går an å ikke la seg rive med.

Anonymkode: 98505...d5d

Jeg lar meg ikke rive med. Er ikke dét det handler om for meg, TS sin del. Jeg har handlet julegavene mine i to butikker, jeg handler til få og jeg gir ikke dyre gaver heller. Selve julegavehandelen var ferdig på 30 minutter. Lar meg ikke rive med i matbutikker heller, men må jo handle mat. Men det er generelt mer folk og trøkk nå enn for få uker siden.

Anonymkode: bde27...d96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Med mindre man bor under en stein, får man kjøpepress og mas på alle kanter. Går ikke å unngå. 

Anonymkode: 9bba1...c30

Klart man kan unngå mye av det, og resten kan man lære seg å ignorere. Men det krever at man tar noen grep selv. Ikke sitte å surfe meningsløst på nett eller skrolle Facebook uten mål og mening, ikke melde seg på nyhetsbrev på e-post eller gi mobilnummer til butikker.

Anonymkode: e6f97...6ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ValarMorghulis skrev (2 minutter siden):

Aha, skjønner. Hadde det vært et alternativ å handle nærmere stengetid for å unngå det verste rushet? Her jeg bor er det som regel ganske rolig på butikken fra 21 og utover, men vet ikke hvordan dette er andre steder :)

Ja, prøver å unngå rush. Men i dag hadde jeg et ærend på apoteket som stenger kl. 17, så dro innom matbutikken ca 17.15 (hah, nå er jeg veldig detaljert her) og det var mye mer trøkk da enn det vanligvis er på den tiden, og jeg merker at det generelt er vanskelig å finne p-plass i sentrum. Så folk er veldig aktive nå. Var i bokhandelen litt over kl. 09 her om dagen og allerede da var det flere andre som også hadde klemt ræva si innenfor døren, andre dager kl. 09 er det jo helt stille 😅 Nå er jeg ferdig med de få gavene jeg hadde å kjøpe, men må jo handle mat i blant.

Anonymkode: bde27...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, prøver å unngå rush. Men i dag hadde jeg et ærend på apoteket som stenger kl. 17, så dro innom matbutikken ca 17.15 (hah, nå er jeg veldig detaljert her) og det var mye mer trøkk da enn det vanligvis er på den tiden, og jeg merker at det generelt er vanskelig å finne p-plass i sentrum. Så folk er veldig aktive nå. Var i bokhandelen litt over kl. 09 her om dagen og allerede da var det flere andre som også hadde klemt ræva si innenfor døren, andre dager kl. 09 er det jo helt stille 😅 Nå er jeg ferdig med de få gavene jeg hadde å kjøpe, men må jo handle mat i blant.

Anonymkode: bde27...d96

Det høres ut som noe som kan knekke selv den beste 😆

Anonymkode: 98505...d5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det høres ut som noe som kan knekke selv den beste 😆

Anonymkode: 98505...d5d

Nå er jeg usikker på om det var ironi eller seriøst, men jeg blir iallfall knekt 😅

Anonymkode: bde27...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Med mindre man bor under en stein, får man kjøpepress og mas på alle kanter. Går ikke å unngå. 

Anonymkode: 9bba1...c30

Kjøpepress kan man ignorere, om det er for mye folk kan man bestille på nett.

Anonymkode: b1197...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

De fleste tar gebyrer for handling under en viss sum, og dessuten bor jeg et sted ikke alle leverer. Så er ikke så enkelt du at man kan unngå dagligvarebutikker helt. Å handle kl. 07 eller kl. 22 er ikke så lett når man sliter med utmattelse og trenger lang tid å komme seg opp om morgenen og legger seg tidlig.

Anonymkode: bde27...d96

Herlighet, er da bare å gå i butikken swlvom det er mange folk der! Du tåler litt stress i 15 min.. alt man skal klage over

Endret av Milky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ValarMorghulis skrev (16 timer siden):

Elsker det. Førjulstid er årets koseligste tid ❤️ Bruker black week til å handle julegaver, unngår tilbudene som ikke er relevant for meg. Planlegger på forhånd hvilke tilbud jeg skal være på utkikk etter. Forstår ikke helt hva som er stress med matbutikker i denne tiden? Eneste forskjellen fra vanlig er at det er julevarer som står plassert ut på paller istedenfor de vanlige tilbudsvarene. Trenger man ikke noe av det, så la vær å kjøpe det. 

Er så hjertens enig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er jo ekstra trøkk i matbutikkene også, og mat må alle ha.

Anonymkode: bde27...d96

Da handler du tidlig morgen eller sen kveld. 

Anonymkode: b3835...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Med mindre man bor under en stein, får man kjøpepress og mas på alle kanter. Går ikke å unngå. 

Anonymkode: 9bba1...c30

Jeg bor ikke under en stein og jeg før ikke kjøpepress eller mas fra noen kanter :)

Anonymkode: cc034...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...