Gå til innhold

De i kollektivet er så trege med å betale meg penger for strømmen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Strømmen står i mitt navn, og hver måned må jeg mase så mye for å få de til å betale meg penger for strømmen. Han ene i kollektivet har enda ikke betalt meg for oktober. Så det er 1500 kroner de til sammen skylder meg, det er ikke innmari mye penger, men nok til at det er irriterende. 

Jeg er den som tjener absolutt best i kollektivet siden jeg er den eneste med full jobb, derfor får jeg litt dårlig samvittighet for å mase. Men samtidig pleier jeg å overføre penger til sparekonto hver måned, og den vil jeg helst ikke røre. Strømregningen er på 1900 kroner og når det blir trukket fra brukskonto har jeg bare 500 kr igjen om de ikke betaler meg snart. 

Vi bruker splitwise (en app) til å legge inn utgifter vi i kollektivet har hatt og for å vise hvor mye folk skylder. Men det virker som om de ikke bryr seg. Husleie er de flinke på å betale, men ikke strømmen. 



 

Anonymkode: 243fa...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det at du har inntekt har jo egentlig ikke noe med saken å gjøre, de andre skal ikke snylte uansett om de er blakke.
Jeg ville gitt beskjed om at de må gjøre opp for seg eller finne seg en annen plass å bo hvis de ikke har råd til å betale for seg.

Hvis du har fast jobb så burde du jo kanskje ha mulighet for å finne deg noe eget?.  

Anonymkode: f6021...e65

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bare si at strømmen står i fare for å bli stengt hvis de ikke nå betaler, send vippskrav og vær tydelig på at de må betale til riktig frist heretter. Du må stå på og ikke være redd for å mase. De skylder deg faktisk penger

Anonymkode: 8fae4...273

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt at en av de andre får ha abonnementet i sitt navn fordi du er lei av å måtte mase på de og legge ut. Evt at du ikke betaler strømregningen før du har fått penger av de, og at de(n) som ikke har betalt innen fristen må betale for purregebyr ol. Du lar det selvfølgelig ikke gå så langt at du får betalingsanmerkning, da betaler du heller etter første eller andre purring uten å si fra til de andre. 

Anonymkode: 7f2d4...9b4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå sendt vippskrav til alle tre og en melding der jeg minner dem på det. Ingen har lest meldingen enda. 

Det som irriterer meg er at dette gjelder hver eneste måned. Hadde det vært en engangshendelse hadde det vært ok, men hver måned må jeg mase og minne dem på at de skylder meg penger. Hvordan skal jeg best løse dette? 

 

Det irriterer meg også at jeg er den eneste som er opptatt av å redusere strømforbruket, mens de andre har ovnen på full guffe selv om de ikke er hjemme. Hvis de ikke har råd til å betale må de si det til meg, samt være bevisst på hvor mye strøm de bruker. 



 

Anonymkode: 243fa...f37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville kanskje snakket med de og si du vurderer å si opp strømavtalen, og at noen av de andre i kollektivet kan heller stå som ansvarlig. 

Anonymkode: 3efec...5bc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville krevd at en av de andre står ansvarlig fremover, bare være saklig men ærlig på at du ikke vil ha det slik at du må purre hver eneste måned. 

Mest av alt høres det kanskje ut som du bør finne deg et annet kollektiv, med kanskje litt mer voksne folk med et mer modent syn på økonomi. Det er ikke alle kollektiv som passer for alle. 

Anonymkode: 3d3e6...cad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ville kanskje snakket med de og si du vurderer å si opp strømavtalen, og at noen av de andre i kollektivet kan heller stå som ansvarlig. 

Anonymkode: 3efec...5bc

 

17.11 skrev (2 minutter siden):

Tror jeg hadde tatt meg en tur i sikringsskapet om jeg var deg.. 

Men seriøst, det beste du kan gjøre er å flytte.

Si opp avtalen/ flytt. Eneste løsning. Tror ikke du hører hjemme i et kollektiv, det gjør de andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Paramount said:

 

Si opp avtalen/ flytt. Eneste løsning. Tror ikke du hører hjemme i et kollektiv, det gjør de andre. 

Hvorfor hører jeg ikke hjemme i kollektiv? Fordi jeg har bedre råd eller fordi jeg ikke vil betale for de andre? 

Anonymkode: 243fa...f37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si at du har lite penger og at de må betale nå. 

Det du tjener er dine penger, og at du har mulighet til å spare penger har ikke de noe med. 

 

Anonymkode: e292c...797

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paramount skrev (5 minutter siden):

 

Si opp avtalen/ flytt. Eneste løsning. Tror ikke du hører hjemme i et kollektiv, det gjør de andre. 

Hvorfor kaste bort masse penger på leie når man kan bo billigere i kollektiv og spare penger? 

Ts har da rett å bo i kollektiv, er da kjempelurt. Jeg kjenner mange unge som gjør det. 

Anonymkode: e292c...797

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Paramount
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor hører jeg ikke hjemme i kollektiv? Fordi jeg har bedre råd eller fordi jeg ikke vil betale for de andre? 

Anonymkode: 243fa...f37

Du får det til å høres ut som at du er den eneste som tar ansvar. Det blir ikke riktig. Men du kan prøve å bli litt strengere, eller forklare litt grundigere, så skjønner de andre at du ønsker at de bidrar til at det blir lettere for deg å ha ansvaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husmøte nå ! « jeg vil ikke lenger stå med navn på strømavtalen og sier opp avtalen nå. Hvem tar over? Noen ? Ellers blir det veldig kaldt her. Ingen ? Ja ja. Da blir det primus og ulltepper. Sier opp strømavtale i morgen 😊»

ingen kommer på husmøte? Send det over på sms, Mail, messenger, insta, Snapchat osv. samtidig. 

Anonymkode: c8677...704

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paramount skrev (8 timer siden):

Du får det til å høres ut som at du er den eneste som tar ansvar. Det blir ikke riktig. Men du kan prøve å bli litt strengere, eller forklare litt grundigere, så skjønner de andre at du ønsker at de bidrar til at det blir lettere for deg å ha ansvaret.

?? 

Anonymkode: 01f09...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...