Gå til innhold

Flere som er lei konseptet markedsverdi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så mye skrevet i media, KG og ellers som også skal institusjonalisere, kategorisere og gjøre om selv de dypeste prosesser hos mennesker til matematikk. 
Er vi blitt roboter? 
Er livet nå et dataspill hvor man må utføre de riktige mekanismene for å vinne spillet? 

Hva med frihet og ikke minst konseptet med at mennesker og livet består av x-antall variasjoner og uforutsigbarhet. Hvor mikrohandlinger kan føre til noe uventet. 

Må ærlig innrømme at jeg bryr meg overhodet ikke om å være uattraktiv pga alder. Heller fri enn attraktiv. Heller fri enn å kategoriseres på en skala.  

Når Petter Kjøs snakker om at kvinner må senke kravene- mener jeg man heller må frigjøre seg fra krav- og komme seg vekk fra robot-appen Tinder og treffe folk tilfeldig, slik livet er ment å være. Når man møter folk på ekte grunnlag, vil ikke overfladiske «krav» være like gjeldene.

Anonymkode: 51b16...6e2

• Liker 36
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å kalle det markedsverdi er jo bare å sette ord på et fenomen som faktisk eksisterer.

Man kunne fint kalt det noe annet, men hva så?

Anonymkode: 207f4...979

• Liker 14
Skrevet

Dette er da ikke noe nytt. Damer har alltid satt verdi på oss menn. Menn som chad får damer enkelt. Snille menn som meg får aldri fitte. Min markedsverdi er lavere. «Vanlige folks tur» er løgn. Godene blir ikke fordelt.

Anonymkode: c7b16...e13

• Liker 6
Skrevet

Jeg er mer lei av folk som klager over det.

• Liker 14
Skrevet

Bryr meg ikke. Skjønner ikke at folk gidder å date, date, date... Det er ikke verdens undergang å være singel. 

Anonymkode: ee30d...612

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er så mye skrevet i media, KG og ellers som også skal institusjonalisere, kategorisere og gjøre om selv de dypeste prosesser hos mennesker til matematikk. 
Er vi blitt roboter? 
Er livet nå et dataspill hvor man må utføre de riktige mekanismene for å vinne spillet? 

Hva med frihet og ikke minst konseptet med at mennesker og livet består av x-antall variasjoner og uforutsigbarhet. Hvor mikrohandlinger kan føre til noe uventet. 

Må ærlig innrømme at jeg bryr meg overhodet ikke om å være uattraktiv pga alder. Heller fri enn attraktiv. Heller fri enn å kategoriseres på en skala.  

Når Petter Kjøs snakker om at kvinner må senke kravene- mener jeg man heller må frigjøre seg fra krav- og komme seg vekk fra robot-appen Tinder og treffe folk tilfeldig, slik livet er ment å være. Når man møter folk på ekte grunnlag, vil ikke overfladiske «krav» være like gjeldene.

Tror det er mange som reagerer nettopp fordi det gir assosiasjoner til noe kynisk med matematikk, eller en butikk med objekter eller ting. 

Når det er sagt har vi faktisk et datingmarked hvor noen blir valgt igjen og igjen, og noen står utenfor. 

Derfor blir markedsverdi et korrekt begrep for å beskrive utfallene i datingverden. 

Det er ikke noe varmt begrep, men folk forstår hva du prater om. Vi alle forstår at det er mange nyanser og faktorer som spiller inn i attraksjon. Men nå er det en gang slik at en blir valgt ut i hovedsk fra bilde og det visuelle i de fleste datingapper. 

Anonymkode: eb371...83e

• Liker 3
Skrevet

Jeg følger ikke debatten engang. Skjønner ikke at folk bryr seg hvis det i det daglige liv uansett ikke angår dem. Ler litt av debatten - den er jo totalt åndsløs og folk tror de er dritsmarte når de holder på og snakker om FAKTA osv.

Anonymkode: ccb4d...dc8

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er da ikke noe nytt. Damer har alltid satt verdi på oss menn. Menn som chad får damer enkelt. Snille menn som meg får aldri fitte. Min markedsverdi er lavere. «Vanlige folks tur» er løgn. Godene blir ikke fordelt.

Men dette med «chad» og snille menn er jo å forenkle livet vanvittig. Det er normale, vanlige menn med pappakropper over hele landet som er gift, i et rekkehus, med stasjonsvogn og unger. Menn som aldri har vært chad. Det er ikke nok Chads til alle damer. Chad får pult når han er i 20 årene, men når chad blir 30 er det helt andre ting som teller. Deppa menn som føler seg avvist må innse at det er helt andre ting som gjør at de forblir single. 

• Liker 31
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er vi blitt roboter? 

Ja.

Jeg er drittlei. Drittlei alt og alle som skal redusere mennesker til varer i et overfladisk, fremmedgjørende og dehumaniserende marked. Drittlei menneskesynet som går  ut på at mennesker bare er kjøttbiter.

Lei, lei, lei, og inderlig glad jeg er så gammel at jeg ikke er blitt hjernevasket inn i det onde, svake og materialistiske menneskesynet der.

Synes inderlig synd på ungdommen som vokser opp med dette forkvaklede og deformerte synet presset på seg fra starten av.

Vi trenger en stor, voldsom reaksjon og oppvåkning mot all denne menneskefiendtlige dritten.

• Liker 18
Skrevet

Alle har uansett en verdi. Så litt usikker på hva man mener med markedsverdi? Er det verdi for flere? 

For min del bryr det meg midt i ryggen om jeg har en verdi for 1000 eller 1. Man trenger bare 1 som man passer sammen med. 

Ja det finnes noen fine fyrer som blir oversett, men det finnes mange bra damer som blir oversett også. Har aldri vært på tinder. Men ut fra det jeg hører om bruken og klikking på matcher osv. Høres jo helt kokko ut for min del. Og ser ikke helt for meg, hvordan jeg skulle ha klart å finne en livspartner der. Nå trenger jeg ikke det heller siden mannen er fra en tid før tinder heldigvis. 

Anonymkode: f5a27...55f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Å kalle det markedsverdi er jo bare å sette ord på et fenomen som faktisk eksisterer.

Man kunne fint kalt det noe annet, men hva så?

Anonymkode: 207f4...979

Men det finnes folk som lever vanlige liv uten å forholde seg til markedsverdi. Tro det eller ei

• Liker 15
Skrevet

Jepp. Sier ikke at man kan bruke det som en teoretisk modell, og få med en liten bit av bildet.

Men å tro at markedsverdi er avgjørende, og alt som teller er ekstremt misvisende. Det er en linse man kan velge å se gjennom, som for de aller fleste ikke vil bidra med noe som helst praktisk hjelp.

Anonymkode: 9d459...15f

• Liker 5
Skrevet

Alle har uansett en verdi. Så litt usikker på hva man mener med markedsverdi? Er det verdi for flere? 

For min del bryr det meg midt i ryggen om jeg har en verdi for 1000 eller 1. Man trenger bare 1 som man passer sammen med. 

Ja det finnes noen fine fyrer som blir oversett, men det finnes mange bra damer som blir oversett også. Har aldri vært på tinder. Men ut fra det jeg hører om bruken og klikking på matcher osv. Høres jo helt kokko ut for min del. Og ser ikke helt for meg, hvordan jeg skulle ha klart å finne en livspartner der. Nå trenger jeg ikke det heller siden mannen er fra en tid før tinder heldigvis. 

Anonymkode: f5a27...55f

Det er essensielt; man trenger bare én man passer med, å være attraktiv for massene er fullstendig bortkastet! 

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det finnes folk som lever vanlige liv uten å forholde seg til markedsverdi. Tro det eller ei

Er egentlig såre enkelt. 

Om en melder seg ut av datingscenen trenger en ikke forholde seg til markedsverdi. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men dette med «chad» og snille menn er jo å forenkle livet vanvittig. Det er normale, vanlige menn med pappakropper over hele landet som er gift, i et rekkehus, med stasjonsvogn og unger. Menn som aldri har vært chad. Det er ikke nok Chads til alle damer. Chad får pult når han er i 20 årene, men når chad blir 30 er det helt andre ting som teller. Deppa menn som føler seg avvist må innse at det er helt andre ting som gjør at de forblir single. 

Sant det du sier, det er ikke nok chads til alle kvinner, så da må en del kvinner ta til takke med vanlige menn. Gjennomsnittsmannen vet at han blir tatt til takke med.

Anonymkode: 30582...2ab

Skrevet

Sant det du sier, det er ikke nok chads til alle kvinner, så da må en del kvinner ta til takke med vanlige menn. Gjennomsnittsmannen vet at han blir tatt til takke med.

Anonymkode: 30582...2ab

Nei det «vet» gjennomsnittsmannen ikke.

Det er typer langt UNDER gjennomsnittet -incels og slike - som tror de «vet» slikt.

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du er ikke en snill mann.

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvis du bare "vil ha fitte" og ikke en kvinne/partner så forundrer det meg ikke om markedsverdien er lav. Den er vel nærmest på minus i slike tilfeller... Kvinner vil ha en mann som ønsker en kvinne. 

Anonymkode: 5acc6...e28

• Liker 17
Skrevet

Markedsverdi er da virkelig et treffende begrep når man er på kjønnsmarkedet, det er egentlig ikke til å komme unna. Kall det noe annet om du vil, men markedsverdi er jo hva det handler om.

Menn blir vurdert etter høyde, kroppsbygning, hender, armer, skulderbredde, selvtillit, hårfarge etc. Spesielt på tinder er menn som kveg i en katalog, hvor de blir valgt eller ikke valgt avhengig av markedsverdien. Det er ikke så annerledes andre steder heller, menn har forholdt seg til sin markedsverdi siden tidenes morgen.

Anonymkode: 80f86...d13

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er egentlig såre enkelt. 

Om en melder seg ut av datingscenen trenger en ikke forholde seg til markedsverdi. 

Ja, og selv om man melder seg ut av tinder og datingscenen kan man treffe en kjæreste da også. Fordi sånn er livet. Mennesker møtes, kanskje som venner først også utvikler det seg- slik har alle mine forhold oppstått.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...