Felis Skrevet 29. november 2021 #21 Del Skrevet 29. november 2021 Littlewoman skrev (5 timer siden): Jeg jobber ikke m dette. For en nedlatende diskusjonsform. Det jeg mener er at når en påstår noe så bør en ha fakta korrekte. Ikke bare si jeg hørte det via noen jeg kjenner. Jeg sjekket dette ene og alene fordi argumentasjonene dine faller til grunn. Du henviser ikke til noe eller forklarer hvordan du kan si det m testene f eks. Så jeg ble genuint interessert. og forklar hva folk lures med? De tjener jo penger hvis de selger så hva er de lurt med på? Du påstår uten å forklare og jeg blir nysgjerrig. KUN det. Litt morsomt at du krever at folk ikke bare skal henvise til "jeg hørte det via noen jeg kjenner", mens du selv støtter deg til "en venninne" vi ikke vet noe om. Snakk om å sitte i glasshus... Den eneste som har kommet med dokumenterbar informasjon er @Stargaze, men siden du og venninnen din har sjekket så grundig, har dere sikkert informasjon å vise til som ikke er bygget på hva du og venninnen din mener? Personlig kan jeg ikke fatte at noen vil være bekjent med å være tilknyttet slike pyramideselskaper, eller at de har hjerte til å pushe produkter de vet ikke hjelper. Men det er vel hele essensen i influencerbransjen. Stadig nye "favoritter", basert på hvem som betaler, piller og lurium som de vet ikke fungerer osv. En spesiell type mennesker... Fra artikkelen: Selskapet Zinzino har også vært gjenstand for kontroverser. I både Danmark og Finland har henholdsvis forbrukerrådet og myndighetene frarådet å knytte seg til selskapet og mistenkt det for ulovlig pyramidespill (9). I 2015 ble selskapet nødt til å sende advarsler til selgere fordi de benyttet seg av ulovlige helsepåstander i markedsføringen. Produktet «Balance oil» ble blant annet påstått å hjelpe mot ADHD, Asperger syndrom og dysleksi (9). https://www.ntfe.no/journal/2018/3/p-5/MLM-salg_basert_på_falske_premisser 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 29. november 2021 #22 Del Skrevet 29. november 2021 Jeg anbefaler serien «on how to be a god in central Florida» med Kirsten Dunst, og bla Alexander Skarsgard, på Netflix. Skikkelig skråblikk på MLM. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Littlewoman Skrevet 29. november 2021 #23 Del Skrevet 29. november 2021 Embla82 skrev (1 time siden): I vanlige bedrifter tjener de på toppen mer, men alle har en fast inntekt. Der er ikke noen som blir pushet til å bruke mye penger på produkter fordi det skal være en investering, og så sitter man igjen i minus. De aller aller fleste som blir med i MLMs går i minus. Og hadde det handlet om å hjelpe andre til å lykkes så hadde ikke alle MLM selskap kastet seg over de med dårligst forutsetninger fra før. Jeg har stort nettverk, og kunne sånn sett sikkert ha gjort det bra i MLM. Men jeg setter pris på folk jeg kjenner, og har ingen ønske om å utnytte dem eller bruke vår relasjon for å pushe dem til å kjøpe ting de ikke ville kjøpt ellers. Jeg kjenner folk som driver med MLM, og det er mye mas og guilting. Jeg har overhørt opplærings-samtaler hvor de lærer bort å lure folk (ikke si hvorfor man egentlig inviterer, eller hva det egentlig handler om). Og det er jo dette som er så irriterende. Å få melding eller telefon fra en gammel bekjent, og finne ut langt inne i samtalen at de egentlig tar kontakt med alle de noen gang har møtt fordi de har begynt i et mlm og skal bli rik. Eller bli invitert på det du tror er en hyggelig samling med kollegaer/venner og så er det suprise - et salgsmøte der du omtrent har kastet bort tiden til folk om uvitende deg ikke blir med etter mye overtalelser. Jeg blir så sinna når det er de jeg kjenner som trenger nettverket sitt mest som har lettest for å gå i denne fella. Folka du er litt venner med mest fordi du synes litt synd på dem. Og så skal de pushes til å irritere sine nære og kjente med pushy halvskjult markedsføring. Disse har null forutsetninger for å lykkes, og mye å tape. Og de som har vervet dem har ikke ofret det en tanke. Neste gang de inviterer kollegaene på en kaffe hjemme hos seg er det kanskje ingen som dukker opp, fordi de følte seg lurt sist. 100% enig og mange som jobber med dette er nok ikke like nøye på akkurat dette. Ser den. Synes bare det var interessant å sjekke hva dette faktisk var. Tenker det er mange ulike måter å gjøre det på og den du beskriver er ikke bra. Helt enig 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Littlewoman Skrevet 29. november 2021 #24 Del Skrevet 29. november 2021 pøbelsara skrev (25 minutter siden): Jeg anbefaler serien «on how to be a god in central Florida» med Kirsten Dunst, og bla Alexander Skarsgard, på Netflix. Skikkelig skråblikk på MLM. Takk skal sjekke. Leste litt om den da jeg leste du skrev det. Skal sjekke den men er jo en veldig gammel historie så jeg. Varelager har de fleste sluttet med ser jeg, leste en del om det i går for jeg har ikke hørt så mye om bransjen før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umami Skrevet 29. november 2021 #25 Del Skrevet 29. november 2021 Pyramidespill er ulovlig, men dekkes over at man kjøper og selger produkter. Dette gjelder fler: Forever Living Products, Herbalife, Fit Line og Mary Kay, for å nevne noen. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde444 Skrevet 29. november 2021 #26 Del Skrevet 29. november 2021 Felis skrev (2 timer siden): Litt morsomt at du krever at folk ikke bare skal henvise til "jeg hørte det via noen jeg kjenner", mens du selv støtter deg til "en venninne" vi ikke vet noe om. Snakk om å sitte i glasshus... Den eneste som har kommet med dokumenterbar informasjon er @Stargaze, men siden du og venninnen din har sjekket så grundig, har dere sikkert informasjon å vise til som ikke er bygget på hva du og venninnen din mener? Personlig kan jeg ikke fatte at noen vil være bekjent med å være tilknyttet slike pyramideselskaper, eller at de har hjerte til å pushe produkter de vet ikke hjelper. Men det er vel hele essensen i influencerbransjen. Stadig nye "favoritter", basert på hvem som betaler, piller og lurium som de vet ikke fungerer osv. En spesiell type mennesker... Fra artikkelen: Selskapet Zinzino har også vært gjenstand for kontroverser. I både Danmark og Finland har henholdsvis forbrukerrådet og myndighetene frarådet å knytte seg til selskapet og mistenkt det for ulovlig pyramidespill (9). I 2015 ble selskapet nødt til å sende advarsler til selgere fordi de benyttet seg av ulovlige helsepåstander i markedsføringen. Produktet «Balance oil» ble blant annet påstått å hjelpe mot ADHD, Asperger syndrom og dysleksi (9). https://www.ntfe.no/journal/2018/3/p-5/MLM-salg_basert_på_falske_premisser Dette☝🏻☝🏻☝🏻 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 29. november 2021 #27 Del Skrevet 29. november 2021 Hilde444 skrev (På 27.11.2021 den 23.19): Det stemmer. Og hun har endelig funnet en måte å tjene greit med liten arbeidsinnsats. På bekostning av å lure venner, familie og bekjente inn i et selskap som kun er ute etter å verve flere medlemmer. De samlingene de har er rene vekkelsesmøter. Helt sjukt dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Littlewoman Skrevet 29. november 2021 #28 Del Skrevet 29. november 2021 Felis skrev (3 timer siden): Litt morsomt at du krever at folk ikke bare skal henvise til "jeg hørte det via noen jeg kjenner", mens du selv støtter deg til "en venninne" vi ikke vet noe om. Snakk om å sitte i glasshus... Den eneste som har kommet med dokumenterbar informasjon er @Stargaze, men siden du og venninnen din har sjekket så grundig, har dere sikkert informasjon å vise til som ikke er bygget på hva du og venninnen din mener? Personlig kan jeg ikke fatte at noen vil være bekjent med å være tilknyttet slike pyramideselskaper, eller at de har hjerte til å pushe produkter de vet ikke hjelper. Men det er vel hele essensen i influencerbransjen. Stadig nye "favoritter", basert på hvem som betaler, piller og lurium som de vet ikke fungerer osv. En spesiell type mennesker... Fra artikkelen: Selskapet Zinzino har også vært gjenstand for kontroverser. I både Danmark og Finland har henholdsvis forbrukerrådet og myndighetene frarådet å knytte seg til selskapet og mistenkt det for ulovlig pyramidespill (9). I 2015 ble selskapet nødt til å sende advarsler til selgere fordi de benyttet seg av ulovlige helsepåstander i markedsføringen. Produktet «Balance oil» ble blant annet påstått å hjelpe mot ADHD, Asperger syndrom og dysleksi (9). https://www.ntfe.no/journal/2018/3/p-5/MLM-salg_basert_på_falske_premisser Sikkert mange cowboyer i denne bransjen som i alle andre bransjer. Litt for enkelt å dra alle over en kam for noe som noen gjør. Min venninne jobber i Mary Kay og har en organisasjon som omsetter for 140 mill i året så jeg tror hun har god kunnskap. Hvordan vet du at produktene ikke fungerer? Jeg vet ikke, bare lurer jeg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 29. november 2021 #29 Del Skrevet 29. november 2021 Littlewoman skrev (13 minutter siden): Sikkert mange cowboyer i denne bransjen som i alle andre bransjer. Litt for enkelt å dra alle over en kam for noe som noen gjør. Min venninne jobber i Mary Kay og har en organisasjon som omsetter for 140 mill i året så jeg tror hun har god kunnskap. Hvordan vet du at produktene ikke fungerer? Jeg vet ikke, bare lurer jeg Les artikkelen @Stargaze la ut link til. Der står det en del om hvorvidt de virker eller ikke. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 29. november 2021 #30 Del Skrevet 29. november 2021 Littlewoman skrev (16 minutter siden): Sikkert mange cowboyer i denne bransjen som i alle andre bransjer. Litt for enkelt å dra alle over en kam for noe som noen gjør. Min venninne jobber i Mary Kay og har en organisasjon som omsetter for 140 mill i året så jeg tror hun har god kunnskap. Hvordan vet du at produktene ikke fungerer? Jeg vet ikke, bare lurer jeg Jeg reagerer på at du bruker din venninne (som attpåtil jobber med noe helt annet) som sannhetsvitne, SAMTIDIG som du kritiserer @Litenoggod og @Hilde444 for å referere til andres erfaring. Du ser ironien her? Jeg finner veldig lite fakta om Zinzino, men grunnleggeren er omtalt flere ganger, og ingenting av det er positivt. https://www.dagbladet.no/nyheter/saele-tar-med-t5pc-topper/66012437 https://www.vg.no/nyheter/i/dd5ABo/thinkseven-moete-avlyst Eller denne brennpunkt-dokumentaren: https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/2004/PRHO94002004 Men nå har du og venninnen din undersøkt Zinzino grundig, og funnet at det er seriøst, så da kan du kanskje dele denne informasjonen med oss (med lenke, ikke bare "venninnen min synes")? Det vil enkelt sette en stopper for videre diskusjon rundt dette. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Littlewoman Skrevet 29. november 2021 #31 Del Skrevet 29. november 2021 Felis skrev (5 timer siden): Jeg reagerer på at du bruker din venninne (som attpåtil jobber med noe helt annet) som sannhetsvitne, SAMTIDIG som du kritiserer @Litenoggod og @Hilde444 for å referere til andres erfaring. Du ser ironien her? Jeg finner veldig lite fakta om Zinzino, men grunnleggeren er omtalt flere ganger, og ingenting av det er positivt. https://www.dagbladet.no/nyheter/saele-tar-med-t5pc-topper/66012437 https://www.vg.no/nyheter/i/dd5ABo/thinkseven-moete-avlyst Eller denne brennpunkt-dokumentaren: https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/2004/PRHO94002004 Men nå har du og venninnen din undersøkt Zinzino grundig, og funnet at det er seriøst, så da kan du kanskje dele denne informasjonen med oss (med lenke, ikke bare "venninnen min synes")? Det vil enkelt sette en stopper for videre diskusjon rundt dette. Jeg refererte til ei som har fått til den bransjen, de refererte til andre som sa den ikke fungerte og ingen tjener penger. Kun de på toppen som er feil. Et kjapt søk viser et børsnotert selskap som er i massiv vekst. https://www.zinzino.com/site/IE/en-GB/page/About/Corporate-Info/Financial-Reports Mer dokumentasjon trenger ikke jeg for bevis for om selskapet går bra. Produktene kommer godt ut på Trustpilot https://no.trustpilot.com/review/www.zinzino.com 4.2. Mer gidder jeg ikke å sjekke, SÅ spennende var det ikke men ble litt engasjert igår. Over nå hehe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludden Skrevet 29. november 2021 #32 Del Skrevet 29. november 2021 Det blir født nye idioter hver dag, på den måten kan de holde liv i slike pyramideopplegg og MLM selskaper. De hadde aldri eksistert om det ikke var for alle de nyttige idiotene som inbiller seg de skal tjene seg rike på å lure venner og kjente. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 30. november 2021 Forfatter #33 Del Skrevet 30. november 2021 Det å måtte tegne et abonnement med 6 måneders bindingstid for å få kjøpe produktene burde få mer enn en alarmbjelle til å ringe. Hvis de produktene er så unike og gode burde de klare å selge dem uten å fange folk i mange måneder. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 30. november 2021 #34 Del Skrevet 30. november 2021 (endret) Trine Grung var jo ei dame som var det jeg kaller for "alt det" på nittitallet, gikk fra Ole Klemetsen til jobb i radio NRK3 til kjæreste og kone til fotballspilleren Jostein Flo som var en mange ville ha på den tiden og se på henne nå: Noe nærmere en snake oil selger kommer du ikke. fra Rag to WAG til RAG igjen- Hun var sinnsykt pen på den tiden, men den der løse kanon adferden var jo der allerede, så var disse atletene som var sammen med henne totalt døv? Dette er fremtiden til mange av dagens Wags som så gjerne vil tjene penger på blogg og sånt. Hvor vil Funkygine være om 25 år? Endret 30. november 2021 av O.G. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotehodet Skrevet 30. november 2021 #35 Del Skrevet 30. november 2021 O.G. skrev (43 minutter siden): Trine Grung var jo ei dame som var det jeg kaller for "alt det" på nittitallet, gikk fra Ole Klemetsen til jobb i radio NRK3 til kjæreste og kone til fotballspilleren Jostein Flo som var en mange ville ha på den tiden og se på henne nå: Noe nærmere en snake oil selger kommer du ikke. fra Rag to WAG til RAG igjen- Hun var sinnsykt pen på den tiden, men den der løse kanon adferden var jo der allerede, så var disse atletene som var sammen med henne totalt døv? Dette er fremtiden til mange av dagens Wags som så gjerne vil tjene penger på blogg og sånt. Hvor vil Funkygine være om 25 år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 30. november 2021 #36 Del Skrevet 30. november 2021 Zinzino er bare noe tull. Overpriset omega 3 olje som ikke har noe annen funksjon enn å holde lommeboka til de øverst i pyramiden varm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 30. november 2021 #37 Del Skrevet 30. november 2021 O.G. skrev (13 timer siden): Trine Grung var jo ei dame som var det jeg kaller for "alt det" på nittitallet, gikk fra Ole Klemetsen til jobb i radio NRK3 til kjæreste og kone til fotballspilleren Jostein Flo som var en mange ville ha på den tiden og se på henne nå: Noe nærmere en snake oil selger kommer du ikke. fra Rag to WAG til RAG igjen- Hun var sinnsykt pen på den tiden, men den der løse kanon adferden var jo der allerede, så var disse atletene som var sammen med henne totalt døv? Dette er fremtiden til mange av dagens Wags som så gjerne vil tjene penger på blogg og sånt. Hvor vil Funkygine være om 25 år? Eh. Kaller du Funkygine en WAG? 😂 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 1. desember 2021 #38 Del Skrevet 1. desember 2021 Kollontaj skrev (9 timer siden): Eh. Kaller du Funkygine en WAG? 😂 Hun er pr definisjon en WAG siden hun er gift med fotballspiller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Audiss Skrevet 1. februar 2022 #39 Del Skrevet 1. februar 2022 Dette vekker tydeligvis følelser. Ok. Noen av dere vil nok dømme meg. Andre ikke. Uansett har det ingen betydning for om jeg velger å jobbe med det jeg gjør. Jeg er uavhengig partner i Zinzino. Jeg er muligens heldig, for i det teamet jeg jobber har vi mye fellesskap og læring. Sammen. Tjener jeg penger? Nei. Ikke enda. Jeg får derimot min autoordre gratis (den dere refererer til som mye penger man må betale hver måned) min autoordre ligger på omtrent 600 i mnd basert på det produktet jeg har valgt. Men betaler altså ikke noe for det. For kunder skjer dette etter 4 egne kunder. For partnere skal du ha en viss sum poeng. Ikke veldig vanskelige poeng å oppnå, dersom man ønsker å vie tid til det. Ville jeg brukt produktene uansett? Hadde det ikke vert for at noen introduserte meg for dette, hadde jeg ikke startet med det. Da jeg aldri har opplevd effekt av et Omega3 produkt før. Men jeg prøvde, fordi jeg hadde fått anbefalt av legen min å gi Omega3 til et familiemedlem en siste sjanse i hvertfall. Da sammenfalt introduksjonen til Zinzino og min leting etter et bedre produkt enn tidligere prøvd. Har jeg opplevd virkning? Ja, det har jeg. Jeg skal ikke selge produkter her, så legger ikke mer ut om hva slags virkning heller. Jeg har hvertfall ingen planer med å slutte med produktene uansett om jeg tjener penger eller ei. Må man binde seg for å benytte produktene? Nei. Går kjempefint å kjøpe 1 produkt. Men da koster hver enhet mer. Enkelte produkter har heller ikke en full virkning før det har gått noen måneder. Tap av penger: jeg har til sammen brukt noen tusenlapper. I og med at jeg får mine produkt gratis nå, har jeg sluttet å bruke penger. Om jeg får inn flere kunder og partnere, tjener jeg penger. Jeg har ingen varelager bortsett fra at jeg får litt mer enn jeg bruker opp på den tidligere nevnte autoordren. Jeg har vert grunder på vanlig måte også. Det har jeg tapt snart millionen på. Så ja, hva har størst risiko mon tro. Må man bruke 1000vis av kroner på kurs og konferanser? Man må ingenting. I vårt team har vi uendelig med kursmateriale helt gratis. Som er satt opp til bruk digitalt akkurat når man vil. Man kan delta på arrangementer som koster. Men man gjør som man vil. Jeg planlegger å få til å dra på et arrangement sammen med de jeg har under meg. Men det blir ikke helt enda. Ingen av oss er helt klar for det enda. Man må pusher masse varer på folk, og jobber alene. Jeg hater å pusher varer på folk. Og hater å jobbe aleine. Teamet over meg sørger for at jeg aldri er alene. Vi har samlinger ukentlig, og det er så mange som er bare en telefonsamtale og et tastetrykk unna. Og da jeg var ny, fikk jeg sette opp mine egne mål og fikk råd utfra dette. Jeg fikk beskjed om at dette var både arbeidskrevende og en tolmodighetsprøve, i tillegg til gøy og sosialt. Erfaring viser at alle 4 punkt er riktig. Dette er ikke en quick fix for de fleste. Vi meg og 2 nyere enn meg skal holde et arrangement for å promotere varene. Dette var en av de 2 andre som kom på, og vi har jobbet for å få dette på plass. Vi får gratis foredragsholdere som holder hotell selv, og selskapet har på forespørsel lovet oss å bidra med f.eks smaksprøver. Så dette arrangementet kommer ikke til å koste mer enn et leige av et lokale. Og ja, da må vi ta en liten sum for inngang. Igjen er dette mye billigere enn det jeg har holdt på med i "vanlig gründing" Du mister venner? Ok. Har ikke merka noe til det. Heller det motsatte. Har fått flere. Og tatt opp igjen kontakten med mange. Spør jeg mine venner om de er interessert i det jeg jobber med? Selvfølgelig. Jeg er jo interessert i hva de holder på med også. Om de synes det er interessant, så snakker vi mer om det. Viss ikke, så gjør vi det ikke. Blotter seg selv på internett for å selge. Ja. Jojo. Gjorde jo det allerede, bare på en annen måte. Ser ikke utfordringen med det Så ja. Kjenner til 2 andre selskaper jeg har vert innom, men ikke orket å drive med. Produktene talte aldri til meg på samme måte. Og kompensasjonsplanene i de andre var ikke passende for mine mål. Sunn skepsis er viktig. Men kun funksjonell om man søker svar. Så da. Kan der sette i gang med å dømme, eller ikke. Jeg har fått sagt det jeg ville :) ha en nydelig dag alle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla82 Skrevet 1. februar 2022 #40 Del Skrevet 1. februar 2022 Audiss skrev (1 time siden): Dette vekker tydeligvis følelser. Ok. Noen av dere vil nok dømme meg. Andre ikke. Uansett har det ingen betydning for om jeg velger å jobbe med det jeg gjør. Jeg er uavhengig partner i Zinzino. Jeg er muligens heldig, for i det teamet jeg jobber har vi mye fellesskap og læring. Sammen. Tjener jeg penger? Nei. Ikke enda. Jeg får derimot min autoordre gratis (den dere refererer til som mye penger man må betale hver måned) min autoordre ligger på omtrent 600 i mnd basert på det produktet jeg har valgt. Men betaler altså ikke noe for det. For kunder skjer dette etter 4 egne kunder. For partnere skal du ha en viss sum poeng. Ikke veldig vanskelige poeng å oppnå, dersom man ønsker å vie tid til det. Ville jeg brukt produktene uansett? Hadde det ikke vert for at noen introduserte meg for dette, hadde jeg ikke startet med det. Da jeg aldri har opplevd effekt av et Omega3 produkt før. Men jeg prøvde, fordi jeg hadde fått anbefalt av legen min å gi Omega3 til et familiemedlem en siste sjanse i hvertfall. Da sammenfalt introduksjonen til Zinzino og min leting etter et bedre produkt enn tidligere prøvd. Har jeg opplevd virkning? Ja, det har jeg. Jeg skal ikke selge produkter her, så legger ikke mer ut om hva slags virkning heller. Jeg har hvertfall ingen planer med å slutte med produktene uansett om jeg tjener penger eller ei. Må man binde seg for å benytte produktene? Nei. Går kjempefint å kjøpe 1 produkt. Men da koster hver enhet mer. Enkelte produkter har heller ikke en full virkning før det har gått noen måneder. Tap av penger: jeg har til sammen brukt noen tusenlapper. I og med at jeg får mine produkt gratis nå, har jeg sluttet å bruke penger. Om jeg får inn flere kunder og partnere, tjener jeg penger. Jeg har ingen varelager bortsett fra at jeg får litt mer enn jeg bruker opp på den tidligere nevnte autoordren. Jeg har vert grunder på vanlig måte også. Det har jeg tapt snart millionen på. Så ja, hva har størst risiko mon tro. Må man bruke 1000vis av kroner på kurs og konferanser? Man må ingenting. I vårt team har vi uendelig med kursmateriale helt gratis. Som er satt opp til bruk digitalt akkurat når man vil. Man kan delta på arrangementer som koster. Men man gjør som man vil. Jeg planlegger å få til å dra på et arrangement sammen med de jeg har under meg. Men det blir ikke helt enda. Ingen av oss er helt klar for det enda. Man må pusher masse varer på folk, og jobber alene. Jeg hater å pusher varer på folk. Og hater å jobbe aleine. Teamet over meg sørger for at jeg aldri er alene. Vi har samlinger ukentlig, og det er så mange som er bare en telefonsamtale og et tastetrykk unna. Og da jeg var ny, fikk jeg sette opp mine egne mål og fikk råd utfra dette. Jeg fikk beskjed om at dette var både arbeidskrevende og en tolmodighetsprøve, i tillegg til gøy og sosialt. Erfaring viser at alle 4 punkt er riktig. Dette er ikke en quick fix for de fleste. Vi meg og 2 nyere enn meg skal holde et arrangement for å promotere varene. Dette var en av de 2 andre som kom på, og vi har jobbet for å få dette på plass. Vi får gratis foredragsholdere som holder hotell selv, og selskapet har på forespørsel lovet oss å bidra med f.eks smaksprøver. Så dette arrangementet kommer ikke til å koste mer enn et leige av et lokale. Og ja, da må vi ta en liten sum for inngang. Igjen er dette mye billigere enn det jeg har holdt på med i "vanlig gründing" Du mister venner? Ok. Har ikke merka noe til det. Heller det motsatte. Har fått flere. Og tatt opp igjen kontakten med mange. Spør jeg mine venner om de er interessert i det jeg jobber med? Selvfølgelig. Jeg er jo interessert i hva de holder på med også. Om de synes det er interessant, så snakker vi mer om det. Viss ikke, så gjør vi det ikke. Blotter seg selv på internett for å selge. Ja. Jojo. Gjorde jo det allerede, bare på en annen måte. Ser ikke utfordringen med det Så ja. Kjenner til 2 andre selskaper jeg har vert innom, men ikke orket å drive med. Produktene talte aldri til meg på samme måte. Og kompensasjonsplanene i de andre var ikke passende for mine mål. Sunn skepsis er viktig. Men kun funksjonell om man søker svar. Så da. Kan der sette i gang med å dømme, eller ikke. Jeg har fått sagt det jeg ville ha en nydelig dag alle Jeg skal ikke dømme deg. Men jeg kjenner mer enn en person som driver med Zinzino, og alle lurer folk med på salgsmøter. De inviterer til noe uskyldig (komme innom på en kaffe, eller treffe felles kjente) og så BAM er det salgsmøte med press om å bli med på slutten. Skikkelig ubehagelig. Og jeg har hørt folk si at det er noen få som ødelegger for alle. Men jeg har overhørt business-møter eller hva man kaller det hvor folk anbefaler nettopp dette. Å si minst mulig for man vil jo ikke "skremme folk bort fra denne fantastiske muligheten". Og det er bare såå effektivt. Men det er jo sånn man mister venner. Jeg har også blitt fortalt av en fysioterapeut jeg gikk til at plagene mine kom av ubalanse i omega3 bla bla, og så mye jeg kjente såpass igjen fra Zinzino at jeg konfronterte henne med det. Og ja da, hun solgte Zinzino og snek hjernevasking innpå pasienter som betalte for fysioterapi. Og kommer med påstander som hun på ingen måte kunne stå for. Jeg har en diagnose som er grunn for plagene jeg har, de har ingenting med fettbalanse å gjøre. Hva tenker du om denne måten å selge på? Og om Zinzino ikke vil at folk skal holde på på den måten, hvorfor lar de folk holde på sånn? Til og med anbefale det til hverandre i store online- møter? Har de null kontroll? 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå