Gå til innhold

Trine Grung


Stargaze

Anbefalte innlegg

Embla82 skrev (2 timer siden):

Jeg skal ikke dømme deg. Men jeg kjenner mer enn en person som driver med Zinzino, og alle lurer folk med på salgsmøter. De inviterer til noe uskyldig (komme innom på en kaffe, eller treffe felles kjente) og så BAM er det salgsmøte med press om å bli med på slutten. Skikkelig ubehagelig.

Og jeg har hørt folk si at det er noen få som ødelegger for alle. Men jeg har overhørt business-møter eller hva man kaller det hvor folk anbefaler nettopp dette. Å si minst mulig for man vil jo ikke "skremme folk bort fra denne fantastiske muligheten". Og det er bare såå effektivt. Men det er jo sånn man mister venner.

Jeg har også blitt fortalt av en fysioterapeut jeg gikk til at plagene mine kom av ubalanse i omega3 bla bla, og så mye jeg kjente såpass igjen fra Zinzino at jeg konfronterte henne med det. Og ja da, hun solgte Zinzino og snek hjernevasking innpå pasienter som betalte for fysioterapi. Og kommer med påstander som hun på ingen måte kunne stå for. Jeg har en diagnose som er grunn for plagene jeg har, de har ingenting med fettbalanse å gjøre. 

Hva tenker du om denne måten å selge på? Og om Zinzino ikke vil at folk skal holde på på den måten, hvorfor lar de folk holde på sånn? Til og med anbefale det til hverandre i store online- møter? Har de null kontroll? 

Ble dessverre kontaktet på messenger av en perifer bekjent som visstnok hadde begynt å jobbe for Trine (visste ikke det da, men skjønte det etterhvert når jeg sjekka fb siden hennes), hun tok kontakt kun  fordi hun visste jeg hadde ME og ble fortalt at jeg burde prøve noen noen produkter (kom for en dag at det var ZinZino)  hun visste om -for det hadde effektiv  for «ME og sånn» -Det har de ikke grunnlag for å si, samt bruke folk de kjenner som  som i tillegg er kronisk syke er frekt og uetisk!  Kjenner flere som jobber med slike produkter og jeg har blitt bedt på «damekveld» med vin og deling av erfaringer, men aldri ett ord om hva det er -så er det «damekveld» hvor du blir «sjenket» med vin og overtalt til å kjøpe produkter du ikke visste fantes og som du overhode ikke visste skulle promoteres på denne «damekvelden», rett og slett en uting og jeg ender opp med å sky de som jobber med det som pesten, for alt du sier eller gjør blir en unnskyldning for å prøve å selge deg noe.. 

  • Liker 12
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GulleGull skrev (14 minutter siden):

Ble dessverre kontaktet på messenger av en perifer bekjent som visstnok hadde begynt å jobbe for Trine (visste ikke det da, men skjønte det etterhvert når jeg sjekka fb siden hennes), hun tok kontakt kun  fordi hun visste jeg hadde ME og ble fortalt at jeg burde prøve noen noen produkter (kom for en dag at det var ZinZino)  hun visste om -for det hadde effektiv  for «ME og sånn» -Det har de ikke grunnlag for å si, samt bruke folk de kjenner som  som i tillegg er kronisk syke er frekt og uetisk!  Kjenner flere som jobber med slike produkter og jeg har blitt bedt på «damekveld» med vin og deling av erfaringer, men aldri ett ord om hva det er -så er det «damekveld» hvor du blir «sjenket» med vin og overtalt til å kjøpe produkter du ikke visste fantes og som du overhode ikke visste skulle promoteres på denne «damekvelden», rett og slett en uting og jeg ender opp med å sky de som jobber med det som pesten, for alt du sier eller gjør blir en unnskyldning for å prøve å selge deg noe.. 

😔😔😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en av de invitasjonene jeg har fått til sånn «pyramide» opplegg, men står ikke hva det gjelder og at det er salgsmøte  -dette er ikke ZinZino men gjaldt noe lignende…. -rimelig suspekt… 1854BA86-D62C-43D9-82D8-AC838FB7430E.thumb.jpeg.fca0d2e2af2fa2bf426a977ca00278f5.jpeg

Endret av GulleGull
Endret teksten
  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jammen bra «mor sjøl» kom inn og løftet tråden som var helt død slik at hun fikk promotert «pyramide-omega3-oljen» sin… håper vel på litt klikk på insta

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Jeg kan kun svare for hvordan jeg har opplevd det jeg har. 

 

Jeg ble aldri prakket på noe selv. 

Min upline har alltid sagt at vi skal være dønn seriøs med invitasjoner. At vi ikke skal skjule hva vi har tenkt på å snakke om. 

Måten jeg driver, er å invitere folk til å vite mer. Om man vil vite mer, så synes jeg at salg er også et tema. 

Jeg forteller om min reise både helsemessig og businessmessig.

Vi har fått flere kurs om fettsyrebalanse, også lest meg opp på informasjon som ikke lå i systemet til Zinzino. Og skjønner hvorfor fettsyrebalanse er viktig. 

Og det jeg har lært i ettertid, har også forklart for meg hvorfor mine diagnoser har fått endringer som gjør at jeg nå går på mindre medisiner. Kurert? Nei. Bedre? Ja.

Før jeg gikk inn i dette tok jeg mange runder med fagpersoner som kan diagnosen til mitt familiemedlem, for å høre om de hadde noe å tilføye. De svarte at det var ikke vanlig å teste fettsyrebalanse, men at jeg gjerne måtte finne ut om dette hadde virkning for mitt familiemedlem. For sånn uoffisielt, hadde de anbefalt Omega3 generelt sett til personer med den aktuelle diagnosen. Så jeg gikk liksom inn i det med en personlig mission. Det er kanskje ikke alltid alles reiser begynner slik.

Jeg er nokså sikker på at store møter med opplagt pushing-oppfordring er noe som blir lagt bak for mange. I alle fall er teamet jeg er en del av, veldig opptatt av at en slik salgsteknikk ikke føles naturlig i det hele tatt. Egentlig forventer jeg at mange klarer å tenke den tanken selv.

Jeg følger flere personer i større MLM selskaper i sosiale media, og trenden er nok at flere og flere går bort fra slike metoder. 

Jeg har venner som driver med Mary Kay, Norwex, Tupperware, proteinprodukter, ketoprodukter osv... Det er samme trender der. Jeg har aldri følt meg pusha av noen av de heller. Noen har kanskje mast litt om ting jeg ikke har interesse for, og da har det vert stor takhøyde for å si at de kan slutte. Har aldri tenkt at de ikke trenger å være mine venner for det. 

Jeg møter jo ulikt når jeg er i butikker også. Jeg kan handle i butikker der jeg føler meg presset til å velge en vare jeg slett ikke har bruk for. Og jeg kan møte selgere som er opptatt av mine ønsker. 

Hva tenker du om butikker som ansetter pushy selgere? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audiss skrev (2 timer siden):

Hei hei. Jeg kan kun svare for hvordan jeg har opplevd det jeg har. 

 

Jeg ble aldri prakket på noe selv. 

Min upline har alltid sagt at vi skal være dønn seriøs med invitasjoner. At vi ikke skal skjule hva vi har tenkt på å snakke om. 

Måten jeg driver, er å invitere folk til å vite mer. Om man vil vite mer, så synes jeg at salg er også et tema. 

Jeg forteller om min reise både helsemessig og businessmessig.

Vi har fått flere kurs om fettsyrebalanse, også lest meg opp på informasjon som ikke lå i systemet til Zinzino. Og skjønner hvorfor fettsyrebalanse er viktig. 

Og det jeg har lært i ettertid, har også forklart for meg hvorfor mine diagnoser har fått endringer som gjør at jeg nå går på mindre medisiner. Kurert? Nei. Bedre? Ja.

Før jeg gikk inn i dette tok jeg mange runder med fagpersoner som kan diagnosen til mitt familiemedlem, for å høre om de hadde noe å tilføye. De svarte at det var ikke vanlig å teste fettsyrebalanse, men at jeg gjerne måtte finne ut om dette hadde virkning for mitt familiemedlem. For sånn uoffisielt, hadde de anbefalt Omega3 generelt sett til personer med den aktuelle diagnosen. Så jeg gikk liksom inn i det med en personlig mission. Det er kanskje ikke alltid alles reiser begynner slik.

Jeg er nokså sikker på at store møter med opplagt pushing-oppfordring er noe som blir lagt bak for mange. I alle fall er teamet jeg er en del av, veldig opptatt av at en slik salgsteknikk ikke føles naturlig i det hele tatt. Egentlig forventer jeg at mange klarer å tenke den tanken selv.

Jeg følger flere personer i større MLM selskaper i sosiale media, og trenden er nok at flere og flere går bort fra slike metoder. 

Jeg har venner som driver med Mary Kay, Norwex, Tupperware, proteinprodukter, ketoprodukter osv... Det er samme trender der. Jeg har aldri følt meg pusha av noen av de heller. Noen har kanskje mast litt om ting jeg ikke har interesse for, og da har det vert stor takhøyde for å si at de kan slutte. Har aldri tenkt at de ikke trenger å være mine venner for det. 

Jeg møter jo ulikt når jeg er i butikker også. Jeg kan handle i butikker der jeg føler meg presset til å velge en vare jeg slett ikke har bruk for. Og jeg kan møte selgere som er opptatt av mine ønsker. 

Hva tenker du om butikker som ansetter pushy selgere? 

Jeg tenker at det ikke er lurt, fordi folk har lettere for å si nei til noen de ikke kjenner. Og om man ikke klarer det så drar man i alle fall ikke i den butikken igjen.

Familie og gode venner er det ikke like enkelt å bare unngå for alltid. Det er i alle fall ikke alltid ønskelig, selv om man ikke liker mlm-personligheten deres. De blir ofte en annen når de holder på med mlm enn de er ellers, går over grenser de normalt ikke hadde nærmet seg. Fordi mlm-teamet pusher dem til å "være gode selgere" eller "passe på at de får hjulpet folk selv om de er usikre, for det er jo en så fantastisk mulighet selv om de kanskje ikke ser det selv med en gang"

Jeg har en person jeg er veldig glad i hvor jeg måtte sette ned foten på en ubehagelig måte til slutt fordi hun ikke kunne stoppe å pushe, selv om jeg forsøkte å unngå temaet som pesten. Det ble som en challenge, og så tok hun der personlig at jeg ikke kunne stole på at hun visste best for meg 

Har aldri opplevd noe så ukomfortabelt i en butikk, aldri i nærheten.

Jeg har opplevd pushy selgere (mer i andre land enn Norge), det er ikke det samme i det hele tatt når man ikke har en relasjon.

Endret av Embla82
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er trist du opplever dette. Situasjonen med henne som du måtte sette ned foten til, sier egentlig mye. 

Jeg bygger i alle fall min grunnvoll på helst folk jeg ikke har nære relasjoner til. 

Bruker tid på kalde markeder. Finne mennesker med felles interesse for kosthold. Så bygge små relasjoner, poppe et spørsmål om de kunne tenke seg et helseforedrag om våre produkter og hvordan de kan hjelpe til en bedre helse. Og så ta samtalen etterpå. Omtrent 1 av 5 ønsker et foredrag. Og blant disse igjen er det 1 av 5 som ønsker å bli kunder eller partnere. Ca.

Det burde ikke være verken nødvendig eller ønskelig å pushe noen.

Om jeg skulle gått etter mine næreikke relasjoner som mest sannsynlig ikke vil kjøpe uansett, ville jeg jo måttet rute hull i hodet på den konstant. Mye gøyere å bli kjent med nye mennesker. Og de vil heller ikke ha problemer med å avvise en invitasjon, om de ikke liker den.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audiss skrev (15 timer siden):

Dette vekker tydeligvis følelser. 

 

Ok. 

Noen av dere vil nok dømme meg. Andre ikke. Uansett har det ingen betydning for om jeg velger å jobbe med det jeg gjør.

 

Jeg er uavhengig partner i Zinzino. Jeg er muligens heldig, for i det teamet jeg jobber har vi mye fellesskap og læring. Sammen. 

Tjener jeg penger? Nei. Ikke enda. Jeg får derimot min autoordre gratis (den dere refererer til som mye penger man må betale hver måned) min autoordre ligger på omtrent 600 i mnd basert på det produktet jeg har valgt. Men betaler altså ikke noe for det. For kunder skjer dette etter 4 egne kunder. For partnere skal du ha en viss sum poeng. Ikke veldig vanskelige poeng å oppnå, dersom man ønsker å vie tid til det. 

Ville jeg brukt produktene uansett? Hadde det ikke vert for at noen introduserte meg for dette, hadde jeg ikke startet med det. Da jeg aldri har opplevd effekt av et Omega3 produkt før. Men jeg prøvde, fordi jeg hadde fått anbefalt av legen min å gi Omega3 til et familiemedlem en siste sjanse i hvertfall. Da sammenfalt introduksjonen til Zinzino og min leting etter et bedre produkt enn tidligere prøvd. Har jeg opplevd virkning? Ja, det har jeg. Jeg skal ikke selge produkter her, så legger ikke mer ut om hva slags virkning heller. Jeg har hvertfall ingen planer med å slutte med produktene uansett om jeg tjener penger eller ei.

 

Må man binde seg for å benytte produktene? Nei. Går kjempefint å kjøpe 1 produkt. Men da koster hver enhet mer. Enkelte produkter har heller ikke en full virkning før det har gått noen måneder.

 

Tap av penger: jeg har til sammen brukt noen tusenlapper. I og med at jeg får mine produkt gratis nå, har jeg sluttet å bruke penger. Om jeg får inn flere kunder og partnere, tjener jeg penger. Jeg har ingen varelager bortsett fra at jeg får litt mer enn jeg bruker opp på den tidligere nevnte autoordren. 

 

Jeg har vert grunder på vanlig måte også. Det har jeg tapt snart millionen på. Så ja, hva har størst risiko mon tro.

 

Må man bruke 1000vis av kroner på kurs og konferanser? Man må ingenting. I vårt team har vi uendelig med kursmateriale helt gratis. Som er satt opp til bruk digitalt akkurat når man vil. Man kan delta på arrangementer som koster. Men man gjør som man vil. Jeg planlegger å få til å dra på et arrangement sammen med de jeg har under meg. Men det blir ikke helt enda. Ingen av oss er helt klar for det enda.

 

Man må pusher masse varer på folk, og jobber alene. 

Jeg hater å pusher varer på folk. Og hater å jobbe aleine. Teamet over meg sørger for at jeg aldri er alene. Vi har samlinger ukentlig, og det er så mange som er bare en telefonsamtale og et tastetrykk unna. Og da jeg var ny, fikk jeg sette opp mine egne mål og fikk råd utfra dette. Jeg fikk beskjed om at dette var både arbeidskrevende og en tolmodighetsprøve, i tillegg til gøy og sosialt. Erfaring viser at alle 4 punkt er riktig. Dette er ikke en quick fix for de fleste.

Vi meg og 2 nyere enn meg skal holde et arrangement for å promotere varene. Dette var en av de 2 andre som kom på, og vi har jobbet for å få dette på plass. Vi får gratis foredragsholdere som holder hotell selv, og selskapet har på forespørsel lovet oss å bidra med f.eks smaksprøver. Så dette arrangementet kommer ikke til å koste mer enn et leige av et lokale. Og ja, da må vi ta en liten sum for inngang. Igjen er dette mye billigere enn det jeg har holdt på med i "vanlig gründing"

Du mister venner?

Ok. Har ikke merka noe til det. Heller det motsatte. Har fått flere. Og tatt opp igjen kontakten med mange. Spør jeg mine venner om de er interessert i det jeg jobber med? Selvfølgelig. Jeg er jo interessert i hva de holder på med også. Om de synes det er interessant, så snakker vi mer om det. Viss ikke, så gjør vi det ikke.

 

Blotter seg selv på internett for å selge. Ja. Jojo. Gjorde jo det allerede, bare på en annen måte. Ser ikke utfordringen med det

 

Så ja. Kjenner til 2 andre selskaper jeg har vert innom, men ikke orket å drive med. Produktene talte aldri til meg på samme måte. Og kompensasjonsplanene i de andre var ikke passende for mine mål. 

 

Sunn skepsis er viktig. Men kun funksjonell om man søker svar. 

 

Så da. Kan der sette i gang med å dømme, eller ikke. Jeg har fått sagt det jeg ville :)

 

ha en nydelig dag alle

 

 

 

Så gi fanden i å pushe varer på folk når du hater å pushe varer på folk. Dette er dødsheslig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Audiss et spørsmål: Ser du ikke hvor lavt du ha fallt?

Ifra eget radioprogram på P3 og forhold med en Flokar, til å pushe omega3 på venner og bekjente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gammel klassevenninne som tok kontakt. Var ikke måte på hvor fantastiske ting hun hadde å fortelle (selge) meg. Ville treffe meg. Endte med at treffet var et slags salgsmøte. Meget ubehagelig, og vanskelig å si nei selv om hun ikke er av mine nærmeste. Holder meg til tranen min jeg. Gjør samme nytten.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Audiss Du "vekker" en tråd som har ligget død i to måneder med inngangsfrasen "Dette vekker tydeligvis følelser"? 😆 Gi deg da, dette gjør du kun for å få liv i tråden og for å dele info om det tragiske MLM-opplegget ditt.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (4 timer siden):

Hadde gammel klassevenninne som tok kontakt. Var ikke måte på hvor fantastiske ting hun hadde å fortelle (selge) meg. Ville treffe meg. Endte med at treffet var et slags salgsmøte. Meget ubehagelig, og vanskelig å si nei selv om hun ikke er av mine nærmeste. Holder meg til tranen min jeg. Gjør samme nytten.

Dette har vi alle opplevd. Gammel venninne, klassekamerat, nabo, en du brukte å si hei til i butikken... Jeg har sluttet å svare på sånne henvendelser, for det er alltid mlm.

Jeg ser Audiss "bruker tid på kalde markeder og bygger relasjoner med folk med felles interesse". Samme greia, alle har opplevd det. Profilen som plutselig liker alle bildene dine på IG og legger igjen kommentarer som om dere var gamle kjente. Og så "popper de spørsmålet"... Det er så lett å gjennomskue at det er flaut! Bare nevner det.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler alle å se serien "On becoming a god i central Florida" med Kirsten Dunst og Alexander Skärsgård. en absurd og veldig bra serie om MLM.

Den ligger på Netflix.

  • Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Felis skrev (5 timer siden):

Dette har vi alle opplevd. Gammel venninne, klassekamerat, nabo, en du brukte å si hei til i butikken... Jeg har sluttet å svare på sånne henvendelser, for det er alltid mlm.

Jeg ser Audiss "bruker tid på kalde markeder og bygger relasjoner med folk med felles interesse". Samme greia, alle har opplevd det. Profilen som plutselig liker alle bildene dine på IG og legger igjen kommentarer som om dere var gamle kjente. Og så "popper de spørsmålet"... Det er så lett å gjennomskue at det er flaut! Bare nevner det.

Følger ikke folk som jeg ellers ikke ville fulgt. 🤣🤣🤣 Det blir jo bare tøv. Har aldri blitt sur på noen som har gjort det samme til meg. Det er tross alt helt fair. Flaut

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så glad når en venninne jeg ikke har hatt kontakt med på lenge, tok kontakt. Hun inviterte meg på middag og gode greier. Grunnet vonde ting i livet mitt akkurat nå, så ble jeg virkelig glad for at hun tok kontakt. Men jeg skjønner nå hvorfor hun var så ivrig, og hvorfor hun ikke har gitt noe mer lyd fra seg.. hun prøvde å overbevise meg om denne oljen, skulle ha meg til å prøve, sa hun selv var blitt så mye bedre av oljen. Jeg er svært skeptisk, så hun klarte ikke å «verve» meg. Etter det sendte hun meg noen linker fra zinzino, noe jeg høflig svarte på, men sa jeg ikke var interessert. Etter det har hun ikke tatt kontakt, selv etter at faren min døde, en hun kjente svært godt..og hun vet hvor viktig han var for meg. Kyniske greier, viser bare interesse for å prakke på meg humbug 😔

  • Liker 13
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audiss skrev (2 timer siden):

Følger ikke folk som jeg ellers ikke ville fulgt. 🤣🤣🤣 Det blir jo bare tøv. Har aldri blitt sur på noen som har gjort det samme til meg. Det er tross alt helt fair. Flaut

Så du ville tatt kontakt med disse menneskene og gitt dem helseråd hvis du ikke solgte denne oljen? Det er spesielt...

Jeg synes det er trist at det er her det endte her for Trine. Jeg husker hun fikk sine 15 (5?) minutes of fame på Oprah, og det var vel også hun som kom opp med ideen om kurs for influencere som Anne Brith ble beryktet for. Nå driver hun med pyramidesalg av lurium-kapsler...

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Felis skrev (1 time siden):

Så du ville tatt kontakt med disse menneskene og gitt dem helseråd hvis du ikke solgte denne oljen? Det er spesielt...

Jeg synes det er trist at det er her det endte her for Trine. Jeg husker hun fikk sine 15 (5?) minutes of fame på Oprah, og det var vel også hun som kom opp med ideen om kurs for influencere som Anne Brith ble beryktet for. Nå driver hun med pyramidesalg av lurium-kapsler...

Jeg driter egentlig i hva du synes om Trine. Folk som stikker frem nesa si, vil alltid ha det med seg. Hva det har bedrevet med. Har du egentlig all informasjonen om hennes valg i livet? Helt OK å ikke like noen. Ingen problem. Mange tidligere kjendiser som sliter da.

 

Luriumkapsler. Jaja. Selger ikke lurium vi. Like mye lurium som Mary Kay sine kvalitetsprodukter. Norwex sine miljøbevisste konsepter. Tupperware sine praktiske duppeditter. Så om du mener det er lurium, er det jo fint å kunne dokumentere det. Uansett hvilket firma du ønsker å kalle lurium. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (17 timer siden):

Jeg anbefaler alle å se serien "On becoming a god i central Florida" med Kirsten Dunst og Alexander Skärsgård. en absurd og veldig bra serie om MLM.

Den ligger på Netflix.

Jeg så den. Bransjen har endret seg MYE siden den gang. Alt er digitalt og ikke varelager i det hele tatt, ergo ikke sammenlignbar på noen måte. Kun godt ment innspill.

Idag har de seriøses selskapene egne nettbutikker for distributørene sine, uten varelager. Pluss pga sosiale medier trenger en ikke pushe på venner og familie lenger. Selvom mange gjør det. 

Utifra hva jeg leser på nettet er hele bransjen misforstått og ja, det vil garantert være mange som pusher på gamlemåten, ergo venner og bekjente.

Min gode venninne gjør det meget bra i et annet selskap enn Trine Grung. Sminkerelatert. (Ønsker ikke reklamere for selskap). Hun har fortalt meg mye om bransjen og selvom jeg aldri skal jobbe m det av ulike årsaker så ser jeg at veldig mange tar feil om bransjen. 100%. 
 

De som driver stort er solide ledere som leder en organisasjon de tjener provisjon på. Ergo provisjonsdrevet salgsorganisasjon. Enten via nettverk eller vis sosiale medier. Hva er ikke nettverk idag? Hva er ikke salg? Den jobben jeg har nå fikk jeg via nettverk. Ergo nettverk er viktig. Men jeg er enige i at ikke alle vet hvordan de skal jobbe i nettverk. 
 

Dokumentaren du viser til er skikkelig oldschool og ikke relevant på noen som helst måte. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Littlewoman skrev (3 timer siden):

Jeg så den. Bransjen har endret seg MYE siden den gang. Alt er digitalt og ikke varelager i det hele tatt, ergo ikke sammenlignbar på noen måte. Kun godt ment innspill.

Idag har de seriøses selskapene egne nettbutikker for distributørene sine, uten varelager. Pluss pga sosiale medier trenger en ikke pushe på venner og familie lenger. Selvom mange gjør det. 

Utifra hva jeg leser på nettet er hele bransjen misforstått og ja, det vil garantert være mange som pusher på gamlemåten, ergo venner og bekjente.

Min gode venninne gjør det meget bra i et annet selskap enn Trine Grung. Sminkerelatert. (Ønsker ikke reklamere for selskap). Hun har fortalt meg mye om bransjen og selvom jeg aldri skal jobbe m det av ulike årsaker så ser jeg at veldig mange tar feil om bransjen. 100%. 
 

De som driver stort er solide ledere som leder en organisasjon de tjener provisjon på. Ergo provisjonsdrevet salgsorganisasjon. Enten via nettverk eller vis sosiale medier. Hva er ikke nettverk idag? Hva er ikke salg? Den jobben jeg har nå fikk jeg via nettverk. Ergo nettverk er viktig. Men jeg er enige i at ikke alle vet hvordan de skal jobbe i nettverk. 
 

Dokumentaren du viser til er skikkelig oldschool og ikke relevant på noen som helst måte. 

:Knegg:

 

Dette er ikke noen dokumentar. Og handlingen er lagt til 90-tallet. Men beskrivelsen av presset for å verve nye folk, selge produkter og holde hodet over vannet, er spot-on, og det er god underholdning. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (På 29.11.2021 den 18.06):

Jeg reagerer på at du bruker din venninne (som attpåtil jobber med noe helt annet) som sannhetsvitne, SAMTIDIG som du kritiserer @Litenoggod og @Hilde444 for å referere til andres erfaring. Du ser ironien her?

Jeg finner veldig lite fakta om Zinzino, men grunnleggeren er omtalt flere ganger, og ingenting av det er positivt. 

https://www.dagbladet.no/nyheter/saele-tar-med-t5pc-topper/66012437

https://www.vg.no/nyheter/i/dd5ABo/thinkseven-moete-avlyst

Eller denne brennpunkt-dokumentaren: https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/2004/PRHO94002004

Men nå har du og venninnen din undersøkt Zinzino grundig, og funnet at det er seriøst, så da kan du kanskje dele denne informasjonen med oss (med lenke, ikke bare "venninnen min synes")? Det vil enkelt sette en stopper for videre diskusjon rundt dette. 

Åååååå t5pc 🥰 det vekte mange gamle ikke så gode minner 😅 

Felis skrev (23 timer siden):

Dette har vi alle opplevd. Gammel venninne, klassekamerat, nabo, en du brukte å si hei til i butikken... Jeg har sluttet å svare på sånne henvendelser, for det er alltid mlm.

Jeg ser Audiss "bruker tid på kalde markeder og bygger relasjoner med folk med felles interesse". Samme greia, alle har opplevd det. Profilen som plutselig liker alle bildene dine på IG og legger igjen kommentarer som om dere var gamle kjente. Og så "popper de spørsmålet"... Det er så lett å gjennomskue at det er flaut! Bare nevner det.

En nabo klistret opp lapper for forever living overalt i sameiet, Jeg rev ned lappene da det ikke er lov å markedsføre bedrifter (gratis) her. Hun fikk advarsel fra styret også. Vi er ikke gode venner 😂 

Vet ikke om folk har lagt merke til 28-dagers dietten som markedsføres hardt i perioder, vel - de som tjener MEST på den er korpulente både over midjen og lommeboka, og løfter knapt en finger for å tjene penger. Nok en fordekt pyramidesvindel, som også bedriver feilinformasjon om helse (de pusher vitaminer og all mulig drit). Kjenner flere av de dessverre. De har konferanser som er rene vekkelsesmøter. 

Aldri hørt om Zinzino før denne tråden, men nå kjøper jeg alt mitt på apoteket og de er muligens ikke forhandler. Det er noe veldig patetisk og litt trist med folk som velger dette som sin yrkesvei, beklager fordommene mine. Det er en helt spesiell type folk som faller for dette. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...