Gå til innhold

Er jeg ei jente av lav kvalitet på datingsmarkedet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For å snu litt på det. Min beste venninne er på AAP pga diverse lidelser, men hun er det beste menneske jeg vet om. Hun har veldig god selvinnsikt og går i behandling. Som person har hun alle kvaliteter man kan drømme om i et menneske. Snill, støttende, empatisk, omsorgsfull, evne til å se alle rundt seg osv. En annen venninne med en personlighetsforstyrrelse ser mye «bedre» ut på papiret, men hun måtte jeg kutte ut. Hun har en master, og jobber. Men hun er innlagt i perioder, og er så psyk at hun ukontrollert ikke klarer å oppføre seg i de værste periodene. Jeg sier ikke at det må være enten eller, men det er ikke nødvendigvis noen kvalitetsgaranti med mennesker som har høy utdannelse eller jobb. Jeg ville heller hatt venninnen min på AAP som partner, enn hun med master hvis jeg var mann..

Anonymkode: 6c0f2...192

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kipling skrev (2 timer siden):

 "oppegående, har folkeskikk, har et godt hjerte og er snill" dette er mer eller mindre det jeg ser etter hos en kvinne, i tillegg til utseende selvsagt. Eneste jeg ville lagt til er sans for humor og leken personlighet.

Det med studier og jobb bryr jeg meg ikke noe særlig om i det hele tatt.

Men det med depresjon er jo naturlig nok et minus, jeg er i likhet med mange menn litt skeptiske til å bli involvert med en ustabil kvinne, men om du får bukt med det så ser jeg ingen grunn til at du ikke skal være attraktiv. 

Du fornekter deg ikke.

ikke engang et innlegg fra en deprimert, ung kvinne kunne du holde deg fra å spre din kvinneforakt på.

Du måtte fortelle henne at hun må være "pen", "ha humor og være leken".

Dette sier du til en deprimert ung kvinne full av bekymringer.

Det er noe alvorlig galt med deg.

Anonymkode: cf857...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå vil jeg bare høre ærlige svar og ingen unødvendig frekke. Bare 100% ærlig.

 

I dag fikk jeg høre på et forum at grunnen til at jeg sliter med å date er fordi jeg er så langt ned at ingen mann av verdig gidder å bli kjent med meg. Dette var fordi jeg er arbeidsløs, går på AAP, har depresjon og derfor har jeg ikke noe verdi i meg som gir en mann av "verdi" lyst til å bli kjent med meg. Jeg syns selv jeg er oppegående, har folkeskikk, har et godt hjerte og er snill. Men jeg har de siste 2 årene hatt det mildt sagt jævlig pga av depresjonen som ikke får meg til å føle meg verdig nok til noe som helst, og heller ikke å tillate meg selv det jeg selv syns jeg fortjener. 

Hadde jeg ikke vært så lammet av depresjonen min hadde jeg vært en utrolig flink jente på universitetet, hatt en god jobb, beholdt mange venner og vært sosial. 

 

Anonymkode: 70373...9d2

Treffer du den rette så blir du veldig , veldig høy kvalitet for han❤️! Så bare å slutte med de tankene der og vær god mot deg sjøl. Du vil bli bedre og med tiden . Mørket varer ikke for evig. 

Anonymkode: 08316...b7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Nå vil jeg bare høre ærlige svar og ingen unødvendig frekke. Bare 100% ærlig.

 

I dag fikk jeg høre på et forum at grunnen til at jeg sliter med å date er fordi jeg er så langt ned at ingen mann av verdig gidder å bli kjent med meg. Dette var fordi jeg er arbeidsløs, går på AAP, har depresjon og derfor har jeg ikke noe verdi i meg som gir en mann av "verdi" lyst til å bli kjent med meg. Jeg syns selv jeg er oppegående, har folkeskikk, har et godt hjerte og er snill. Men jeg har de siste 2 årene hatt det mildt sagt jævlig pga av depresjonen som ikke får meg til å føle meg verdig nok til noe som helst, og heller ikke å tillate meg selv det jeg selv syns jeg fortjener. 

Hadde jeg ikke vært så lammet av depresjonen min hadde jeg vært en utrolig flink jente på universitetet, hatt en god jobb, beholdt mange venner og vært sosial. 

 

Anonymkode: 70373...9d2

penger, jobb, status er ikke noe menn bryr seg om hos kvinner, det er kvinner som bryr seg om det hos menn

¨menn bryr seg hovedsakelig om utseende. ser du bra ut, er pen og deilig eller ser egentlig helt gjennomsnittelig ut så har du ingen problemer med å date

når det gjelder depresjon osv så har alle noe problemer i livet sitt, ingen lever perfekte liv, så lenge du ikke har noen sinnsyke issues utenom dette så tror jeg ikke du har det så vanskelig, den gjennomsnittelige mannen har det mye vanskeligere på markedet

bare vær slank og se gjennomsnittelig ut så er du bra nok for de fleste. ta vare på kroppen, gå å tren , smink deg og ta vare på deg selv så kommer du veldig langt, ingen bryr seg om pengene dine eller jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde helt ærlig aldri giddet å gå inn i et forhold med en som var så påvirket av sykdom at vedkommende var på AAP (eller ufør for den del). Da har sykdommen så stor innvirkning på livet at det også vil innvirke på hvordan et evt forhold oss i mellom vil være, og det vil være begrensende for hva vi kan gjøre sammen og hvordan hverdagen vår vil se ut. Dessuten er det alt for tungt å forholde seg til folk med depresjon uten å være i et forhold med den, så å starte et forhold med en som er deprimert er for meg totalt uaktuelt. Det betyr ikke at du er et dårlig menneske, men du hadde ikke vært kjæresteemne for meg. 

Anonymkode: 6c866...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har en verdi for den rette. Jeg skjønner ikke helt dette verdi perspektivet og hvorfor det egentlig skal være så sjukt viktig å fokusere på. 

Alle har forskjellige preferanser. Noen tåler at alt ikke er perfekt og andre tåler ikke det minste lille. 

Så siden du sliter så er heller ikke du tjent med forhold til noen som ikke tåler at du har noen utfordringer. 

Sånn generelt så tenker jeg at det som overgår det meste iht utseende osv er hva du utstråler  og hvem du er. Så det er vel på en måte ganske naturlig at har du god selvtillit så stiller du sterkere for flere. Men det kan jo være at du stiller sterkere for feil folk, om de ikke tåler et liv med litt bumper. 

Du er snill og grei kommer du veldig langt med. Men også er utsatt for utnyttelse om du er for grei og snill mot feil folk. Så vær litt obs på det. 

Jeg vet ikke hvorfor. Men tenker at damer ofte og lett ser ned på seg selv og føler seg ofte mindre verdt. Så tenker det er viktig å ikke måle seg opp mot andre hele tiden, men finne seg selv og være den man ønsker å være. Å være noen man tror man vil være fører for det meste til ulykksalighet tenker jeg. 

Jeg vet ikke hvorfor du tenker du har mindre verdi enn andre, men kanskje lurt å finne litt ut av det, også må du finne ut alt som er bra med deg selv også. Prøv en uke der du bestemmer deg for å være overpoditiv med alt i livet ditt. Mulig du går noe ut av det i slutten av uka. 

Feks når tanker som "æsj en ekkel kvise på nesa" så bytt den tanken ut, med " men jeg har sjukt fin rumpe" ol. 

Uansett så passer man ikke sammen med alle, heldigvis, og man trenger bare å finne en man passer med. Kanskje han du ser etter, også sitter litt beskjedent i et hjørne og ikke er så synlig. Han som er han snille kompisen ingen ser. Fordi han ikke stikker seg ut, og ser litt anonym ut. Men som er utrolig morsom når han føler seg trygg i godt selskap... 

Anonymkode: e5ac6...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men du trenger jo ikke opplyse om at du er arbeidsledig og er deprimert? Høres jo helt koko ut

Anonymkode: 9c6ad...ca1

Jhaha, det har jeg aldri gjort heller

Anonymkode: 70373...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...