Gå til innhold

Rydde/minimalismeboka: redusere eiendeler


AprilLudgate

Anbefalte innlegg

Kan melde om at på denne fronten har det vært slapt altså. 
 

Men jeg mener huske jeg brutalt slang noen kjempefine men evig ubrukte kjoler oppi en Røde Kors pose, og nå vet jeg jammen ikke hvor den er.

Tror mannfolket har ryddet den bort 😆 DET hjelper jo. Ute av syne, ute av sinn.

Frem til vi skal flytte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egentlig burde man flytte jevnlig - det er da man får ryddet og kvittet seg med ting :ler: 

Jeg kan skryte av å ha sortert ut en bunke bøker som skal  ut av huset - 10 av 1000+ monner jo (at det har kommet seks inn i huset i løpet av måneden har jo ingenting med saken å gjøre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (Akkurat nå):

Egentlig burde man flytte jevnlig - det er da man får ryddet og kvittet seg med ting :ler: 

Jeg kan skryte av å ha sortert ut en bunke bøker som skal  ut av huset - 10 av 1000+ monner jo (at det har kommet seks inn i huset i løpet av måneden har jo ingenting med saken å gjøre).

Jeg hadde det slik før. Det drepte leselysten min. Hadde så alt for mye som jeg ville lese og haugene bare vokste. 

Jeg kvittet meg med alt bortsett fra 7 bøker. Tok vekk fire bokhyller så kun en stod igjen. 

Jeg leste 5 av de syv bøkene på ca en måned! 

 

Jeg tror jeg tok vare på og kjøpte mye nytt fordi jeg der og da synes de virket interessante og at mange bøker ville få det til å se ut som jeg var smart når jeg fikk besøk. Idag knytter jeg ikke lengre IQ mot hvor mye bøker folk eier. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 31.1.2023 den 18.11):

Deg om det. Jeg elsker bokhyllene mine.

Jeg elsker fasade, så folk må gjerne tro jeg har høy iq 😆

Her i huset har vi redusert kraftig rett og slett fordi slettes ikke hus men heller pitteliten residens. Og vi har kvittet oss med alle som ikke er darlings, men noe skal jeg ha altså. 
 

Er en salig blanding av pensum jeg nekter kaste (vi har studert drt samme oppigjennom 😅), oppdiktning (kaller sjangrene det nå 😆), og politiske greier. 
Det som får plass i den bokhylla som er her får bli, kall det….kapselbokhylle. 
 

Klesskapet må lide samme skjebne, men etter å ha blitt endel kg tjukkere på medisiner som jeg akter forsøke bytte ut før jeg gir opp - så er jeg sånn:

Skal jeg kvitte med med ALLE favorittplaggene jeg passet før medisinene? 
 

Foreløpig tenker jeg nei. Det er ikke mange darlings det er snakk om, men det er et par tre kåper/2 jakker og noen kjoler. Resten gir jeg blaffen i. Men akkurat de der får jeg ikke tak i igjen, så de får bli en liten stund. Men kanskje jeg må forvise dem til samme skap 🧐

De plaggene er seriøse favorittplagg 🥲🥰🥲 

Men jeg har et skap i gangen som skal få gjennomgå. Der er det litt gammel smykkemoro blant annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 31.1.2023 den 18.11):

Deg om det. Jeg elsker bokhyllene mine.

Folk er forskjellige.  Som sagt drepte det min leselyst, selvom det ikke gjelder deg er det nok andre som kjenner seg igjen i det jeg skriver 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt i samme situasjon og samtidig i andre enden av skalaen når det gjelder klær - ettersom min "medisin" har vært fysiotrening to ganger i uka de siste to årene, har jeg en del plagg som har blitt for store. Det er jo ikke noe mål at de skal passe igjen, sånn egentlig, men det sitter langt unna å kvitte seg med favorittplagg likevel... 

Kan jeg slippe unna med å kalle det et kapselbibliotek? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (1 time siden):

Jeg er litt i samme situasjon og samtidig i andre enden av skalaen når det gjelder klær - ettersom min "medisin" har vært fysiotrening to ganger i uka de siste to årene, har jeg en del plagg som har blitt for store. Det er jo ikke noe mål at de skal passe igjen, sånn egentlig, men det sitter langt unna å kvitte seg med favorittplagg likevel... 

Kan jeg slippe unna med å kalle det et kapselbibliotek? :fnise: 

Du bestemmer selv antallet i kapsel! 😆

For eksempel «100 biografier, 150 nordiske forfattere» og så videre 😆

100 biografier var mye. Er vel neppe 10 engang som er verdt kjøpet 🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men heldigvis slipper jeg ta valg på plantesamlingen, de reduserer seg selv helt på egenhånd via sterk mistrivsel og så den sikre død. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste platesamlingen og ble litt forvirret et øyeblikk :ler: 

Et forsøk på telle synlige biografier endte på over 50, da fant jeg det tryggest å stoppe. En kvinne skal være litt vag når hun tallfester sine erobringer...

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 4.2.2023 den 22.20):

Jeg leste platesamlingen og ble litt forvirret et øyeblikk :ler: 

Et forsøk på telle synlige biografier endte på over 50, da fant jeg det tryggest å stoppe. En kvinne skal være litt vag når hun tallfester sine erobringer...

😆😆😆🍰 Mannfolket i huset hadde en sånn opptelling av hvor mange kåper og jakker jeg hadde mens han ryddet.

»Gjett hvor mange du har», jeg nektet konsekvent for at jeg hadde det faktiske antallet.

Satte fart på annonsene på Tise og Finn, da. 

Agent smith skrev (22 timer siden):

Hvis du har noen dyre fine ting du vil gi bort så vet du hvor jeg bor

Vet faktisk ikke hvor du bor 🤷‍♀️

Men jeg kan sende deg mange hybelkaniner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agent smith
AprilLudgate skrev (1 time siden):

😆😆😆🍰 Mannfolket i huset hadde en sånn opptelling av hvor mange kåper og jakker jeg hadde mens han ryddet.

»Gjett hvor mange du har», jeg nektet konsekvent for at jeg hadde det faktiske antallet.

Satte fart på annonsene på Tise og Finn, da. 

Vet faktisk ikke hvor du bor 🤷‍♀️

Men jeg kan sende deg mange hybelkaniner.

Jeg bor jo i det brune huset, innerst i veien, rundt svingen ved det andre huset.

Hybelkaniner har jo nok av så det trenger jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Agent smith skrev (1 time siden):

Jeg bor jo i det brune huset, innerst i veien, rundt svingen ved det andre huset.

Hybelkaniner har jo nok av så det trenger jeg ikke

Ja, det ja! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (3 timer siden):

😆😆😆🍰 Mannfolket i huset hadde en sånn opptelling av hvor mange kåper og jakker jeg hadde mens han ryddet.

»Gjett hvor mange du har», jeg nektet konsekvent for at jeg hadde det faktiske antallet.

Jeg prøvde å telle skjørt og kjoler en gang, og slet litt med å akseptere resultatet... :plystre: Jeg skylder litt på at jeg ikke  bruker bukser overhodet da - jeg kan grave fram et par joggebukser under press, men stort sett er selv daffeplagg skjørt og kjoler her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Well well WELL - reduserer ikke sminkebeholdningen.

Kjøpte Nars foundation. Og den er ikke superbra 😭💸

Vel, nå lærte jeg. Eller gjorde jeg nå egentlig det 🫣

Edit: prøver meg på å kansellere ordren 😇 Går garantert ikke gjennom 💸

Endret av AprilLudgate
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Ha!

Kanselleringen gikk gjennom 😎 

Har fått ryddet litt opp i basesamlingen: pælmet IT cosmetics CC cream i søpla der den hører hjemme. Halvbrukt vil jeg tro, dyr og - men den legger seg så crap uansett metode at nå gadd jeg ikke mer.

Så fikk jeg gitt bort en kjempefin bronzer og CC cream fra Lumene. Disse var gode, men jeg bare orker ikke lukten. 
 

Så nå: luktfritt 4ever, ikke noe poeng i å prøve noe annet. 
 

Meeeen….det dukket jo opp en ny foundation i samlinga pluss bronzer og blush, så jeg kan vel ikke kalle det rydde UT. Mer bytte om 🫠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (1 time siden):

Meeeen….det dukket jo opp en ny foundation i samlinga pluss bronzer og blush, så jeg kan vel ikke kalle det rydde UT. Mer bytte om 🫠

Det bare dukket opp sånn helt uten videre? Litt som de bøkene Platekompaniet påstår at skal dukke opp på dørstokken min i morgen  tidlig...? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (48 minutter siden):

Det bare dukket opp sånn helt uten videre? Litt som de bøkene Platekompaniet påstår at skal dukke opp på dørstokken min i morgen  tidlig...? :fnise: 

Ja, hæ - har du og sånne plutselige gaver på døra og i post? 
 

Lurer på hvem som sender dem, og ikke minst betaler :fnise: IKKE MEG! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...