Gå til innhold

Nå mens vi venter på deg, Lillevenn.


MissB

Anbefalte innlegg

Tenk nå har vi endelig kommet dit at jeg synes det var på tide å opprette en egen graviditetsdagbok. 

Terminen er beregnet til 29. Mai. Og jeg er så spent på når vi får hilse på deg. Vi skal bli tre. Egentlig blir vi vel 5 🥰 

Det føles som en lang vei hit til målet, men den skal ikke ta for mye plass. Jeg er bare veldig glad for at da 13. Januar kommer så ligger du i magen og vi kan glede oss videre til mai. 

Vi var på ul sist tirsdag og jeg ser veldig fram til oul midt i romjulen! Det blir koselig det ❤ 

Håper noen har lyst til å følge meg på veien frem til vi har vår lille her hos oss 😊

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14+0 

Nå begynner tiden å gå fort, jeg har lite plager nå og har slått meg til ro med at den lille har det godt. Tror det kommer til å gå fort til nyttår nå, mye som skal ordnes for oss fremover. Ikke bare er det jul snart, men vi skal flytte også 😅 Noe jeg gleder meg masse til, men blir godt å bli ferdig med! 

Også har jeg nå sovet 3 netter på rad uten å måtte opp på do 🥳 Så nå har nok livmoren trukket seg opp! 

Var hos jordmor denne uka også, det var en veldig posetiv opplevelse så det blir nok greit med oppfølging der i resten av svangerskapet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+6

Vaksinasjon, er så usikker... 

Nå er jeg kommet så langt at jeg kan dra å ta den, og jeg har lyst til det også. Har virkelig ikke lyst til å havne på sykehuset pga korona i 3. Trimester. 

Både jordmor og lege anbefaler på det sterkeste at man får tatt den. 

Men så kommer denne tvilen da, fordi ingen vet hvordan senvirkninger den kan ha på baby. Ingen sier noe om det, unnvikende svar der man får beskjed om at dette er det beste for deg nå. 

Jeg vet bare ikke om jeg burde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

16+4 

Tenk det, ligger å ser på mobilen og plutselig kjenner jeg et lite dult også plutselig et til 😍 Har lurt litt i noen dager på om jeg har kjent noe, men nå er jeg ikke i tvil! Det hadde jeg ikke sett for meg så tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+6 

Liten artig og slitsom ting jeg er blitt oppmerksom på... jeg er stor og har alltid hatt mage, den har jeg tydeligvis på automatikk lært meg å gå og holde inne, hvis dere skjønner 😅 og det merker jeg nå fordi det er blitt slitsomt og ubehagelig. Også så vanskelig å la vær 😂 Må vel være oppmerksom på det og trene på å slappe av tenker jeg 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

  • 2 uker senere...

Tusen takk, @Kakaoen😄 

Nå begynner det og bli ei lita stund siden ultralyd. Inni magen der var alt heldigvis bra! Og termin ble flyttet litt feil vei, kjempekjedelig 🙈😂 2. Juni ble ny termin. Jeg ønsker meg virkelig et mai barn, men babyen kommer når den kommer 🥰 

Nå er jeg halveis, tenk det... og det er liv hver dag. Litt mindre noen dager, men er liksom ikke i tvil om at ting står bra til når det er liv. 

Om det er jente eller gutt blir en overraskelse ved fødsel!

Nå har strikke dilla slått inn så har bestilt et par prosjekter til lille. Men jeg har en genser til samboeren som jeg må bli ferdig med først! Grei motivasjon for å ferdigstille noe egentlig 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så heldig som er halvveis. Det er er digg milepæl.

Spennende å ikke vite kjønnet. Vi visste det ikke med nr 2. var skråsikker at det var ei jente, men ut kom en lillebror. Vi var såpass sikre på jente at vi ikke hadde diskutert guttenavn :ler: 

Veldig gøy å sette seg opp selv og se hvem som lå mellom beina mine. Bare å glede seg. God motivasjon ved pressrier :lur: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (På 1/8/2022 den 15.50):

Ååå så heldig som er halvveis. Det er er digg milepæl.

Spennende å ikke vite kjønnet. Vi visste det ikke med nr 2. var skråsikker at det var ei jente, men ut kom en lillebror. Vi var såpass sikre på jente at vi ikke hadde diskutert guttenavn :ler: 

Veldig gøy å sette seg opp selv og se hvem som lå mellom beina mine. Bare å glede seg. God motivasjon ved pressrier :lur: 

Vært så sikker på at det er jente hele veien, men begynner å tvile på det også nå 😂 Jeg gleder meg virkelig til å få vite hvem det er som gjemmer seg i magen! 

Må være en spesiell opplevelse! Og ja jeg tror det er skikkelig bra motivasjon🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20+5 

Nå de siste dagene har bevegelsene blitt mye oftere og mye tydeligere. Herregud for en spesiell følelse det er 😍  Ikveld når mannen la hånden på magen så ble det skikkelig liv, kom noen spark på rappen. Og etterpå når jeg la hånda på når den dreiv å svingte rundt nedi der, så kjente jeg det på utsiden også. Blir jo så glad at smilet kunne gått rundt 🤩😅

I dag har vi bestilt bilstol også, blir spennende når den kommer. Å se om vi får riktig helling i bilen, en skikkelig jungel det å finne det rette utstyret. 

Ble faktisk et ganske rimelig et som har kommet godt ut på NAF test i både front og side kollisjon. 

Har også handlet litt søte klær med Disney motiver, men nå tror jeg vi får vente litt med å handle så mye mer. Er jo god tid igjen av svangerskapet 😅

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissB skrev (7 timer siden):

20+5 

Nå de siste dagene har bevegelsene blitt mye oftere og mye tydeligere. Herregud for en spesiell følelse det er 😍  Ikveld når mannen la hånden på magen så ble det skikkelig liv, kom noen spark på rappen. Og etterpå når jeg la hånda på når den dreiv å svingte rundt nedi der, så kjente jeg det på utsiden også. Blir jo så glad at smilet kunne gått rundt 🤩😅

I dag har vi bestilt bilstol også, blir spennende når den kommer. Å se om vi får riktig helling i bilen, en skikkelig jungel det å finne det rette utstyret. 

Ble faktisk et ganske rimelig et som har kommet godt ut på NAF test i både front og side kollisjon. 

Har også handlet litt søte klær med Disney motiver, men nå tror jeg vi får vente litt med å handle så mye mer. Er jo god tid igjen av svangerskapet 😅

Å så gøy med spark som også kjennes på utsiden :hjerter: Gleder meg til det er min tur.

Føler jeg kan kjenne antydning til bevegelse nå. Men er 10 uker så det er vel heller en ønsketenkning blandet med trege tarmer :ler: 

Hvilken bilstol har dere bestilt?

Den jungelen der blir jo bare vanskeligere. Da jeg skulle kjøpe til storebror for snart 10 år siden var det enten MaxiCosi, Britax eller Besafe. Mye lettere å forholde seg til :fnise:

Nå aner jeg ikke hva vi skal kjøpe..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Kakaoen skrev (På 1/15/2022 den 8.51):

Å så gøy med spark som også kjennes på utsiden :hjerter: Gleder meg til det er min tur.

Føler jeg kan kjenne antydning til bevegelse nå. Men er 10 uker så det er vel heller en ønsketenkning blandet med trege tarmer :ler: 

Hvilken bilstol har dere bestilt?

Den jungelen der blir jo bare vanskeligere. Da jeg skulle kjøpe til storebror for snart 10 år siden var det enten MaxiCosi, Britax eller Besafe. Mye lettere å forholde seg til :fnise:

Nå aner jeg ikke hva vi skal kjøpe..

Å så spennende! Er så morro å lure på om det virkelig var det man følte 😄 Har du kjent noe mer? 

Vi bestilte en axkid modukid infant. Vi hadde nok egentlig gått for besafe sin siden den var best i test i naf testen, men den passer ikke våre biler. Så da falt valget på denne som har gjort det bra i både front og side kolisjonstester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha.. jeg må ut og jakte i bilstoljungelen igjen merker jeg. Mye som har endret seg. Venninna mi påpekte at mammapolitiet tillater inne lengre MaxiCosi babystolen 😂😂😂 Den hadde jo ALLE før..

Jeg synes jeg kjenner noe bevegelse av og til. Men som regel om kvelden når jeg sitter helt rolig i sofaen. Var på UL forrige uke, og ho sa jeg hadde morkaka bak, så da kjenner man ofte tidligere også. 
 

Hvordan er formen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk 23+4 

Og det er masse liv i magen! Håper baby blir inne i magen til termin, men nå ser man liksom håpet om en frisk og levende baby i enden 🥰

Nå har jeg også vært borte i fra jobb ei ukes tid, det er søkt svangerskapspenger så venter på svar der. Det ble rett og slett for tungt å jobbe mer, og så dårlig formen har vært siste uka var det nok helt rett valg. Jeg får ta vare på oss to ❤ Men ikke bare bare å plutselig ikke ha noe å gå til heller, man føler jo at man burde gjøre så mye rett hjemme også... håper bare formen blir bedre enn den har vært. 

Sist lørdag var vi å så på barnevogner, ble veldig overrasket over hva jeg fant ut der. Hadde sett for meg ei vogn med svingbare hjul, men det viste seg at vi foretrekker vogn med 4 faste hjul 🙈 Hadde jeg aldri trodd! Bestemt meg for å kjøpe vogn brukt, så følger med på finn hver dag nå. Og det er mange fine vogner, men noen står et godt stykke unna her vi bor. Er så redd for å kjøre 2 timer en veg også var ikke vogna som forventet. Så tror bare jeg må vente å se om det kommer noe nærmere 😊 

Også har vi bestilt tur, det blir vel den siste kjæreste turen på lenge vil jeg tro 🙈 Det skal hvertfall bli nydelig å komme seg litt bort sammen. Det blir i slutten av mars, gleder meg masse!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (På 1/27/2022 den 23.16):

Aha.. jeg må ut og jakte i bilstoljungelen igjen merker jeg. Mye som har endret seg. Venninna mi påpekte at mammapolitiet tillater inne lengre MaxiCosi babystolen 😂😂😂 Den hadde jo ALLE før..

Jeg synes jeg kjenner noe bevegelse av og til. Men som regel om kvelden når jeg sitter helt rolig i sofaen. Var på UL forrige uke, og ho sa jeg hadde morkaka bak, så da kjenner man ofte tidligere også. 
 

Hvordan er formen din?

Hehe, mammapolitet ja 😂😂 Det finnes fine bilstolgrupper på Facebook i tilfelle 😅 Håper du finner et som passer dere! 

Koselig å kjenne etter små hint fra magen 🥰 

Den er ikke god, håper det bare er et virus eller at kroppen bare trenger litt hvile for å komme seg igjen. Har vært så svimmel og kvalm i perioder på dagen at det har vært vanskelig å sitte rett opp å ned. Var bedre i går så krysser fingre 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24+2 

I dag har dagen gått med på sykehuset. Glukosebelastning som heldigvis gikk bra! Og senere ultralyd, men det er en sjenert liten venn. Så ikke engang jordmor har fått sett hvilket kjønn den er ❤😂 Og det er egentlig like greit da vi ikke vil vite. 

Vært å tatt dose 2 også så da er ting på stell i tilfelle korona 🙈 Det skjer jo "alle" om dagen uansett. Så går se hvor lenge vi slipper unna. 

Babyen er veldig aktiv om dagen og jeg kjenner den uten på magen hver dag 😄 Men når pappaen er i nærheten eller vil kjenne så slutter den helt 😂 Han har kjent så vidt en gang, lurer på når neste gang blir 😂❤ 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra glukosebelastninga gikk bra. Er gull å slippe den diabetesen!!

gøy med ekstra UL. Fikk du den privat eller på sykehuset? Liker at ungen etterkommer deres ønsker om å ikke vise kjønn :ler: 

Så kos med spark, selv om far ikke får kjenne :fnise: tipper du har en liten mamma-gutt inni der :rodmer: 

Har du fått shoppa noe mer til lille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (22 timer siden):

Så bra glukosebelastninga gikk bra. Er gull å slippe den diabetesen!!

gøy med ekstra UL. Fikk du den privat eller på sykehuset? Liker at ungen etterkommer deres ønsker om å ikke vise kjønn :ler: 

Så kos med spark, selv om far ikke får kjenne :fnise: tipper du har en liten mamma-gutt inni der :rodmer: 

Har du fått shoppa noe mer til lille?

Ja, veldig glad for det! 😊

Jeg er overvektig så skal følges opp med ul hver 4. Uke fremover 😅 Føler meg litt satt i bås, men også veldig greit å få bekreftet at alt er bra der inne 🥰

Så koselig at du tror det 🥰 Har vært så nysgjerrig selv, men nå kjenner jeg at det betyr så lite hvem som er inni der. Slått meg litt til ro om å ikke vite rett å slett 😄 også veldig morro at den ikke vil vise seg til noen ja 😅 

Nei, vet du nå sitter jeg bare å venter på at den perfekte vogna skal komme på finn.no. Rart hvor opphengt jeg er blitt i den barnevogna, blir litt tullete rett å slett 😂 

Også vurderer jeg frem og tilbake om hva jeg virkelig trenger å ikke. Noen dager skulle jeg gjerne hatt alt mulig og andre dager så forteller jeg meg selv at butikkene er åpne etter at baby kommer også. Vi får se hvordan det ender opp 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig godt poeng å huske at butikkene er åpne etter fødsel også! Slik tenkte ikke jeg med førstemann 😂 sånn sett helt ok, han ble født i november og det var en skikkelig snømengde som kom etter fødselen.

Er jo en del man ikke trenger til baby før den blir noen måneder.

Det jeg anser som viktig til nyfødt er klær, bleier, sår rumpesalve, engangs tørr servietter (jeg brukte disse, fuktet med vann og babyolje på for å lett fjerne bæsj. Fikk det tipset på barsel) babyolje, en plass å stelle babyen. Tror vi dropper stellebord og heller legger baby på en stellematte på badegulvet. Stellebordet røyk fort ut sist etter mannen nesten mista jr i gulvet!! 🙈 

så må du jo ha bilstol, vogn og en plass baby kan sove. Anbefaler absolutt et babynest. Og et strikka babyteppe i ull. Så kjøper du heller det du trenger etterhvert. Jeg tenkte jeg ikke trengte brystpumpe, men det ble kjøpt på apoteket på vei hjem fra føden. Ble ikke veldig brukt da.. og ja.. ammebher, bind og salve til såre bryster!! Er det jeg kommer på sånn i farta :sjenert:

Hvilken vogn sikler du etter? Jeg har egentlig funnet en Bugaboo Buffalo som jeg sikler på til 3000kr. Men så er jeg bare 14 uker, føler det er litt tidlig å kjøpe enda :ler:

Kjipt at du føler deg i bås. Jeg er og overvektig, men ingen har noen gang sagt noe om det. Men har så mye anna grums de henger seg opp i så det blir vel glemt :ler: Og nå er jeg jo klassifisert som «gammel» også. Er jo hele 35 år 😂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...