Gå til innhold

Mamma kutter ut kontakten med meg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Mamma har kuttet ut kontakten med meg, hun har blokkert meg overalt, og vi bor i samme by. Jeg er helt fortvilet og griner hver dag :( får alvorlige depresjonstanker pågrunn av dette. Jeg er 20 år. Forklaringen er at hun kutter kontakt fordi jeg har borderline. Vet ikke hva jeg skal gjøre :( 

Anonymkode: 06db1...4a3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bli frisk og ta kontakt senere

Anonymkode: 63629...7cf

• Liker 4
Skrevet

Da bør du oppsøke hjelp, be om å bli henvist til psykolog for å få hjelp. 

Anonymkode: ebcc0...f68

• Liker 9
Skrevet

Har du gjort noe dumt mot henne?

Anonymkode: a892c...ab2

• Liker 1
Skrevet

Borderline? 

Anonymkode: 13ecf...f36

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da bør du oppsøke hjelp, be om å bli henvist til psykolog for å få hjelp. 

Jeg går allerede på Stepps kurs og til psykolog. TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Borderline? 

Anonymkode: 13ecf...f36

Google!

• Liker 3
Skrevet

Har du gjort noe dumt mot henne?

Anonymkode: a892c...ab2

Nei. Ingenting. TS

• Liker 1
Skrevet

Hei TS, får du hjelp for psyken din? Er din mor sliten, er det derfor hun har kuttet kontakten? Har det skjedd noe som gjør at hun velger så drastiske skritt? Jeg skjønner at du blir sliten av tankekjøret, men jeg spør fordi det første du kanskje kan gjøre hvis du ikke alt har hjelp er å be om det? 

Anonymkode: f11ef...1a7

• Liker 7
Skrevet

Jeg tenker det må være en lang forhistorikk her.  Det å være pårørende til psykisk syke kan være knalltøft, og det kan jo være hun trenger en pause. Regner med dette er noe du har slitt med lenge, og sa har jo hun også stått i det lenge... 

Anonymkode: 98bcc...949

• Liker 13
Skrevet

Det er en dame på tiktok også som har boarderline og hun ser helt vill ut i blikket ig måten hun snakker på gir meg frysninger. Hun skylder også på sin mor for alt og klager og syter konstant på dennemoren sin.

Moren virker jo greit forstyrra hun også, men det er alltid to sider av en sak!

Og din personlighetsforstyrrelse er faktisk en av de som er ansett for å være en ekstrem påkjenning for pårørende. Tar du medisinene dine?

Jeg sier ikke at det er din feil, men kanskje dere faktisk har det best uten hverandre?

Anonymkode: 436a9...2f5

• Liker 3
Skrevet

Hei TS, 

Det høres veldig vondt ut. Først må jeg bare spørre - er foreldrene\moren din skyld i at du sliter med borderline den dag i dag? 

Jeg har selv en bestevenninne med borderline, og jeg må være ærlig. Det er veldig slitsomt. Hun er i konstant offerrollen, manipulerende og lista er lang. 

Når man sliter med borderline er det lett å se ting sort og hvitt. Kanskje det er det du gjør akkurat nå? Jeg tenker at det kan være mye mer til historien enn det du forteller. Uansett er det utrolig vondt at en mor skal kutte kontakt. 

Anonymkode: 86ad2...7a2

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg går allerede på Stepps kurs og til psykolog. TS

Stepps gjorde meg frisk, så fortsett der! Noen med borderline er såpass ustabile at det blir veldig tungt å forholde seg til for pårørende. Det er synd dere ikke har fått kommunisert ordentlig i forkant. Var det noe som skjedde før hun blokkerte deg?

Anonymkode: d3512...307

• Liker 4
Skrevet

Det er en dame på tiktok også som har boarderline og hun ser helt vill ut i blikket ig måten hun snakker på gir meg frysninger. Hun skylder også på sin mor for alt og klager og syter konstant på dennemoren sin.

Moren virker jo greit forstyrra hun også, men det er alltid to sider av en sak!

Og din personlighetsforstyrrelse er faktisk en av de som er ansett for å være en ekstrem påkjenning for pårørende. Tar du medisinene dine?

Jeg sier ikke at det er din feil, men kanskje dere faktisk har det best uten hverandre?

Anonymkode: 436a9...2f5

Men jeg vil jo ha kontakt med min egen mor. Hun kan ikke bare avvise meg på den måten. Jeg tar ikke medisiner for bordelrine; bare for andre ting. TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Stepps gjorde meg frisk, så fortsett der! Noen med borderline er såpass ustabile at det blir veldig tungt å forholde seg til for pårørende. Det er synd dere ikke har fått kommunisert ordentlig i forkant. Var det noe som skjedde før hun blokkerte deg?

Anonymkode: d3512...307

Nei; hun sier bare at hun er lei av meg og blir syk av meg. Har ikke skjedd noe, jeg prøver mitt beste på å oppføre meg men det er ikke lett. Jeg har mange dårlige tanker. TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei TS, får du hjelp for psyken din? Er din mor sliten, er det derfor hun har kuttet kontakten? Har det skjedd noe som gjør at hun velger så drastiske skritt? Jeg skjønner at du blir sliten av tankekjøret, men jeg spør fordi det første du kanskje kan gjøre hvis du ikke alt har hjelp er å be om det? 

Anonymkode: f11ef...1a7

Får allerede hjelp fra dps og får ikke mere hjelp, de nekter å hjelpe meg. Mamma har også kontaktet dps for å få meg innlagt for å bli bedre men de nekter. Og hun sier hun ikke vil ha kontakt før jeg blir frisk å får hjelp. TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei TS, 

Det høres veldig vondt ut. Først må jeg bare spørre - er foreldrene\moren din skyld i at du sliter med borderline den dag i dag? 

Jeg har selv en bestevenninne med borderline, og jeg må være ærlig. Det er veldig slitsomt. Hun er i konstant offerrollen, manipulerende og lista er lang. 

Når man sliter med borderline er det lett å se ting sort og hvitt. Kanskje det er det du gjør akkurat nå? Jeg tenker at det kan være mye mer til historien enn det du forteller. Uansett er det utrolig vondt at en mor skal kutte kontakt. 

Nei, ikke foreldrene sin skyld. Ja er veldig vondt :( TS

• Liker 1
Skrevet

Er det lenge siden hun kuttet kontakten? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men jeg vil jo ha kontakt med min egen mor. Hun kan ikke bare avvise meg på den måten. Jeg tar ikke medisiner for bordelrine; bare for andre ting. TS

Hun kan avvise deg på den måten om forholdet deres er ødeleggende for henne fordi du er så psykisk syk. Hos meg er det motsatt der jeg har en mor som er veldig psykisk syk og jeg har ikke kontakt med henne selv om hun ikke skjønner hvorfor. 

Anonymkode: 45773...d08

• Liker 7
Skrevet

Hei TS, kanskje problemet ligger i at du ikke klarer se hva din mor også trenger? 
Du skriver at du får hjelp og da tenker jeg at du kan snakke med psykologen din og de innen helsevesenet om dette så kanskje de kan gi deg noen råd og en bedre veiledning enn du vil på via nett? 
Jeg skjønner at du har behov for din mor, men din mor er også et menneske med behov, kanskje hun trenger litt ro for å ta vare på seg selv? 

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...