Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2022

Lykkefrø

Anbefalte innlegg

Da har vi vært hos helsesykepleier å snakket om problemene ifm mat. Hun mente vi ga henne for mye iforhold til hva hun veier. Så nå skal vi prøve å gi litt mindre og håper at det kan løse situasjonen😊 og jeg vet ikke om jeg er spesielt nærtakende for tiden men HS kom med en kommentar om at jeg var usikker og hadde for store forventinger til hvordan ting skulle være. Det gjorde meg skikkelig lei meg (IGJEN🙄). Jeg prøver bare å finne ut om det er noe som plager henne som gjør at hun sliter sånn med å spise, så føler jeg at jeg blir latterliggjort istedet. Først av manuellterapeuten så av HS… jeg er hormonell, i know. Hadde kanskje ikke reagert sånn til vanlig, men babyen min har ikke kommet med noe bruksanvisning og jeg har aldri gjort dette før. Det er ikke særlig fristende å søke hjelp når man blir møtt på den måten…

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tørkestativ skrev (9 timer siden):

Da har vi vært hos helsesykepleier å snakket om problemene ifm mat. Hun mente vi ga henne for mye iforhold til hva hun veier. Så nå skal vi prøve å gi litt mindre og håper at det kan løse situasjonen😊 og jeg vet ikke om jeg er spesielt nærtakende for tiden men HS kom med en kommentar om at jeg var usikker og hadde for store forventinger til hvordan ting skulle være. Det gjorde meg skikkelig lei meg (IGJEN🙄). Jeg prøver bare å finne ut om det er noe som plager henne som gjør at hun sliter sånn med å spise, så føler jeg at jeg blir latterliggjort istedet. Først av manuellterapeuten så av HS… jeg er hormonell, i know. Hadde kanskje ikke reagert sånn til vanlig, men babyen min har ikke kommet med noe bruksanvisning og jeg har aldri gjort dette før. Det er ikke særlig fristende å søke hjelp når man blir møtt på den måten…

På hvilken måte mener HS at du har for høye forventninger? 
Og at du er usikker er jo helt naturlig! Du har jo ikke gjort dette før ❤️ Man aner jo ikke hva man driver med. Må jo bare prøve og feile, så lærer man jo på veien 🙂 

Veldig kjedelig at du har den følelsen av HS. Er ikke noe greit når det er slik. Men det er også mulig som du sier at du er mer nærtagende nå. Er mye hormoner som herjer enda, ting er nytt, kanskje litt skummelt, og man vil jo bare gjøre det beste for de hele veien. 
Og det tar tid å lære seg denne lille som stadig er i utvikling!

Når jeg tenker tilbake til meg selv som førstegangs så var jeg ganske nærtagende. Tok nok mye i «værste» mening. For det har jeg merket har endret seg en del. Kjenner meg igjen i det du beskriver i møte med helsevesenet. 
Men ikke gi opp magefølelsen. Den har jo ofte rett ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beautyblender skrev (På 22.8.2022 den 9.29):

Livstegn herifra! 40+1 i dag og våkner nesten opp skuffa for hver dag jeg ikke er i fødsel 😅 Er egentlig ikke så utålmodig, men har gått med mye ubehagelige murringer, spesielt i helga, så lurer bare på når ting setter i gang for fullt. Har også hatt ekstremt mye tjukt (deilig) slim i snart ei uke og nedpress (magen synker og synker) osv, så NOE skjer jo. Føler meg både klar og ikke klar. Har fortsatt litt vann i fingre og ledd, men kan vel ellers ikke klage over formen, takknemlig for det! Sover som regel også helt greit, spesielt nå som det er blitt kjøligere.

Har vært Sørlending (igjen) i 2 uker nå. Første uka gikk med til utpakking, besøk av håndverkere fra 7-15 hver dag (...), kaos. Andre uka fikk vi endelig wifi, jeg ble trøttere, tyngre (og latere?) og har ikke orket like mye rigging i heimen. Til helga får vi endelig sofa, har egentlig en del planer også så vil egentlig føde før det 😆 (mannen lager planer hver dag han haha)

Veldig rart å lese om dere som har fått babyer, også er vi fortsatt noen igjen med baby på innsiden (og jeg forstår fortsatt ikke at JEG skal få en BABY?!!!?). Mamma har ikke gått over termin med noen, så begynner å bli meeeget spent! Det er jo uansett snakk om DAGER nå (holymoly). Meg og @Yrno har vel et lite kappløp 🤭 Er det flere (aktive) gravide her inne?

Så spennende at du har kommet til termin. Er jammen ikke lenge igjen før du skal opp og møte lille 😍

ekstra spennende å kjenne på alle modningstegna. Gleder meg til å høre hvordan fødselen går. Du skal få treffe mange flotte folk på føden i hvertfall 😍 Masse masse lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (1 time siden):

På hvilken måte mener HS at du har for høye forventninger? 
Og at du er usikker er jo helt naturlig! Du har jo ikke gjort dette før ❤️ Man aner jo ikke hva man driver med. Må jo bare prøve og feile, så lærer man jo på veien 🙂 

Veldig kjedelig at du har den følelsen av HS. Er ikke noe greit når det er slik. Men det er også mulig som du sier at du er mer nærtagende nå. Er mye hormoner som herjer enda, ting er nytt, kanskje litt skummelt, og man vil jo bare gjøre det beste for de hele veien. 
Og det tar tid å lære seg denne lille som stadig er i utvikling!

Når jeg tenker tilbake til meg selv som førstegangs så var jeg ganske nærtagende. Tok nok mye i «værste» mening. For det har jeg merket har endret seg en del. Kjenner meg igjen i det du beskriver i møte med helsevesenet. 
Men ikke gi opp magefølelsen. Den har jo ofte rett ❤️

Aner ikke.. for høye forventinger til hvordan babyen min skal oppføre seg tolket jeg det. Og jeg vet at jeg er alt for hårsår for tiden… jeg er super følsom til vanlig og nå er alle følelser så forsterket. Blir sprø av alt jeg går å føler på hele tiden😅 tårene sitter løst for å si det sånn. Faren min kalte meg for hønemor og da ble jeg lei meg for det også🙄 ganske slitsomt hehe… skal egentlig på 4 ukers gruppe på helsestasjon i morgen. Tror jeg dropper hele greia. IKKE i form til å møte andre foreldre akkurat nå. Føler meg som et takras og er alt for emosjonell😅

Litt «godt» å høre at du også var sånn med første. Du har nok blitt mye tryggere siden dette er din 3 og du har vært gjennom alt før. Selvom ingen barn er like da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (6 minutter siden):

Aner ikke.. for høye forventinger til hvordan babyen min skal oppføre seg tolket jeg det. Og jeg vet at jeg er alt for hårsår for tiden… jeg er super følsom til vanlig og nå er alle følelser så forsterket. Blir sprø av alt jeg går å føler på hele tiden😅 tårene sitter løst for å si det sånn. Faren min kalte meg for hønemor og da ble jeg lei meg for det også🙄 ganske slitsomt hehe… skal egentlig på 4 ukers gruppe på helsestasjon i morgen. Tror jeg dropper hele greia. IKKE i form til å møte andre foreldre akkurat nå. Føler meg som et takras og er alt for emosjonell😅

Litt «godt» å høre at du også var sånn med første. Du har nok blitt mye tryggere siden dette er din 3 og du har vært gjennom alt før. Selvom ingen barn er like da.

Kanskje ho prøver å normalisere dette med gråt? For det er jo ganske vanlig. Men de gråter jo ikke uten grunn! Det er jo alltid en grunn for gråten. Men ikke alltid vi får hjulpet dem. F.eks med magevondt..

Jeg tror du er ganske vanlig førstegangs. Jeg trodde selv at jeg kom til å være en avslappa mor med første barn. Det var jeg IKKE :ler:  
Prøv å senke forventningene til deg selv. Du gjør så godt du kan, mer kan man ikke forvente. 
Forskjellen på en førstegangs og f.eks meg er at du tar til deg det HS sier. Men jeg hører mye Bla bla bla når HS prater. Og så gjør jeg som jeg vil 😂

Men en ting vil jeg anbefale deg! Dra på gruppetimen i morgen! Du er garantert ikke eneste som føler deg som et takras! På med litt deo og en ren tskjorte så er du klar. Kanskje du treffer flere likesinnede. Kanskje du finner ut av at det er flere som har det akkurat slik som deg.

Og om de ikke gjør det så har du jo i hvertfall prøvd ❤️ Det er en lifesaver i permisjonen å ha noen likesinnede å trille tur sammen med. Det er min erfaring med de to forrige barna mine. Man er jo så i bobla at det blir ikke helt det samme med andre venninner. Synd du ikke holder til i nærheten av Sørlandet ❤️ Da skulle jeg trillet tur med deg 😍

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det endelig vår tur 🥰 Jenta vår kom på morgenen 27.august og er helt perfekt 😍 Jeg ble satt i gang med ballong på tirsdag, og hadde god effekt av den, men så var det bom stopp frem til de tok vannet fredags kveld. Deretter gikk det slag i slag og hun kom lørdags morgen ☺️ Kanskje nesten fælt av meg å si mtp hvor kjipe opplevelser dere har hatt ifm fødsel, men jeg sitter bare igjen med gode følelser rundt fødselen 🥰 Rifter grad 2 bare, og det har gått helt fint med foreløpig veldig lite smerter i etterkant. Nå nyter vi barselbobla 🥰

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yrno skrev (1 time siden):

Da var det endelig vår tur 🥰 Jenta vår kom på morgenen 27.august og er helt perfekt 😍 Jeg ble satt i gang med ballong på tirsdag, og hadde god effekt av den, men så var det bom stopp frem til de tok vannet fredags kveld. Deretter gikk det slag i slag og hun kom lørdags morgen ☺️ Kanskje nesten fælt av meg å si mtp hvor kjipe opplevelser dere har hatt ifm fødsel, men jeg sitter bare igjen med gode følelser rundt fødselen 🥰 Rifter grad 2 bare, og det har gått helt fint med foreløpig veldig lite smerter i etterkant. Nå nyter vi barselbobla 🥰

Gratulerer igjen ❤️
Synes det er herlig å lese at du fikk en god opplevelse 😍

Definitivt misunnelig på den opplevelsen, men tar meg selv i å huske at jeg har hatt en skikkelig god fødeopplevelse selv en gang også ❤️
Kos deg videre i babybobla!

——

Hvordan går det med deg @tørkestativ?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (16 timer siden):

Gratulerer❤️ Så bra at du hadde en fin fødeopplevelse!

Kakaoen skrev (14 timer siden):

Gratulerer igjen ❤️
Synes det er herlig å lese at du fikk en god opplevelse 😍

Definitivt misunnelig på den opplevelsen, men tar meg selv i å huske at jeg har hatt en skikkelig god fødeopplevelse selv en gang også ❤️
Kos deg videre i babybobla!

——

Hvordan går det med deg @tørkestativ?

Det går MYE bedre😄 jeg vet ikke hva som gikk av meg. Jeg hadde tydeligvis en slags følelsesmessig krise, men stressnivået er betydelig lavere nå og jeg prøver å nyte tiden og ikke overtenke❤️ Lille er blitt mye roligere og bedre i magen etter at vi byttet mme. Og det med at HS mente vi ga henne for mye mat stemte i hvertfall ikke. Når vi gikk fra 120ml til 90ml så va hun konstant sulten. Var oppe annenhver time på natta for å spise. Så da økte vi til 120 igjen og jeg forstod at jeg må stole mer på meg selv og at jeg klarer å se hva baby trenger og ikke alltid høre på HS 🙈

Hvordan går det med deg etter fødselen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (18 timer siden):

Gratulerer❤️ Så bra at du hadde en fin fødeopplevelse!

Det går MYE bedre😄 jeg vet ikke hva som gikk av meg. Jeg hadde tydeligvis en slags følelsesmessig krise, men stressnivået er betydelig lavere nå og jeg prøver å nyte tiden og ikke overtenke❤️ Lille er blitt mye roligere og bedre i magen etter at vi byttet mme. Og det med at HS mente vi ga henne for mye mat stemte i hvertfall ikke. Når vi gikk fra 120ml til 90ml så va hun konstant sulten. Var oppe annenhver time på natta for å spise. Så da økte vi til 120 igjen og jeg forstod at jeg må stole mer på meg selv og at jeg klarer å se hva baby trenger og ikke alltid høre på HS 🙈

Hvordan går det med deg etter fødselen?

Så godt å høre at det går bedre :klemmer: Hvilket mme merke bytta dere til? 
Veldig bra at du klarer å senke skuldrene ja. Dessverre så kan man ikke alltid høre på HS. Som er synd, for de burde jo være noen baby guruer som har peiling på alt babyrelatert. De to HS jeg hadde til de eldste barna følte jeg var så kunnskapsløse at hadde jeg bare lært meg å sette vaksiner så kunne jeg gjort en bedre jobb selv :bond: 

Godt den følelsesmessige krisen er over. Markerer kanskje slutten på selve barselperioden? For lille er vel over 6 uker nå?

Det går bedre med meg. Mye følelser i sving her også. Tror alder og erfaring spiller mye inn der. Var IKKE like emosjonell sist jeg hadde baby. Eller så har jeg glemt det. Stor sjans for at jeg har glemt det altså :ler: 

Kjenner jeg strides mellom å ikke ville glemme fødselen til å komme meg videre etter den. Den preger veldig mye av tankene mine for tiden :sjenert: 

Har du fått snakket ut om din fødselsopplevelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (50 minutter siden):

Så godt å høre at det går bedre :klemmer: Hvilket mme merke bytta dere til? 
Veldig bra at du klarer å senke skuldrene ja. Dessverre så kan man ikke alltid høre på HS. Som er synd, for de burde jo være noen baby guruer som har peiling på alt babyrelatert. De to HS jeg hadde til de eldste barna følte jeg var så kunnskapsløse at hadde jeg bare lært meg å sette vaksiner så kunne jeg gjort en bedre jobb selv :bond: 

Godt den følelsesmessige krisen er over. Markerer kanskje slutten på selve barselperioden? For lille er vel over 6 uker nå?

Det går bedre med meg. Mye følelser i sving her også. Tror alder og erfaring spiller mye inn der. Var IKKE like emosjonell sist jeg hadde baby. Eller så har jeg glemt det. Stor sjans for at jeg har glemt det altså :ler: 

Kjenner jeg strides mellom å ikke ville glemme fødselen til å komme meg videre etter den. Den preger veldig mye av tankene mine for tiden :sjenert: 

Har du fått snakket ut om din fødselsopplevelse?

Vi begynte på nan pro, så over på hipp og nå nan sensilac. Hun fikk hinsides vondt i magen på nan pro, og på hipp var hun sulten hele tiden og gulpet ekstreme mengder.😅 eneste negative med nan sensilac er at det ikke finnes ferdigblandet på kartong. Syns det var så greit å ha med når vi var på farten!  
hun er 6 uker i dag faktisk🥰 og jeg har levert henne fra meg for første gang. Sitter hos legen og skal ha 6 ukers kontroll så hun er hos svigermor i mens. Savner henne allerede😂

så bra det går bedre med deg og❤️ Kanskje ikke så rart det enda er mye følelser i sving etter den fødselen du har beskrevet.. Jeg har ikke snakket med noen om fødselen nei, men føler ikke jeg har behov for det heller. Det som skjedde det skjedde og jeg har heldigvis klart å legge det bak meg. enn du? Det høres jo kanskje ut som at du har behov for å snakke om det? Og du trenger jo ikke å glemme den for å komme deg videre, men kanskje heller klare (med tiden) å akseptere at det dessverre var sånn det ble 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (3 timer siden):

Vi begynte på nan pro, så over på hipp og nå nan sensilac. Hun fikk hinsides vondt i magen på nan pro, og på hipp var hun sulten hele tiden og gulpet ekstreme mengder.😅 eneste negative med nan sensilac er at det ikke finnes ferdigblandet på kartong. Syns det var så greit å ha med når vi var på farten!  
hun er 6 uker i dag faktisk🥰 og jeg har levert henne fra meg for første gang. Sitter hos legen og skal ha 6 ukers kontroll så hun er hos svigermor i mens. Savner henne allerede😂

så bra det går bedre med deg og❤️ Kanskje ikke så rart det enda er mye følelser i sving etter den fødselen du har beskrevet.. Jeg har ikke snakket med noen om fødselen nei, men føler ikke jeg har behov for det heller. Det som skjedde det skjedde og jeg har heldigvis klart å legge det bak meg. enn du? Det høres jo kanskje ut som at du har behov for å snakke om det? Og du trenger jo ikke å glemme den for å komme deg videre, men kanskje heller klare (med tiden) å akseptere at det dessverre var sånn det ble 💙

Å så bra. Sensilac er den for litt delikate mager? 
6 uker, da er du offisielt ute av barselbobla 😂 hvordan gikk det hos legen? Var greit å levere jenta hos svigermor?

så bra du har fått lagt det bak deg. Så tar du det sikkert frem igjen neste gang du er gravid 😉

Jeg har faktisk fått time på sykehuset til ettersamtale om ca 1 mnd. Jeg sa til JM at jeg egentlig hadde veldig behov for å snakke med JM som var med på fødselen, men regnte med det ikke var mulig. Å jo da! Det kan vi ordne. Så sendte hun henvisning, og ut fra alt som står i journalen min fikk jeg svar at jeg hadde rett på behandling. 

Men ja du har rett, det er aksept jeg jobber mot.  Å det sliter jeg med fordi jeg føler kroppen sviktet meg og jeg fikk ikke gjort det jeg vet jeg kan. Men så vet jeg jo at det var ingen sin feil heller 🤷🏼‍♀️ Tror jeg mangler at noen sier til meg at jeg gjorde en god jobb. For det følte jeg at jeg ikke gjorde i det hele tatt. Og ingen har nevnt noe i ettertid.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke ble jeg mamma 🥺 Vannet gikk tidlig på termindato og et drøyt døgn senere kom det ei perfekt jente ut av "guttemagen" min 💓  Fødselen bar til tider preg av en del styr og jeg hadde ledninger OVERALT, men mot slutten roet det seg og jeg sitter igjen med en veldig god fødselsopplevelse! Følte meg altså så trygg hele tiden selv om vi var nær et hastekeisersnitt og det var veldig travelt på føden den natta. Føden i Kristiansand er helt magisk (ikke såå fornøyd med barsel hehe)!

Nå er "lille" blitt ei ordentlig tjukk bolle og er klin lik sin far 🤭 Syns hun vokser altfor fort🥺 

Jeg er konstant litt trøtt, litt sår på puppene, veldig tørst, men mest av alt veldig takknemlig! Takknemlig for snuppa mi som stort sett er fornøyd, for hva kroppen min har fått til og for den fine lille familien min ❤️💙💗 Vi har hatt ekstremt mye besøk og farta en del rundt, så nå kjenner den introverte delen av meg at jeg gleder meg til litt mer hverdag fremover ☺️

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (På 31.8.2022 den 22.17):

Gratulerer så mye med den lille jenta di ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kakaoen skrev (På 2.9.2022 den 16.48):

Å så bra. Sensilac er den for litt delikate mager? 
6 uker, da er du offisielt ute av barselbobla 😂 hvordan gikk det hos legen? Var greit å levere jenta hos svigermor?

så bra du har fått lagt det bak deg. Så tar du det sikkert frem igjen neste gang du er gravid 😉

Jeg har faktisk fått time på sykehuset til ettersamtale om ca 1 mnd. Jeg sa til JM at jeg egentlig hadde veldig behov for å snakke med JM som var med på fødselen, men regnte med det ikke var mulig. Å jo da! Det kan vi ordne. Så sendte hun henvisning, og ut fra alt som står i journalen min fikk jeg svar at jeg hadde rett på behandling. 

Men ja du har rett, det er aksept jeg jobber mot.  Å det sliter jeg med fordi jeg føler kroppen sviktet meg og jeg fikk ikke gjort det jeg vet jeg kan. Men så vet jeg jo at det var ingen sin feil heller 🤷🏼‍♀️ Tror jeg mangler at noen sier til meg at jeg gjorde en god jobb. For det følte jeg at jeg ikke gjorde i det hele tatt. Og ingen har nevnt noe i ettertid.. 

sensilac er for sensitive mager ja! Finnes dog ikke i 2 og 3 her i norge så da må vi bytte igjen🙄😅 men går kanskje fint med vanlig nan da siden tarmene er litt mer stabile ved 6mnd alder. Alt greit hos legen! Jernnivået er tilbake til normalen. Men hun sjekka ikke stingene. Trodde kanskje hun skulle det. Men ingen vits med mindre jeg kjente ubehag eller smerter sa hun🤷🏻‍♀️ Regner med de er borte nå da. Lille hadde hatt magevondt når hun var hos svigers så hun måtte gå å bære på henne hele tiden🙈😅 kanskje greit at jeg ikke var lenger borte enn 1,5 time hehe.

Har hatt en uke nå med kvelder der hun er nesten utrøstelig. Og jeg må bære på henne hele dagen. Bare gråter hvis jeg prøver å sette meg ned eller legge henne fra meg. Så i går fant jeg noen på finn.no som leide ut moonboon slyngevugge. Så den har jeg leid for en uke😂 frister lite å kjøpe en til 6000kr hvis den kanskje ikke funker.

så bra at du har fått time til samtale🥰 håper det hjelper og at du med tiden klarer å legge det bak deg. For kroppen din er jo helt fantastisk som har skapt 3 fine og friske barn❤️ 

Beautyblender skrev (4 timer siden):

Forrige uke ble jeg mamma 🥺 Vannet gikk tidlig på termindato og et drøyt døgn senere kom det ei perfekt jente ut av "guttemagen" min 💓  Fødselen bar til tider preg av en del styr og jeg hadde ledninger OVERALT, men mot slutten roet det seg og jeg sitter igjen med en veldig god fødselsopplevelse! Følte meg altså så trygg hele tiden selv om vi var nær et hastekeisersnitt og det var veldig travelt på føden den natta. Føden i Kristiansand er helt magisk (ikke såå fornøyd med barsel hehe)!

Nå er "lille" blitt ei ordentlig tjukk bolle og er klin lik sin far 🤭 Syns hun vokser altfor fort🥺 

Jeg er konstant litt trøtt, litt sår på puppene, veldig tørst, men mest av alt veldig takknemlig! Takknemlig for snuppa mi som stort sett er fornøyd, for hva kroppen min har fått til og for den fine lille familien min ❤️💙💗 Vi har hatt ekstremt mye besøk og farta en del rundt, så nå kjenner den introverte delen av meg at jeg gleder meg til litt mer hverdag fremover ☺️

Gratulere så mye❤️🌸

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beautyblender skrev (9 timer siden):

Ååå gratulerer sååå mye med jenta 😍

Jeg er så enig i at føden er magisk! For noen flotte folk 😍 Veldig spent på hvem du hadde som jordmor. Tenk om vi har hatt samme 😍

Barsel er noe for seg selv. Bærer preg av alt for lite folk som jobber der. For jeg var superfornøyd med de i 2012. Men da hadde de så lite å gjøre da vi var der at de kom inn til oss og lurte på om de kunne gjøre noe for oss 🥰😂

Høres ut som du har hatt en fin og travel uke 😍 Nyt lille ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (5 timer siden):

sensilac er for sensitive mager ja! Finnes dog ikke i 2 og 3 her i norge så da må vi bytte igjen🙄😅 men går kanskje fint med vanlig nan da siden tarmene er litt mer stabile ved 6mnd alder. Alt greit hos legen! Jernnivået er tilbake til normalen. Men hun sjekka ikke stingene. Trodde kanskje hun skulle det. Men ingen vits med mindre jeg kjente ubehag eller smerter sa hun🤷🏻‍♀️ Regner med de er borte nå da. Lille hadde hatt magevondt når hun var hos svigers så hun måtte gå å bære på henne hele tiden🙈😅 kanskje greit at jeg ikke var lenger borte enn 1,5 time hehe.

Har hatt en uke nå med kvelder der hun er nesten utrøstelig. Og jeg må bære på henne hele dagen. Bare gråter hvis jeg prøver å sette meg ned eller legge henne fra meg. Så i går fant jeg noen på finn.no som leide ut moonboon slyngevugge. Så den har jeg leid for en uke😂 frister lite å kjøpe en til 6000kr hvis den kanskje ikke funker.

så bra at du har fått time til samtale🥰 håper det hjelper og at du med tiden klarer å legge det bak deg. For kroppen din er jo helt fantastisk som har skapt 3 fine og friske barn❤️ 

Gratulere så mye❤️🌸

Så bra at det gikk fint hos legen. Jeg kan ikke huske om min sjekket stingene forrige gang. Men det er så lenge siden😂

Mine sting har falt ut. Noen forrige uke og et par de siste dagene. Jeg aner ikke hvor mye jeg ble sydd, men ho holdt på en stund og jeg følte nesten ho prøvde å legge et puslespill mens ho holdt på inni der :ler: 

Litt morro at baby er krevende hos svigermor? :fnise: Det synes jeg med min svigermor. Men ho er så påståelig at det er gøy å se ho slite litt :nigo: 

Høres jo genialt ut å leie en moonboon. Den er jo kjempedyr, men virker genial. Gi beskjed om den funker da 😍

Ja tenk, 3 friske barn. Man er dårlig på å gi egen kropp cred for hva den har fått til altså. Mye lettere å fokusere på hva man ikke fikk til. Dessverre 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Yrno skrev (På 31.8.2022 den 22.17):

Gratulerer så mye🥰godt å høre at du hadde en god opplevelse❤️Kos deg med baby👶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beautyblender skrev (På 4.9.2022 den 10.41):

Gratulerer så mye🥰❤️Husk å ta det litt med ro da😅kan fort bli litt mye styr🤪kos dere med baby👶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (På 4.9.2022 den 20.37):

Så bra at det gikk fint hos legen. Jeg kan ikke huske om min sjekket stingene forrige gang. Men det er så lenge siden😂

Mine sting har falt ut. Noen forrige uke og et par de siste dagene. Jeg aner ikke hvor mye jeg ble sydd, men ho holdt på en stund og jeg følte nesten ho prøvde å legge et puslespill mens ho holdt på inni der :ler: 

Litt morro at baby er krevende hos svigermor? :fnise: Det synes jeg med min svigermor. Men ho er så påståelig at det er gøy å se ho slite litt :nigo: 

Høres jo genialt ut å leie en moonboon. Den er jo kjempedyr, men virker genial. Gi beskjed om den funker da 😍

Ja tenk, 3 friske barn. Man er dårlig på å gi egen kropp cred for hva den har fått til altså. Mye lettere å fokusere på hva man ikke fikk til. Dessverre 🙈

Faller de ut altså..? Visste jo at de oppløste seg selv men at fysisk falt ut har jeg ikke tenkt😂 har ikke sett noe her.. men snart 7 uker siden fødsel så regner nesten med at de er borte da? Puslespill😂

Ang moonboon så ble den bestilt i dag.. har litt vondt i magen over å ha brukt nesten 7000 på den altså🫣 men det vil jeg si at den er verdt! Har ikke hatt den jeg leide i mer enn 3 dager men den er virkelig en lifesaver! Fra å være stuck med baby på armen hele dagen og ikke få gjort noe praktisk her hjemme, til 2-3 timer med «fri» daglig når hun sover i den. Hun sover både bedre og lenger🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille er 2,5 uke og jeg har gått fra å være litt trøtt til pokker så trøtt døgnet rundt... Går rundt i en svime føler jeg, er lei meg og glad og overvelda om hverandre. Puppene har vært ekstremt såre (hadde til og med litt blod), nå er de vel herda av all nappinga til lille. Lille snuppa spiser mye, men føler også hun sliter med en del luft. Som førstegangs vet man jo ikke helt hva man skal gjøre annet enn å google. Begynner å lure på om det tungebåndet faktisk skaper problemer for oss eller om det er overproduksjon hos meg (har ikke alltid godt sugetak og svelger nok en del luft).. Hun liker heller ikke å ligge for seg selv (forståelig nok), brekker seg av smokk og vi har fast rutine med kveldsuro 🙃 Syns det er vanskelig å vite hva som er normalt og ikke, men så lenge hun roer seg på brystet (er hysterisk med puppen...) og tilsynelatende ikke plages så veldig så tenker jeg det er ganske normalt.

Nettene i starten var ganske bra og forutsigbare, not so much nå.. Sover av og til litt lengre strekker, men "Problemet" er at hun er våken så lenge om ganga på natta. vanskelig å sove på dagen da hun enten sover på meg, lager veldig mye lyder i søvne eller bare sover korte dupper. I dag har hun ikke sovet en ordentlig lang en så teller ned timer til en overtrøtt unge med kveldsuro🤪

En siste blowout fra meg: syns alle forventer så ekstremt mye av meg 🥺 det er dette jeg sliter mest med kjenner jeg, selv om noe av det kanskje er i mitt hode. skjønner jo at det "forventes" at man gjør litt hjemme hvis ungen sover 2 timer om gangen flere ganger om dagen (som min ikke gjør lenger), men likevel da?! Har kjent på at det er urettferdig at mannen kan jobbe, få ferdig middag, kose med baby, trene, osv. mens jeg omtrent ikke "får lov til" å puste?! Altså skal ikke jeg få lov til å scrolle litt/se på youtube f.eks? (Det føles nemlig ikke sånn ut). Pausene må jo brukes på å tisse, dusje, spise, vaske klær, rydde kjøkken, trene (!!), trille tur+++. Og når da mannen og andre sier jeg også må sove når babyen sover??! Nei asså jeg orker ikke, døgnet har jo ikke nok timer 😅 og la oss ikke gå inn på hva familie/svigers forventer av besøk og at de plutselig bare er på døra flere ganger i uka 🙈 svigermor snakka på forhånd om at hun kunne komme å gjøre litt reint og sånn, men neida, ender jo opp med at hun koser baby og jeg løper rundt og henger opp klær.. 

Er jeg den eneste som har det sånn? (og neida mannen min krever nok egentlig ikke alt dette, men kjenner litt på det likevel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...