Gå til innhold

- Kontakte eksene hans?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet att han har mange offer og jeg vet hva alle heter. Det er snakk om årelangt psykisk misbruk, hos flere har det pågått samtidig. Er det feil av meg å søke støtte og samhold hos disse? Jeg har prøvd å snakke med andre men ingen forstår hva jeg har blitt utsatt for. 

JehG tror ikke de vet hvem jeg er, det jeg er redd for er at de tror jeg er HAN under falskt navn. 

De bor på hele østlandet og litt til fjells. Det er mulig iden er dårlig, vet dere om dette er vanlig? 

Anonymkode: 1cf47...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er dårlig idé ja. Det er psykolog du skal til. 
 

 

Anonymkode: 8ea14...ce0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er dårlig idé ja. Det er psykolog du skal til. 
 

 

Anonymkode: 8ea14...ce0

Det er veldig dyrt. Hvordan kan man få hjelp? Jeg går på aap

Anonymkode: 1cf47...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er veldig dyrt. Hvordan kan man få hjelp? Jeg går på aap

Anonymkode: 1cf47...d0d

Kontakt fastlegen og be om dekning til psykolog som har offentlig avtale

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er veldig dyrt. Hvordan kan man få hjelp? Jeg går på aap

Anonymkode: 1cf47...d0d

Jeg går på AAP, ble henvist til psykolog av fastlegen. Betalte opp til frigrensa hos psykologen, og har fått alt dekket etter dette.

Anonymkode: 75659...e61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville gjort det. Så lenge de er ute av det og ikke skylder på seg selv og beskytter han. 

Slike menn blir bare tatt når kvinner samarbeider. 

Men du må gå veldig forsiktig frem. Spørre meget ydmykhet om de har noe interesse i å prate meg det og ha bevis på at du er deg. 

 

Anonymkode: 06fc6...944

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det er dårlig idé ja. Det er psykolog du skal til. 
 

 

Anonymkode: 8ea14...ce0

Hvorfor er det en dårlig ide? 

Vil anbefale å diskutere det med psykologen Ts. 

Anonymkode: 06fc6...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vanlig å ikke bli forstått. 

Fordi denne ondskapen ikke er mulig å forstå hvis man ikke har gått igjennom det selv. 

Anonymkode: 06fc6...944

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har behov for det så syns jeg du kan gjøre det. Jeg skrev til eksen til min voldelige eks en gang, men vær forberedt på at de ikke nødvendigvis har samme opplevelsen som deg. Hans ex hadde ikke vært samboer med han som meg og de hadde kun vært med hverandre i kort tid så hun hadde ikke opplevd hans dårlige side, hun hadde kun opplevd startfasen der han sjarmerte henne som med alle andre. Så hun viste ikke forståelse for min situasjon.. Faktisk dro hun heller den "kanskje fordi jeg er en dame som ikke finner meg i sånt" og dermed indirekte victimblamet meg. Jeg tok meg ikke nær av det da og var glad for at hun svarte på det jeg spurte om men det har irritert meg i ettertid 

Hvis din eks ekser har vært sammen over lengre tid er det nok større sannsynlighet for at de deler samme erfaring som deg og det er ikke noe galt å rekke ut til en medsøster for å dele erfaringer og søke støtte hvertfall! For mange er det en viktig del av selvhevdelsen og healingen. Lykke til ❤️

Anonymkode: d2eae...61c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Faktisk dro hun heller den "kanskje fordi jeg er en dame som ikke finner meg i sånt" og dermed indirekte victimblamet meg. Jeg tok meg ikke nær av det da og var glad for at hun svarte på det jeg spurte om men det har irritert meg i ettertid 

Men det er jo sant.

Det handlet ikke om at hun victimblamet deg, men at du selv oppsøkte offerrollen enda mer, ved å skulle klage på en fyr sammen med henne. Hun hadde jo aldri tatt kontakt med deg og sagt dette om det ikke var for at du først tok kontakt i håp om å få være offer sammen med henne. Og det å oppsøke offerrollen må det virkelig være lov å kritisere.

Vil man ut av offerrollen, må man søke profesjonell hjelp.

Vil man bli værende i offerrollen, må man tåle at andre ikke støtter dette, men tvert i mot kritiserer det. Særlig når det er vilt fremmede mennesker som ikke skylder noen være med på å fråtse i elendigheten.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, det er vanlig å ikke bli forstått. 

Fordi denne ondskapen ikke er mulig å forstå hvis man ikke har gått igjennom det selv. 

Anonymkode: 06fc6...944

Det er også fint mulig å ha opplevd mye verre ting og likevel ikke ønske å bade i misère. Det er veldig normalt at når man har opplevd virkelig grusomme ting så vil man lengst mulig vekk fra det. Les gjerne om PTSD. 

Jeg hadde gitt deg inn så det sang, TS, dersom det var meg du tok kontakt med, om en person jeg helst vil ha lengst vekk fra livet mitt og fra meg selv.

Anonymkode: 5518a...8dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en eks som bare var "mildt" psykisk og fysisk voldelig. 

På en side så hadde det vært godt å "tømme seg" til en som hadde felles opplevelser - men på den andre siden så føles det helt feil å brette ut ting om meg selv til en ukjent på den måten. Og når jeg i tillegg helst vil ha minst mulig med ham å gjøre - inkludert å tenke på eller snakke om - så ville jeg bare avvist deg tvert. Tror jeg har manerer nok til å avvise deg pent, men det er alt du ville fått. 

Anonymkode: b3986...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er veldig dyrt. Hvordan kan man få hjelp? Jeg går på aap

Anonymkode: 1cf47...d0d

Du kan også be om henvisning til DPS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke ønsket å bli kontaktet av deg på denne måten. Jeg har brukt lang tid på å bearbeide og gå videre i livet, og bare det å tenke på han gjør vondt og skaper angst. Jeg hadde ikke svart på en sånn henvendelse, og hadde du ringt så ville jeg mest sannsynligvis lagt på røret og blokkert nr ditt. Ikke fordi jeg ønsker deg vondt på noen måte, men jeg er ferdig med det og vil ikke prate om det.

Vær forberedt på at det kan skje hvis du tar kontakt. Det er ikke sikkert at disse eksene har lyst til å danne en "sørgering" rundt deg, bidra som psykologer for å reflektere og prate om det usle mennesket. 

Anonymkode: a9d82...fb4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han gjort noe straffbart, gå til politiet og anmeld, og fortell samtidig om de eksene du tror også er utsatt for det samme. Det kan bidra til å styrke politiets etterforskning, noe de har plikt til.

Anonymkode: c5c16...d04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lov å sende en melding og forklare hva du ønsker, og at det er helt greit hvis de ikke ønsker det, men at hvis de ønsker det så kan dere snakke sammen, og kanskje hjelpe hverandre.

Anonymkode: d4c57...cd2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men det er jo sant.

Det handlet ikke om at hun victimblamet deg, men at du selv oppsøkte offerrollen enda mer, ved å skulle klage på en fyr sammen med henne. Hun hadde jo aldri tatt kontakt med deg og sagt dette om det ikke var for at du først tok kontakt i håp om å få være offer sammen med henne. Og det å oppsøke offerrollen må det virkelig være lov å kritisere.

Vil man ut av offerrollen, må man søke profesjonell hjelp.

Vil man bli værende i offerrollen, må man tåle at andre ikke støtter dette, men tvert i mot kritiserer det. Særlig når det er vilt fremmede mennesker som ikke skylder noen være med på å fråtse i elendigheten.

Det er også fint mulig å ha opplevd mye verre ting og likevel ikke ønske å bade i misère. Det er veldig normalt at når man har opplevd virkelig grusomme ting så vil man lengst mulig vekk fra det. Les gjerne om PTSD. 

Jeg hadde gitt deg inn så det sang, TS, dersom det var meg du tok kontakt med, om en person jeg helst vil ha lengst vekk fra livet mitt og fra meg selv.

Anonymkode: 5518a...8dd

Hva faen er det du prater om? Det er ikke snakk om å gå i noe offerrollen og btw når man blir banket av kjæresten sin annenhver uke så er man et offer. Du innbille deg selv så mye du bare vil om hvordan du er bedre en alle andre og ville gått fra personen med en gang men når man er i et voldelig forhold så er ikke det å gå et alternativ når volden og truslene øker enda mer når man prøver å gjøre det slutt og risikoen for å bli drept er kjempestor. Hold den nedlatende holdningen din for deg selv og slutt å tråkk på andre som gjør det de trenger for å forstå mønsteret man er i/har vært i bedre. Når man er under fullstendig manipulasjonskontroll og drapstrusler så gjør man det man trenger for å overleve og å stå på utsiden av et sånt forhold å peke finger og tro man er noe bedre viser hvor faen meg uviten og kunnskapsløs du er. Ikke skriv til meg mere 

Anonymkode: d2eae...61c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

 

Jeg hadde gitt deg inn så det sang, TS, dersom det var meg du tok kontakt med, om en person jeg helst vil ha lengst vekk fra livet mitt og fra meg selv.

Anonymkode: 5518a...8dd

Du høres seriøst ut som verdens mest usympatiske menneske. "Gitt deg inn så det sang" så du hadde altså kjeftet og vært voldelig mot et voldsoffer som bare stilte deg et spørsmål i ydmykhet og søsterskap. Det virker ikke å være et alternativ i din verden å være forståelsesfull eller bare la ting gå på en ordentlig måte der du ikke engang var forpliktet til å svare. Neida du skulle kjefte henne huden full og traumatisere en traumatisert ytterligere og skremt henne fra å kanskje noen gang tørre å snakke om det igjen og tråkket henne enda lenger ned. 

Tipper det er du som er inne i alle voldstrådene her og skriver dritt, du har tydeligvis store problemer med deg selv og virker ekstremt bitter på omverdenen. Please slutt å ta det utover folk som allerede ligger nede, start på boksetrening eller noe istedet for den verbale boksinga du driver å hiver fra deg slag med med de kommentarene dine. 

Anonymkode: d2eae...61c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du føler det hjelper deg er det ikke noe i veien for å ta kontakt. Jeg hadde sett det som positivt å kunne utveksle erfaringer og søke trøst i hverandre. Prøv, men respekter et nei hvis den du kontakter ikke ønsker å snakke om det. 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser hvor du kommer fra, men samtidig så er det ikke sikkert de eksene ønsker å risse opp i gamle minner.

 

Hilsen ei som ble psykisk og fysisk mishandlet i 6 år.

Anonymkode: 3d98d...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...