Gå til innhold

...ikke mye nytt under kjøkkensolen...


Gjest Gjest_Feliz_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Feliz_*

Joasså, neiasså.... her fikk vi jo oppskrift på spaghetti, fløtegratinert poteter og lange smørbrød... som en person behjelpelig kommenterte at kalles ostesmørbrød og også kan lages i mikro...revolusjonerende!!

Herregud!!! Hvor trist er ikke dette???

Alle med respekt for sitt eget kjøkken har for lengst innsett at mikro er totalt ubrukelig til annet enn popcorn.., og før det kommer litt mer innovative og spennende oppskrifter her bør tråden legges DØD!

Glem: pasta, ris, kjøttdeig og loff...

Ta i bruk: and, struts, piggvar, håbrann, jordskokk, artiskokk, fennikel, sellerirot, sukkererter, asparges, bladpersille, pinjekjerner, hjertesalat, kimchi, extra virgin, 85% kakao sjokolade, kesam, traktkantarell, ingefær....osv...

Skriv gjerne tilbake når dere kan improvisere med alle disse - da har dere noe å bidra med her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

før det kommer litt mer innovative og spennende oppskrifter her bør tråden legges DØD!

Sånn som jeg har forstått det, så er den angjeldende tråden i praksis død - den blir av en eller annen grunn ikke skrevet i av dem som ellers poster i Mat og drikke.

Det vil du få en pekepinn om hvis du sammenlikner med oppskriftene som ellers utveksles her, eller om du leser noen timer i "Hva er det til middag"-tråden. Kanskje du til og med finner noen av de etterlyste råvarene dine, eller noen du ikke har tenkt på? :)

Ellers kan du jo alltids selv gå foran med et godt eksempel, og dele noen spreke strutse- eller håbrannoppskrifter. ;)

Endret av piaf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater, absolutt HATER matsnobberi!

Jeg tror jeg er forelsket i Piaf :hjerte: I hvertfall deler vi smak i så mangt på matfronten. Jeg kaller meg selv mat-purist, men ikke matsnobb. Less is more!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hater, absolutt HATER matsnobberi!

Jepp - og åndssnobberi! Syns trådstarter utviser mengder av begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er forelsket i Piaf :hjerte:

:ler:

Hyggelig det, Elphaba. :mrgreen:

(Og jeg er hjertens enig i at vi deler mange matpreferanser :) ).

Ellers regner jeg med at det ikke er jeg som framstår som den største matsnobben i denne tråden :sjenert: - den siste kommentaren i det forrige innlegget mitt er selvsagt litt ironisk ment. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers regner jeg med at det ikke er jeg som framstår som den største matsnobben i denne tråden :sjenert:  - den siste kommentaren i det forrige innlegget mitt er selvsagt litt ironisk ment. ;)

Nei, ser ikke på deg som en matsnobb, bare som et menneske med ekte matglede og et oppkomme av gode oppskrifter! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :)

Forøvrig tror jeg at jeg adopterer Elphabas alternative betegnelse og fra nå av står fram som matpurist. ;)

På hjemmefronten er jeg blitt mobbet for purismen min, når sambo hardnakket hevder at pesto er godt til nudler :frustrert: Så lenge han ikke forteller meg om det, er det OK. Med purisme mener jeg forresten at få, gode råvarer som oftest er bedre enn det rene sammensurium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med purisme mener jeg forresten at få, gode råvarer som oftest er bedre enn det rene sammensurium.

Regnet med at den var noe sånt, ja, og det grunnprinsippet signerer jeg så absolutt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...