Gå til innhold

Om noen du mobbet på ungdomskolen/vgs tok kontakt nå..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

..hvordan hadde du svart eller reagert?

Bedt om unnskyldning? Innsett at det fortsatt gjør vondt for vedkommende?

Hvordan er du med egne barn og mobbing?

Eller gir du faen?

Anonymkode: 3af95...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble mobbet, min verste mobber så meg tilfeldig i byen en dag for noen år siden og sa unnskyld. Jeg var over dette for lenge siden, men satt likevel pris på at hun sa noe, 

Jeg har aldri mobbet, men hadde garantert sagt unnskyld dersom jeg fikk muligheten til det.

 

Jeg snakker mye med min datter om at hun skal være snill mot alle og si ifra til en voksen dersom hun ser noen er slemme mot  andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ganske uvanlig at et mobbeoffer tar kontakt med en tidl mobber? Er vel som regel omvendt? 

Uansett kan jeg ikke skjønne hva godt som kommer ut av det. Hvorfor skal offeret ha kontakt, skal h*n fortelle hvor ødelagt livet har blitt som følge av mobbingen? Skal h*n fortelle mobberen at h*n tilgir vedkommende for mobbingen? Det er også delte meninger om hva som er mobbing og hva som ikke er, hva hvis "mobberen" mener han aldri har mobbet og ikke behøver noen tilgivelse?

Anonymkode: dda0f...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lyttet hvis vedkommende hadde hatt behov for å snakke om det nå i voksen alder, men vil ikke holde noen eller bli holdt ansvarlig for ting gjort i barndommen. VGS stiller seg nok litt annerledes, ganske sært å drive med mobbing når man er såpass gammel.

Anonymkode: 18cc7...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lagt meg paddeflat og beklaget i lange baner og ytrer hvor galt det var av meg 

Anonymkode: 153f3...98e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/16/2021 at 2:44 PM, AnonymBruker said:

..hvordan hadde du svart eller reagert?

Bedt om unnskyldning? Innsett at det fortsatt gjør vondt for vedkommende?

Hvordan er du med egne barn og mobbing?

Eller gir du faen?

Anonymkode: 3af95...ec1

Jeg hadde soleklart lagt meg flat, beklaget sterkt og fortalt at jeg godt forstår hvordan det kan ha satt spor, og hvor dårlig gjort det var. Jeg hadde lyttet og tatt imot alt som måtte komme, og jeg hadde helt klart blitt lei meg over smerten jeg har påført andre.

Hvis vedkommende ville prate og det ble et naturlig rom for det i samtalen, hadde jeg kanskje fortalt litt om hvordan jeg hadde det som liten. Ingen unnskyldning, men klart en del av grunnen. Jeg ble selv mobbet, slått og mishandlet hjemme, og jeg tror det kan ha en sammenheng. Jeg ville aldri funnet på å mobbe noen i dag, og gjorde det heller ikke etter jeg ble plassert i et annet fosterhjem.

Anonymkode: e37bc...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...