Gå til innhold

Hvordan få vekk magefett etter fødsel? Fortsatt mage etter 17år...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg for 17 år siden fikk barn nr 2, så fikk jeg litt magefett, jeg var ikke overvektig på det tidspunktet. Og tynn ellers. Når jeg går ned, forsvinner fettet ellers på kroppen og ikke magen. 

Magen består. Nå 17 år etter har jeg fortsatt denne dumme magen har gått litt opp i vekt og da har magen blitt litt mindre iht resten. Men har gått ned litt siste tiden men da blir magen mer synlig igjen. Har pr nå ca 10kg for mye. Sånn egentlig en vekt jeg trives bedre med, da jeg føler meg for tynn og beinete på riktig BMI. Har grov beinbygning da, så må nok uansett legge på litt ekstra på BMI for riktig vekt

(har feks målt håndledd mot ei som er akkurat like høy, når jeg var tynn og hun var tynn, og mine håndledd var 1/3 større enn hennes) alle kaller meg tynn nå også. Men jeg har jo litt håndtak på sidene. 

Finnes det noen mage øvelser eller lignende som reduserer magefettet? Kostholdet er normalt sundt. 

Anonymkode: 1d2d2...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes dessverre ingen øvelser for å punktforbrenne magefett. Det vil kun styrke musklene under fettet. Det eneste som funker er kaloriunderskudd, og gå ned i fettprosent, som påvirker hele kroppen. Om det er veldig viktig å bli kvitt magen, kan fettsuging være et alternativ. Eller bare akseptere magen sånn som den er.

Anonymkode: 8b2c3...263

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fettsuging av magen og flankene er en mulighet. Og fortsatt kaloriunderskudd. Selv har jeg også litt magefett etter barn nr. 2. Fikk nr. 2 og siste barn for 6 år siden. Har planlagt å gi meg selv fettsuging i 40-årsgave om tre år, dersom fettet fortsatt ikke er borte innen den tid. 

Anonymkode: 38e18...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne på fettsuging. Men det er ikke noe alternativ, fordi jeg er redd det trigger to jentebarn som er i alder føler seg ikke pen nok og spør om operasjoner. Så jo hvordan de reagerte når jeg tok vekk en kul på øyelokket og måtte bedre ganske mange ganger at det var fordi den ikke skulle gå ut over synet og at det ikke var for syns skyld.... Så skal jeg velge mellom deres mentale helse og en mage, beholder jeg magen.... 

Anonymkode: 1d2d2...e8c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik du beskriver magen så høres det ikke ut til at du har magefett, men diastasis recti, delte magemuskler som ikke vokste sammen etter graviditeten. Dette er vanligere enn mange vet. Da er det ikke mulig å slanke eller trene bort magen, fordi magen ikke er fett men buken og tarmer som buler ut gjennom hullet i musklene. 
https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/delte-magemuskler-stor-mage-som-ikke-kan-slankestrenes/  

Anonymkode: b2b90...c7f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mange kvinner som får såkalt muffinmage når de begynner å nærme seg overgangsalder, og kommer i 40 årene. Dette er hormonelt, og kan ikke slankes vekk. Bukfettet sitter der.

Anonymkode: b86b0...b46

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Line1301
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er veldig mange kvinner som får såkalt muffinmage når de begynner å nærme seg overgangsalder, og kommer i 40 årene. Dette er hormonelt, og kan ikke slankes vekk. Bukfettet sitter der.

Anonymkode: b86b0...b46

Jeg fikk muffinmage som 27-åring 😂 Faktisk før jeg fikk mitt første barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er hormonelt, og kan ikke slankes vekk. Bukfettet sitter der.

Selvfølgelig kan det slankes vekk, det er bare vanskeligere enn før sidene forbrenningen har gått ned. 

Anonymkode: b2b90...c7f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 14.11.2021 den 11.23):

Det finnes dessverre ingen øvelser for å punktforbrenne magefett. Det vil kun styrke musklene under fettet. Det eneste som funker er kaloriunderskudd, og gå ned i fettprosent, som påvirker hele kroppen. 

Anonymkode: 8b2c3...263

Man kan forbrenne fett på magen ved enkelte typer trening jo. Man trenger ikke gå i kaloriunderskudd!! Jeg var aldri i nærheten av kaloriunderskudd da jeg hadde trent og flat mage. Og jeg legger ganske lett på meg. Normalt kosthold med lite sukker er bra. Nå er det veldig individuelt hvor man forbrenner fett først selvsagt. Og hvilke matvarer man legger på seg av. 

Det som fungerer, kombiner kondisjons og styrketrening. Kondisjon som zumba, dans, jogging om du liker det. Skogturer i kjapp gange i ulendt terreng. Styrke, spesielt coretrening (søk på youtube) er bra for mageområdet. Mange ryggøvelser gir automatisk sterkere mage og du slår to fluer en smekk. 

Ts hvor ofte trener du? Du kan ikke å bli kvitt overskuddet på mage uten trening. 

Anonymkode: 0f770...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.11.2021 den 11.28):

Fettsuging av magen og flankene er en mulighet. Og fortsatt kaloriunderskudd. Selv har jeg også litt magefett etter barn nr. 2. Fikk nr. 2 og siste barn for 6 år siden. Har planlagt å gi meg selv fettsuging i 40-årsgave om tre år, dersom fettet fortsatt ikke er borte innen den tid. 

Anonymkode: 38e18...713

Jeg har sett resultat av magefettsuging, og det er ikke pent. Klumpete mage. og når vekta gikk opp igjen for henne så la ikke fettet seg på magen, men derimot på halsen. Mitt råd: Bli glad i den magen du har"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...