Gå til innhold

Julekalender og små barn.


Pearl

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på 8, ei jente på 5 og ei som snart blir 2 år.

Vi har hatt pakkekalender de siste 5 årene og det blir nok til det i år også. Men hva skal jeg legge i til minste jenta??

TIl de to andre er det ikke vanskelig å finne noe billig samtidig som det er nyttig. I tillegg får de gjerne ting vi skal kjøpe alikevel, eller opplevelse som vi hadde gjort alikevel. Men det er litt vanskelig å ta med en toåring, i tillegg er det mye av det de andre får som ikke passer henne.

Så damer og menner hjelp meg. Gi meg noen gode ideer på hva jeg skal legge i kalenderen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En jeg kjenner kom med et godt forslag. Kjøp et Duplo-spann og pakk inn to og to klosser som kalenderpakker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner kom med et godt forslag. Kjøp et Duplo-spann og pakk inn to og to klosser som kalenderpakker!

Det var lurt!

Ellers pleier jeg å putte inn Extratyggispakker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere, håper enda flere hiver seg på med gode ideer. men jeg skal bidra med det jeg har pleid å gi til de større ungene:

sokker, strømpebukse, en CD på deling, en film på deling, kino, teater el Mc Donalds besøk, tannkost, koselig såpe, penn, viskelær, hver sin juletrepynt, hårpynt, perlebrett, klistermerker, truser, småleker , lego, sjokoladekalender 1. desember, julekakebaking.

Mange av disse tingene hadde fått uansett før eller senere, og gjøre tingene hadde vi gjort uansett.

Når de får ting på deling lager jeg til et skattekart som de trenger hver sin del av for å finne frem.

Men det er mye letter å finne små billige ting til jenter. Hva gir dere guttaboys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spacegirl

Jeg skal lage kalender til en 2 år gammel gutt. Vurderer å kjøpe en bondegård med dyr. Så kan han få et dyr hver dag, og så får han selve bondegården i den siste pakken på julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor solgte de 24 ferdige pakker til julekalender på bokhandelen. Det var egentlig en fin ide til travle foreldre, men pakkene inneholdt nesten bare blyanter og viskelær, så det ble litt for kjedelig for sønnen min.

Kanskje det finnes andre butikker, evt nettbutikker, som selger noe tilsvarende? Gjerne tilpasset alder/ kjønn¨. I å fall tar jeg gjerne imot tips også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg kjøpte briotogbane (tre) til sønnen sin. Pakket inn litt for hver dag i kalenderen. Men ettersom den jo var ganske dyr så fikk han litt mindre enn vanlig på julaften.

Har gutter selv og jeg har pakket inn småting som dyr, sprettball, kinderegg, småbiler, og ellers annet dill som man finner i lekebutikken.

Har gjerne kjøpt en DVD som de får i kalenderen på julaften. Formiddagen har en tenens til å bli vel lang for små utålmodige sjeler på julaften.

Endret av Jane Porter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde i utgangspunktet ikkje tenkt å lage kalendar til min sønn på 18mnd- men eg ombestemde meg.

Har funne ut at eg skal pakke inn enten duplo- eller en bondegård- sånn at han får en pakke kvar dag. Han skjønnar jo ikkje so mykje likavel- men det er koselig med kalenderen på veggen og veldig koselig for meg ;)

Fekk det duplo-tipset frå eit anna forum- en kjempeidè syns eg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...