AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #41 Skrevet 12. november 2021 Mine antidepressiva er iallfall gull verdt! Hadde nok ikke klart å holde det gående uten dem iallfall… Anonymkode: a9e84...e68
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #42 Skrevet 12. november 2021 Jeg tror det kan gå begge veier. De som får antidepressiva veldig kjapt uten særlig informasjon kan oppleve det som et overgrep i ettertid om man får kraftige bivirkninger. Selv fikk jeg antidepressiva i hånden etter første time på DPS, basert på den depresjonstesten jeg tok for å få henvisning (fikk moderat). Fikk ingen informasjon om bivirkninger av psykiater, og fikk heller spørsmål om dette var det jeg ønsket. Jeg tok den de 2 første dagene før det gikk opp for meg at disse trenger jeg ikke, og jeg sluttet. Byttet til psykolog og fikk samtaler 1-2 ganger i måneden i ett år og det holdt i massevis. Det var å snakke om situasjonen jeg trengte, og for alt jeg vet kunne det gått meg verre om jeg bare hadde startet på antidepressiva og trodd på psykiateren som mente jeg var kronisk depressiv etter 40 minutter i steden for at jeg bare hadde en tøff situasjon der og da. Anonymkode: cc3f8...ebb
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #43 Skrevet 12. november 2021 KjøttOPP skrev (2 timer siden): Du valgte selv å stappe pillene i deg, og du fortsatte selv om du kjente på det du beskriver. Ser ikke overgrepet her Noen sitter på sin høye hest ja. Ja jeg kjente litt mens jeg gikk på det men trodde det var pga andre ting. Alt ble dog verre når jeg sluttet etter 1 år. Synes du det er greit eller normalt å kunne ta fra folk hele deres seksualitet? Ganske sikker på at det bryter med flere menneskerettighetskonvensjoner. Anonymkode: 7f29c...9e2
KjøttOPP Skrevet 12. november 2021 #44 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Noen sitter på sin høye hest ja. Ja jeg kjente litt mens jeg gikk på det men trodde det var pga andre ting. Alt ble dog verre når jeg sluttet etter 1 år. Synes du det er greit eller normalt å kunne ta fra folk hele deres seksualitet? Ganske sikker på at det bryter med flere menneskerettighetskonvensjoner. Anonymkode: 7f29c...9e2 Hvis du virkelig er et så selvmedlidende menneske som lever fortapt i offerrollen, tror jeg du har større vansker enn kun førstnevnte.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #45 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Absolutt. Livet mitt er over pga de dumme medisinene. Har mistet alt følelse i kukken, mistet ereksjon, følelser, søvnen er helt ødelagt. Og det er 2 år siden jeg slutta på dem og enda er ikke effektene over. Og jeg ble ALDRI advart om det kunne skje. Jeg er heller ikke den eneste men ingen hører på oss. Etter det skjedde har jeg mistet alt tro på menneskeheten. Alt handler om penger. Anonymkode: 7f29c...9e2 Jeg gikk tilbud om angstmedisin på dps, men takket nei da det kunne gå utover sexlivet. Selv bruker jeg kosthold og vitaminer som god medisin for å holde kroppen oppe psykisk og fysisk. Anbefaler å lese om Anthony William medical medium, han har mange gode råd å komme med angående helse og kosthold og vitaminer. Anonymkode: 9e13d...c38
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #46 Skrevet 14. november 2021 Overgrep er vel ikke rette ordet men jeg følte meg tvunget til å begynne på de. Hadde ikke lyst men ble innlagt på psyk og var ute av stand til å ta vare på meg selv. Fikk beskjed om at viss ikke jeg tok medisinene kunne de ikke hjelpe meg så tok de jeg. I ettertid har jeg prøvd slutte men det er et helvete. Får støt i hode og blir fysisk dårlig etter to dager. Så tøffe saker en putter i seg… Anonymkode: 101ca...39a
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #47 Skrevet 14. november 2021 Blir tvunget til å ta antipsykotika seroquel ihvertfall Anonymkode: e3c3b...441
Humle Brumle Skrevet 14. november 2021 #48 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (På 11.11.2021 den 18.57): Hørte i dag en påstand om at antidepressiva og den type medisinering kan sees på som en form for overgrep. Selv klarer jeg ikke se hvordan dette henger sammen, men er interessert i å høre andres tanker og meninger om dette. Anonymkode: 89562...617 Nei hva faen. Det er en pille du tar. Så lenge ingen fysisk holder deg nede og dytter pilla inn i munnen på deg så er det ikke overgrep.
Miranda Bailey Skrevet 14. november 2021 #49 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (På 11.11.2021 den 23.03): Måten man behandler sykdom er å være et fuckings medmenneske. Ikke endre hele hjernen dems med kjemikalier. Anonymkode: 7f29c...9e2 Tenker du det samme om fysiske sykdommer? Jeg kan si meg enig i at man alltid burde starte med de letteste behandlingsformene og se om det fungerer før man går til mer drastiske tiltak, men enkelte mennesker trenger medisiner for å fungere/leve. Hvordan foreslår du at man behandler mennesker med schizofreni som hører stemmer som sier de skal ta livet sitt? Eller mennesker med bipolar lidelse som blir maniske, er våkne flere dager i strekk og får vrangforestillinger om at de er Gud? Eller mennesker som er så alvorlig deprimerte at de tisser i sengen fordi de ikke orker å gå til do, som har selvmordsforsøk etter selvmordsforsøk i et desperat forsøk om å slippe å lide?
Miranda Bailey Skrevet 14. november 2021 #50 Skrevet 14. november 2021 KjøttOPP skrev (På 12.11.2021 den 15.06): SSRI-preparater skal ikke gis til barn under 18 år, især ikke dem under 12. Vet ikke helt hva du babler om her Jeg vet ikke om dette gjelder alle SSRI-preparater, men jeg ble i hvert fall satt på en type SSRI allerede som 15 åring og møtte flere på BUPA som også ble medisinert. Mulig det ikke er veldig utbredt, men det skjer absolutt. Når det er sagt så er jeg for medisinering der det er nødvendig eller hensiktsmessig, selv om det gjelder barn.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #51 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (På 12.11.2021 den 18.08): Noen sitter på sin høye hest ja. Ja jeg kjente litt mens jeg gikk på det men trodde det var pga andre ting. Alt ble dog verre når jeg sluttet etter 1 år. Synes du det er greit eller normalt å kunne ta fra folk hele deres seksualitet? Ganske sikker på at det bryter med flere menneskerettighetskonvensjoner. Anonymkode: 7f29c...9e2 Man har selv et ansvar for å lese pakningsvedlegget. Det er en kjent sak at antidepressiva kan gi impotens hos menn, så at du ikke har fått med deg dette, er jo litt rart. Men det er klart, det er bedre å leve i en konstant offerrolle enn å ta litt ansvar for eget liv. Jeg kan ikke fatte at noen klarer å dra paralleller mellom overgrep og antidepressiva. Man tar et informert valg, og putter selv tablettene i munnen. Hvis du derimot velger å ta tablettene uten å vite nøyaktig hva du putter i deg, så er det du selv som har dummet deg ut. Man snakker med legen sin om bivirkninger og effekt, man leser pakningsvedlegget, og man finner relevant informasjon før man begynner på medisiner. Anonymkode: a3025...096 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #52 Skrevet 14. november 2021 Overgrep? Som en veldig mild form for lobotomi? Det er jo noe som foregår når en tar de medisinene og det kan gå dypere enn en i øyeblikket er klar over. Jo større doser, dess mere bivirkning. Senvirkningene kommer for mange og dem var det ingen som advarte mot. Alternativet å ikke ta medisiner hvis en trenger det kan være utrivelig det også, så av to onder velger man medisin og betaler det som kommer etter hvert. Anonymkode: 9d079...b62
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #53 Skrevet 14. november 2021 Interessant! Jeg tror ordet overgrep blir feil i denne sammenheng - samtidig som jeg tror jeg skjønner hvorfor det blir brukt i denne sammenhengen. Når man er alvorlig psykisk syk - er det ofte vanskelig å ta rasjonelle beslutninger - og tenke over konsekvenser over egne valg. Det sier seg selv at man er desperat etter å bli frisk - og når helsevesenet legger frem antidepressiva som eneste alternativ til å bli frisk, griper selvsagt mange denne muligheten. Som jeg nevnte, er man sjelden i posisjon til å ta rasjonelle, veloverveide valg som alvorlig syk - derfor tviler jeg på at pasienten er klar over hvilke bivirkninger medisinen potensielt kan ha. Antidepressiva er i mange tilfeller tvingende nødvendig - fordi pasienten er så alvorlig syk, at det er fare for liv og helse. Men, jeg mener antidepressiva også blir misbrukt av det norske helsevesenet i stor grad - det blir brukt som en billig quick fix - istedenfor behandling og samtaler. Nevner man bivirkninger, blir man møtt med stillhet. Jeg brukte selv antidepressiva en kort periode for mange år siden - og det var tvingende nødvendig. De reddet livet mitt. Men, det var ingen som fortalte meg at vekten ville dobles, at metabolismen i kroppen for alltid ville være forandret, eller at sexlysten er borte (8 år etter at jeg sluttet), eller at døgnrytmen fortsatt ikke er tilbake til normalen - og at det er stor sannsynlighet for tilbakefall når man slutter med dem. Det er ikke anbefalt å gå på denne type medisiner mer enn 1 år..og når sannsynligheten for tilbakefall er stor, hva blir da neste løsning? Ny runde med medisiner. Anonymkode: 09997...b71 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #54 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Overgrep? Som en veldig mild form for lobotomi? Det er jo noe som foregår når en tar de medisinene og det kan gå dypere enn en i øyeblikket er klar over. Jo større doser, dess mere bivirkning. Senvirkningene kommer for mange og dem var det ingen som advarte mot. Alternativet å ikke ta medisiner hvis en trenger det kan være utrivelig det også, så av to onder velger man medisin og betaler det som kommer etter hvert. Anonymkode: 9d079...b62 Hvilke senvirkninger fikk du? Anonymkode: 09997...b71
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #55 Skrevet 14. november 2021 Humle Brumle skrev (8 timer siden): Nei hva faen. Det er en pille du tar. Så lenge ingen fysisk holder deg nede og dytter pilla inn i munnen på deg så er det ikke overgrep. Men er all psykiatrisk behandling frivillig da?? Anonymkode: e3c3b...441
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #56 Skrevet 18. november 2021 JA! SSRI er kjemisk lobotomering, det gjør folk suicidale, gir deg blackout (huller i hukommelsen) mister konsentrasjonen og alle menneskelige følelser. Du blir som et tomt skall (zombie nation) Jeg vet godt hva jeg prater om, jeg fikk fontex helt uten å være deprimert.. i 4 helvetes år, mye traumatisk skjedde pga fontexen,jeg BLE suicidal og deprimert av fontex, som jeg aldri skulle fått! Til slutt klarte jeg å trappe ned og slutte MOT legens vilje, og livet ble GODT IGJEN, JEG FIKK MEG SELV TILBAKE. Det er svært foruroligende og sjokkerende at disse lykkepillene fortsatt skrives ut. VANVITTIG. Folk med mild depresjon har blitt voldelige drapsmenn under påvirkning av fontex. Disse var velfungerende mennesker i jobb m fam og venner. De fikk personligheten sin helt ødelagt. Folk som har vært med på å fremstille lykkepiller har sagt at det er ren rottegift, og at de ALDRI ville gitt dette til sin egen familie. Jeg er forundret og forbannet over at leger nærmest kaster lykkepiller etter sine paasienter, mens ufarlige beroligende er nesten umulig å få resept på. Man skjønner jo at det er pengepremier på å skrive ut ssri OBVIOUSLY. ps jeg husker ingen ting fra de 4 årene på fontex.. Over 20 år siden! Anonymkode: edc94...9f4 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #57 Skrevet 18. november 2021 Nei, ikke overgrep, men opplevde press fra en lege jeg hadde som fastlege i en periode. Synes det var litt ubehagelig og hun skrev ut resept og alt mulig uten at jeg egentlig samtykket til det. Jeg var i hvert fall skeptisk, men hentet det og alt. Da jeg kom hjem tenkte jeg over det og begynte ikke på antidepressiva. Det fungerer sikkert flott for mange, men jeg ønsker ikke å begynne på det når jeg får effekt av vanlig behandling. Har vært ganske deprimert nå og gikk til lege for henvisning, men hun nevnte ingenting om antidepressiva da. Anonymkode: 79852...dd0 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #58 Skrevet 20. november 2021 KjøttOPP skrev (På 12.11.2021 den 18.10): Hvis du virkelig er et så selvmedlidende menneske som lever fortapt i offerrollen, tror jeg du har større vansker enn kun førstnevnte. Hvorfor er det greit å kasterere uskyldige mennesker? Det skjer ikke med pedofile engang. Men jaja jeg er vel ondere enn en pedofil. Og hvis det ikke er et offer å bli kastert kan du gjerne gjøre det med deg selv, hvis det er en vanlig akseptert ting. Anonymkode: 7f29c...9e2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå