AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #41 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Og fordi det er en viktig del av oppdragelsen og opplæringen av hvordan man oppfører seg i det offentlige rom. Anonymkode: 625e4...d4a Enig i at det er viktig å være en del av alt, men kl. 16 etter barnehagen og før middag er det ikke så mange som er åpne for å ta til seg noe særlig læring. Hilsen en som har pleid å handle før jeg henter unger, men er heldig ved at det kun er 5 min fra butikken til barnehagen. Anonymkode: ba291...881 1
Gjest Hottentått Skrevet 10. november 2021 #42 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er jo en faktisk løsning da. Husker selv jeg var med i butikken lørdag, og da handlet mamma alt for uka. Det er ikke så vanskelig å lage en handleliste for uka, og man sparer mye tid og frustrasjon for seg selv, barnet og alle andre. Jeg syns det høres grusomt ut å gå i butikken daglig, og jeg har ikke barn engang (men har jobbet i butikk og vet akkurat hvor slitne de kan være etter barnehage mens de blir dratt med av slitne foreldre). Anonymkode: 4ae73...4f9 Selvfølgelig er det en løsning for noen. Men ikke for alle. Selv har jeg to barn og handler i 99% av tilfellene alene på kvelden. Det passer meg best. Men jeg har venninner som er alene med barn og som konstant går rundt med dårlig samvittighet fordi barna er i bhg 9 timer hver dag. Barna er som regel ikke så sure og grinete før de får et nei i butikken, og håpet om at det skal gå bra er der hver gang hun har mulighet til å hente etter 8 timer istedenfor 9. Tenker man skal slutte å dømme folk så jævlig og heller stole på at de aller fleste velger det som føles rett for seg og sine barn. Jeg kan love deg at krig med barna i butikken er helt grusomt og flaut, og de færreste gjør det med mindre de har andre gode alternativer.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #43 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): For å plage deg. Kanskje du bør skifte jobb? Du får betalt der du sitter,lurer på hva sjefen din hadde sagt om du liret av deg det gnålet. Anonymkode: a38f7...438 Har altså ikke et stort problem med dette, men blir frustrert med tanke på barna! Unger generelt som slår seg vrang i matbutikken har jeg ingen problemer med å forstå. Tenker at det skjer alle fra tid til annen. Det er bare denne greia med å hente ungen i barnehagen FØR man handler! Her i byen har alle bil, alle fire barnehagene ligger maks fem minutter kjøring unna. Anonymkode: c7d51...a4b
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #44 Skrevet 10. november 2021 I går hadde du elsket å hatt oss i butikken. Jeg hadde med min fireåring, baby og mann på ettermiddagen. Egentlig skulle jeg bare kjapt inn å kjøpe et par middagsglass mens de andre ventet i bilen. Men så ville fireåringen bli med. Hun er alltid en drøm å ha med i butikken når det kun er meg og baby. Så jeg sa ja. Av en eller annen grunn begynte hun å løpe med den lille handlevogna, og rope høylytt. Så veltet den🙃 hun stod også ved bladene mens vi stod i køen og ropte at hun ville ha my little pony blad. Jupp. En kunne få med seg at det var barn der. Men vi betalte for varene og ingenting ble ødelagt eller ekstra heft. Det er ikke de ansattes stue vi kommer inn i, og sist jeg sjekka er det ikke noe forbud mot enkelte type folk. Høylytte fruer med sterk parfyme får også lov. Anonymkode: 40833...9fd 5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #45 Skrevet 10. november 2021 Når du jobber med salg og ikke liker kunder... Så er du kanskje på feil hylle (tok du min butikkpun? 😄) Jeg vil tippe at de fleste ønsker å handle uten barn. Men det skjer jo ganger det ikke lar seg gjøre. Jeg er ferdig på jobb 16, barnehagen stenger 16.30. Jeg rekker aldri å handle før barnehagen Anonymkode: b5daa...621 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #46 Skrevet 10. november 2021 Kanskje du kan spørre sjefen din om å sette opp et bur utenfor butikken til oppbevaring av barna mens foreldrene er i butikken? Anonymkode: be6dc...ec3 2
Rosatoast Skrevet 10. november 2021 #47 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du har åpenbart ikke barn selv… Anonymkode: 12de6...caa Sinnssykt lei av disse nedlatende kommentarene, TS kan FINT ha barn selv - hen eier bare litt flere antenner enn de hen beskriver. Jeg hadde selv ikke hentet i bhg FØR butikken, det sier seg selv at ungen er sliten og grinete, og da blir man stressa, sur og kan fort bli lite imøtekommende med både barnet og andre mennesker. Du (Anonymkode: 12de6...caa) har tydeligvis ikke fatning nok til å forstå at ting kan bli gjort på en bedre måte 3
AnonymBruker555 Skrevet 10. november 2021 #48 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Enig i at det er viktig å være en del av alt, men kl. 16 etter barnehagen og før middag er det ikke så mange som er åpne for å ta til seg noe særlig læring. Hilsen en som har pleid å handle før jeg henter unger, men er heldig ved at det kun er 5 min fra butikken til barnehagen. Anonymkode: ba291...88 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #49 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): I går hadde du elsket å hatt oss i butikken. Jeg hadde med min fireåring, baby og mann på ettermiddagen. Egentlig skulle jeg bare kjapt inn å kjøpe et par middagsglass mens de andre ventet i bilen. Men så ville fireåringen bli med. Hun er alltid en drøm å ha med i butikken når det kun er meg og baby. Så jeg sa ja. Av en eller annen grunn begynte hun å løpe med den lille handlevogna, og rope høylytt. Så veltet den🙃 hun stod også ved bladene mens vi stod i køen og ropte at hun ville ha my little pony blad. Jupp. En kunne få med seg at det var barn der. Men vi betalte for varene og ingenting ble ødelagt eller ekstra heft. Det er ikke de ansattes stue vi kommer inn i, og sist jeg sjekka er det ikke noe forbud mot enkelte type folk. Høylytte fruer med sterk parfyme får også lov. Anonymkode: 40833...9fd Hadde ikke hatt noe som helst problemer med dette besøket. Hva får deg til å tro det? En unge som løper med en liten handlevogn og er FORNØYD er absolutt ikke det jeg refererer til! Heller ikke at unger spør om å få ting i køen. Jeg selv overlever fint unger som trasser og hyler i butikken en time før barnehagen stenger. Undrer meg altså likevel over HVORFOR foreldre henter ungen i barnehagen før handling. Mange kommer inn med sinte og trassige unger godt over en time før barnehagen slutter. Ofte er forelder også stresset og sur. Ser sjeldent ut til å være særlig vellykket ut i mine øyne i hvertfall. Anonymkode: c7d51...a4b 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #50 Skrevet 10. november 2021 Jeg henter alltid barnet først, eldste går på skolen men minste må hentes i barnehagen og blir med på butikken etterpå. Hun er utrolig trivelig å ha med 95% av gangene, men sliten som hun er etter en lang dag hender det hun har en meltdown. Men nesten alle gangene synes hun det er gøy og koselig å gå sammen på butikken så da synes jeg hun skal få lov til det siden barnehagen begynner å tømmes på den tiden og jeg vet hun venter veldig på å bli hentet. For at ikke menneskeheten skal dø ut må vi nesten produsere barn. De er ikke utviklet sånn som (de fleste) voksne og skjønner ikke helt hvordan man skal oppføre seg, de har heller ikke evne til å ta seg sammen på samme måten. Sånn må det nesten bare bli. Anonymkode: b9f30...93d
AnonymBruker555 Skrevet 10. november 2021 #51 Skrevet 10. november 2021 Vi hadde med barnehagebarn på butikken da de var så små fordi barnehagen var på veien hjem FØR butikken. Helt unødvendig å passere forbi barnehagen først, gå på butikken og så gå tilbake til barnehagen.. Vi har ikke bil. Og med samboer på jobb til ut på kvelden så var det ikke andre muligheter (jada, jeg vet det går an å gjøre storinnkjøp, men av og til trenger man faktisk å gå på butikken utenom også). Å legge ut sure innlegg fordi noen velger å ha med barna sine på butikken syns jeg er helt unødvendig. Barn er små mennesker som skal inkluderes i livene våre. Tenker at trådstarter heller må jobbe litt med innstillingen sin. I dag er barna våre store nok til å være hjemme når vi er på butikken. Men av og til er der faktisk veldig hyggelig å ha dem med. 2
Gjest Era Vulgaris Skrevet 10. november 2021 #52 Skrevet 10. november 2021 Polyester skrev (16 timer siden): Aldri skjønt poenget med å ha med barn i butikken. Jobber selv på bakeri og har opplevd at en mor skreik til og kranglet så mye med barna sine mens hun bare skulle kjøpe et fuckings brød at hun hverken så på meg eller sa noe til meg direkte bortsett fra hvilket brød hun skulle ha. Bare fordi de jævla ungene skulle mase på skolebolle og croissant. En av mine verste kundeopplevelser, som garantert ikke hadde skjedd uten barna der. Poengene med å ta med barn i butikker, kan jo være mange. Man har ikke noe valg, man ønsker å tilbringe tid sammen med barna sine, det er faktisk en god læringssituasjon for barn å være med i butikker, og de skal bli voksne, fungerende mennesker, de også. At dette var så ubehagelig for deg, er jo helt uforståelig. Tåler du så lite? Det er da bare å ekspedere neste kunde, til hun får bestemt seg for hva hun skal ha. Norge er i ferd med å bli et barnefiendtlig land, samtidig som vi ikke skal ha innvandring heller, så da kan en lure på logikken til folk. Skal vi ikke produsere barn (og om man gjør, så skal de i hvert fall ikke synes i offentligheten), så blir det lite mennesker igjen i dette landet. Jeg lurer på hvem de er, disse som lager alle disse "barn er grusomme"-trådene på KG? Hvor kan man egentlig ha med barn, mener dere som er så barnefiendtlige?
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #53 Skrevet 10. november 2021 For det første rekker jeg ikke å handle først, og for det andre er sønnen min blid og hyggelig etter barnehagen. Det er ikke alle barn som ikke takler en tur i butikken, selv om det sikkert gjelder for en del. Anonymkode: 2cd7c...ec1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #54 Skrevet 10. november 2021 Snakk om hårsåre sure kjerringer i denne tråden da gitt! Det er ikke bare dere i verden. Anonymkode: c3a32...cdc 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #55 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde ikke hatt noe som helst problemer med dette besøket. Hva får deg til å tro det? En unge som løper med en liten handlevogn og er FORNØYD er absolutt ikke det jeg refererer til! Heller ikke at unger spør om å få ting i køen. Jeg selv overlever fint unger som trasser og hyler i butikken en time før barnehagen stenger. Undrer meg altså likevel over HVORFOR foreldre henter ungen i barnehagen før handling. Mange kommer inn med sinte og trassige unger godt over en time før barnehagen slutter. Ofte er forelder også stresset og sur. Ser sjeldent ut til å være særlig vellykket ut i mine øyne i hvertfall. Anonymkode: c7d51...a4b Men du tror altså de gjør det for moro skyld eller? 😅 Altså de har vel sine grunner til hvorfor de henter i barnehagen først, det er vel ikke som om de ikke har tenkt på at det er en mulighet å handle før henting, du tenker bare på når barnehagen stenger som utgangspunkt. Anonymkode: a5a3e...513 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #56 Skrevet 10. november 2021 Personlig unngår jeg det, storhandler heller, og tar det en kveld når det er lite folk i butikken om jeg kan (noen ganger blir det dessverre lørdag…). Men ta gjerne med ungene så lenge de kan oppføre seg nogenlunde. Jeg blir derimot veldig irritert av unger som dundrer rundt med små vogner og tar unødvendig mye plass, dunker inni ting og gjør det tungvindt for andre å handle effektivt. Og for guds skyld - DRIT I å putt ungene oppi selve handlevognen (setet er greit såklart) eller kurven med skitne sko og kjeledress. Vi andre skal ha MAT der😷😷 Jeg blir mer gretten av de som tar handleturen på lørdagen hvor det allerede er stappa, som en familieutflukt med unger, tanter og fandens oldemor. Handle alene, og kos dere sammen et annet sted. Mer effektivt, og mindre smitte og trengsel. Anonymkode: 0ffcf...8cf 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #57 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Helt enig med trådstarter her. Jeg er førskolelærer og mor selv og har aldri skjønt greia med å ta med trøtte og slitne barn på shopping hvis man ikke er helt nødt! Anonymkode: 11de3...9cb Å jeg har aldri skjønt hvorfor ha barnet lengst mulig i bhg.. Anonymkode: 0be24...405 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #58 Skrevet 10. november 2021 Polyester skrev (20 timer siden): Aldri skjønt poenget med å ha med barn i butikken. Jobber selv på bakeri og har opplevd at en mor skreik til og kranglet så mye med barna sine mens hun bare skulle kjøpe et fuckings brød at hun hverken så på meg eller sa noe til meg direkte bortsett fra hvilket brød hun skulle ha. Bare fordi de jævla ungene skulle mase på skolebolle og croissant. En av mine verste kundeopplevelser, som garantert ikke hadde skjedd uten barna der. Du fremstår ikke så behersket ut selv med den teksten der.... Anonymkode: 531cd...9a4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #59 Skrevet 10. november 2021 Jeg er 100 % alenemor. AKS åpner 07.30 og stenger 16.30. Jeg bruker 1/2 time hver vei til jobb. Når mener du at jeg skal handle? Og storhandle uten bil? Nei. Jeg KAN selvsagt bestille på Oda, men er veldig misfornøyd med dem, og det er ikke billig heller. Anonymkode: 41731...5fe 1
Polyester Skrevet 10. november 2021 #60 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Du fremstår ikke så behersket ut selv med den teksten der.... Anonymkode: 531cd...9a4 Nei og hva da?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå