Gå til innhold

Barn på butikken

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mye verre å storhandle med barn synes jeg. 

Anonymkode: a5a3e...513

Hvorfor? Jeg gjør det glatt, men nå vet mine hvordan de skal oppføre seg i butikken samt at vi går gjennom hva som er lov og ikke lov før vi går inn

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (23 minutter siden):

Her er det åpenbart en mor som ikke har hatt tid til eller tatt seg tid til å forberede barna før de gikk inn i bakeriet. 

Ja, åpenbart. Hadde hun bare latt barna vente utenfor så hadde det tatt 30 sekunder og ikke 4 minutter

• Liker 1
Skrevet

OK at foreldre tar med barna i butikken, men etter en barnehagedag ser det oftest ikke ut til at det er tidspunktet for å lære barna noe som helst, verken av det sosiale livet eller den gode relasjonen til foreldrene. Tror neppe ungene hadde skreket og trasset like heftig i barnehagen i samme tidsrommet! Tidsklemma gjør neppe denne opplevelsen mindre klemt…

Anonymkode: c7d51...a4b

• Liker 1
Skrevet

Oda.no løser saken😀 fra sofakroken. 

Eller bare bli flinkere i planlegging. 

• Liker 1
Skrevet

Det er ikkje noko problem her, ungen triller mini handlevogn og henter det eg ber om. Rett under 3 år og alltid vore med på butikken. 

Anonymkode: 79aa5...666

• Liker 3
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (49 minutter siden):

Hvorfor? Jeg gjør det glatt, men nå vet mine hvordan de skal oppføre seg i butikken samt at vi går gjennom hva som er lov og ikke lov før vi går inn

Min treåring er ikke et ferdig dessert eksemplar av menneskerten enda. Hun har også tålmodighet på størrelse med en ert, så lange handleturer med henne på slep unngår jeg. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min treåring er ikke et ferdig dessert eksemplar av menneskerten enda. Hun har også tålmodighet på størrelse med en ert, så lange handleturer med henne på slep unngår jeg. 

* dressert

Skrevet

Enig at man må vise hensyn.. her er barna med I butilken, bare når de oppfører seg pent. Om de ikke oppfører seg pent går vi tilbake til bilen. Enkelt og greit samtidig er det ikke like lett for alle spesiellt de som er alene med barna, da må man nesten bare prøve og forstå hverandre litt. Barn kan være trassige og det vet de fleste. Aleneforeldre trenger og handle I butikken og hente barna I bhg/skole  de og. De som ikke kan ta bil har fks ikke noe annet valg en og ta kollektivtransport. 

Når man er ute blandt folk er det helt normalt og se og høre ting man ikke alltid liker, men man må bare bite ta seg sammen. tåler man ikke barnegråt eller og se barn som kan slå seg vrange,  tenker jeg at en Heller bør bestille maten sin på nett og holde seg hjemme. Jeg liker fks ikke at folk røyke sigatetter overalt men jeg kan ikke nekte den det liksom.

• Liker 2
Skrevet

For å plage deg. Kanskje du bør skifte jobb? Du får betalt der du sitter,lurer på hva sjefen din hadde sagt om du liret av deg det gnålet.

Anonymkode: a38f7...438

• Liker 5
Skrevet

Det er vel for faen ingen som vil drasse med seg unger i butikken, men noen av oss har ikke noe valg!

Anonymkode: 8e15f...9c0

• Liker 5
Skrevet

Kan ikke ungene bare vente i bilen mens mor handler?, nei det går selvfølgelig ikke for det er jo barnemishandling og dessuten så har de ingen bil heller for alle må bruke kollektivtransport i disse dager. 

Anonymkode: 45921...dec

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns det er helt grusomt at funksjonshemmede får gå i butikken, eller utlendinger til og med gamle som bruker så langt tid. 

Skaff deg en jobb du kan surmule for deg selv motbydelige menneske. 

Anonymkode: 7325e...45d

• Liker 2
Skrevet

Ser poenget ditt, for jeg orker ikke alltid tanken på å ta med meg selv på butikken i den tida der, og jeg er 36.. men noen ganger har man ikke et valg, og da blir det mindre ideelle løsninger til folket 

Anonymkode: 1750f...adf

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jobber selv i butikk og lurer på det samme. Hva med å storhandle én til to ganger uken? Noen kunder kommer med barn hver jævla dag!

Anonymkode: 96040...288

Og hva så? Bytt jobb da for faen

Anonymkode: 88698...402

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg syns det er helt grusomt at funksjonshemmede får gå i butikken, eller utlendinger til og med gamle som bruker så langt tid. 

Jævlig sur du er da. Er lov å synes at trøtte og sultne barn på butikken hver dag er irriterende. Barn med kort lunte ER irriterende for alle, sikkert spesielt for foreldrene.

• Liker 4
Skrevet
Polyester skrev (3 timer siden):

Ja, åpenbart. Hadde hun bare latt barna vente utenfor så hadde det tatt 30 sekunder og ikke 4 minutter

Jupp evt brukt 2 min på å forklare barna reglene før de gikk inn slik at en slapp en unødvendig konflikt 

Skrevet

Stått opp med feil fot i dag, eller et meget dårlig forsøk på humor?

Skrevet

Mine små er heller ikke ferdig oppdratt, driver ikke med dressur av mennesker, men de kan oppføre seg og jeg bruker god tid med de og vi snakker om hva som er lov og ikke lov før vi går inn. 
Ukeshandler på mandager i 14-15 tiden siden da er det minst folk i butikkene. Når de er 4-5 får de trille egen vogn og har egne lister (bilder og ord på hva de skal finne, typisk ting som melk, pålegg og andre varer som tåler litt). De vet at om de oppfører seg får de premie (frukt som oftest) Passer og på å se de og rose de mye når de stolt finner frem tingene ‘‘de’’ skal ha

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (3 timer siden):

Mine små er heller ikke ferdig oppdratt, driver ikke med dressur av mennesker, men de kan oppføre seg og jeg bruker god tid med de og vi snakker om hva som er lov og ikke lov før vi går inn. 
Ukeshandler på mandager i 14-15 tiden siden da er det minst folk i butikkene. Når de er 4-5 får de trille egen vogn og har egne lister (bilder og ord på hva de skal finne, typisk ting som melk, pålegg og andre varer som tåler litt). De vet at om de oppfører seg får de premie (frukt som oftest) Passer og på å se de og rose de mye når de stolt finner frem tingene ‘‘de’’ skal ha

Så fint at det fungerer for dere ☺️

• Liker 4
Skrevet

Finnes mange slags foreldre. Hvem som har riktig/feil innstilling til å ha barn blir som å banne i kirken. I noen tilfeller observerer jeg at barna deres blir sett på som hellige kyr.

En gang så jeg en dame på et bakeri med et spedbarn. Hun hadde øynene sine plantet i øynene på barnet i borti 30 minutter i ett strekk. Enset virkelig ingenting annet. Ikke en gang når hun puttet bolla i kjeften vek hun med blikket. Så faktisk ganske sykt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...