Gå til innhold

Barn på butikken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver jævla dag skjer det samme! Møkkete unger (kommer helt tydelig rett fra barnehagen) blir dratt med inn i matbutikken sånn i 16- tiden. Disse ungene er tydeligvis slitne, de hyler og skriker mens foreldra blir stressa og sinte. 

Altså, hva er egentlig greia med å hente ungen(e) i barnehagen FØR du handler??? 

Barnehagene her er åpne til 17.00.

Det må være en god grunn til dette, i og med at det skjer hele tiden, klarer bare ikke å fatte den?

Hilsen butikkansatt

Anonymkode: c7d51...a4b

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har åpenbart ikke barn selv…

Anonymkode: 12de6...caa

• Liker 40
Skrevet

Vår stenger 16.30 og har 20 min fra jobb til barnehagen... Så.... 

Men enten er det tråder om at foreldre henter for sent, eller for tidlig 😂😂😂😂

Anonymkode: 1da8b...47c

• Liker 22
Skrevet

Aldri skjønt poenget med å ha med barn i butikken. Jobber selv på bakeri og har opplevd at en mor skreik til og kranglet så mye med barna sine mens hun bare skulle kjøpe et fuckings brød at hun hverken så på meg eller sa noe til meg direkte bortsett fra hvilket brød hun skulle ha. Bare fordi de jævla ungene skulle mase på skolebolle og croissant. En av mine verste kundeopplevelser, som garantert ikke hadde skjedd uten barna der.

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du jobber tydeligvis ikke med mennesker. 

Anonymkode: c3a32...cdc

• Liker 12
Skrevet

Damed if you do damed if you don’t! 

hadde de handlet før de hentet i barnehagen hadde mors skrevet stygge innlegg om hvordan barnehagen i Sverige er bedre, for der får foreldre ikje mulighet til å handle før de henter. 

Anonymkode: 6e932...590

• Liker 14
Skrevet

Jobber selv i butikk og lurer på det samme. Hva med å storhandle én til to ganger uken? Noen kunder kommer med barn hver jævla dag!

Anonymkode: 96040...288

• Liker 12
Gjest Hottentått
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jobber selv i butikk og lurer på det samme. Hva med å storhandle én til to ganger uken? Noen kunder kommer med barn hver jævla dag!

Anonymkode: 96040...288

Lol. Kjekt å ha løsninger på alt tenker jeg :) 

Skrevet

For øvrig jævlig lei den der «du har tydeligvis ikke barn selv» sagt så snurpete som om man har spist en sitron. 

Anonymkode: c3a32...cdc

• Liker 18
Skrevet

Hvorfor er barn med i butikken? 
Hvorfor er barn med på bussen? 
Hvorfor er barn med på toget? 
Hvorfor er barn med på ferie? 
hvorfor er barn med på stranda? 
Hvorfor er barn med på restaurant?

Alle spørsmålene er like dumme. De er med fordi det passer familien best. 

Anonymkode: 304c3...1d9

• Liker 35
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er barn med i butikken? 
Hvorfor er barn med på bussen? 
Hvorfor er barn med på toget? 
Hvorfor er barn med på ferie? 
hvorfor er barn med på stranda? 
Hvorfor er barn med på restaurant?

Alle spørsmålene er like dumme. De er med fordi det passer familien best. 

Anonymkode: 304c3...1d9

Og fordi det er en viktig del av oppdragelsen og opplæringen av hvordan man oppfører seg i det offentlige rom. 

Anonymkode: 625e4...d4a

• Liker 29
Skrevet

Hvordan forventer du at et barn skal oppføre seg eksemplarisk hvis det ikke får lov å være blant folk før skolealder? 

Noen ganger passer det bare best. Stenger bhg 17 og man ikke rekker innom butikken i tide, tenker du at man først skal dra hjem og slappe av, spise brødskive, for så å dra til butikken å kjøpe middag?! 

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ring barnevernet! KRISE!!!! 

Anonymkode: c6a48...d4d

Skrevet

Hvorfor bryr du deg? Enten får man kjeft/skråblikk av mammapoliti eller barnehagen fordi barnet er for lenge i barnehagen eller så får du høre det om du henter barnet før en tur i butikken 😂

Fokuser på å gjøre jobben din du. Det er blant annet foreldrene med ungene på slep som sørger for at du har en jobb å gå til og mat på bordet. 

Og du må være vanvittig priviligert dersom unger med litt søle på knærne og litt trass og skrål tipper begeret ditt 🤭 

Anonymkode: ce4d4...1a8

• Liker 13
Skrevet
Hottentått skrev (24 minutter siden):

Lol. Kjekt å ha løsninger på alt tenker jeg :) 

Det er jo en faktisk løsning da. Husker selv jeg var med i butikken lørdag, og da handlet mamma alt for uka. 

Det er ikke så vanskelig å lage en handleliste for uka, og man sparer mye tid og frustrasjon for seg selv, barnet og alle andre. Jeg syns det høres grusomt ut å gå i butikken daglig, og jeg har ikke barn engang (men har jobbet i butikk og vet akkurat hvor slitne de kan være etter barnehage mens de blir dratt med av slitne foreldre).

Anonymkode: 4ae73...4f9

• Liker 5
Skrevet

Helt enig med trådstarter her.

Jeg er førskolelærer og mor selv og har aldri skjønt greia med å ta med trøtte og slitne barn på shopping hvis man ikke er helt nødt!

Anonymkode: 11de3...9cb

• Liker 10
Skrevet

Her stenger barnehagen og sfo 16.30. Det er 15-20 minutter å kjøre mellom dem, avhengig av trafikken. Jeg unngår å ta dem med meg hvis jeg ikke må. Jeg blir sliten og stressa av det, og det går kjappere uten. Men noen ganger, så MÅ jeg hvis jeg skal rekke begge deler i tide. Andre ganger, har en av dem et sterkt ønske om å få være med, og da hender det faktisk at jeg gir etter fordi de har glede av det. 

men hvis vi først skal begynne der da… 

hvorfor må små barn være med i butikken?

hvorfor må røykere som stinker være i butikken?

hvorfor må de som bruker parfyme være i butikken?

hvorfor må ungdomsgjenger som brøler og skriker og tror de er kule være på butikken?

hvorfor må gamle folk som går i sneglefart være på butikken?

hvorfor må sure folk være på butikken?

osv osv osv. lista blir uendelig lang! Takler du ikke å omgå folk i alle aldre osv, så bør du gjøre alle en tjeneste og holde deg hjemme

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er jo en faktisk løsning da. Husker selv jeg var med i butikken lørdag, og da handlet mamma alt for uka. 

Det er ikke så vanskelig å lage en handleliste for uka, og man sparer mye tid og frustrasjon for seg selv, barnet og alle andre. Jeg syns det høres grusomt ut å gå i butikken daglig, og jeg har ikke barn engang (men har jobbet i butikk og vet akkurat hvor slitne de kan være etter barnehage mens de blir dratt med av slitne foreldre).

Anonymkode: 4ae73...4f9

Mye verre å storhandle med barn synes jeg. 

Anonymkode: a5a3e...513

• Liker 4
Skrevet

Kan garantere deg at de foreldrene det gjelder aller helst skulle handlet alene om det passet seg sånn. Men tidsklemma er en realitet for de fleste i dag, og man må faktisk få enkelte ting gjort uansett, om det er handling, husarbeid, andre ærender. Jobber man fullt, vil det si at barna har hatt en lang dag i bhg, og som foreldre vil man ofte prioritere å hente de først, så man rekker å se de ila dagen også. Og så må man jo faktisk lære disse ungene å være med på ting også. 

Anonymkode: ac30a...44d

• Liker 8
Skrevet
Polyester skrev (49 minutter siden):

Aldri skjønt poenget med å ha med barn i butikken. Jobber selv på bakeri og har opplevd at en mor skreik til og kranglet så mye med barna sine mens hun bare skulle kjøpe et fuckings brød at hun hverken så på meg eller sa noe til meg direkte bortsett fra hvilket brød hun skulle ha. Bare fordi de jævla ungene skulle mase på skolebolle og croissant. En av mine verste kundeopplevelser, som garantert ikke hadde skjedd uten barna der.

Her er det åpenbart en mor som ikke har hatt tid til eller tatt seg tid til å forberede barna før de gikk inn i bakeriet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...