Gå til innhold

Upassende julegave til åtteåringen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Moren din trenger å bli satt på plass. Neste gang hun begynner å snakke om jente-/gutteleker, så får du minne henne på at vi er i 2021. "Leker blir ikke inndelt etter kjønn lenger, det der er sånn 70-talls tankegang"

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Albbas skrev (12 minutter siden):

Jeg syns det er tragisk at dagens barn slutter å leke så tidlig. En åtteåring skal være barnslig!

Fikk helt hakeslepp da min svigerinne sa at hennes femåring ikke ønsker seg leker lenger, han er ferdig med leker. Ferdig med leker? Han har ikke begynt på skolen en gang. 😱

Jeg lekte med Barbie til jeg var 13. 🤪 Storkoste meg med det, og mener det er sååå mye verdi i året holde på barnsligheten så lenge man kan. 

Det huset han ønsker seg ser jo heldig gøy ut! 😃

Jeg er nysgjerrig på hva denne femåringen driver med hvis han er ferdig med leker? 

Anonymkode: e4d08...25f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg er nysgjerrig på hva denne femåringen driver med hvis han er ferdig med leker? 

Anonymkode: e4d08...25f

Tegner, spiller, er fysisk aktiv. 🤷‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det ingenting som heter jenteleker, men jeg har forklart mine unger at om de leker med barbie kan det hende noen sier det er jenteleker, sånn at de ikke blir lei seg om reaksjonen kommer. 

La barnet leke så lenge de ønsker tenker jeg. Om det er det han ønsker seg og du vet det blir brukt hadde jeg ikke nølt med å kjøpe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenteleke?😆her digger 7 åringen dukkehus med tilbehør..aldri hørt noen si noe, men om dem tenker jenteleke osv sier de mere om dem enn han. 

Anonymkode: dd8bf...1ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ungen bestemme julegaven, ikke noen andre. Blir i grunn som at jeg skal si at «Nei du kan jo ikke kjøpe mummikopper til onkel Arne, det er jo bare kvinner som liker mummitrollet!» 

Bullshit alt sammen. Vi liker det vi liker, og gamle kjønnsstereotypier kan ta seg en bolle. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste som er forskjellen på gutter og jenter, er tissen. Jeg visste ikke at man brukte tissen til å leke med?🤔🤪

Anonymkode: 2fc12...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedda-78 skrev (1 time siden):

Moren din trenger å bli satt på plass. Neste gang hun begynner å snakke om jente-/gutteleker, så får du minne henne på at vi er i 2021. "Leker blir ikke inndelt etter kjønn lenger, det der er sånn 70-talls tankegang"

Da kan jeg, som vokste opp på 70-tallet, fortelle at "jenteleker" og "gutteleker" var mye mer politisk ukorrekt da enn det er nå. Det samme gjaldt for så vidt klær så den gangen kunne jenter og gutter forveksles frem til de var i 10 - 12 årsalderen fordi klær, frisyre etc. ofte var like for begge kjønn og spesielt til hverdags. 

Men uansett ser jeg ingen problemer med at gutten får det han ønsker seg. Gutten er jo bare åtte år og på ingen måte for stor for den typen leker. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herrejeeeeeesus!

Jeg har og en 8årig gutt - hadde glatt kjøpt en sånn leke om det var ønsket 🤷‍♀️

Hvorfor ikke? 

Min ønsker seg bare tekniske duppeditter da :P 

Om den er dyr hadde jeg snakket mee ham om pris på sånne leker, og om han tror dette er noe han hadde likt å leke endel med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...