Gå til innhold

Finnes det brød uten gjær og hvetemel?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du må nok bake dem selv. Du kan gå på et bakeri og spørre - men de fleste inneholder gjær og de fleste inneholder i alle fall litt hvetemel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok kjøpes hos enkelte spesialbakerier og evnt helsekost, feks i Oslo (uten at jeg har spesifikke steder eller adresser å foreslå, men det har kanskje andre?)

Du kan også forsøke mine speltscones, om du vil, oppskrift i denne tråden. Enkle og raske å lage.

Og her er noen flere oppskrifter på brød som skal være uten hvetemel og gjær - disse har jeg imidlertid ikke testet selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid78

Det er nok godt mulig at det finnes noe slikt i forskjellige helsekoster. Men de er nok veldig dyre. Men hvis du vil bake selv, så er det ikke så lett å få det til å heve uten gjær. Men rundstykker og scones kan fint bakes med bakepulver eller natron i stedetfor. Og du kan jo bruke bokhvete, spelt eller annet mel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Godt Brød i Oslo selger de Dansk Rugbrød som er uten gjær og hvetemel. Kjøper det selv siden jeg må gå på spesiell diett, og er veldig fornøyd med det, både når det gjelder smak og holdbarhet. Heller ikke uoverkommelig pris på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...