Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er den tredje gangen jeg ser noen starte en tråd om akkurat dette. Bare sier det :)

Anonymkode: a175b...142

• Liker 14
Skrevet

Uførhet er et liv dømt til evig fattigdom. Med mindre man er heldig og vinner i Lotto eller arver fra en rik onkel…

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

https://www.dagbladet.no/meninger/ernas-siste-stikk/74485740?fbclid=IwAR0lSvhCaWjWg0QGlTJuLfABpZb8Eue9BKRRlSxjzwYvOedLDdWyUz6FGpM

Har ikke ord jeg. Først skal vi bidra så godt vi kan, men nå skal vi straffes økonomisk for det! Jobb, men du skal ikke over minstesats nei. Er du ufør skal du slite økonomisk, punktum! 

Anonymkode: db1ce...909

Hva annet er det å forvente fra Høyre og den gjengen der. Får håpe på at dette forslaget blir nå forkastet når tilleggsproposisjonen for statsbudsjettet blir lagt frem nå på mandag. 

Anonymkode: 92fa3...94d

• Liker 20
Gjest Smeltemann
Skrevet
Cisne skrev (Akkurat nå):

Uførhet er et liv dømt til evig fattigdom. Med mindre man er heldig og vinner i Lotto eller arver fra en rik onkel…

Det største problemet er  at det er så mange unge som blir uføre, de har ikke fått startet livet med å kjøpe hus,legge til side noen kroner.

De som blir uføre i godt voksen alder har fått tjent penger og fått orden på livet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette er den tredje gangen jeg ser noen starte en tråd om akkurat dette. Bare sier det :)

Anonymkode: a175b...142

Har du link til de andre trådene? 

Anonymkode: 03622...266

Skrevet
Smeltemann skrev (1 minutt siden):

Det største problemet er  at det er så mange unge som blir uføre, de har ikke fått startet livet med å kjøpe hus,legge til side noen kroner.

De som blir uføre i godt voksen alder har fått tjent penger og fått orden på livet.

Det gjelder dessverre ikke alle, noen har ikke jobbet full stillingsprosent eller i lavtlønnet yrke og ikke kommet inn på boligmarkedet. Det er absolutt ikke alle som eier i godt voksen alder. 

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere blir ikke straffet, dere blir belønt med en rimelig grei lønn fra felleskapet. 

Anonymkode: 33cfa...631

Rimelig grei, kan diskuteres. Med det prisnivået Norge ligger på idag så ligger dessverre de på minstesats godt unna å ha det rimelig greit. 

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det gjelder dessverre ikke alle, noen har ikke jobbet full stillingsprosent eller i lavtlønnet yrke og ikke kommet inn på boligmarkedet. Det er absolutt ikke alle som eier i godt voksen alder. 

Det er ingen menneskerett å eie et eget hus. Helt utrolig at ufør mener dette! Mange som ikke eier, eller som kun har leiligheter.

• Liker 30
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De er bedre rustet eller noen på 20 år som får uføretrygd. 

Det med å ordne seg bolig å få skikk på livet når en begynner å jobbe, det handler om å prioritere.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bullshit. Si et eneste land som gir mer penger/tar bedre vare på uføre enn Norge?

Hvorfor skal jeg sammenligne med andre land når vi snakker om landet vi bor i? Norge er et dyrt land å bo i, det vet alle og enhver. Da strekker ikke en minstesats trygd til stort mye. Nå skattes i tillegg de på trygd som om de har lønnet arbeid, noe som er idiotisk i seg selv ettersom trygd er 66 prosent av lønnet arbeid. 

• Liker 26
Skrevet
Smeltemann skrev (4 minutter siden):

De er bedre rustet eller noen på 20 år som får uføretrygd. 

Det med å ordne seg bolig å få skikk på livet når en begynner å jobbe, det handler om å prioritere.

Det er ikke alle som klarer å jobbe hundre prosent og folk som ikke klarer videre utdanning og få bedre lønnet arbeid. Da står de videre i lavtlønnede yrker og ikke har mulighet til å opparbeide egenkapital. Det handler ikke om å prioritere, men hva hver enkelt takler. 

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ingen menneskerett å eie et eget hus. Helt utrolig at ufør mener dette! Mange som ikke eier, eller som kun har leiligheter.

Hvem har sagt jeg snakker om å eie hus? Jeg snakker om leilighet, gjerne en knøttliten en. Det er en investering for fremtiden å betale på eget fremfor å betale ned lånet til en annen ved å leie. Det å eie gir i tillegg trygghet. 

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skal jeg sammenligne med andre land når vi snakker om landet vi bor i? Norge er et dyrt land å bo i, det vet alle og enhver. Da strekker ikke en minstesats trygd til stort mye. Nå skattes i tillegg de på trygd som om de har lønnet arbeid, noe som er idiotisk i seg selv ettersom trygd er 66 prosent av lønnet arbeid. 

Selvsagt kan vi sammenligne. Det klages jo hele tiden fra uføre i Norge , enda de har de beste betingelser i verden. INGEN har det så bra som norske ufør. Men det er aldri bra nok for dere. Selv om vi ser at med de gode ordningene vi har så har vi flere  uføre enn andre sammenlignbare land. Nå er det "angst" og "depresjon" som er stort her, for de som vant fødselslotteriet og vokste opp i et av landene med størst muligheter for svake folk. Hvorfor det mon tro?

• Liker 27
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke alle som klarer å jobbe hundre prosent og folk som ikke klarer videre utdanning og få bedre lønnet arbeid. Da står de videre i lavtlønnede yrker og ikke har mulighet til å opparbeide egenkapital. Det handler ikke om å prioritere, men hva hver enkelt takler. 

Selvfølgelig finnes det, men denne gangen snakket jeg ikke om noen få. Men om flertallet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvem har sagt jeg snakker om å eie hus? Jeg snakker om leilighet, gjerne en knøttliten en. Det er en investering for fremtiden å betale på eget fremfor å betale ned lånet til en annen ved å leie. Det å eie gir i tillegg trygghet. 

Men hvordan mener du at uføre skal ha nok penger til å investere? Dere øsnker jo at uføre skal leve som velstående? Hvor skal disse pengene tas fra? 

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvordan mener du at uføre skal ha nok penger til å investere? Dere øsnker jo at uføre skal leve som velstående? Hvor skal disse pengene tas fra? 

Uføre leve som velstående? Jeg visste ikke at man er velstående ved å få et boliglån? Det er vel heller en trygghet de fleste i voksen alder før eller siden må ha. Ganske kjedelig å sitte som pensjonist ( og med enda mindre inntekt ) og fortsatt betale høy leiepris. 

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...