Trolltunga Skrevet 7. november 2021 #61 Del Skrevet 7. november 2021 Lillepus for én pose til frokost og én til kvelds. Tørrmat er alltid tilgjengelig, men hun spiser svært lite av det. Er stilt inn på klokka og maser når det nærmer seg middagstid eller når hun hører jeg setter på kaffetrakteren om morgenen - da vet hun våtmaten kommer. Så det går to poser om dagen, pluss minimale mengder tørrmat (prøvd mange ulike fortyper - hun bare liker det ikke noe særlig.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villanda86 Skrevet 7. november 2021 #62 Del Skrevet 7. november 2021 Tørrfôr fra veterinær og vann er alltid tilgjengelig her. Våtfor gis 3 ganger om dagen. Greit å være obs på at katter som kun lever på tørrfôr oftere er utsatt for nyresvikt. Samme som at katter som spiser mye våtfor fra metallbokser oftere får høyt stoffskifte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 7. november 2021 #63 Del Skrevet 7. november 2021 (endret) Kattene våre liker best tørrfór. Gir de våtfór 2-3 ganger i uka,kanskje.. De spiser mye middagsrester og. De er superkresne, og vil kun ha first price sin paté,og den må de ha most,i tillegg Har prøvd alt av våtfór,så fort det er klumper i sausen,vil de ikke ha det selvom jeg moser det. Da slikker de bare i seg sausen😅 Endret 7. november 2021 av flusa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 7. november 2021 #64 Del Skrevet 7. november 2021 Familiekatten kan kun spise spesialfor fra veterinæren, så han får både våt og tørrfor- versjonen, så han får litt veksling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #65 Del Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Disse kattene takler det helt fint. https://bengalcatclub.com/bengal-cats-eat-raw-meat/ Anonymkode: 0856b...0fb Fra din egen link Raw meat can cause food poisoning in a Bengal just as in a human. The meat should not sit out at room temperature for very long and anything not eaten after 20 minutes should discarded. Unseasoned, boneless chicken can be cooked and served with or without dry or soft cat food. Anonymkode: 3a945...25d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #66 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Fra din egen link Raw meat can cause food poisoning in a Bengal just as in a human. The meat should not sit out at room temperature for very long and anything not eaten after 20 minutes should discarded. Unseasoned, boneless chicken can be cooked and served with or without dry or soft cat food. Anonymkode: 3a945...25d Og hva får deg til å tro at jeg gir katta fordervet kjøtt?? Hun får den like fersk som oss! Anonymkode: 0856b...0fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #67 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Og hva får deg til å tro at jeg gir katta fordervet kjøtt?? Hun får den like fersk som oss! Anonymkode: 0856b...0fb Ville du spist rå kylling? Kos deg med salmonellaen da Anonymkode: 3a945...25d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #68 Del Skrevet 8. november 2021 Katten vår har alltid tørrfor tilgjengelig, men får våtfor daglig da han ikke er så flink til å drikke vann. Det er også en del av kosen at han får "middag" når vi spiser middag. 🙂 Anonymkode: 410ad...a94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
n_97 Skrevet 8. november 2021 #69 Del Skrevet 8. november 2021 Passet nettopp en katt for en organisasjon, hvis hun bare fikk tørrfôr luktet det ganske kraftig av urinen hennes. Da jeg begynte å gi kattesuppe annenhver dag gikk det over. De to siste jeg har hatt var ikke så glad i våtmat. Jeg prøver å legge meg på ca 25% av kostholdet med våtmat for en frisk katt. Men det var å få dem til å spise... Jeg pleier å fylle posen det har vært suppe i halvfull med vann og helle det oppi skålen for å få med restene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 8. november 2021 #70 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ville du spist rå kylling? Kos deg med salmonellaen da Anonymkode: 3a945...25d Men katter er jo laget for å spise rått kjøtt 😂 Tror du de steker fuglene de fanger før de spiser dem? God hygiene er alltid viktig rundt rått kjøtt, og at det ikke blir stående i romtemperatur i lengre perioder før det blir spist. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #71 Del Skrevet 8. november 2021 Arx skrev (15 minutter siden): Men katter er jo laget for å spise rått kjøtt 😂 Tror du de steker fuglene de fanger før de spiser dem? God hygiene er alltid viktig rundt rått kjøtt, og at det ikke blir stående i romtemperatur i lengre perioder før det blir spist. Det er mange tilfeller av salmonella sykdom hos katt flere steder fordi de har spist smittet småfugl. Men for all del, du må jo bare fortsette som du gjør, ikke mitt problem. Anonymkode: 3a945...25d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #72 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (På 4.11.2021 den 6.07): Hei! Jeg hadde akkurat samme problem som deg, så satte jeg vannskålen på badet, og nå drikker pus vann hver dag! Det samme funket for tanta mi sin katt Anonymkode: d866f...cf1 Jeg har dessverre altfor lite bad til at den kan stå der. Nå står ikke fontenen i nærheten av maten eller doen. Mulig jeg skal prøve å kjøpe en skål i keramikk bare for å ha prøvd det også. Jeg har egentlig prøvd det meste, men han er en særing på enkelte områder Anonymkode: d851c...132 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #73 Del Skrevet 14. april Er det greit å aldri gi katten våtfor? Anonymkode: bbde3...38c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #74 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (På 3.11.2021 den 0.23): Her får mine 2 dele en porsjonspose om dagen, som middag. Jeg er ikke særlig fan av våtfôr men syns samtidig litt synd på dem om de kun skal ha tørrfôr😅 De får ordentlig tørrfôr, men ene er så kresen og masete at de får butikkmat til middag da det er det eneste han godtar🙈 Så gir dere "middag" til deres katter? Og evt hvilket fôr? Anonymkode: f99a3...2fa Våre katter får en pose våtfor hver lørdag. De elsker det, og det er lørdagsgodtet deres. De har ellers tørrfor tilgjengelig inne hele tida. Våre katter er utekatter når været tillater det, og da fanger de egen mat. Fugler, rotter og mus går ned på høykant stort sett daglig, hele året. De lider ingen nød, kattene våre. Anonymkode: 56c89...be1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janina1 Skrevet 14. april #75 Del Skrevet 14. april Har en Bengalkatt som er skikkelig kresen på mat. Hun har alltid tørrfor i skålen sin og får en pose våtfor (suppe) daglig. Skifter vann i drikkeskålen 2-3 ganger daglig og rengjør kattedoen hver dag (ikke med helt ny sand, men tar ut tisseklumper og bæsj). Hun er lite interessert i menneskemat og tigger aldri. Liker å få lukte på det vi spiser, men smaker ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #76 Del Skrevet 14. april Vi har 2 innekatter av rasen hellig birma. De får både våtfor og tørrfôr morgen og kveld. Har lest mange steder at katter ofte får nyreproblemer dersom de kun får tørrfôr, da mange katter er dårlige på å drikke. Her har de drikkefontene i god avstand fra maten. Anonymkode: 8780a...206 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #77 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (På 3.11.2021 den 9.44): Vi har 2 katter og ga de våtfor hver dag før. Etter en tur hos dyrlegen fikk vi beskjed om at hannkatten måtte spise mindre. Han var rett og slett overvektig. Hunnkatten er flink å regulere seg selv, får alltid høre hos dyrlegen at hun er slank og fin. Begge er kastrerte, men merker at hannkatten er mer matvrak enn henne Gir vi de hver sin pose våtfor så lar hunnen det meste ligge igjen og da kan han andre finne på å sluke den også, så alt i alt hadde det blit to middager på han 🙈 Så vi er alltid påpasselige når de nå får hver sin porsjon kun på lørdagen. Anonymkode: a39f8...dbd Her er det også hannkatten som er matvrak 😅 Vi har kastrerte/steriliserte innekatter som lett blir overvektige, så vi måler nøye opp maten og passer på at ikke hannkatten spiser opp maten til søsteren sin 😅 Anonymkode: 8780a...206 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #78 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (På 3.11.2021 den 9.12): Har to katter, de deler en pose vårfòr hver lørdag 🥳 Slanke og fine begge to, har alltid tilgang på tørrfòr. Anonymkode: 56c27...369 Gjør pusen min også, jeg vil ikke at hun skal ha så mye våtfor pga av tenna, så det blir bare litt hver lørdag. Vin til mor og mousse til pus. Anonymkode: ac2e8...fda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #79 Del Skrevet 14. april Gir kattene våtfor 3 ganger om Anonymkode: 53f74...945 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alertmeshe Skrevet 14. april #80 Del Skrevet 14. april (endret) Han får en liten porsjonspose våtfor hver morgen. Resten av døgnet går det i tørrfor kjøpt i dyrebutikk. Endret 14. april av alertmeshe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå