AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #41 Del Skrevet 3. november 2021 Chroma skrev (2 minutter siden): Min får begge deler, trodde de måtte ha våtfór for få i seg ekstra vann? De «må» ikke, men det kan være lurt hvis man har katt som drikker lite vann. Jeg har i ekstra vann om sommeren når det er veldig varmt feks. Anonymkode: 3a945...25d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 3. november 2021 #42 Del Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De «må» ikke, men det kan være lurt hvis man har katt som drikker lite vann. Jeg har i ekstra vann om sommeren når det er veldig varmt feks. Anonymkode: 3a945...25d Okei. Vi har nettopp fått pusen vår, hun er bare 5 mnd gammel, så jeg prøver å lære mest mulig. 😄 Er litt redd for å gjøre noe feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #43 Del Skrevet 3. november 2021 Min spiser våtfor så fort at hun spyr det ut igjen. Derfor får hun det bare sjeldent. Hun har det fint med tørrfor, alltid interessert i maten og har god helse, tenner og pels. Helst tennene kan vel bli et problem med bare våtfor? Anonymkode: d58b6...4f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #44 Del Skrevet 3. november 2021 Kattene våre får begge deler. De deler en boks morgen og kveld....vi har tre stykker. De er bortskjemt. Anonymkode: e6e64...d19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #45 Del Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (På 3.11.2021 den 0.41): Han får ganske mye våtfor. Sånn 3-4 ganger om dagen, men han drikker lite så jeg har fortsatt å gi han. Har prøvd alt mulig. Flere typer skåler og flere typer vannfontener, men han vil ikke drikke av dem. Usikker på om han drikker noe ute så gir for at han skal få seg væske. Men har lyst til å kutte ned på det. Han spiser litt tørrfôr i tillegg, men skal gjerne ha våtfor i tillegg. Anonymkode: d851c...132 Hei! Jeg hadde akkurat samme problem som deg, så satte jeg vannskålen på badet, og nå drikker pus vann hver dag! Det samme funket for tanta mi sin katt Anonymkode: d866f...cf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #46 Del Skrevet 4. november 2021 Min pus får 1/2 - 1 pose våtfor hver dag, det varer litt. Noen ganger blander jeg også ut våtforen litt, enten med ekstra vann (for væreskeopptaket), eller blander inn litt leverpostei. Ellers kan hun også få fisk most med litt kattemelk i stedet for våtfor, nam😻 Anonymkode: d866f...cf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #47 Del Skrevet 5. november 2021 Her får de kun våtfor i helgene, da som lørdagskos. Anonymkode: 17612...4e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coronas Skrevet 5. november 2021 #48 Del Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (På 3.11.2021 den 0.23): Her får mine 2 dele en porsjonspose om dagen, som middag. Jeg er ikke særlig fan av våtfôr men syns samtidig litt synd på dem om de kun skal ha tørrfôr😅 De får ordentlig tørrfôr, men ene er så kresen og masete at de får butikkmat til middag da det er det eneste han godtar🙈 Så gir dere "middag" til deres katter? Og evt hvilket fôr? Anonymkode: f99a3...2fa Ja min får våtfor da han trenger å få i seg væske utenom vann. Tørrfor står framme hele tiden. Noen ganger får han kokt torsk istedet for våtfor. Våtforet er fra Hills. Veterinærfor. Tørrfor fra samme. Skal over på Hills mobility når det er tomt for det andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #49 Del Skrevet 5. november 2021 Han får innimellom, men bæsjen blir løsere og lukter jævlig. Så er ikke så ofte han får. Anonymkode: 4d0d4...5a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 5. november 2021 #50 Del Skrevet 5. november 2021 Min får i hovedsak kvalitetstørrfôr fra dyrebutikk (fri tilgang), og en pose våtfôr innimellom noen ganger i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #51 Del Skrevet 5. november 2021 Glemte å legge til at katta får rå kylling når vi har det til middag. Det elsker hun, men fisk spiser hun ikke #rasekatt Anonymkode: 0856b...0fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 5. november 2021 #52 Del Skrevet 5. november 2021 Vår gamle katt har alltid tørrfor og vatn stående, men vil gjerne ha våtfor også. Det får han nokre gongar i veka, i perioder kvar dag. Han har hatt litt vondt i tenner, og då blir matmor redd for at det er vondt å tygge tørrfor. Han er 19 år, så han får nesten vere sjef🥰😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #53 Del Skrevet 5. november 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Glemte å legge til at katta får rå kylling når vi har det til middag. Det elsker hun, men fisk spiser hun ikke #rasekatt Anonymkode: 0856b...0fb #rasekatt ? Har rasekatt selv, hun liker ikke kylling, men elsker torsk. Anonymkode: e6a24...daa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #54 Del Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Glemte å legge til at katta får rå kylling når vi har det til middag. Det elsker hun, men fisk spiser hun ikke #rasekatt Anonymkode: 0856b...0fb Rått kjøtt (særlig kylling) kan inneholde bakterier som Salmonella og E. coli, som gir mage-tarm-sykdom, oppkast og diaré og påfølgende dehydrasjon. katter kan bli like syke som oss ved å gi dem slik rått kjøtt, de er ikke åtseldyr. Anonymkode: 3a945...25d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #55 Del Skrevet 5. november 2021 Man skal vel være litt forsiktig med å gi katter rått kjøtt fra butikken... de skal helst ikke har rå fisk feks (usikker på om det samme gjelder vill selvfisket fisk) Om dere har problemer med væskeinntaket til katten er det andre ting man kan gjøre enn å gi våtfor også: - Pass på at vannskål ikke står ved siden av maten eller kattedoen, helst ha dem langt unna (ser mange setter vannet ved siden av maten) - Ha mer enn 1 vannskål - Test kattefontene (noen katter drikker mer da, andre liker det ikke) - Bytt vann hver dag Disse "triksene" sørget iallfall for at min innekatt som bare ville ha tørrfor fikk i seg nok vann i årevis Anonymkode: ff2d2...0b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #56 Del Skrevet 6. november 2021 Veterinæren vår er ekspert på katters fordøyelsessystem. Han sier at det bare er tull å gi våtfôr til katter som ikke skal vokse eller legge på seg. - Det er mye mer energi i våtfôr enn tørrfôr. - Tørrfôr forebygger tannstein. - Det tar lengre tid å spise/tygge tørrfôr, så da rekker de ikke å spise seg forderva før metthetsfølelsen melder seg. - Katter vil naturlig spise mindre og ofte, andre rutiner kan stresse dem. Å spise seg stappmett er ikke bra for dem, og det blir de ofte av våtfôr. - Katter som ikke er syke vil drikke nok vann av egen maskin, om vannet er ferskt nok, og står plassert langt unna mat og kattedo. - Om katten likevel sliter med å få i seg vann kan tørrfôret legges i bløt. De trenger ikke spise den seige våtfôrsausen.. Anonymkode: 35908...8db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus24 Skrevet 6. november 2021 #57 Del Skrevet 6. november 2021 Katten min er gammel og sær, og misliker tørrfôr. Det står fremme til henne hele tiden, og hun spiser bittelitt av det i løpet av dagen. Ellers får hun våtfôr to ganger om dagen i tillegg. Om sommeren fisker vi en del, og da får hun ofte fersk fisk. Hun er en bortskjemt kjerring. 💞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 6. november 2021 #58 Del Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (På 3.11.2021 den 21.35): De får våtfor morgen og kveld, og så har de tørrfor tilgjengelig hele tiden. Jeg gir våtfor for å forebygge sykdom som nyreproblemer og diabetes som tørrfor kan føre til. I tillegg har den ene hatt tendens til overvekt. Den ble slankere etter at jeg begynte å gi mer våtfor. Anonymkode: 98fd0...c78 Jeg har gitt både tørrfôr og våtfôr, men den ene katten min fikk nyresvikt allikevel. Diabetes kan de få av tørrfôr også, hvis det gjør dem overvektige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #59 Del Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Veterinæren vår er ekspert på katters fordøyelsessystem. Han sier at det bare er tull å gi våtfôr til katter som ikke skal vokse eller legge på seg. - Det er mye mer energi i våtfôr enn tørrfôr. - Tørrfôr forebygger tannstein. - Det tar lengre tid å spise/tygge tørrfôr, så da rekker de ikke å spise seg forderva før metthetsfølelsen melder seg. - Katter vil naturlig spise mindre og ofte, andre rutiner kan stresse dem. Å spise seg stappmett er ikke bra for dem, og det blir de ofte av våtfôr. - Katter som ikke er syke vil drikke nok vann av egen maskin, om vannet er ferskt nok, og står plassert langt unna mat og kattedo. - Om katten likevel sliter med å få i seg vann kan tørrfôret legges i bløt. De trenger ikke spise den seige våtfôrsausen.. Anonymkode: 35908...8db Mens vår dyrlege syns det er helt greit å gi vårfor som supplement til tørrfôr, stoler på han jeg. Vår katt er i perfekt hold, og får våtfor to ganger om dagen. Anonymkode: 3a945...25d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #60 Del Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (På 5.11.2021 den 17.47): #rasekatt ? Har rasekatt selv, hun liker ikke kylling, men elsker torsk. Anonymkode: e6a24...daa AnonymBruker skrev (På 6.11.2021 den 0.00): Rått kjøtt (særlig kylling) kan inneholde bakterier som Salmonella og E. coli, som gir mage-tarm-sykdom, oppkast og diaré og påfølgende dehydrasjon. katter kan bli like syke som oss ved å gi dem slik rått kjøtt, de er ikke åtseldyr. Anonymkode: 3a945...25d Disse kattene takler det helt fint. https://bengalcatclub.com/bengal-cats-eat-raw-meat/ Anonymkode: 0856b...0fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå