Gå til innhold

Det stinker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Huset mitt stinker! Jeg kjenner det ikke selv da jeg er vant ved lukten, men når jeg har vært på besøk hos folk og kommer hjem igjen lukter jeg det også.. jeg har også funnet ut at jeg ikkje lukter godt selv om jeg har veldig god hygiene. Jeg trenger hjelp fordi jeg ville ikke stinke!

Anonymkode: 38aaf...32b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det et gammelt hus? Kan være mugg/råte.

Anonymkode: 7e224...472

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det et gammelt hus? Kan være mugg/råte.

Anonymkode: 7e224...472

Er ikke sånn veldig gammelt. Men føler liksom ikke klær osv blir luktende så godt heller selv om de kommer rett utfrå vaskemaskinen..

Skrevet

Kan du prøve å beskrive lukten? :)

Kan det være at tidligere eiere, ikke nødvendigvis eieren før deg, har røyket inne f.eks.?

Skrevet
Just now, loveli said:

Kan du prøve å beskrive lukten? :)

Kan det være at tidligere eiere, ikke nødvendigvis eieren før deg, har røyket inne f.eks.?

Hmm litt vanskelig, men det er litt sånn skarp lukt som skjærer litt i nesa. Det er alt jeg greier å beskrive. Vi er de første huseierne, men vi hadde en røyker for mange år siden da, mulig at det fortsatt kan henge i?

Jeg vil gjerne ha besøk av folk men tørr ikke da jeg ikke vet om de fortsatt kan lukte lukten etter jeg har vaska og jeg kun synes det lukter grønnsåpe..

Skrevet

Vask skritt området grundig. Og analsprekken må også vaskes grundig med klut. Vask mellom terne, her slurver mange. 

Bruk deo og tanntråd. Skift truse og sokker DAGLIG 

Anonymkode: 3ed5b...4d7

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Vask skritt området grundig. Og analsprekken må også vaskes grundig med klut. Vask mellom terne, her slurver mange. 

Bruk deo og tanntråd. Skift truse og sokker DAGLIG 

Anonymkode: 3ed5b...4d7

Som sagt har vi i husholdet svært bra hygiene og dette blir gjort daglig:/

• Liker 1
Skrevet

Dere må sette igang med fuktmåling i huset da og sjekke etter fuktskader. Om dere ikke har peiling eller kan sette dere inn i dette selv, bør dere selvsagt kontakte noen som kan finne ut hva som er årsaken til lukten i huset.

Anonymkode: d9b38...fcc

• Liker 1
Skrevet

Er det litt sånn kjellerlukt? Høres jo ut som mulig fuktproblemer eller noe slikt.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du bruker en liten klonk eddik i vaskemaskinen når du vasker klær blir den sure og vonde lukten av klær borte hverfall. 

Anonymkode: 3e185...abe

• Liker 3
Skrevet

Lukter det om sommeren også når vinduene kanskje står på gløtt hele døgnet? Jeg kan av og til lukte at det lukter innestengt hos oss når alle har vært borte hele dagen og ingenting står åpent, men det lukter ikke direkte vondt liksom. 

Anonymkode: e421d...2cd

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du bruker en liten klonk eddik i vaskemaskinen når du vasker klær blir den sure og vonde lukten av klær borte hverfall. 

Anonymkode: 3e185...abe

Hvor mange % edikk da? Og har du noen gode tøymyknere som lukter rent?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hmm litt vanskelig, men det er litt sånn skarp lukt som skjærer litt i nesa. Det er alt jeg greier å beskrive. Vi er de første huseierne, men vi hadde en røyker for mange år siden da, mulig at det fortsatt kan henge i?

Jeg vil gjerne ha besøk av folk men tørr ikke da jeg ikke vet om de fortsatt kan lukte lukten etter jeg har vaska og jeg kun synes det lukter grønnsåpe..

Så rart? Har dere prøvd å ta alle møbler vekk fra veggene og se bak?

Jepp, jeg mener bokhyller, reoler, sengegavler, skap, kommoder osv. Dra det frem. :) Når jeg tar storregjøring så gjør jeg det, for da får man vekk støv som kan gi lukt over tid. Men, det lukter jo ikke skarpt av støv ofte... 🤔

Du kan også vaske kjøleskapet samtidig som du drar det frem fra veggen bak. På kjøkkenet kan du ta ut alle skuffer og vaske skroget bak. Jeg vet at mange ofte mister ting bak skuffene og ned i skrogene og tenker ikke over hva som samler seg. Vask ned hele kjøkkenet. Inni skap, fronter, bakvegger... Vask ekstra godt rundt kjøkkenvifta og i skapet der hvor det ofte er ekstra fettet.

Også er det jo alle sluk i dusj og vasker. Du trenger ikke bruke sterke kjemikalier, men prøve å regjøre skånsomt. Sluk lukter ofte skarpt føler jeg.

Så er det mulig å leie en møbelrenser og ta alle overflater som ikke kan vaskes. Sofa, sengestammer, sengegavl.

Klær; vask alt. Men først, vask maskinen. Bruk vaskemiddel for dette og kjør på 95grader. 

Sjekk jorda til potteplantene dine. Er det den som lukter?

Du kan også sjekke langs listene både langs gulvet og taket (gjerne i forbindelse med at du drar ut alle møblene dine fra veggen. Se etter svarte prikker, fuktskader og abnormaliteter.

Hvis det fortsatt stinker så sjekk om noen prøver å sabotere for dere. Hadde du en sommerfest et år, hvor du serverte reker? Isåfall var det jo populært for et par år siden å legge rekeskall i gardinstengene til folk bare på gøy. Ikke så artig for de som bor der. Hvis folk var fulle kan de har gjort det og glemt det. Men dette er vel lite sannsynlig. 😛

Puh, dette er alt jeg orker skrive nå, men dette er et sted å begynne. 😛

Endret av loveli
Skrevet
8 minutter siden, Ost said:

Er det litt sånn kjellerlukt? Høres jo ut som mulig fuktproblemer eller noe slikt.

Nei ikke helt som kjellerlukt. Men har du noen ideer på hvorfor jeg da føler at huden min og det nyvasket håret mitt lukter like ille? Jeg er avhengig av kroppskremer og nekter å forlate huset uten..

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor mange % edikk da? Og har du noen gode tøymyknere som lukter rent?

Tøymyknere kan sette en ubehagelig lukt i tøy over tid. :) Ikke bruk overdrevent mye. Jeg bruker en fra Änglamark, lukter nesten ikke noe av den. Hvis du er ute etter en lukt er det bedre å bruke parfyme, som ikke gir denne billig-lukten på alt du har. :)

Skrevet

Lukter det litt stramt? Som i kattepiss? 

Anonymkode: 4421d...6ee

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei ikke helt som kjellerlukt. Men har du noen ideer på hvorfor jeg da føler at huden min og det nyvasket håret mitt lukter like ille? Jeg er avhengig av kroppskremer og nekter å forlate huset uten..

Sikker på at du lukter vondt da? Høres jo nesten umulig ut når du bruker kremer, såper og har god hygiene?

Hva spiser du? Lukter det vondt fordi dere lager mye krydret mat?

Skrevet
1 minutt siden, loveli said:

Så rart? Har dere prøvd å ta alle møbler vekk fra veggene og se bak?

Jepp, jeg mener bokhyller, reoler, sengegavler, skap, kommoder osv. Dra det frem. :) Når jeg tar storregjøring så gjør jeg det, for da får man vekk støv som kan gi lukt over tid. Men, det lukter jo ikke skarpt av støv ofte... 🤔

Du kan også vaske kjøleskapet samtidig som du drar det frem fra veggen bak. På kjøkkenet kan du ta ut alle skuffer og vaske skroget bak. Jeg vet at mange ofte mister ting bak skuffene og ned i skrogene og tenker ikke over hva som samler seg. Vask ned hele kjøkkenet. Inni skap, fronter, bakvegger...

Også er det jo alle sluk i dusj og vasker. Du trenger ikke bruke sterke kjemikalier, men prøve å regjøre skånsomt. Sluk lukter ofte skarpt føler jeg.

Så er det mulig å leie en møbelrenser og ta alle overflater som ikke kan vaskes. Sofa, sengestammer, sengegavl.

Klær; vask alt. Men først, vask maskinen. Bruk vaskemiddel for dette og kjør på 95grader. 

Sjekk jorda til potteplantene dine. Er det den som lukter?

Du kan også sjekke langs listene både langs gulvet og taket (gjerne i forbindelse med at du drar ut alle møblene dine fra veggen. Se etter svarte prikker, fuktskader og abnormaliteter.

Hvis det fortsatt stinker så sjekk om noen prøver å sabotere for dere. Hadde du en sommerfest et år, hvor du serverte reker? Isåfall var det jo populært for et par år siden å legge rekeskall i gardinstengene til folk bare på gøy. Ikke så artig for de som bor der. Hvis folk var fulle kan de har gjort det og glemt det. Men dette er vel lite sannsynlig. 😛

Puh, dette er alt jeg orker skrive nå, men dette er et sted å begynne. 😛

Tusen hjertlig takk for langt svar ❤️ jeg skal følge tipset ditt å prøve å ta en skikkelig vask tilogmed bak møbler! 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Lukter det litt stramt? Som i kattepiss? 

Anonymkode: 4421d...6ee

Hmm ja kanskje, men bare i hele huset og i mange år. Vi har katt da så kan jo alltids være en mulighet

• Liker 1
Skrevet

Har du sjekka under bordene? Om det ligger en bæsj der mener jeg. Kan være det har vært noen fulle under bordet

Anonymkode: cd878...a22

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...