Frida Skrevet 11. desember 2021 #61 Skrevet 11. desember 2021 Støvtørking og holde orden i klesskap. Begge deler er uutholdelig kjedelig, så støvet blir liggende en stund. Ikke på gulvet, det tar jeg jevnlig, men alle andre steder. Heldigvis har klesskapene flotte dører som alltid er lukket!
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #62 Skrevet 11. desember 2021 De klærne som alltid henger over rekka øverst i trappa. Vaskerommet er fhv rotete men det er pga dårlige løsninger, håper å få pusset litt opp der etter hvert. Anonymkode: 046ea...f3c
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #63 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 11.12.2021 den 12.31): Det er noe helt annet hjemme enn på jobb. I alle fall for de aller fleste. Anonymkode: f5dd1...381 ja, ikke sant! Jeg er ryddig og har full kontroll på jobb men hjemme er det til tider fullt kaos. Anonymkode: 37aaa...01b
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #65 Skrevet 12. desember 2021 Hater å legge sammen klær/putte de på plass. Drøyer det alltid for lenge. Og flere av skuffene i huset er fylt med ting og tang. Ute av synet ute av sinnet😂 Ellers er huset striglet og alt har fast plass. Anonymkode: 60978...ccc 2
Gjest AprilRyan Skrevet 12. desember 2021 #66 Skrevet 12. desember 2021 Generelt småting som jeg ikke har funnet en egen plass til så blir litt rot og jeg er også dårlig på å legge ting på plass. Ofte blir det liggende helt til jeg får nok og rydder det bort. Støvtørking er jeg i hvert fall dårlig på. Skal ærlig innrømme at jeg er litt lat når jeg er hjemme og prioterer heller andre ting enn å rydde, men hadde sikkert vært bedre om jeg hadde en egen plass til ting. Får vel lage et system. På jobb har jeg vært motsatt. Der synes jeg det er irriterende om det er rot som ligger og slenger, men det handler nok litt om effektivitet. Trenger ikke å være særlig effektiv hjemme stort sett.
Gjest Anonym373 Skrevet 12. desember 2021 #67 Skrevet 12. desember 2021 pia mater skrev (På 1.11.2021 den 10.33): Rydde ut av oppvaskmaskinen. Ender opp med skitne kopper over hele kjøkkenet før jeg rydder på plass det rene, og da var maskinen plutselig full igjen. Samme med å rydde på plass rene klær. Bruker evigheter på det. Klare ikke å la være, må tømme vaskemaskin med en gang! Føler det er rotete bare det står 2 glass i vasken.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #68 Skrevet 12. desember 2021 Klesvask som henger på tørkestativ i en evighet, ligger i tørketrommelen til den skal brukes igjen. Har støv på hjernen og sliter med å slappe av, når jeg først begynner å vaske så holder jeg på i timevis. Liker å styre på med podcast på ørene, men det hadde vært fint å kunne slappet litt mer av. Anonymkode: 8f3eb...16a
Gjest Anonym373 Skrevet 12. desember 2021 #69 Skrevet 12. desember 2021 Hater når kona lar ting stå igjen på stuebordet , liker også å få unna klesvask når det er tørt, hater å se stygge klesstativ med klær. Vil få det vekk! Blir ikke plaget så mye av små smuler på gulvet osv , ser bare ikke ned.. tar så klart å støvsuger 1-2 gnager i uken.
Trolltunge Skrevet 12. desember 2021 #70 Skrevet 12. desember 2021 Klesvasken. Jeg synes alt angående det er vanvittig kjedelig, fra sortering til å få klær på plass. Tidligere slet jeg også med å holde orden i klesskapet, men nå har jeg laget en garderobe der alt henger, bortsett fra skuffer til undertøy, sokker, strømpebukser og trenigstopper. Da roter jeg ikke lenger med det, for finner alt enkelt. Trenger ikke dra mye ut for å finne noe under/innerst. Likevel, klesvasken og klær er min svakhet. 1
sommermor Skrevet 12. desember 2021 #71 Skrevet 12. desember 2021 Anonym373 skrev (1 time siden): Hater når kona lar ting stå igjen på stuebordet , liker også å få unna klesvask når det er tørt, hater å se stygge klesstativ med klær. Vil få det vekk! Blir ikke plaget så mye av små smuler på gulvet osv , ser bare ikke ned.. tar så klart å støvsuger 1-2 gnager i uken. Heldigvis har vi vaskerom så jeg slipper å se på klesvasken mens den tørker. Her har jeg ikke tørketrommel.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #72 Skrevet 13. desember 2021 On 11/1/2021 at 10:31 AM, AnonymBruker said: Legge sammen og på plass klær. Alt annet går egentlig fint, men det hoper seg opp med rene klær! Anonymkode: 02b90...782 Samme her. Vi har en kurv for rene klær (etter de har vært i tørketrommel), og der kan de ligge i ukesvis. Fylles på helt til det renner over. Klær som jeg ikke trenger å vaske, bare brukt én gang, ligger på gulvet lenge. Det er så kjedelig å rydde på plass klær 😛 Anonymkode: 84a69...a1e 1
tangent Skrevet 13. desember 2021 #73 Skrevet 13. desember 2021 Gangen ser alltid grusom ut og ting flyter. Og ren klesvask som skal brettes er et svakt punkt.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #74 Skrevet 13. desember 2021 Her kan klærne til ungdommen ligge en stund rene på vaskerommet før hun legger de på plass. Anonymkode: f75a9...d8b
Gjest Blondie65 Skrevet 13. desember 2021 #75 Skrevet 13. desember 2021 Skybe skrev (På 4.11.2021 den 16.27): Rydding er rutinearbeide, og det handler i stor grad om logistikkarbeid. Det å ha det ryddig å reint rundt seg går i stor grad på trivselen både i hjemmet, og på arbeidplassen. Ting, og tang bør ha sin faste plass så alle brukerne vet hvor de skal finne fram. Som bileier hadde du troleg blitt overasket dersom det stod på regningen fra verkstedet at det gjekk med 1 times arbeide til å finne frem verktøy, og deler. Går du innpå eit Rema 1000 eller KIWI så har varene sine faste plasser, og du veit oftast hvor du skal finne dem. Varene på butikkene er heller ikkje tilfeldig plassert med tanke på salg. Jeg er helt enig med deg at dette er vesentlig. Der jeg bodde før hadde jeg alt for mye for mye av alt til den lille leiligheten. Derfor greide jeg aldri å holde orden og å vaske ble et enormt prosjekt. Her jeg bor nå har tingene sin faste plass, og nå når jeg har tatt den gjennomgående ryddingen i alle rom (utsatt svært lenge) er det ingenting som blir utelatt. Et triks mot å bli distrahert er å gjøre husvasken naken. Da kan du jo ikke sette deg ned før du er ferdig. Et annet triks er å ha et fast tidspunkt. Her jeg bor nå tørker jeg støv og vasker en gang pr uke og jeg hadde aldri trodd at jeg skulle synes det var stas å gjøre det. Men det er det nå fordi det er ryddig. Skal også sies at det bare er meg som bor her og at boligen ikke er så stor - så hele huset er tatt på under en time. Å brette klær og ta ut av oppvaskmaskin er fortsatt ikke helt på GH.
Gjest Acer Skrevet 13. desember 2021 #76 Skrevet 13. desember 2021 Blondie65 skrev (3 timer siden): Jeg er helt enig med deg at dette er vesentlig. Der jeg bodde før hadde jeg alt for mye for mye av alt til den lille leiligheten. Derfor greide jeg aldri å holde orden og å vaske ble et enormt prosjekt. Her jeg bor nå har tingene sin faste plass, og nå når jeg har tatt den gjennomgående ryddingen i alle rom (utsatt svært lenge) er det ingenting som blir utelatt. Et triks mot å bli distrahert er å gjøre husvasken naken. Da kan du jo ikke sette deg ned før du er ferdig. Et annet triks er å ha et fast tidspunkt. Her jeg bor nå tørker jeg støv og vasker en gang pr uke og jeg hadde aldri trodd at jeg skulle synes det var stas å gjøre det. Men det er det nå fordi det er ryddig. Skal også sies at det bare er meg som bor her og at boligen ikke er så stor - så hele huset er tatt på under en time. Å brette klær og ta ut av oppvaskmaskin er fortsatt ikke helt på GH. Når du kommer inn på en Rema 1000 butikk ,KIWI , Bunnpris etc. så har alle varer sin faste plass, og varene er ikkje plassert tilfeldig Dersom varene i butikkene lå slengt i hyllene hadde nok mange reagert. Ryddighet er og eit bevis på din evne å organisere deg selv, og hos mange igjennspeiler det seg også innenfor den økonomiske håndteringen.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #77 Skrevet 13. desember 2021 Klesvask er ikke noe problem, vasker jevnlig og tørker foran vedovnen om natta. Da går det maks 15 minutt om morgenen før jeg har lagt sammen alt rent tøy og fått det på plass i skapene. Har ingen dunk til rent tøy, så det brettes straks og legges på plass. Kanskje det er et lurt triks å ikke ha mellomlagring av rent tøy? Selv om noe skal i en annen etasje så går det veldig greit å få det på plass, litt ekstra trim er ikke dumt! Anonymkode: 89177...8c4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #78 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Klesvask er ikke noe problem, vasker jevnlig og tørker foran vedovnen om natta. Da går det maks 15 minutt om morgenen før jeg har lagt sammen alt rent tøy og fått det på plass i skapene. Har ingen dunk til rent tøy, så det brettes straks og legges på plass. Kanskje det er et lurt triks å ikke ha mellomlagring av rent tøy? Selv om noe skal i en annen etasje så går det veldig greit å få det på plass, litt ekstra trim er ikke dumt! Anonymkode: 89177...8c4 Jeg har mer enn nok å gjøre om jeg skal legge på plass klærne til datteren min også. Her legger jeg de rene klærne på benkeplaten på vakserommet. Her har jeg en dunk til rent tøy, rett og slett så jeg får hengt tøy til tørk ute i sommerhalvåret. Her orker jeg ikke å bære tøy og tørkestativ opp en etasje for å tørke foran varmepumpen, det vil uansett skygge for tv og ene sofaen. Anonymkode: f75a9...d8b
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #79 Skrevet 15. desember 2021 Brukte klær som kan/skal brukes flere ganger før de vaskes... Blir liggende i en haug på en stol, avglemt og til slutt vasket allikevel for sesongen har gått fra de. Anonymkode: db7ce...9e0 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #80 Skrevet 15. desember 2021 Liker virkelig ikke å støvsuge. Hater det, faktisk. Anonymkode: c0be5...95b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå