AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #41 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (På 1.11.2021 den 10.19): Hva er ditt svake punkt ang rydding ? Hva strever du mest med å få til å funke? Hos meg er det skitten oppvask, det er fristende og sett litt på benken ( skal skylle og sette i oppvaskmaskin senere) og så hoper det seg opp så jeg må ta skippertak. Har du et råd? Ellers har jeg gode system så det tar bare to minutt å vedlikeholde pr dag. Anonymkode: 37aaa...01b Høres rart ut, og veldig oppkonstruert når du har to minutters system, at du spør om råd for å skylle å sette oppvasken i maskinen. Du vet jo svaret, så ikke noe vits i å spørre om råd her om det. Og som sagt det andre har du jo kontroll på på to minutter. Rart spørsmål..... Anonymkode: feb30...8f3 1
Million Skrevet 5. november 2021 #42 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Robotstøvsuger😅 Dere vil ikke angre Anonymkode: c7bf8...473 Den vil jo ikke tørke støv, som jeg nevner. Den tar gulvet. Ikke benker, lamper, gjenstander og ting det danner seg et støvlag på.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #43 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (På 2.11.2021 den 14.54): Ikke min, men ekssamboer. Hun så på alt som mellomlagring. Dvs, alle ryddige flater ble brukt som mellomlagring av ting og tang. Om noe skulle fra kjeller opp til soverom? La det på kjøkkenbenken. Fra gangen ned til boden? Satt ting i trappen. Og der kunne ting stå i ukesvis frem til jeg omsider fikk nok og ryddet det. Da var det feil og "fordi det sto der i påvente av at hun skulle rydde der det egentlig skal stå". Og hva sto der? Andre ting som skulle stå et annet sted. Det var som at hele huset fungerte som stolleken. Forholdet tok slutt og en av tingene jeg har merket best, er at det nå er ryddig og ting ligger på plassen sin. Til gjengjeld er hun 100% på holde ting rent. Så når hun ryddet og vasket et rom, ble det strøkent. Anonymkode: 4592c...856 Trodde først du var kjæresten min som skrev… jeg også plasserer ting på mellomstasjoner. Esken skal opp? Jeg legger den i trappa og tar den med neste gang jeg går opp. Eller neste gang… eller neste der… men jeg lar det ALDRI stå i en uke. Hvis en pose står på kjøkkenet men den skal opp, så er det bedre den står i trappa enn å fortsette å stå på kjøkkenet. Kjøkkenet er feil, trappen er "på vei", oppe er riktig sted. Jeg har nok en del "på vei"-løste ting stadig. Men syns det er verre med samboeren min som bare lar ting stå feil sted istedenfor. Og så står det der så lenge at de blir usynlig… da vil jeg heller st de står to dager i trappa og at de flyttes til slutt! Han irriterer seg over min midlertidige flytting og jeg irriterer meg over hans metode som er å ikke gjøre noe som helst med tingen 🤣🤣 Med min metode så skjer det i det minste noe da…… Anonymkode: 89210...e8d 4
Frida Skrevet 5. november 2021 #44 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Med min metode så skjer det i det minste noe da…… Anonymkode: 89210...e8d Jeg gjør også dette, og det er effektivt, synes jeg. Ting som skal ned eller opp, blir med neste gang man går ned eller opp. 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #45 Skrevet 5. november 2021 Brette tøy som henger på tørkestativet. Det kan henge tørt i en uke. Anonymkode: 0045d...a41 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #46 Skrevet 6. november 2021 Mange som svarer her, kunne enkelt og greit bare svart at deres svake punkt er generell latskap. Anonymkode: 21be6...a0e 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #47 Skrevet 9. desember 2021 At jeg må rydde/vaske hele huset samtidig. Blir fort 5 timer Anonymkode: 4361f...a91 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #48 Skrevet 9. desember 2021 Bilen!! Jeg er generelt ganske ryddig av meg, takler ikke rot.. men i bilen kan ting gjerne bli liggende en stund! Anonymkode: c2879...1af 2
Gjest ti10 Skrevet 10. desember 2021 #49 Skrevet 10. desember 2021 At hvis jeg finner ut at jeg skal kvitte meg med noe jeg ikke har brukt på år og dag, tar det vel maks en måned etter jeg har kastet det før jeg får bruk for det ...🙄
Brunhilde Skrevet 10. desember 2021 #50 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 2.11.2021 den 1.02): Kommer du på besøk til meg så er alt ryddig til en hver tid. Ingen ting ligger strødd, står på feil plass e.l. Åpner du skapene, da er det en annen sak😂😂 Anonymkode: 39624...cd8 Det er litt snn hos meg også, men her er det et par skuffer som er rotete. Skapene er stort sett helt ok.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #51 Skrevet 10. desember 2021 Brette klær. Å putte de i vaskemaskinen og henge opp = null problem! Men når de er tørre så blir de sittende i kurven. I ca en uke. Anonymkode: 1b546...8a3 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #52 Skrevet 10. desember 2021 Holde kjøkkenet er helt umulig! Vi alle er like dårlig på det her, så alt blir bare satt ut der, holder vi på med noe der, blir det og bare stående, så det ser ofte bombet ut der ute🤷♀️ Skal sies at jeg tar det daglig, men det varer kun en liten stund før vi er i gang med å rote det til igjen, jeg aner ikke hva vi skal gjøre med det😅😅 Jeg syns det går greit å brette klær, men av en eller annen grunn så får jeg spader av å brette sengetøy, så det kan fort ligge igjen🤷♀️ Anonymkode: 10120...e63 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #53 Skrevet 10. desember 2021 Støvtørking. Rene klær som ikke er lagt på plass i skap/kommoder. Og div hauger med tegninger ol. Anonymkode: 6b592...1a0 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #54 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 5.11.2021 den 2.41): Høres rart ut, og veldig oppkonstruert når du har to minutters system, at du spør om råd for å skylle å sette oppvasken i maskinen. Du vet jo svaret, så ikke noe vits i å spørre om råd her om det. Og som sagt det andre har du jo kontroll på på to minutter. Rart spørsmål..... Anonymkode: feb30...8f3 Tror du virkelig at jeg ikke vet hvordan jeg gjør det? Jeg leter mer etter gode vaner og rutiner. IKKE framgangsmåte! TS Anonymkode: 37aaa...01b
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #55 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Holde kjøkkenet er helt umulig! Vi alle er like dårlig på det her, så alt blir bare satt ut der, holder vi på med noe der, blir det og bare stående, så det ser ofte bombet ut der ute🤷♀️ Skal sies at jeg tar det daglig, men det varer kun en liten stund før vi er i gang med å rote det til igjen, jeg aner ikke hva vi skal gjøre med det😅😅 Jeg syns det går greit å brette klær, men av en eller annen grunn så får jeg spader av å brette sengetøy, så det kan fort ligge igjen🤷♀️ Anonymkode: 10120...e63 Godt det er flere som meg! Si fra hvis du finner gode rutiner på det. Ts Anonymkode: 37aaa...01b
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #56 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 1.11.2021 den 10.22): Jeg vasker aldri tak eller vegger🤷🏼♀️ Livet er for kort! Anonymkode: 0272b...23c Mye spindelvev på veggene her, så må nok ta støvmoppen over vegg og tak, vaske gidde jeg ikke. Anonymkode: c4a29...3db
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #57 Skrevet 10. desember 2021 ti10 skrev (3 timer siden): At hvis jeg finner ut at jeg skal kvitte meg med noe jeg ikke har brukt på år og dag, tar det vel maks en måned etter jeg har kastet det før jeg får bruk for det ...🙄 Jepp... Kastet alt av gardiner, etter å ikke ha brukt en eneste gardin på 10 år. To måneder etterpå startet de med arbeid rett utenfor stuevinduene, og deretter skulle vi bytte tak.... Tre måneder med folk rett utenfor. -> ut å kjøpe nye stuegardiner. Anonymkode: 4373c...adc 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #58 Skrevet 11. desember 2021 Skybe skrev (På 4.11.2021 den 17.26): Nei, det er slett ikkje slik at folk kan få bestemme sjølve hvordan de ønsker å ha det rundt seg. Mange bedrifter setter ofte som vilkår når de søker etter folk at de legger vekt på at ein er ein "ryddig, og strukturert person" Rydding handler også stor grad om planlegging,og organisere seg selv. Etter mange år i arbeidslivet har ein desv. sett mange eksempler på personer som ikkje skjønner hva ein snakker om når ein ber dem om å rydde etter seg. Dei aller fleste bedrifter har sine rutiner for rydding, og slik er det vel også i mange hjem. Det er noe helt annet hjemme enn på jobb. I alle fall for de aller fleste. Anonymkode: f5dd1...381
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #59 Skrevet 11. desember 2021 Sokker og undertøy. Det transporteres fra tørketrommel i en IKEA-pose, og så ligger den der ved siden av sofaen en dag eller to før jeg får det inn i undertøysskuffene. Tenker jeg skal gjøre det imens jeg ser på TV, men det er åpenbart så stort ork for meg at jeg bare må utsette det selv om jeg har plenty med tid. Fryseren min er også et rot. Vet det er mye der jeg aldri kommer til å spise eller som kanskje er blitt dårlig, så jeg burde tømme den og sortere i maten og isen og isbitene og få litt system og oversikt, i stedet moser jeg bare ting inn og tar bare fra det som ligger øverst. Anonymkode: e9cd1...e0e 1
Djungelvrål Skrevet 11. desember 2021 #60 Skrevet 11. desember 2021 Jeg sliter med at det ser ryddig ut på overflaten her hjemme men det er rotete inni mange skap og skuffer. Vaske gulv, brette klær er ikke heller akkurat høyt opp på lista. Også har vi jo den kleshaugen med klær på badet som ikke er skitne og bare brukt litt som man ikke gidder å legge tilbake i skapet igjen. Den haugen er kronisk. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå