AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #21 Skrevet 2. november 2021 Garderobeskapet mitt (walk inn med relativt godt plass) Ikke bare er det klær overalt, men også en åpen trillekoffert fra sist tur, et-par poser med nye klær, flere halvfulle handvesker. Resten av huset er plettfritt, også andre rom gjester ikke ser. Men jeg har rett og slett aldri klart å holde rommet jeg "løper" gjennom på vei ut/inn døra flere ganger om dagen ryddig. Anonymkode: 4373c...adc 1
Gjest Magritta Skrevet 2. november 2021 #22 Skrevet 2. november 2021 Ta ut av oppvaskmaskin og ta klærne ut fra trommelen og tilbake i klesskapet.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #23 Skrevet 2. november 2021 Støvsuge. Det er så sjukt kjedelig. Anonymkode: debcc...fb6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #24 Skrevet 2. november 2021 Oppvask har en tendens til å hope seg opp... bretting og legge bort klær likedan🙈 Anonymkode: e965a...b7e
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #25 Skrevet 2. november 2021 On 11/1/2021 at 10:22 AM, AnonymBruker said: Jeg vasker aldri tak eller vegger🤷🏼♀️ Livet er for kort! Anonymkode: 0272b...23c Vil vasking av vegger og tak hjelpe mot å fjerne vond lukt i huset? Trenger hjelp😅 Anonymkode: b3a20...b8f
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #26 Skrevet 2. november 2021 Ikke min, men ekssamboer. Hun så på alt som mellomlagring. Dvs, alle ryddige flater ble brukt som mellomlagring av ting og tang. Om noe skulle fra kjeller opp til soverom? La det på kjøkkenbenken. Fra gangen ned til boden? Satt ting i trappen. Og der kunne ting stå i ukesvis frem til jeg omsider fikk nok og ryddet det. Da var det feil og "fordi det sto der i påvente av at hun skulle rydde der det egentlig skal stå". Og hva sto der? Andre ting som skulle stå et annet sted. Det var som at hele huset fungerte som stolleken. Forholdet tok slutt og en av tingene jeg har merket best, er at det nå er ryddig og ting ligger på plassen sin. Til gjengjeld er hun 100% på holde ting rent. Så når hun ryddet og vasket et rom, ble det strøkent. Anonymkode: 4592c...856 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #27 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vil vasking av vegger og tak hjelpe mot å fjerne vond lukt i huset? Trenger hjelp😅 Anonymkode: b3a20...b8f Ja, absolutt ta gjerne gardiner samtidig. Har du noen gang vasket hos noen som røyker? Fy søren. Anonymkode: 8ac82...cea
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #28 Skrevet 2. november 2021 Det å tørke støv og å støvsuge sitter langt inne. Det går mye lengre enn det burde mellom hver gang. Anonymkode: 0f71c...5b6
Gjest Syngemann Skrevet 2. november 2021 #29 Skrevet 2. november 2021 - For mange ting/for liten plass - ender ofte med å flytte ting rundt eller at prosjekter står fremme. - Innerst i klesskapet. Har dypt kleskap - Ryddig ytterst, vet ikke hva som er innerst i hyllene av klær, men de er sikkert krøllete.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #30 Skrevet 3. november 2021 Sliter mest med å sette i gang jeg. Når jeg først er i gang hater jeg å vaske dusjen. Anonymkode: e8137...b71 3
Gjest Elder Millennial Skrevet 3. november 2021 #31 Skrevet 3. november 2021 Å legge på plass tøy, verste jeg vet🙈 Er også veldig dårlig på å vaske vinduer, får alltid en helligdag jeg ikke ser før noen dager senere når solen står akkurat sånn🤬🙈
Gjest Acer Skrevet 4. november 2021 #32 Skrevet 4. november 2021 Rydding er rutinearbeide, og det handler i stor grad om logistikkarbeid. Det å ha det ryddig å reint rundt seg går i stor grad på trivselen både i hjemmet, og på arbeidplassen. Ting, og tang bør ha sin faste plass så alle brukerne vet hvor de skal finne fram. Som bileier hadde du troleg blitt overasket dersom det stod på regningen fra verkstedet at det gjekk med 1 times arbeide til å finne frem verktøy, og deler. Går du innpå eit Rema 1000 eller KIWI så har varene sine faste plasser, og du veit oftast hvor du skal finne dem. Varene på butikkene er heller ikkje tilfeldig plassert med tanke på salg.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #33 Skrevet 4. november 2021 Skybe skrev (34 minutter siden): Rydding er rutinearbeide, og det handler i stor grad om logistikkarbeid. Det å ha det ryddig å reint rundt seg går i stor grad på trivselen både i hjemmet, og på arbeidplassen. Ting, og tang bør ha sin faste plass så alle brukerne vet hvor de skal finne fram. Som bileier hadde du troleg blitt overasket dersom det stod på regningen fra verkstedet at det gjekk med 1 times arbeide til å finne frem verktøy, og deler. Går du innpå eit Rema 1000 eller KIWI så har varene sine faste plasser, og du veit oftast hvor du skal finne dem. Varene på butikkene er heller ikkje tilfeldig plassert med tanke på salg. Det er ikke alle som trives med å ha det ryddig rundt seg, så folk må jo bestemme selv hvordan de vil ha det hjemme hos seg selv. Å finne varer i butikken er lett i butikker man er kjent, litt verre i butikker man ikke har vært inne i før. Anonymkode: 73574...79b 2
Strange Doll Skrevet 4. november 2021 #34 Skrevet 4. november 2021 Brette å legge på plass klær! det er sååå kjedelig
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #35 Skrevet 4. november 2021 Mannen min. Han har PC-pult som flyter over på stua og både hobbyrom OG verksted i kjelleren, og det er kaos på alle sammen. Så blir jeg grinete og rydder og så blir han grinete fordi jeg har ryddet. Anonymkode: 50cee...5e3 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #36 Skrevet 4. november 2021 For min del er det støvsuging og vasking av gulv. Vi har en robotstøvsuger, men det er så mye som må ryddes av gulvet (småbord og slike ting, ikke rot) at selv det blir et tiltak. Ja, og så badet, spesielt toalettet. Haaater den jobben. Anonymkode: e15ff...a93
Gjest Tamsi Skrevet 4. november 2021 #37 Skrevet 4. november 2021 Klær som har vært brukt èn gang. Som jeg ikke vil hive til vask før jeg har brukt dem 1-2 ganger til, men heller ikke vil gå med to dager på rad. Føles ikke greit å legge dem tilbake i skapet heller. Så da hoper de seg opp på benken på badet, på stolen på soverommet, på alle knaggene, oppå skittentøyet... Og å rydde utav bagger. De står halvfulle på gulvet i både uker og måneder etter jeg er kommet hjem.
Gjest Acer Skrevet 4. november 2021 #38 Skrevet 4. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er ikke alle som trives med å ha det ryddig rundt seg, så folk må jo bestemme selv hvordan de vil ha det hjemme hos seg selv. Å finne varer i butikken er lett i butikker man er kjent, litt verre i butikker man ikke har vært inne i før. Anonymkode: 73574...79b Nei, det er slett ikkje slik at folk kan få bestemme sjølve hvordan de ønsker å ha det rundt seg. Mange bedrifter setter ofte som vilkår når de søker etter folk at de legger vekt på at ein er ein "ryddig, og strukturert person" Rydding handler også stor grad om planlegging,og organisere seg selv. Etter mange år i arbeidslivet har ein desv. sett mange eksempler på personer som ikkje skjønner hva ein snakker om når ein ber dem om å rydde etter seg. Dei aller fleste bedrifter har sine rutiner for rydding, og slik er det vel også i mange hjem. Endret 4. november 2021 av Skybe
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #39 Skrevet 4. november 2021 Million skrev (På 1.11.2021 den 10.25): Støvtørking.... det er så gudsjammerlig kjedelig at jeg har ikke ord. Utsetter og utsetter. AnonymBruker skrev (På 2.11.2021 den 6.05): Støvsuge. Det er så sjukt kjedelig. Anonymkode: debcc...fb6 Robotstøvsuger😅 Dere vil ikke angre Anonymkode: c7bf8...473 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #40 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (På 1.11.2021 den 10.38): Her og, hater å brette klær 😂 vask og tørk går greit, det tar bare ofte litt tid før de finner plassen sin i skuffer og skaper igjen! Anonymkode: 32f61...fc2 Jeg har sluttet helt med å brette klær- Kaster dem bare rett opp i de riktige skuffene når de er tørre🤣 Anonymkode: fa79c...570 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå