AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #21 Del Skrevet 1. november 2021 Du er kjempeflink som har begynt å gjøre endringer! Det er starten som er vanskeligst! Og man bør ikke kutte ut alt godteri og nekte seg alt mulig heller, da vil du til slutt sprekke, og den usunne maten blir mer og mer uoppnårlig, til du omtrent drømmer om sjokolade. For min del hjelper det faktisk å ikke demonisere maten med å tenke at den er enten sunn eller usunn og kalle det "drittmat" eller at man skal unnse seg ting. Da er det bedre å ta littebitt, enn å ha sånne etegilder med godteri, smågodt og potetgull som du beskriver. Men du trenger ikke teller kaloier hvis du ikke vil det, det er imidlertid en veldig god hjelpeindikator. For å sette det litt i perspektiv: EN 200 grams sjokoladeplate inneholder 1.100 kalorier. Smågodt kjøper man jo gjerne en del av, så si du kjøpte 150 gram. Da er det CA 750 kalorier. En pose potetgulll på 150 gram har også ca 750 kalorier. Så bare på det der har du altså 2600 kalorier, og du spiser jo mye mat i tillegg på en dag. Du skal kanksje ligge på 1700-1800 for å gå ned 0.5 kg i uka (veldig estimat her, hoderegning, ikke spesifikt). Så da ligger du over 1000 i overskudd på det du må ligge på for å gå ned, bare med godteriet. Det er kjipt, godteri er jo så godt! Men det å spise litt, feks bare en halvparten så stor sjokoladeplate annenhver dag og ikke det andre, ville jo drastisk kuttet kalorier, nesten uten at du merket det! Anonymkode: 06859...604 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #22 Del Skrevet 1. november 2021 NESTEN 100, mente jeg. Ikke over. Skrev feil! Anonymkode: 06859...604 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #23 Del Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Fant tabellen under om diverse 30-minuttersaktiviteter. Tre timer erlik seks halvtimer. Din vekt 90 kg erlik 200 lbs (vanlig amerikansk vektenhet). Høyde og alder betyr ikke noe for dette. 15 minute mile under walking tilsvarer 6.4 km/t hastighet, noe som er nokså rask gange. Hvis du gikk rolig må du trekke fra litt. Hvis du gikk i nokså kupert terreng eller på mykt underlag eller "vanskelig" skogssti må du legge til litt. Flere faktorer spiller inn, skotøy også. 200 x 6 = 1200 kalorier. Anonymkode: c87c8...a43 Tusen takk for tabellen og at du regnet ut vekten min og for fort man får i km/t. Nå er det lettere å følge med på forskjellige treningsmetoder. Anonymkode: 56fc1...b39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #24 Del Skrevet 2. november 2021 Takk til dere andre som også har kommet med ros og gode råd. Setter pris på det! Jeg er en sånn person som når jeg ønsker noe så gjennomfører jeg det. Har ikke rørt godteri på flere dager, og savner det ikke heller, så det kommer til å gå bra for min del. Anonymkode: 56fc1...b39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #25 Del Skrevet 2. november 2021 Dersom du får til en fast tur hver dag. Gjerne 1-3 timer hver dag, så er den ikke uvensentlig! Både med tanke på det du forbrenner, men også fordi dette er timer hvor du ikke spiser. Du vil merke det på vekta 🙂 Lykke til! Anonymkode: 0d55a...91d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #26 Del Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dersom du får til en fast tur hver dag. Gjerne 1-3 timer hver dag, så er den ikke uvensentlig! Både med tanke på det du forbrenner, men også fordi dette er timer hvor du ikke spiser. Du vil merke det på vekta 🙂 Lykke til! Anonymkode: 0d55a...91d Ja, må prøve på det. Sykle, gå tur, hoppe tau. Takk! Anonymkode: 56fc1...b39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #27 Del Skrevet 2. november 2021 Nå veide jeg 90,3 kg i dag da jeg stod opp, så det fungerer tydeligvis. Anonymkode: 56fc1...b39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #28 Del Skrevet 2. november 2021 Gått ned fra 91,4 til 90,3 iløpet av 2 dager. Det hjalp å kutte ut alle søtsakene og spise slik som jeg alltid gjør og mosjonere litt hver dag. Fortsetter det slik kommer jeg ned på 80-tallet løpet av uka. Anonymkode: 56fc1...b39 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå