Gå til innhold

Jeg har gått tur i 3 t ikveld, hvor mye har jeg forbrent?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på en 3-timers tur ikveld. Ganske slak tur, så har ikke fått opp pulsen så veldig, men har svettet mye. 

Hvor mye kan jeg ha forbrent? 

Er kvinne på 40, 177 høy og veier 91,4 kg. Prøver å gå ned i vekt. 

Anonymkode: 56fc1...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Umulig å si. Men det er ikke turen du går som har mest å si på vektnedgang, det er maten. 

Anonymkode: 2b164...361

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kuttet ut alle søtsaker og drikker bare vann og lager mat med grønsaker og fisk/kjøtt. Spiser noe ala lavkarbo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man legger på seg mye av mat og drikke og går sakte ned i vekt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott du har fått deg en så god og lang tur! Om du fortsetter å gå turer - selv om de ikke er like lange - og å spise sunn mat så vil du finne trivselsvekta di etter hvert. Anbefaler deg å ikke bli for utålmodig med å tenke at målet er langt der fremme, da kan du sprekke. Tenk heller at du når målet hver eneste dag med at du spiser sunt og mosjonerer - så vil resten gå av seg selv. Min erfaring er at fokus på kalorier skaper stress, som igjen skaper søt-/ matsug osv. Så hold på denne gode vanen og bruk tiden på andre ting, så vil du føle seg mye bedre :)

Anonymkode: 83e63...03e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tren for helsa, ikke for vektnedgang. Den avhenger fullt og helt av kostholdet :) Den energien vi bruker på å være aktiv vil kroppen ofte bruke tilsvarende lite på, på andre prosesser. Kroppen vil spare energi der den kan. Forbrenner du tre hundre kcal på trening vil kroppen bruker nesten tilsvarende mindre på andre ting, dessverre. Dette er det mer og mer forskning som bekrefter

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kosthold har nok mere å si for vektreduksjon. Men et aktivt liv gjør også at kroppen trenger ernæringsrik mat. Så jeg vil påstå at hvis man er aktiv så er det også lettere å spise sunt.

Å gå kveldsturer er en fin måte å øke aktivitetsnivået.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (1 time siden):

ca 900 kalorier.  Omtrent det samme som er i 150 gr sjokolade. 

Oi, har spist en stor sjokoladeplate hver kveld + smågodt og potetgull, så ikke rart jeg har lagt på meg 20 kg det siste året + at jeg har sittet isolert uten å bevege meg kun til og fra matbutikken.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zooey skrev (1 time siden):

Ja, kosthold har nok mere å si for vektreduksjon. Men et aktivt liv gjør også at kroppen trenger ernæringsrik mat. Så jeg vil påstå at hvis man er aktiv så er det også lettere å spise sunt.

Å gå kveldsturer er en fin måte å øke aktivitetsnivået.

Ja, jeg har alltid spist sunt. Problemet er at jeg har stappet innpå hver eneste kveld med stor sjokoladeplate og smågodt og potetgull det siste året. Har lagt på meg 20 kg... Har kuttet tvert av nå, så vil tro jeg går ned i vekt samtidig som jeg er litt aktiv hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill3My skrev (2 timer siden):

Tren for helsa, ikke for vektnedgang. Den avhenger fullt og helt av kostholdet :) Den energien vi bruker på å være aktiv vil kroppen ofte bruke tilsvarende lite på, på andre prosesser. Kroppen vil spare energi der den kan. Forbrenner du tre hundre kcal på trening vil kroppen bruker nesten tilsvarende mindre på andre ting, dessverre. Dette er det mer og mer forskning som bekrefter

Jeg har alltid spist veldig sunt, men har dessverre isolert meg helt det siste året og stappet innpå meg stor sjokoladeplate og smågodt og potetgull. Så da la jeg på meg 20 kg iløpet av kort tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Flott du har fått deg en så god og lang tur! Om du fortsetter å gå turer - selv om de ikke er like lange - og å spise sunn mat så vil du finne trivselsvekta di etter hvert. Anbefaler deg å ikke bli for utålmodig med å tenke at målet er langt der fremme, da kan du sprekke. Tenk heller at du når målet hver eneste dag med at du spiser sunt og mosjonerer - så vil resten gå av seg selv. Min erfaring er at fokus på kalorier skaper stress, som igjen skaper søt-/ matsug osv. Så hold på denne gode vanen og bruk tiden på andre ting, så vil du føle seg mye bedre :)

Ja, prøver å gjøre koselige ting, og liker å gå tur både på dag og kveld. Har alltid spist sunt, men har dessverre ødelagt alt ved å stappe innpå med stor sjokoladeplate og smågodt og potetgull hver kveld... Og samtidig også sittet uro uten å bevege meg det siste året.. 

Bestemte meg for noen dager siden å slutte med søtsaker og potetgull, så det har jeg klart og vil fortsatt klare det. Har heller litt frukt eller smoothie om jeg vil ha noe søtt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har alltid spist veldig sunt, men har dessverre isolert meg helt det siste året og stappet innpå meg stor sjokoladeplate og smågodt og potetgull. Så da la jeg på meg 20 kg iløpet av kort tid. 

Da vil du nok oppleve en god del bedring av helsa (og vektreduksjon) bare ved å redusere inntaket av søtt, og samtidig øke inntaket av «ren mat» (=lite,prosessert, gode råvarer). Begynn med EN ting, heller enn å skulle endre på alt på en gang. F.eks kan du jobbe med å spise en god porsjon protein i ALLE måltider - dette vil hjelpe på mettheten. Deretter kan du gå,videre til å øke inntaket OG omfanget (spis variert; tenk på regnbuen) av grønnsaker. Bryt det ned, jobb kontinuerlig med små, konkrete oppgaver dom du mestrer. På sikt er dette noe som vil gjøre at matvalgene blir til,vaner; vaner krever ikke viljestyrke,på samme måte som livsstilsendring, og de vil vare lenger. 
lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man forbrenner 120-150 kcal i halvtimen, så ca 800-900 kcal på tre timer. 

Så flink du er! 😊Jeg er en godtemons, og jobber med å kutte ut den små -snacksingen. Ikke lett! 
Skal ned 10-13 kg.

Masse lykke til! 

Anonymkode: f3820...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt umulig å svare på da dette har enorme individuelle forskjeller hos folk. Din fysiske form og muskelmasse har masse å si. Det kunne hjulpet litt å få vite hva pulsen din har ligget på, men siden du skriver du har svettet så regner jeg med en puls i fettforbrenningssone. Dette er en ganske lav puls, men man holder ut lenge. Tipper ca 300 i timen i denne pulssonen, jo høyere puls, jo mer har du forbrent. Du kan klare så mye som 450 i timen hvis du går veldig raskt/mye bakker/høy puls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, jeg har alltid spist sunt. Problemet er at jeg har stappet innpå hver eneste kveld med stor sjokoladeplate og smågodt og potetgull det siste året. Har lagt på meg 20 kg... Har kuttet tvert av nå, så vil tro jeg går ned i vekt samtidig som jeg er litt aktiv hver dag. 

Skjønner. Dessverre kan ikke andre sunne måltid nulle ut usunn snacks. Jeg vil tro du vil se en stor forskjell hvis du kutter ut denne vanen og i tillegg blir mer aktiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kondis bli jo bedre ved trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror man forbrenner 120-150 kcal i halvtimen, så ca 800-900 kcal på tre timer. 

Så flink du er! 😊Jeg er en godtemons, og jobber med å kutte ut den små -snacksingen. Ikke lett! 
Skal ned 10-13 kg.

Masse lykke til! 

Anonymkode: f3820...7cc

Jeg går tur med pulsklokke (anbefales veldig!!) og tre timers tur uten å få pulsen opp forbrenner jeg omtrent 760 på. 

TS, jeg anbefaler deg å finne noen sanger som du elsker og lage en spilleliste. 3-4 ganger om dagen kan du sette den på og danse til en eller to sanger hver gang. Det får opp forbrenningen litt, det øker humøret og det gir deg mer energi til å være mer aktiv gjennom dagen. Dette var det trikset som gjorde vektnedgangen min mye lettere over natta! 

Anonymkode: 58b25...d9a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant tabellen under om diverse 30-minuttersaktiviteter. Tre timer erlik seks halvtimer. Din vekt 90 kg erlik 200 lbs (vanlig amerikansk vektenhet). Høyde og alder betyr ikke noe for dette. 15 minute mile under walking tilsvarer 6.4 km/t hastighet, noe som er nokså rask gange. Hvis du gikk rolig må du trekke fra litt. Hvis du gikk i nokså kupert terreng eller på mykt underlag eller "vanskelig" skogssti må du legge til litt. Flere faktorer spiller inn, skotøy også.

200 x 6 = 1200 kalorier.

Calories burned per 3o min @ your body weight | Calories burned chart,  Health fitness food, Burn calories

Anonymkode: c87c8...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...