Gå til innhold

Venninne forventer at jeg ikke sender bilder av mat med kjøtt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

TS her.

Skjønner at du ikke leste hele innlegget.

Etter hun sa hun ikke ville ha bilder av kjøtt lenger så har jeg ikke sendt noe mer eller planer om å sende mer. 

Anonymkode: 1ec66...edc

Nei, du skjønner ikke det.

Jeg skjønner at du ikke forstår at folk som har lest hele innlegget ditt sitter igjen med et bestemt inntrykk av at du ønsker å sende henne bilder hun sier hun ikke vil ha og klager her for å få sympati. Du får ikke min. 

Anonymkode: d06e1...d71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS her.

Jeg vet ikke om du leste hele innlegget, men jeg forklarte at matlaging er en felles interesse for oss begge. Derfor pleier vi å sende hverandre bilder av matlaging. Noe jeg ikke får lov til lenger nå fordi min matlaging inneholder kjøtt. 

Anonymkode: 1ec66...edc

Jeg har også stor interesse av matlaging, men hadde syntes det var utrolig meningsløst å bli spammet med bilder av baconsteking, selv om jeg ikke er vegetarianer. Skal jeg sende bilde av at jeg koker egg?

Anonymkode: 98fb6...5a0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna di tror hun er utrolig viktig som ikke har spist kjøtt i 5 minutter. Hun ser bilder og film overalt i verden av kjøtt uansett. Be henne ta seg en bolle 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg sendt ekstra mange matbilder.

Har ingenting imot vegetarianere, men det for være visse grenser.

Anonymkode: af037...185

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Da hadde jeg sendt ekstra mange matbilder.

Har ingenting imot vegetarianere, men det for være visse grenser.

Anonymkode: af037...185

For en holdning. Jeg har en kompis som er avholds og er ukomfortabel med at folk drikker grunnet oppvekst og alkoholisme i familien. Jeg reiser ikke på besøk til han og styrter en flaske vin fordi jeg vil sette han på plass. Kjære vene. 

Noen av dere i tråden må roe dere ned. 

Anonymkode: 0b5f7...e97

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så er det både sært og unødvendig å sende folk bilder av alt du spiser. Så det her kommer du deg nok gjennom helt greit. 
For det andre så er det sært å legge føringer for hva slags bilder andre skal sende, og for det tredje så kommer denne veganismen til venninna di aldri til å vare dersom hun blir trigget av å se bilder av kjøtt. 

Anonymkode: e44b9...b06

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Send bilde av potetene da, sausen, tilbehøret... Klipp bort kjøttet, om det er så viktig å sende disse matbildene...

Anonymkode: e908b...ef5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidder ikke folk å ta til seg at frem til nå har det vært en "greie" i vennskapet å sende matbilder? Blir for dumt at dere kritiserer ts for å sende bilder av maten sin når dette har vært en ting disse to har likt å gjøre sammen. 

Anonymkode: 67b44...69a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hei,

Håper kanskje noen kan hjelpe meg med et dilemma jeg har med en venninne. Har ikke så mange andre venninner å spørre derfor henvender jeg meg her. 

Venninna mi har vært vegetarianer nå i 6 uker. Noe jeg syns er utrolig bra og jeg er stolt av hu. Min diett derimot er langt i fra vegetarianer. Som vanlig pleier vi å sende hverandre bilder av maten vi spiser i løpet av dagen over Snapchat. Det har liksom vært vår greie og vi bonder litt over mat og har begge stor interesse for matlaging. 

Siste bildet sendte jeg i dag hvor jeg steker bacon. Hun bad meg være forståelsesfull og ikke sende bilder av kjøtt lenger. Det er jo i og for seg greit, men nærmest alle mine måltider består av kjøtt. Så da blir det jo at jeg ikke "får lov" til å sende noen av mine måltider til hun, noe jeg syns er litt trist. 

Jeg bare lurer på, i mine øyne syns jeg det er urimelig. Det er bilder av kjøtt overalt. Reklamer, blogger, YouTube, sosiale medier. Jeg vet hun følger og ser på andre som lager mat med kjøtt. Hvorfor er det så ille at jeg, bestevennen deler bilder av maten min? Vi har et langdistanse vennskap og hun bor i et annet land. Derfor syns jeg det er koselig å sende bilder av hverdagen min og maten min. 

Hva syns dere?

 

Anonymkode: 1ec66...edc

Da lar du være å sende til henne. 

Anonymkode: 026ea...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

For en holdning. Jeg har en kompis som er avholds og er ukomfortabel med at folk drikker grunnet oppvekst og alkoholisme i familien. Jeg reiser ikke på besøk til han og styrter en flaske vin fordi jeg vil sette han på plass. Kjære vene. 

Noen av dere i tråden må roe dere ned. 

Anonymkode: 0b5f7...e97

Hallo? Det er en viss forskjell på avhengighet av rus og problemer rundt det. Nå må du skjerpe deg.

 

Anonymkode: af037...185

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hei,

Håper kanskje noen kan hjelpe meg med et dilemma jeg har med en venninne. Har ikke så mange andre venninner å spørre derfor henvender jeg meg her. 

Venninna mi har vært vegetarianer nå i 6 uker. Noe jeg syns er utrolig bra og jeg er stolt av hu. Min diett derimot er langt i fra vegetarianer. Som vanlig pleier vi å sende hverandre bilder av maten vi spiser i løpet av dagen over Snapchat. Det har liksom vært vår greie og vi bonder litt over mat og har begge stor interesse for matlaging. 

Siste bildet sendte jeg i dag hvor jeg steker bacon. Hun bad meg være forståelsesfull og ikke sende bilder av kjøtt lenger. Det er jo i og for seg greit, men nærmest alle mine måltider består av kjøtt. Så da blir det jo at jeg ikke "får lov" til å sende noen av mine måltider til hun, noe jeg syns er litt trist. 

Jeg bare lurer på, i mine øyne syns jeg det er urimelig. Det er bilder av kjøtt overalt. Reklamer, blogger, YouTube, sosiale medier. Jeg vet hun følger og ser på andre som lager mat med kjøtt. Hvorfor er det så ille at jeg, bestevennen deler bilder av maten min? Vi har et langdistanse vennskap og hun bor i et annet land. Derfor syns jeg det er koselig å sende bilder av hverdagen min og maten min. 

Hva syns dere?

 

Anonymkode: 1ec66...edc

Er det en løsning å legge store svarte sladder over kjøttb itene før du sender bildene til henne? 😁

Anonymkode: 58e50...10f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (23 minutter siden):

Venninna di tror hun er utrolig viktig som ikke har spist kjøtt i 5 minutter. Hun ser bilder og film overalt i verden av kjøtt uansett. Be henne ta seg en bolle 

En kjøttbolle?😁

Anonymkode: 58e50...10f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ei sånn venninne før. Sendte ikke matbilder på snap, men la ut bilder av mat jeg lagde på Instagram. Helt vanlige retter. Hun kommenterte "FY FAEN!" og lignende på bildene. Jeg orka ikke være venn med henne mer. Dette er også en godt voksen dame.

Anonymkode: 55f6a...11d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Da hadde jeg sendt ekstra mange matbilder.

Har ingenting imot vegetarianere, men det for være visse grenser.

Anonymkode: af037...185

Hehe. Da hadde jeg sendt deg før- og etterbilder. Mat, bæsj, mat, bæsj. 

Anonymkode: d06e1...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hehe. Da hadde jeg sendt deg før- og etterbilder. Mat, bæsj, mat, bæsj. 

Anonymkode: d06e1...d71

Så du syns mat og avføring er likestilt?

Anonymkode: af037...185

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Ser at veldig mange henger seg opp i at det er rart å sende hverandre bilder av mat. Det er helt greit at dere ikke forstår. Men sånn har vi det hvertfall. Man må improvisere litt når man bor i 2 forskjellige land. Vi ser også på filmer og serier sammen over Discord hvis dere syns mat bilder var rart. 

Ser også at jeg ikke var tydelig nok i første innlegget mitt - jeg respekterer ønsket hennes og har ikke planer om å sende bilder hun ikke ønsker. 

En liten "tilleggsinformasjon" som kanskje gjorde at dette ble et større irritasjonsmoment enn det det burde og som jeg burde inkludert i hovedinnlegget: 

Vi er i en gruppesamtale med flere personer som også sender bilder av sine måltider (med kjøtt) og hun sendte kun melding til meg direkte for å spørre om å vise hensyn å ikke dele bilder av måltidene mine med kjøtt. 

Anonymkode: 1ec66...edc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Bare si at du ikke ønsker bilder av hennes mat tilbake da. Dersom du ikke kan sende din mat. Forøvrig en litt interessant problemstilling. Jeg har en venninne som er veganer. Hvis jeg er på fancy restaurant og tar en snap av en eller annen sinnsykt pen rett. Er det ok og også sende til henne? Eller lar man være?

Anonymkode: bc296...604

Slike spesielle måltider er det kjekt å få bilde av. Synes jeg som er vegetarianer;-)

Anonymkode: 23bfa...290

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂😂😂😂🙈 

Hadde respektert det, men herrefred 😅

Anonymkode: 7e5da...36e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres egentlig ut som hele interessen faller litt sammen når dere plutselig har så ulike utgangspunkt.

Jeg hadde sluttet å sende bilder i det hele tatt. Det vil gå merkbart ut over kontakten dere har, hvis det var sånn at dette er dere noe gjør hver dag. Så får det være opp til henne om det er sånn det skal være, at dette er noe som er verdt å miste kontakten over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I land problem ts. Er det virkelig så big deal? Du virker barnslig kontrollerende som henger seg opp i sånn uviktig småting. Respekter venninnen din om du beholde henne. At du gidder å bruke tid og energi på å tenke dette. Er det mulig. 

Anonymkode: 82f35...df3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...