Gå til innhold

Ingen å snakke med nå når jeg virkelig trenger det


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Duff skrev (7 minutter siden):

Vet du hva, det finnes løsninger på dette. At du vil løse det er det viktigste kortet du har og jo før jo bedre. Snakk med nav og banken din på mandag, be om personlig møte og at det haster. Banken kan hjelpe deg ut med mye men den dagen saken er gått i kverna til namsmannen blir det nermest umulig for banken å hjelpe. Det andre jeg vil si er at namsmannen må ta hensyn til dine utgifter før de setter i verk innkreving av penger.

Send gjerne en pm hvis du trenger å snakke litt men snakk helst med din mann, det kan gå bedre enn du tror. Å tie om dette nå vil være ett avgjørende tidspunkt for mange. Regner med denne tråden blir stengt, det er ikke lov å skrive om selvmordstanker her. Lag evt en ny tråd hvis det skjer.

Synes det er ekstra ille fordi vi bor på et lite sted. 😔 

Anonymkode: 10d99...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke ta livet ditt, lov deg selv det. 

Husk på at det å ta livet sitt er en permanent løsning, men økonomiske problemer er et midlertidig problem. Det kan fikses. Når du har kommet deg ut av det, vil problemet være glemt - og du kommer til å sitte der og spørre deg selv hvorfor du tenkte å ta ditt eget liv. Mannen din kommer til å finne det ut av det på et tidspunkt uansett. Ønsker du å skuffe mannen din, eller ønsker du at mannen din skal sitte i sorg i flere år? Skuffelsen går over, men det gjør ikke sorgen. 

Det å miste et nært familiemedlem i selvmord er grusomt.

Anonymkode: 0a8fe...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, jeg er alene og lever på gradert mindteufør, er for syk til å jobbe mer(finnes ingen arbeidsgivere for meg uansett), har 3 mill i lån. Også en kortstokk her. Men tar ikke livet mitt likevel. Mulig den dagen smertene blir uutholdelige. Men ikke pga økonomi.

Anonymkode: 4d5a3...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg du skal stole helt og fullt på mannen din. Han er den nærmeste til å hjelpe deg, og han vil få vite dette uansett.  Sett deg ned med han, fortell han hele historien fra A til Å. Han  blir sjokkert og overrasket først, men så vil han gjøre alt han kan for å få dere ut av uføret. Dere er gift, og da har han rett til fullt innsyn i felles økonomi. Støtt deg på mannen din, jeg tror du vil bli overrasket over hvor hjelpsom han vil være overfor deg. Dette kan fikses, men du kan ikke fikse det alene.

Selvmord er absolutt ikke noen løsning. Slutt å tenke på det med en gang. Det ødelegger alt for deg og alle rundt deg, og er en fullstendig unødvendig reaksjon i din situasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din fordi vi ikke tillater at man skriver om selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). 

Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

  • Mental Helse: 116 123
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Med vennlig hilsen,

_popcorn_, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...