AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #41 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Fordi dette ikke er stedet for å utlevere journalen sin. Hold deg til spørsmplet hun stilte. Ingen ting annet er relevant, men er å regne som avsporing. Anonymkode: 44cbb...87a Jeg ber ikke om utlevering,men hun nevner ingen ting som skriker adhd og da er det ikke rart hun får avslaget. Hvorfor nevne andre symptomer når man først neven disgnose? Anonymkode: 0a6d3...1e4 2
Pippi Lotta Skrevet 31. oktober 2021 #42 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De som sier det er vanskelig å få hjelp de de som ikke faller innunder prioriteringsveilederen Anonymkode: 0a6d3...1e4 Ja og som jeg påpeker i innlegget du siterer så betyr ikke det at du ikke faller innunder veilederen at du ikke trenger hjelp. Så derfor anbefaler jeg alle og klage på vedtak og lette eter alternative steder og bli utredet. For det at man får avslag trenger ikke betyr at man ikke trenger hjelp, det kan også bety at du er nedprioritert dessverre.
Pippi Lotta Skrevet 31. oktober 2021 #43 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ber ikke om utlevering,men hun nevner ingen ting som skriker adhd og da er det ikke rart hun får avslaget. Hvorfor nevne andre symptomer når man først neven disgnose? Anonymkode: 0a6d3...1e4 Vi får jo håpe TS sin fastlege har vært litt mer detaljert i henvisningen en hva TS har vært her da. Det er fastlegen som skriver henvisning og derfor er det egen som trenger opplysningene, ikke vi. 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #44 Skrevet 31. oktober 2021 Pippi Lotta skrev (Akkurat nå): Ja og som jeg påpeker i innlegget du siterer så betyr ikke det at du ikke faller innunder veilederen at du ikke trenger hjelp. Så derfor anbefaler jeg alle og klage på vedtak og lette eter alternative steder og bli utredet. For det at man får avslag trenger ikke betyr at man ikke trenger hjelp, det kan også bety at du er nedprioritert dessverre. Men man trenger ikke hjelp i spesialisthelsetjenesten Anonymkode: 0a6d3...1e4
Pippi Lotta Skrevet 31. oktober 2021 #45 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel, det bør det. At man velger å få barn når man er psykisk syk, er så ufattelig egoistisk at jeg ikke har ord. Anonymkode: b586e...930 Er de ikke 1/3 av befolkningen som sliter med sin psykiske helse omtrent? Jeg tror vi hadde fått veldig litte barn, om man skulle sette kravet til foreldre så høyt😬 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #46 Skrevet 31. oktober 2021 Pippi Lotta skrev (Akkurat nå): Vi får jo håpe TS sin fastlege har vært litt mer detaljert i henvisningen en hva TS har vært her da. Det er fastlegen som skriver henvisning og derfor er det egen som trenger opplysningene, ikke vi. Om legen var mere detaljer viser det jo ennå mer at Ts ikke oppfyller kriteriene for hjelp innen for speisialisthelsetjenesten for da hadde hen ikke fått avslag Anonymkode: 0a6d3...1e4
Pippi Lotta Skrevet 31. oktober 2021 #47 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om legen var mere detaljer viser det jo ennå mer at Ts ikke oppfyller kriteriene for hjelp innen for speisialisthelsetjenesten for da hadde hen ikke fått avslag Anonymkode: 0a6d3...1e4 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men man trenger ikke hjelp i spesialisthelsetjenesten Anonymkode: 0a6d3...1e4 Det er bra du har så klokke tro på at alle som trenger hjelp får det med en gang 🙂 Det er dessverre ikke slik for alle, så jeg vill anbefale de som mistenker en diagnose til å ikke gi opp før de har fått en skikkelig vurdering av en profesjonell. 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #48 Skrevet 31. oktober 2021 Pippi Lotta skrev (10 minutter siden): Det er bra du har så klokke tro på at alle som trenger hjelp får det med en gang 🙂 Det er dessverre ikke slik for alle, så jeg vill anbefale de som mistenker en diagnose til å ikke gi opp før de har fått en skikkelig vurdering av en profesjonell. Ja det var akkurat det jeg sa Anonymkode: 0a6d3...1e4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #49 Skrevet 31. oktober 2021 3 hours ago, Siri_H said: Ikke mitt innlegg du siterte, men jeg kan anbefale Stavanger nevropsykologiske klinikk i Stavanger og psykiater Kjartan Thu i Sandnes. Begge kan utrede privat, også uten henvisning. Gjorde det med tenåringsdatteren min, da vi ikke orket å vente på det offentlige. Hun fikk utredning og testing på SNK og så medisinutprøving hos Thu etter utredningen fastslo adhd. nytt liv for henne og verdt hver krone. Takk for info ❤️ Anonymkode: 02326...71e
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #50 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (På 31.10.2021 den 15.39): Vel, det bør det. At man velger å få barn når man er psykisk syk, er så ufattelig egoistisk at jeg ikke har ord. Anonymkode: b586e...930 Man kan bli psykisk syk etter man har fått barn. Hvis man skal tenke sånn så mener du vel at det er en hel rekke med fysiske sykdommer som også burde utelukke familieforøkelse? All arvelig sykdom feks. Anonymkode: 6dd40...e76 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #51 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (På 29.10.2021 den 22.46): Hei, jeg dikk avslag på adhs-utredning i dag, og er naturligvis ikke sjokkert men ganske skuffet. Så nå vurderer jeg rett og slett å gå privat, men syns det er vanskelig å oppdrive informasjon om hvem som utreder i Bergen og omegn? er det noen som har forslag? Anonymkode: 559ad...f2c har du ADHD da? Anonymkode: 4deac...f69 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #52 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (På 30.10.2021 den 7.15): Begrunnelsen er jo den klassiske, at jeg i henhold til pasientveilederen ikke har alvorlige nok symptomer. Jeg sliter og har slitt med angst, dårlig selvfølelse og mye mye mer i flere år. Klarer meg ganske bra utad, men etter Jeg ble mamma har alt bare blitt rot og jeg har endelig bedt om hjelp nå fordi nå går det ikke mer. Anonymkode: 559ad...f2c Jeg var som deg og alt ble kaos når jeg fikk barn. Jeg fikk nemlig adhd barn. fungerte ok ish før barn, når jeg fikk mye ro og hadde en jobb som var veldig lite stress og variasjon og ansvar. men med konstante distraksjoner og lyder og skriking og stress hjemme og ny jobb med mer ansvar måtte jeg kjempe masse for å konstrenrere meg. hjernen var helt gåen og add symptomene ble veldig sterke. medisinen hjelper, men jeg sliter med ritalin som reiser ut av systemet etter noen timer og jeg får masse uro. Skikkelig hestekur medisin mao. Jeg skal få en som sitter lengre i systemet. er du sikker på at du er ærlig med legen om alle symtomene dine? hvordan fungerer du i jobb uten medisin? Anonymkode: 4deac...f69
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå