Gå til innhold

Tror dere at en kan få kontakt med noen som er død?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mistet mannen min, han døde. Så pratet jeg med en dame på www.synskonline.no og hun sa at en kunne få beskjeder og budskap fra andre siden. Jeg sa da nei jeg tørr ikke. Så nå angrer jeg og har lyst til å ringe henne igjen. Hva tror dere? Kan en få budskap fra andre siden tror dere? 

Anonymkode: 063bf...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt ikke. Bruk pengene dine på noen annet og sørg over mannen din på andre måter. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok dessverre ikke. Vær så snill og ikke bruk penger, krefter og håp på sånt. Å miste noen man er glad i er helt forferdelig vondt, men litt etter litt ettersom tiden går lærer man seg på en måte å leve med det, og oppdager at den du har mistet lever videre i deg, gjennom alt de var, sto for og betydde ❤

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tror jeg ikke. Mine slektninger betalte masse til en dame som visstnok var synsk for å snakke med besteforeldrene våre, og det var ganske tydelig at hun drev med en form for cold reading. Jeg ble ikke mintre skeptisk da jeg fant ut at hun var en venn av familien min så hun har mest sannsynlig visst om detaljene om mine besteforelderne hun gav oss på forhånd via min tante og mor. 

Anonymkode: 543b6...7fe

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er fysisk umulig. Skikkelig ekkelt at sånne svindlere utnytter folk i en sårbar situasjon!

Anonymkode: d431b...591

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg mistet mannen min, han døde. Så pratet jeg med en dame på www.synskonline.no og hun sa at en kunne få beskjeder og budskap fra andre siden. Jeg sa da nei jeg tørr ikke. Så nå angrer jeg og har lyst til å ringe henne igjen. Hva tror dere? Kan en få budskap fra andre siden tror dere? 

Anonymkode: 063bf...72

Jeg vet at du ikke kan få kontakt med døde. Hvis denne siden du linker til lover deg dette, så bør det vanke en politianmeldelse for svindel. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan man ikke. Å påsto noe annet er humbug og svindel. 

Anonymkode: 5419c...a2b

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke svindel så lenge den som gjør det, ikke tar betalt.  

Kjenner flere som gjør det gratis.  Og de har hatt spot on på meg og den jeg ville kontakte

Anonymkode: eac91...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kjenner flere som gjør det gratis.  Og de har hatt spot on på meg og den jeg ville kontakte

Cold reading...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det er kanskje ikke svindel i ordets juridiske forstand, men det er emosjonell svindel, som kan argumenteres er enda mer skadelig. Dine subjektive erfaringer av at de har vært "spot on" sier oss ikke noe som helst. Les deg opp på cold og hot reading, så ser du mekanikkene bak. Kort fortalt, du husker treffene og glemmer bommene. Dette er så enormt godt dokumentert at jeg vil si at i praksis, så er det ikke rom for tvil om at påstanden: "Å snakke med døde" er ikke mulig.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (Akkurat nå):

Det er kanskje ikke svindel i ordets juridiske forstand, men det er emosjonell svindel, som kan argumenteres er enda mer skadelig. Dine subjektive erfaringer av at de har vært "spot on" sier oss ikke noe som helst. Les deg opp på cold og hot reading, så ser du mekanikkene bak. Kort fortalt, du husker treffene og glemmer bommene. Dette er så enormt godt dokumentert at jeg vil si at i praksis, så er det ikke rom for tvil om at påstanden: "Å snakke med døde" er ikke mulig.

Vet mye om det tema der så trenger ikke lese noen ting. Folk må få tro på hva de vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Håper ikke det heller. Håper mennesker som dør går videre eller bare forsvinner, ikke at de sitter på en slags form for "annen side" og ser på oss levende.. Det virker trist. 

Slike mennesker utnytter folk som deg i sårbare situasjoner. Det er så stygt at jeg ikke har ord. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet mye om det tema der så trenger ikke lese noen ting. Folk må få tro på hva de vil

Ja, det må de. Og det er veldig synd, fordi det finnes så ufattelig mange idioter der ute som tror på alt mulig slags dritt, som f.eks å kunne snakke med døde. Denne verden hadde vært et bedre sted uten disse menneskene.

Bare se på historien til menneskeheten. Religion har vært årsaken til ekstreme mengder kriger, konflikter, død og fordervelse. Bare fordi folk tror på idiotiske ting.

Anonymkode: d092d...24d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Åpenbart så gjør du ikke det..
Folk bør tro minst mulig. Tro er å holde en overbevisning du ikke har bevis for. Det er forskjell på en dagligdags bruk av ordet "tro" som i jeg tror bussen kommer snart (basert på f.eks. rutetabell og erfaringer og det er ikke noe ekstraordinært med at det kommer en buss, busser eksisterer, det vet vi.) og det å tro at man kan snakke med døde, som vi ikke har bevis for og som bryter med fysikkens lover. Å likestille ordet "tro" på den måten er å ikke være nyansert der det virkelig gjelder.

Endret av K.B.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, det må de. Og det er veldig synd, fordi det finnes så ufattelig mange idioter der ute som tror på alt mulig slags dritt, som f.eks å kunne snakke med døde. Denne verden hadde vært et bedre sted uten disse menneskene.

Bare se på historien til menneskeheten. Religion har vært årsaken til ekstreme mengder kriger, konflikter, død og fordervelse. Bare fordi folk tror på idiotiske ting.

Anonymkode: d092d...24d

Verden hadde vært bedre uten dem? Hva er det for noe å si? Sånt sier man da ikke

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (5 minutter siden):

Åpenbart så gjør du ikke det..
Folk bør tro minst mulig. Tro er å holde en overbevisning du ikke har bevis for. Det er forskjell på en dagligdags bruk av ordet "tro" som i jeg tror bussen kommer snart (basert på f.eks. rutetabell og erfaringer og det er kke noe ekstraordinært med at det kommer en buss, busser eksisterer, det vet vi.) og det å tro at man kan snakke med døde, som vi ikke har bevis for og som bryter med fysikkens lover. Å likestille ordet "tro" på den måten er å ikke være nyansert der det virkelig gjelder.

Da mener du det, så kan jeg mene noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...