Gå til innhold

Maskorama 2021

Bringebær

Anbefalte innlegg

Minner ikke Snømonsteret litt om en ulv? Og vi ser iskrem. Ulv + is = Ylvis?   😜

Nei, nå er det sent.....   🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NordicViking skrev (2 minutter siden):

Minner ikke Snømonsteret litt om en ulv? Og vi ser iskrem. Ulv + is = Ylvis?   😜

Nei, nå er det sent.....   🤣

Has Maskorama gone too far?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snømonsteret fremførte «Leave the door open», som er en låt med humoristisk tilsnitt, og tekst som nesten like gjerne kunne vært forfattet av Ylvis. 

Problemet er bare at jeg ikke synes stemmen likner, og at jeg mener å høre «østnorsk» i enkelte ord her og der i fremføringene.

Endret av Alivamale
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snømonsteret er helt sikkert Åge Sten Nilsen. Et av hintene er utvetydige: Snømonsteret har seks fortenner. Det er ganske uvanlig, så hvem har / hadde det?  Freddie Mercury i Queen!  Og Åge Sten Nilsen har spilt og sunget Freddie Mercury på scenen, med stor suksess.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supra skrev (31 minutter siden):

Snømonsteret er helt sikkert Åge Sten Nilsen. Et av hintene er utvetydige: Snømonsteret har seks fortenner. Det er ganske uvanlig, så hvem har / hadde det?  Freddie Mercury i Queen!  Og Åge Sten Nilsen har spilt og sunget Freddie Mercury på scenen, med stor suksess.

Høres ikke ut som Åge Sten Nilsen i det hele tatt. Samme hvor mange hint som peker mot han og f.eks Petter Northug, man HØRER jo at det ikke er dem!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (6 timer siden):

I episode 4 hører vi Snømonsteret snakke om at han "startet med håp i hjertet og en himmel full av stjerner han så opp til. I mange år var de kun noe fjernt der oppe på nattehimmelen, noe han aldri kunne nå. Det var ikke rart han ble glad da hans første eksperiment letta fra bakken og fløy mot stjernene og forbi! Han var ydmyk, stolt og målløs." Samtidig ser vi noe som antagelig skal være en rakett som letter. 

Det kan sikkert tolkes på forskjellige måter. Det kan f.eks. være - som Nikolay sier - en som har hatt stor suksess, noe nær en "rakettkarriere". En som fikk drømmen oppfylt om å bli en stjerne.

Men det kan kanskje tolkes på en annen måte også. Hva om dette handler om å fly i bokstavelig forstand? Hva om Snømonsteret er pilot og kan føre et fly? Ikke alle vet at Vegard Ylvisåker er utdannet pilot og lidenskapelig opptatt av å fly. Jeg skal ikke påstå at han er Snømonsteret, men navnet hans har blitt nevnt av flere..... (Link)

...

Maskorama23.jpg

Ylvis brødrene hadde en sketsj om Andøya raketten,  russisk eksperiment.. 🤔 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er Didrik Solli-Tangen. Sjekk ut videoen "Vi er en nasjon, vi med" på You Tube, og sammenligne med Snømonsterets "Into the Unkown".

Dersom det er Petter Northug kan det like gjerne være Tande P, eller Calvin Klein.

En ting er helt sikkert; at uansett hvem som skjuler seg bak "maska" kommer panelet til å si: " Oh Wow!!", "Har du sett??" Og "Oiiiii!!" 😊

Endret av FORFAR
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Snømonsteret er Didrik Solli Tangen. Jeg hadde håpet at alt skulle være hint, at de bokstavene over periodesystemet hadde en funksjon, men det får jeg ikke til å stemme med noe. Tennene, 6+2, og kampbeltet med stjerne på hinter til 2. plass sesong 6 i Stjernekamp. Tegningen med to personer hinter til at han ofte opptrer med broren. Kryss over E=mc2 kan bety noe så enkelt som at det ikke er (E=) Emil. Fjelltoppen kan hinte til 71 grader nord, italiensk til opera, paradis og Sex On Fire til Villa Paradise, leken til at han er småbarnsfar. Tegningen av snømonsteret består av en C og en O, altså CO som er karbonmonoksid, en giftig gass som oppstår når det er for lite luft = No Air. C6x12 er en måte å skrive karbon på, kanskje det skal hjelpe oss å finne ut av CO-hintet? Jeg har ikke sett noen hint som hinter til Emil, så jeg tror det bare er Didrik, men det hadde vært morsomst hvis det var begge

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett i gjennom hintvideoene til Dragen, og om noen fortsatt er usikre på at det er Victor, så har jeg mange nye hint til dere. Vet ikke om alt nevnt her før, siden jeg ikke har fått lest hele tråden, men here we go:

I sist program, så snakket han om at vi har sett mange sider av ham og vi ser en teatermaske som er mye i fokus. Husker at Victor snakket om at var teaterskuespiller da YouTube-kanalen hans het Weird Norwegian. Angående tallet 23, så var han 23 år gammel da han startet YouTube-kanalen sin.

I hintvideo 1, ser vi et sjakkbrett der det er en dragefigur alene mot de andre figurene, som referer til hans deltagelse i Alle mot 1.

I hintvideo 2, høres Dance Monkey, som refererer til hans deltagelse i Skal vi danse.

I video 3 ser vi et rødt og hvitt skjerf som ligger på et bord, det samme som jeg har sett Victor bruke. Vi ser også en hvit sløyfe, som symboliserer likekjønnet ekteskap. 

Endret av Biffmedløk
Tilføyet noe
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som ikke klarer å feste kjemi opptil Ylvisåker. Jeg fant en artikkel på VG hvor Vegard nevnte at han likte Breaking Bad på Netflix. Kjemi kan også være hint til kjemien mellom Vegard, Bård og Ylvis generelt, da de oftest omtales med å ha god kjemi med hverandre. 1 ting til som jeg førte opp var at Vegard nevnte i det samme artikkelen var at han personlig var mer glad i "The Cabin" enn "The Fox", kan hintet om at snømonstret tilbringer mye tid langt ut i skogen passe med det? i tillegg hvis man ser på flere av musikkvideoene til Ylvis så er det som oftest klipp fra langt ut i skogen. "The Fox" nevner jo i tillegg: "deep into the woods" når de synger om reven.

Ylvis har en sang som heter "a capella". Muligens dette er litt tynt, men kan det at de skriver på italiensk forbindes med det? I den første hintvideo vises det 1 brun is og 1 blond is, kan hintes til "The Fox" kostymene til Bård og Vegard?

Endret av Chim
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg bare innrømme: nå hører jeg også litt Didrik... hørte på disco fra Stjernekamp og så rett over på Dancing on my own i Maskorama.... jo... det kan være ham. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chim skrev (38 minutter siden):

Mange som ikke klarer å feste kjemi opptil Ylvisåker. Jeg fant en artikkel på VG hvor Vegard nevnte at han likte Breaking Bad på Netflix. Kjemi kan også være hint til kjemien mellom Vegard, Bård og Ylvis generelt, da de oftest omtales med å ha god kjemi med hverandre. 1 ting til som jeg førte opp var at Vegard nevnte i det samme artikkelen var at han personlig var mer glad i "The Cabin" enn "The Fox", kan hintet om at snømonstret tilbringer mye tid langt ut i skogen passe med det? i tillegg hvis man ser på flere av musikkvideoene til Ylvis så er det som oftest klipp fra langt ut i skogen. "The Fox" nevner jo i tillegg: "deep into the woods" når de synger om reven.

Ylvis har en sang som heter "a capella". Muligens dette er litt tynt, men kan det at de skriver på italiensk forbindes med det? I den første hintvideo vises det 1 brun is og 1 blond is, kan hintes til "The Fox" kostymene til Bård og Vegard?

Det er ikke en person som har noe med kjemi å gjøre. Hintene er ikke så bokstavelige, hintene ligger «bak» og i overførte betydninger osv 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (18 minutter siden):

Det er ikke en person som har noe med kjemi å gjøre. Hintene er ikke så bokstavelige, hintene ligger «bak» og i overførte betydninger osv 

Eller bare at en er mørk og en et lys? Beklager svarte feil person 🙈

Endret av Kokoloko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så kjedelig at alle vet hvem det er. Hadde vært morsomt om det var noen uventet, som Arve Juritzen. Han er vel den eneste av begge sesongene som har vært helt uforventet.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hm, tilfeldig at Emil snakket så mye om naturfag og realfag på vgs i Beat for Beat? Han nevnte det i Maskorama-podcasten også

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonMrX skrev (12 timer siden):

Jostein Hasselgård er født i 1979. Stian Barsnes Simonsen også, men tror ikke han synger slik.

Det var vært gøy med en av de to 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...