NordicViking Skrevet 9. desember 2021 #3441 Del Skrevet 9. desember 2021 NordicViking skrev (På 21.11.2021 den 17.00): Hintet fra Snømonsteret ser ut til å være origami. Noen som skjønner hva det kan bety? ... Har lurt på hva dette kan være. Programlederen trodde at det kunne vær en 'spå', men det er det åpenbart ikke. Det er et ark fra en kalender, der hvert ark/dato kan brettes for å få fram en figur (origami). Figuren som dommerne fikk lignet på ei stjerne. Figuren på arket derimot ligner på noe annet - kanskje en drage/drake (eller 'kite' på engelsk)? (Link) Men hva er det som er det sentrale med dette hintet? Origami (å brette papir etter geometriske regler) kom opprinnelig fra Japan. Kan personen bak maska ha en tilkobling til Japan, eller handler det bare om en hobby? Det står to datoer der: lørdag 1. mai 2021 og søndag 2. mai 2021. 1. mai er arbeidernes dag. Det står ortodoks påske på søndagen. Har det skjedd noe spesielt på en eller begge disse to datoene som er av betydning for personen bak maska? Eller er personen bak maska ortodoks kristen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
delias Skrevet 9. desember 2021 #3442 Del Skrevet 9. desember 2021 Jeg forstår fortsatt ikke greia med håret på Snømonsteret som vokser hver lørdag? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokoloko Skrevet 9. desember 2021 #3443 Del Skrevet 9. desember 2021 PinarelloSaCalobra skrev (3 timer siden): Jepp og ser du formelen E = MC2. Masseenergiloven og Einstein. På det mest grunnleggende nivået sier ligningen at energi og masse (materie) er utskiftbare; de er forskjellige former av den samme tingen. Krysset over for kanskje å påpeke at Snømonsteret er utskiftbar 🤠 Kan det være Ylvisbrødrene da? De er jo gode til å synge, og blir ofte ledd av (var ikke det et hint?) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PinarelloSaCalobra Skrevet 9. desember 2021 #3444 Del Skrevet 9. desember 2021 Kokoloko skrev (8 minutter siden): Kan det være Ylvisbrødrene da? De er jo gode til å synge, og blir ofte ledd av (var ikke det et hint?) Ja, det kan også være de. Men jeg og mange andre hører mye Didrik i Snømonsteret... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 9. desember 2021 #3445 Del Skrevet 9. desember 2021 Kokoloko skrev (2 minutter siden): Kan det være Ylvisbrødrene da? De er jo gode til å synge, og blir ofte ledd av (var ikke det et hint?) Det er en interessant tanke! Angående origami, som også var et hint: Ylvis har fått tilsendt en Origami-verjson av 'The fox' fra Japan. (Link) Når det gjaldt Nøkken, så måtte vi ty til videoer for å finne og forstå enkelte av hintene. Kanskje vi skal gjøre det samme nå? Kikk litt på 'Svenskesangen' av Ylvis (ca. 2 minutter inne i sangen): der brettes det origami. (Link) 😄 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokoloko Skrevet 9. desember 2021 #3446 Del Skrevet 9. desember 2021 PinarelloSaCalobra skrev (Akkurat nå): Ja, det kan også være de. Men jeg og mange andre hører mye Didrik i Snømonsteret... Mulig jeg tar feil, men jeg hører ikke Didrik annet en kanskje litt i den første sangen. Snømonsteret har sunget litt surt ved et par anledninger, og som operasanger så tviler jeg på at det omtrent er mulig. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PinarelloSaCalobra Skrevet 9. desember 2021 #3447 Del Skrevet 9. desember 2021 Kokoloko skrev (2 minutter siden): Mulig jeg tar feil, men jeg hører ikke Didrik annet en kanskje litt i den første sangen. Snømonsteret har sunget litt surt ved et par anledninger, og som operasanger så tviler jeg på at det omtrent er mulig. Lytt gjennom når Didrik og Emil var med på Beat for Beat. De er meget gode og skolerte sangere og spesielt innenfor opera. Men de kan høres mindre skolert ut i ukjent terreng. Samme så vi i Stjernekamp. Hører veldig mye Didrik i Snømonsteret og de gjør jo stemmen om for å forvirre. Og synger inne i en kostyme som heller ikke er det enkleste. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PinarelloSaCalobra Skrevet 9. desember 2021 #3448 Del Skrevet 9. desember 2021 NordicViking skrev (27 minutter siden): Har lurt på hva dette kan være. Programlederen trodde at det kunne vær en 'spå', men det er det åpenbart ikke. Det er et ark fra en kalender, der hvert ark/dato kan brettes for å få fram en figur (origami). Figuren som dommerne fikk lignet på ei stjerne. Figuren på arket derimot ligner på noe annet - kanskje en drage/drake (eller 'kite' på engelsk)? (Link) Men hva er det som er det sentrale med dette hintet? Origami (å brette papir etter geometriske regler) kom opprinnelig fra Japan. Kan personen bak maska ha en tilkobling til Japan, eller handler det bare om en hobby? Det står to datoer der: lørdag 1. mai 2021 og søndag 2. mai 2021. 1. mai er arbeidernes dag. Det står ortodoks påske på søndagen. Har det skjedd noe spesielt på en eller begge disse to datoene som er av betydning for personen bak maska? Eller er personen bak maska ortodoks kristen? Interessant! Kirigamier en gren av origamien hvor det er lov til å gjøre kutt og klipp. I tradisjonell origami er dette ikke lov. Bare i det siste århundret er begrepet Kirigami utviklet for å skille den fra «rene» origamien. Vi kjenner det som å brette og så klippe for å lage blomster eller "snøkrystaller". Hint at man her har gått litt bort fra det "normale" og det som blir tenkt på som "lov". Ved å være to som bytter på å være Snømonsteret? Nå drar vi det lang her dere, hehe 😅😉🤠 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PinarelloSaCalobra Skrevet 9. desember 2021 #3449 Del Skrevet 9. desember 2021 (endret) Orgigami hint som kan peke mot Ylvis brødrene: https://www.ba.no/hvaskjeribergen/ylvis-vi-far-tilsendt-de-rareste-ting/s/1-41-7359013 og finner mange treff på google mot å lage en Rev/Fox i origami knyttet mot Ylvis. Endret 9. desember 2021 av PinarelloSaCalobra 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 9. desember 2021 #3450 Del Skrevet 9. desember 2021 Dette kom fram i videoen fra Snømonsteret forrige gang. Jeg klarer ikke helt å se hva det er. Kan det være et leketøy? ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 9. desember 2021 #3451 Del Skrevet 9. desember 2021 NordicViking skrev (10 minutter siden): Dette kom fram i videoen fra Snømonsteret forrige gang. Jeg klarer ikke helt å se hva det er. Kan det være et leketøy? ... Kan det være noe Disney-relatert? ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PinarelloSaCalobra Skrevet 9. desember 2021 #3452 Del Skrevet 9. desember 2021 (endret) Men jeg klarer hverken å høre Vegard eller Bård i Snømonsteret. De er jo meget gode å etterligne og gjøre om stemmen. Absolutt musikalske, men de har også utrolig særpreg i stemmen. Engelsken er ofte markant og veldig britisk aktig. Litt det samme med Kristian Calen. utrolig dyktig å etterligne, men man hører at de gjør det til og stemmen deres lyser gjennom. Til gode å høre de synge uten å høre at det er dem. Og begge har veldig grove stemmer i bunn. Hører så mye med Didrik sine toner i Snømonsteret. Endret 9. desember 2021 av PinarelloSaCalobra 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollert Skrevet 9. desember 2021 #3453 Del Skrevet 9. desember 2021 NordicViking skrev (10 minutter siden): Dette kom fram i videoen fra Snømonsteret forrige gang. Jeg klarer ikke helt å se hva det er. Kan det være et leketøy? ... Ja, leketøy for de aller minste barna. Og snømonsteret sa noe om at å være hjemme eller med de nære var viktigst for han nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PinarelloSaCalobra Skrevet 9. desember 2021 #3454 Del Skrevet 9. desember 2021 NordicViking skrev (16 minutter siden): Dette kom fram i videoen fra Snømonsteret forrige gang. Jeg klarer ikke helt å se hva det er. Kan det være et leketøy? ... Til venstre er det jo en med et øye som Snømonsteret. Tre øyne på den andre, kan det referere til 3 barn? Bård Ylvisåker er vel 3 barnsfar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PinarelloSaCalobra Skrevet 9. desember 2021 #3455 Del Skrevet 9. desember 2021 Har Bård lurt oss dere? 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 9. desember 2021 #3456 Del Skrevet 9. desember 2021 NordicViking skrev (16 minutter siden): Kan det være noe Disney-relatert? ... Fant en link mellom Ylvis og Disney! Ylvis ble tildelt prisen 'Radio Disney Music Award' i kategorien "Stuck in our head - Catchiest New Song" for hitlåten 'The Fox'. (NRK) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PinarelloSaCalobra Skrevet 9. desember 2021 #3457 Del Skrevet 9. desember 2021 NordicViking skrev (41 minutter siden): Kan det være noe Disney-relatert? ... Ylvis 3 ble utgitt av Walt Disney Norge på DVD. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 9. desember 2021 #3458 Del Skrevet 9. desember 2021 NordicViking skrev (1 time siden): Dette kom fram i videoen fra Snømonsteret forrige gang. Jeg klarer ikke helt å se hva det er. Kan det være et leketøy? ... Didrik ble far for andre gang våren 2020. Dette er en typisk "pop up" leke for barn mellom ca 1 og 3 år. Yngste til Didrik er 1 1/2 år nå. Et av hintene var også at han er mye hjemme hos sine nærmeste for tiden. Igjen, han er småbarnsfar. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 9. desember 2021 #3459 Del Skrevet 9. desember 2021 Irja skrev (1 minutt siden): Didrik ble far for andre gang våren 2020. Dette er en typisk "pop up" leke for barn mellom ca 1 og 3 år. Yngste til Didrik er 1 1/2 år nå. Et av hintene var også at han er mye hjemme hos sine nærmeste for tiden. Igjen, han er småbarnsfar. Men denne leken..... er det noe Disneyrelatert? Eller er det noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 9. desember 2021 #3460 Del Skrevet 9. desember 2021 NordicViking skrev (Akkurat nå): Men denne leken..... er det noe Disneyrelatert? Eller er det noe annet? Jeg vet ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå