Gå til innhold

Rustbeskyttelsesmasse uten løsemidler - Hvor kjøpe?

Nev

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle rustbeskytte kanalene og understellet nå med svart rustbeskyttelse uten løsemidlerEr det noen som vet hvor man kan finne dette? Biltema har sprayboks men finner ikke masse uten løsemidler slik at jeg kan pensle på feks kanalene. 

En annen ting jeg også lurer på. Siden dette ikke tørker Er det sånn at når man har først har tatt dette på så skal man ikke vaske under bilen med noe før våren kommer igjen? Vet at avfetting ikke skal brukes for da fjerner man den. Tips mottas med takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Står ikke rustbeskyttelsen uten løsemiddel (med grønt bånd på flasken) rett ved siden av den med, på Biltema?

Anonymkode: ff5fb...07c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut FluidFilm er basert på Lanolin (saufefett) lukter harskt pinnekjøtt noen dager,men funker fjell. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/28/2021 at 5:31 PM, Nev said:

Jeg tenkte jeg skulle rustbeskytte kanalene og understellet nå med svart rustbeskyttelse uten løsemidlerEr det noen som vet hvor man kan finne dette? Biltema har sprayboks men finner ikke masse uten løsemidler slik at jeg kan pensle på feks kanalene. 

En annen ting jeg også lurer på. Siden dette ikke tørker Er det sånn at når man har først har tatt dette på så skal man ikke vaske under bilen med noe før våren kommer igjen? Vet at avfetting ikke skal brukes for da fjerner man den. Tips mottas med takk. 

Jeg kjenner ikke til midlene du sikter til, men når du tar en standard rustbehandling så skal bilen tørke i minst 24 timer. Noen midler har både kortere og lengre tørketid. Bilen vil jo bli våt under hvis du kjører i regn eller på snø så du må vel kunne vaske den under.

Anonymkode: 1ef5a...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nev skrev (På 28.10.2021 den 17.31):

Kanalene rustbeskytter du både innvendig og utvendig. skal være propper i kanalen du tar ut å sprayer inni. FluidFilm og lignede produkter finnes i flere former. noen er fastere og sitter lengre enn andre. corrolan er et annet saue-produkt som herder mer enn FF.

Bilen kan vaskes under. understellsbehandling med sauefett bør sjekkes evnt ettergås med noe mellomrom. snakk om år om det er profft påført.

Min corrolan behandling for 3 år siden sitter fortsatt på de fleste steder den ble påført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...