Gå til innhold

Nabo som spiller piano hver kveld


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

On 10/26/2021 at 1:16 AM, AnonymBruker said:

Her må du jo snakke med styret. Styret er ikke intr å ha en person boende som gir faen i at andre klager på støyet hans. Det vil gå utover de mtp gjennomtrekk av leietakere som flytter inn og ut raskt = merarbeid for de og slitasje mtp tunge flyttelass som slepes inn og ut. 

Selv om styret har sagt at folk får gjøre det de vil frem til 23 så finnes det grenser. Få noen i styret til å komme inn i leiligheten din når det spilles som verst sånn at de hører hvor ille det er. Du må også si til de at du har klaget på han pga feststøy uten at det har bedret seg. 

Hvis ingenting funker og du selger så får du gå opp til fjolset og bønnfalle han om å la pianoet stå i fred akkurat når visningen pågår. 

Anonymkode: fb5ba...fbb

Det spørs jo helt på styret. Var en sånn bråkmaker i min gård, og styreleder trakk bare på skuldrene. Tok det opp på styremøtet, men mange av boenhetene, inkludert den bråkmakeren bodde i, var eid av et selskap som egentlig bare sendte sin representant for å stemme ned alle forslag. Umulig å få noe gjort.

Anonymkode: b5da4...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdert å starte å lære deg sekkepipe TS?

Bortsett rra det hadde jeg hørt med de andre naboene og fått til felles klage....hver gang han spiller. For ja det skal være lov å bråke mellom 7 og 23, men selv det har sine begrensninger.

Anonymkode: 88f1a...244

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det spørs jo helt på styret. Var en sånn bråkmaker i min gård, og styreleder trakk bare på skuldrene. Tok det opp på styremøtet, men mange av boenhetene, inkludert den bråkmakeren bodde i, var eid av et selskap som egentlig bare sendte sin representant for å stemme ned alle forslag. Umulig å få noe gjort.

Anonymkode: b5da4...0e4

Jepp, samme i vår blokk 

Anonymkode: d0a66...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (22 timer siden):

Jeg hadde klikket, og flyttet om jeg ikke fikk gjennomslag.  Hadde det vært ok om han hadde spilt deathmetal av og på i timesvis også for folk?   Det er jo like ille som pianoklimpring.

Det hadde vært helt i orden for meg. Ungeskrål eller hundebjeffing derimot… (jeg har både barn og hund selv, men de får jo ikke lov å skrike og skråle eller bjeffe i vei)

Anonymkode: bd3b1...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere en felles vegg? Om det er hevn du er ute etter så skaffer du deg en høytaler med god bass og setter den klin inntil deres felles vegg. Sett på noe som durer, selve musikken er ikke så farlig, det er bassen som er irriterende. Sett det på når han starter og skru av når han er ferdig, dersom han spør så sier du at du bruker musikken for å ha noe Annet å høre på en klimpringen hans 🙃 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 10/27/2021 at 1:08 AM, AnonymBruker said:

Men ts skriver også at denne personen gir faen når hun ber han roe ned festene sine

Hvis du leser det TS skriver på i overskriften og i innlegget så er det ikke snakk om festing, men om pianospilling

Anonymkode: b6409...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis ikke noe sjakktrekk å ta igjen når dette er en nabo som også kan finne på å holde fester utover nettene. Dessuten er det mennekser som liker å bli hørt og slike vil bare kjøre på med enda mere støy. 

Ett tips, snakk med politiet. Gjerne en du kjenner til fra før. En grei prat om hvordan disse reglene fungerer for det er ikke fritt frem bare fordi det er mellom 07 og 23. Skriv brev med formell klage til styret, skriv at du har snakket med politiet og gjerne hvem du har snakket med. Ikke spør om styret kan gjøre noe, skriv at du forventer at de gjør noe.

Anonymkode: c8691...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sannsynligvis ikke noe sjakktrekk å ta igjen når dette er en nabo som også kan finne på å holde fester utover nettene. Dessuten er det mennekser som liker å bli hørt og slike vil bare kjøre på med enda mere støy. 

Ett tips, snakk med politiet. Gjerne en du kjenner til fra før. En grei prat om hvordan disse reglene fungerer for det er ikke fritt frem bare fordi det er mellom 07 og 23. Skriv brev med formell klage til styret, skriv at du har snakket med politiet og gjerne hvem du har snakket med. Ikke spør om styret kan gjøre noe, skriv at du forventer at de gjør noe.

Anonymkode: c8691...b69

Ja, hva tror du politiet sier til det? 

Anonymkode: d0a66...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.10.2021 den 13.01):

Sånn er det jo å bo i blokk/bygård. Jeg tror mange hadde fått det bedre hvis de endret boform. Når man har naboer på alle kanter, må man faktisk regne med at de også lever livet sitt i egen leilighet. 

Anonymkode: dadc1...a20

Så enkelt er det ikke at man bare kan flytte eller endre boforhold. Nei, det er heller ikke lov å bråke til alle tider. Det er grunn til at man har regler for trivsel i borettslag sånn at folk ikke blir ville til alle tider. 

Anonymkode: 5bd8e...3c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (På 27.10.2021 den 14.12):

Jeg hadde klikket, og flyttet om jeg ikke fikk gjennomslag.  Hadde det vært ok om han hadde spilt deathmetal av og på i timesvis også for folk?   Det er jo like ille som pianoklimpring.

Ja, det er i det minste bra musikk 😁🤘

Anonymkode: 628e0...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.10.2021 den 13.01):

Sånn er det jo å bo i blokk/bygård. Jeg tror mange hadde fått det bedre hvis de endret boform. Når man har naboer på alle kanter, må man faktisk regne med at de også lever livet sitt i egen leilighet. 

Anonymkode: dadc1...a20

Dette! :Nikke:  Det er nok ikke alle som passer til å bo i blokk, og lyder som mange vil kalle slitsom støy vil for andre bare være et tegn på at naboen er hjemme 😄  Jeg har bodd i diverse blokkleiligheter fra jeg var 30 til nå 62, og har på den tiden kun hatt en bråkete og slitsom/ plagsom nabo. Han hørte hjemme i psykiatrien og ble etter en stund flyttet til en omsorgsbolig.  Tåler man ikke å høre andre daglig + godta litt støy innimellom, så bør man nok for egen trivsel vurdere en annen boform 😉  Jeg for min del hadde ikke turt å bo alene i en enebolig, synes det føles trygt og godt at jeg hører naboene, og vet at jeg har folk rundt meg.

Anonymkode: 28365...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.10.2021 den 6.46):

Så enkelt er det ikke at man bare kan flytte eller endre boforhold. Nei, det er heller ikke lov å bråke til alle tider. Det er grunn til at man har regler for trivsel i borettslag sånn at folk ikke blir ville til alle tider. 

Anonymkode: 5bd8e...3c3

Hvor i reglene står det at man ikke kan spille piano mellom 07 og 23? 

Anonymkode: d0a66...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.10.2021 den 7.23):

Dette! :Nikke:  Det er nok ikke alle som passer til å bo i blokk, og lyder som mange vil kalle slitsom støy vil for andre bare være et tegn på at naboen er hjemme 😄  Jeg har bodd i diverse blokkleiligheter fra jeg var 30 til nå 62, og har på den tiden kun hatt en bråkete og slitsom/ plagsom nabo. Han hørte hjemme i psykiatrien og ble etter en stund flyttet til en omsorgsbolig.  Tåler man ikke å høre andre daglig + godta litt støy innimellom, så bør man nok for egen trivsel vurdere en annen boform 😉  Jeg for min del hadde ikke turt å bo alene i en enebolig, synes det føles trygt og godt at jeg hører naboene, og vet at jeg har folk rundt meg.

Anonymkode: 28365...b2d

Det er svært stor forskjell på å legge merke til at naboen er hjemme og å omtrent ha naboen inni stua si med all lyden han produserer i timesvis, hver dag. Litt nabolyd er hyggelig, overveldende mye nabolyd kan faktisk gå på psyken løs.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalikalinka skrev (6 timer siden):

Det er svært stor forskjell på å legge merke til at naboen er hjemme og å omtrent ha naboen inni stua si med all lyden han produserer i timesvis, hver dag. Litt nabolyd er hyggelig, overveldende mye nabolyd kan faktisk gå på psyken løs.

Selvfølgelig går det ut over psyken! Det er en grunn til musikk blir brukt i torturmetoder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...