Gå til innhold

Er det bare meg eller har unge kvinner begynt å kle seg dramatisk mye styggere i det siste?

Kipling

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Helt enig med TS! Horribel klesstil disse dager. En venninne av meg postet en video på snapchat og jeg trodde personen som gikk foran var en uteligger, ser på neste snap at det var venninnen hennes som hun filmet.

Selv prøver jeg å alltid kle meg elegant og presentabelt. Ikke noe for utfordrende, men likevel vise en feminin siluett. Foretrekker skjørt og kjoler, men har et par jeans, disse sitter kroppsnært og ingen bleierumpe. Feminine snitt på jakke og ullkåper som sitter fint på (ikke telt og baggy). 

Nå er jeg 38 uker gravid og ser likevel mer presentabel ut enn stilen unge kvinner kler seg i om dagen. Har måtte skaffe meg komfortable sko, da føttene mine hovner opp og bekkenet klager, men normale sneakers, ikke slike monstrøse joggesko med alt for store såler.

Er forøvrig i tyveårene og mange av venninnene mine (underlig nok bare de single, de gifte/med samboere kler seg fint og feminint) har adoptert dagens mote. Så er ikke slik at jeg er en gammel dame som ikke skjønner ungdommen.

Anonymkode: f85e2...59e

Du mener at du ser mer presentabel ut enn de fleste kvinner, men er ganske sikker på at mange ikke er enig med deg. Dagens mote er fin den, og det beste er at i dag er det stor variasjon på moten. I mine øyne er det lite som ser så trashy ut som stramme bukser/skinny jeans og kroppsnære kåper. 

De fleste kler seg ikke i klær som ser ut som telt. Jeg liker selv oversized, men alt med måte, og jeg syns de fleste jeg ser i byen her kler seg svært så elegant med momjeans, flared jeans, lekre kåper og sporty sko - mye bedre enn bukser som får lårene til å se ut som kylliglår og en stram kåpe som minner meg om kåpene bestemor går med. 

Hva er det som IKKE er fint og elegant med dette?

image.thumb.png.f1c67d65b311c7ca2945c27d69f7234d.png

image.png.baf6889d78e845088740fc5cde7a01c8.png

image.png.8c10d23fc02fa198c678bf7ef686be60.png

image.thumb.png.559a83b99e1a59f505fdb3e6a14fd36c.png

image.thumb.png.c3b825332bd8bf93c24553c57a5fc237.png

image.png.441c1a9eb593089d84f4a571507cc5de.png

Anonymkode: 331c0...2bd

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg tenkte på TS sine inledningsvise bilder. Elsker denne kåpa image.thumb.png.0d9d2de38632db64c4ef020fb16d0d0d.png

Anonymkode: 8b6a2...edf

Hvorfor ikke kjøpe en faktisk fin trenchcoat istedet?

burberry-white-long-double-cashmere-tren

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Må jo bare humre litt over alle disse moteekspertene op KG.

"Sånn skal jeansene være."

"Dette er skikkelig kjærring." 

Godt at ingen av verdens flotteste kvinner ikke bryr seg😄

buro-rusija.jpg

Anonymkode: e34dd...37c

De som misliker mom- og flared jeans er de damene du ser i byen med kleine skinny jeans, så tror ikke du skal bry seg så mye om hva de syns er fint eller ikke. Klarer heller ikke å forstå at folk syns dette ser fælt ut,men skinny jeans er lekre.... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad for at løse klær er på moten. De er mye mer behagelig. Tror litt av problemet heller er fast fashion. Ikke alle klær tar seg nødvendigvis så bra ut på kroppen, selv om de er i rett størrelse. Ville foretrukket skreddersydde kvalitetsklær som tålte tidens tann bedre.

Anonymkode: ffab3...cee

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kågebruker skrev (6 timer siden):

Er faktisk enig. Har sett på en del Seinfeld(det faktiske 90-tallet)i det siste og damene der var mer velkledde enn dagens damer😁

Men mote er vanskelig å forstå. 

De så jo ut som jåletw kjerringer på 40+ selv om de skulle fremstå som damer i 20-årene😆😅 Det var en stund in å kle seg mye eldre og damete som mulig på 90-tallet. Sånne lange kåper er et eksempel. Seinfeld klesstilen, klassisk eksempel. 

image.gif.b364a6139eb127556b588df37e88f400.gifimage.thumb.jpeg.3599f8ea8776c64401c4600f0ba47723.jpeg

Anonymkode: 88fc4...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du mener at du ser mer presentabel ut enn de fleste kvinner, men er ganske sikker på at mange ikke er enig med deg. Dagens mote er fin den, og det beste er at i dag er det stor variasjon på moten. I mine øyne er det lite som ser så trashy ut som stramme bukser/skinny jeans og kroppsnære kåper. 

De fleste kler seg ikke i klær som ser ut som telt. Jeg liker selv oversized, men alt med måte, og jeg syns de fleste jeg ser i byen her kler seg svært så elegant med momjeans, flared jeans, lekre kåper og sporty sko - mye bedre enn bukser som får lårene til å se ut som kylliglår og en stram kåpe som minner meg om kåpene bestemor går med. 

På det første bildet er det ganske greit, utover at det er for kraftig sleng på buksene og de ser for lange ut. Fine farger og fin passform utover det. 

Bilde nr 2, samme problem med buksene, men her er også jakka veldig stygg og solbrillene passer ikke ansiktet hennes, skjorten ville vært grei i seg selv, men med den jakka blir det litt kræsj.

På nr 3 er buksene bare veldig stygge, og skoene passer ikke til resten, utover det ser vi ikke så mye så who knows. Tskjorten har grei passform, men fargen funker dårlig når jeansen er så lys som den er.

Bilde 4, dritstygge solbriller, trenchen er kanskje ok, vanskelig å se fra den vinkelen om den sitter ok i skuldrene. Buksene er veldig stygge, og converse all stars er sko som passer seg for 12 år gamle gutter, ikke voksne kvinner. Formen på buksene forsterker følelsen av at det er en forvokst 12 år gammel gutt og ikke en kvinne.

Nr5, hva kan man si, hadde likt det dersom det var en mann som hadde det på seg da alt har manneaktig stil og passform.

Nr6 er nesten perfekt, det eneste jeg har å utsette på det er at nok en gang er slengen litt for kraftig, så det hadde sett bedre ut om buksene var litt smalere rundt leggene, og litt kortere så man kunne sett mer av skoen enn bare en storetå som stikker ut.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker said:

De 2 første var fine

Anonymkode: e52d1...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Alt var elegant med dette 😍 Og enig. Skjønner ikke hvorfor voksne damer insisterer på å presse seg inn i skinny jeans og kroppsnære kåper. Det ser trashy ut.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tror det har en del med at den gjennomsnittlige jente er betydelig tyngre i dag, enn bare for noen få år siden. Dermed blir det populært med mer posete klær som skjuler valker.

Anonymkode: 70277...88e

Må bare kommentere denne. Det verste en overvektig kvinne kan kle seg i er posete og store klær, det vil bare gjøre at en ser enda større ut.  Går fint an å bruke feminine klær som allikevel skjuler valker.

Anonymkode: 5c048...c08

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (25 minutter siden):

Hvorfor ikke kjøpe en faktisk fin trenchcoat istedet?

burberry-white-long-double-cashmere-tren

Helt enig med deg. Hilsen kvinne

Anonymkode: 5c048...c08

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjære flotte modige unge i dag: Jeg digger at dere kler dere comfy, at ikke alt handler om å vise seg frem. Beundrer dere som tør å være dere selv og ønsker jeg var slik da jeg var ung. Jobber som lektor i vgs og synes unge i dag er rå og modige og unike. Drit i slike kommentarer! 

Anonymkode: e8531...e1a

Modige og unike? De går jo alle i samme klær, som er bestemt av industrien at skal være «inn» 2021 i Norge (som alltid henger 5 år etter)  Stilen er forhåndsbestemt og nesten det eneste man får kjøpt i kjedebutikkene. Digre bomsete skjorter i tykt stoff med svære lommer er basic uniform. 

Anonymkode: 55fc5...455

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Alt var elegant med dette 😍 Og enig. Skjønner ikke hvorfor voksne damer insisterer på å presse seg inn i skinny jeans og kroppsnære kåper. Det ser trashy ut.

Jeg er voksen og bruker ikke skinny, bare så det er sagt. Bruker straight, og har i det siste oppdatert med både mom-jeans og bukser med litt flare. Mom-jeans med litt variabel suksess. 
Men på disse bildene er det jo så inni h… stor sleng?! Og så er de så lange?

Det eneste som jeg kunne kledd her er #5 og i motsetning til Kipling likte jeg jeansen i #3. 

Ellers er det ekstrem sleng og sidde, noe som KANSKJE kan se bra ut på høye å sylslanke modeller, men som er uflatterende på nær sagt alle andre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Dette antrekket er nydelig :hjerter: Vet du hvilke merker det er og hvor man får kjøpt de klærne?

Anonymkode: ffc09...a9f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De kler seg definitivt ikke verre nå enn da jeg var ung på 90-tallet. Det er nok bare du som har et skjevt blikk.

Anonymkode: 7682f...202

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er bra at man kler seg sånn man selv vil. Hvis noen liker en mote så er det bra at de kan gå i de klærne også kan andre gå i andre klær. Jeg føler ikke moten men bruker mest Basic klær selv. Er nok litt kjedelig i klesveien.🙈

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Feil, mommyjeans og highwaist retter seg nettopp etter kvinnens kropp. At buksene slutter midt på hoftene er ikke naturlig.

Anonymkode: e3aa9...5ba

Men på damer med kort overkropp (som meg), ser det bare rart og usymmetrisk ut.  Bare et par cm fra puppene til buksesmekken😅

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du forresten TS? Er ganske sikker på at mye av det vi kledde oss i som unge ikke falt i smak hos foreldrene våre. For å ikke snakke ombestemødrene og oldemødrene våre😄 Jeg er født i 1979 og hadde grunge stil på 90 tallet😇 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en veldig kvinnelig kropp med typisk old Hollywood timeglassfigur som jeg har fått mye (uønsket) oppmerksomhet for, hovedsakelig fra menn, men også kvinner. Jeg ELSKER hvordan slike baggy, androgyne klær får meg til å se ut og føles. Har kastet alle pushup bh’ene mine og går nesten bare med stramme sportsbh’er som får puppene mine til å se to størrelser mindre ut enn hva de egentlig er. For meg er dette snittet en måte å avseksualisere hvordan jeg blir sett på, fordi jeg oppriktig ikke har lyst til at noen skal se meg i klær og tenke at jeg har en flott elegant kvinnelig figur, jeg vil at folk skal se meg og tenke hun ser hyggelig/kul/imøtekommes ut på en måte som IKKE handler om kropp. Pluss jeg synes det androgyne uttrykket ser kult ut, men bryr meg ikke nevneverdig om noen andre ikke gjør det. Kler meg for hvordan jeg vil presentere meg selv, ikke i frykt for hvordan andre skal oppfatte meg.

Anonymkode: 1ca92...9ee

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fikk samme inntrykket når jeg gikk i byen i helga. Jeg gikk tilfeldigvis bak noen jenter i tidlig 20 års alderen, med "sekkebukse" og rutete jakker, når vi passerte en gjeng med gutter/menn på omtrent samme alder. Den som fikk lange blikk var meg. Dama i 30 åra. Er nok skinny jeans og hæler som gjorde det. 

Anonymkode: adc2e...ff5

Dette!! Dette er grunnen til hvorfor jeg IKKE lenger kler meg i «elegante» «kvinnelige» klær som fremhever min naturlige feminine figur. Fordi tanken på at en gjeng med tilfeldige menn på gata gir meg lange blikk pga hva jeg er kledd i gjør meg direkte uvel!!! 🤢 

Anonymkode: 1ca92...9ee

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...