Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde nok ikke trivdes som telefonselger. Jeg er ikke så glad i å snakke i telefonen generelt, og å vite at folk blir irriterte i tillegg....

Ellers hadde jeg aldri kunne tenkt meg å være tannlege.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må rett og slett være de jobbene der man ikke får brukt de evnene man har....

Skrevet
bare en liten tanke jeg fikk tidligere idag da jeg var innom Glassmagasinet i Oslo... så utrolig gørrende kjedelig det må være å være "parfymedame", stå å pen drakt og smile og rette litt på små reklamestands og sortere lebestiftene etter farge....

Det synes jeg er en meningsløs - OK KJEDELIG  - jobb. Andre som kommer på KJEDELIGE  jobber?

:ler:

jeg er tskknemlig for de parfymedamene som du omtaler. De kan nok mye mere. De er stadig på kurs om sine produkter ol.

nårjeg går til mitt parfymeri, så får jeg virkelig hjelp. De vet hva jeg trenger, gir meg råd og tips. De viser meg produkter jeg engang ikke viste fantes.

jeg handler gaver i parfymeri til mange aldersgrupper. da jeg selv ikke er så bevandret i den "verden", så får jeg råd og hjelp til hva som passer i de ulike aldersgrupper.

jeg stusser heller over slike folk som deg, betrakter andres sin jobb som kjedelig. Din holdning sier mye om deg selv

Skrevet

Det gikk en gang en serie på P3 som het "Norges verste sommerjobb". Han som vant må ha hatt en sterk psyke for hans jobb var kjedelig!!! :Gjesp:

Han jobbet på¨en fabrikk som lager "clingfilm", sånn plastfilm. Han var kvalitets-sjekker. D.v.s. sitte hele dagen å glo på plastfilmen som suser forbi øynene dine. Så skulle han si fra hvis det var klumper eller hull.

Det er nok en nødvendig jobb, men stakkars mann!!! :overrasket:

Jeg hadde sovna etter en halv time. ;)

Ellers syns jeg det ser kjedekig ut å jobbe i de kioskene det nesten aldri er folk. Man må jo bli helt hysterisk selskaps-syk! :murvegg:

Skrevet

renhold, kontorhjelp, hjelpepleier og kundebehandler over telefon. Har prøvd alle fire, og der er yrker jeg aldri kunne slått meg til ro i.

Skrevet
Det gikk en gang en serie på P3 som het "Norges verste sommerjobb". Han som vant må ha hatt en sterk psyke for hans jobb var kjedelig!!! :Gjesp:

Han jobbet på¨en fabrikk som lager "clingfilm", sånn plastfilm. Han var kvalitets-sjekker. D.v.s. sitte hele dagen å glo på plastfilmen som suser forbi øynene dine. Så skulle han si fra hvis det var klumper eller hull.

Det er nok en nødvendig jobb, men stakkars mann!!! :overrasket:

Jeg hadde sovna etter en halv time. ;)

Ellers syns jeg det ser kjedekig ut å jobbe i de kioskene det nesten aldri er folk. Man må jo bli helt hysterisk selskaps-syk! :murvegg:

Var det ikke en annen som hadde i oppgave å samle ferske kuruker? Han sprang rundt på jordet der sammen med kuene, han hadde ei bøtte som han holdt bak kua når den løfta på halen!

Ikke at det var en kjedelig jobb, men heller morsom.

:ler:

Gjest Spacegirl
Skrevet

Avisbud må være den verste jobben jeg kan tenke meg. Da jeg studerte i Oslo trengte jeg penger, og avisbud-jobben var eneste mulighet siden den var på natten og jeg var på skolen hele dagen. Blææh... aldri igjen! Men jeg møtte flere som var avisbud på fulltid og trivdes med det, så folk er forskjellige. Jobbe i butikk derimot, syns jeg er morsomt. Sosialt og trivelig :)

Skrevet

Det verste og mest kjedelige ever må være å sitte som telefon-kundebehandler i et inkasso-selskap, assistent i et meglerfirma (visergutt), telefonselger eller toalett-dame (de som sitter og tar i mot penger på offentlige toalett)

Skrevet

Ingen som har nevnt eksamensvakt?

Når jeg sier jeg jobber som det, tror alle at det må være en gørr kjedelig jobb ;)

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Hvis det er kjedelig som skal karakterisere jobben er det vel eksamensvakt og nattevakt på hotell som må være blant det kjedeligste.

Jeg lurte på å nevne stuepike og telefonselger selv, men det er jo strengt tatt ikke kjedelige jobber. Stuepike er alt for hektisk til å være kjedelig, og telefonselger er alt for grusomt til å være kjedelig. Man kjeder seg ikke i de jobbene selv om det er jobber jeg overhodet ikke kunne tenke meg å ta igjen.

Skrevet

Support-medarbeider? på 1.linja...

Gjest Gjest_Kreps_*
Skrevet

D¢nn kjedelig: Sitte i bom-ringen.. Man kan jo f.eks si at 'man treffer mange nye mennesker', men dog... :sjarmor:

Skrevet

Å jobbe i inkasso-selskap eller i Ernst & Young i en mindre småby i Norge. Andre jobber som ser kjedelige ut: sekretær og kundebehandler.

How boring... :roll:

Gjest Gjest_Bente_*
Skrevet

Bioingeniør er 1.Kjedelig dålig miljø og stess. 2.Meningsløst før det er bare klamydia og andre kjønssykdomer gang på gang. Folk skjønner ikke de foruten p-pillen må bruke kondom. De lærer aldrig, før det er forsent og de har fått HIV.

Gjest nallemaja ikke logget på
Skrevet

kunne aldri tenkt meg å jobbet som farmasaut. Kjenner ei som er det, og samme hvor hun prøver å fortelle meg hvor interessant det er virker det bare så utrolig kjeeedelig. Særlig siden hun i tillegg hater å jobbe med mennesker, og apotekets kunder er det værste hun vet!

Det kjedeligeste jeg har jobbet med er å jobbe i en shabby klesbutikk for eldre damer. Ikke mange kundene i løpet av dagen, og når det først kom en kunde så var det gamle hovne kjerringer som måtte skikkelig smiskes med for å få de til å pelle seg inn i prøverommet slik at jeg kanskje skulle få solgt noe...

Men kanskje det aller mest kjedelige jeg kan tenke meg er jobben som badevakt ved det lokale svømmebassenget! Der skjer det lite der!

Skrevet

Må si jeg blir litt provosert av denne tråden...

Greit nok at man synes noen jobber virker kjedelige. Vi er forskjellige, og det skal vi være glade for.

Heldigvis finnes det noen som trives med de fleste jobber. Det skal vi også være glade for, så sant det er snakk om ærlig og nyttig arbeid.

Jeg er et utpreget B-menneske - jobben som avisbud hadde jeg synes var grusom. Men du verden så glad jeg er for at noen gjør den jobben også, avisen hører med om morgenen.

Parfymedamer? Kan de jobben sin og interesserer seg for kosmetikk og parfyme, så skal vel vi som kan trenge litt maling og sparkel for å se vakre ut være glade for at de finnes.

Kjeder man seg på jobben er det vel på tide å vurdere jobbskifte eller videreutdanning?

Gjest Gjest_NinaL_*
Skrevet

Greit nok at man synes noen jobber virker kjedelige. Vi er forskjellige, og det skal vi være glade for.

Heldigvis finnes det noen som trives med de fleste jobber. Det skal vi også være glade for, så sant det er snakk om ærlig og nyttig arbeid.

Jeg er et utpreget B-menneske - jobben som avisbud hadde jeg synes var grusom. Men du verden så glad jeg er for at noen gjør den jobben også, avisen hører med om morgenen.

Parfymedamer? Kan de jobben sin og interesserer seg for kosmetikk og parfyme, så skal vel vi som kan trenge litt maling og sparkel for å se vakre ut være glade for at de finnes.

Kjeder man seg på jobben er det vel på tide å vurdere jobbskifte eller videreutdanning?

Gjest gjør alt...brukes som poteten
Skrevet

Har hørt arbeidsledige sier om renholdere,kassahjelp og andre kjedelige yrker dere nevner: nei, det har jeg ikke orket...så kjedelig.

Tror det er mange som skjuler seg her inne som ledige, sosialklienter,trygdede...så kjedelig jobb.ikke bare at dere synes det er kjedelige jobber, men dere virker høyt hevet og nedlatende..Det kan ikke være en høy utdannelse og ditto yrke som får dere til å skrive noe slikt.

Ta renholdere. I dag, må de oppdateres, kunne maskiner og aller helst ha fagbrev.

Hva er vel bedriftene uten de? de tar vare på store verdier for bedriftene.

hva da vi kommer på et hotellrom og alt er skinnende rent. jeg setter utrolig pris på det.

renholdere får god trim. Og de er en nødvendighet. jada, vet at tråden ikke handlet om nødvendigheten.

de på butikk da? om alle synes det var kjedelig...og gikk hjem. Det passer meg ikke!? Kansje det var en ide. da måtte butikkene betale nok for å få folk der. Slik må du betale MYE mere for varene.

mange trives kjempegodt i de yrkene dere omtaler.

Skrevet

At du - og andre for den del - orker å la dere provosere av en tråd som dette. Den er da helt uskyldig.

Ja, vi er forskjellige. Og det gjenseiler jo denne tråden da. Noen syns renholder og butikkmedarbeider høres ut som de kjipeste yrkene i verden. Andre sier de aldri kunne tenke seg å være for eksempel journalist eller farmasøyt.

Så hva er problemet? Er det så galt at folk uttrykker hva DE syns virker som kjedelige jobber? Er det virkelig å sette seg på sin høye hest å si at et annet yrke virker kjedelig? Og går dette i tilfelle begge veier? Altså, er det like ille at en farmasøyt (som jo har fem års utdanning) sier det høres pyton ut å være renholder, som at en renholder sier det høres pyton ut å være farmasøyt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...