Gå til innhold

Gift med mann, men er jeg aseksuell?bifil? *Forvirret*


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere skjønne der ute.. 

Dette blir nok en forvirrende greie, for jeg klarer ikke "make sense" av det selv. Men jeg skal prøve å forklare , kanskje noen av dere kan hjelpe meg å "brainstorme" så jeg kan finne ut av ting. 

Jeg er en kvinne i 40 årene som er gift med en flott mann og har store barn. 

Hele livet har jeg forelsket meg i gutter, også i jenter. Jeg har stort sett vært kun med menn, men et fåtalls kvinner. ( Før jeg giftet meg, jeg er altså aldri utro) 

Når jeg er "forelsket' nyter jeg sex med menn, slik var det også når jeg ble sammen med  mannen min.  Men ikke lenge etter dette, mistet jeg lysten på selve sexen( samleie) selv om jeg alltid har hatt det allikevel. Ca 2-3 ganger i uka. Jeg onanerer kun Max 1 gang i uka, ( får ikke orgasme med menn) og da tenker jeg på jenter( en av gangen) som selv onanerer. Så jeg kan vel ikke være aseksuell?? Jeg har overhode ikke lyst på samleie, heller ei med jenter altså, bare ikke lyst overhode. Når jeg onanerer er det liksom for å få det ferdig. Tar bare noen minutter. 

Allikevel.. jeg liker tanken på kos og kyss med de jeg finner attraktiv, uavhengig av kjønn.( I tankene altså) 

Hva er galt med meg? Jeg (tror jeg )elsker mannen min men jeg tenner altså ikke særlig på ham, eller andre for den saks skyld.. Det har tatt meg noen år å innrømme det for meg selv. Men hva skal jeg gjøre med det? Jeg har overhode ikke lyst å skilles, samtidig som jeg ofte finner meg selv i å drømme om å være alene. Styre selv. Mannen min er en flott og snill mann, så jeg ønsker naturligvis ikke miste han ( er det eietrang og ikke "å elske"?) 

Jeg er så usikker på hele greia, men det opptar meg. Kan man være aseksuell når man allikevel onanerer til " situasjoner"? Er jeg bare bifil og vil være alene? Uff ... Disse tankene kverner mye. Noen som har noen tanker? 

Anonymkode: c91bf...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei dere skjønne der ute.. 

Dette blir nok en forvirrende greie, for jeg klarer ikke "make sense" av det selv. Men jeg skal prøve å forklare , kanskje noen av dere kan hjelpe meg å "brainstorme" så jeg kan finne ut av ting. 

Jeg er en kvinne i 40 årene som er gift med en flott mann og har store barn. 

Hele livet har jeg forelsket meg i gutter, også i jenter. Jeg har stort sett vært kun med menn, men et fåtalls kvinner. ( Før jeg giftet meg, jeg er altså aldri utro) 

Når jeg er "forelsket' nyter jeg sex med menn, slik var det også når jeg ble sammen med  mannen min.  Men ikke lenge etter dette, mistet jeg lysten på selve sexen( samleie) selv om jeg alltid har hatt det allikevel. Ca 2-3 ganger i uka. Jeg onanerer kun Max 1 gang i uka, ( får ikke orgasme med menn) og da tenker jeg på jenter( en av gangen) som selv onanerer. Så jeg kan vel ikke være aseksuell?? Jeg har overhode ikke lyst på samleie, heller ei med jenter altså, bare ikke lyst overhode. Når jeg onanerer er det liksom for å få det ferdig. Tar bare noen minutter. 

Allikevel.. jeg liker tanken på kos og kyss med de jeg finner attraktiv, uavhengig av kjønn.( I tankene altså) 

Hva er galt med meg? Jeg (tror jeg )elsker mannen min men jeg tenner altså ikke særlig på ham, eller andre for den saks skyld.. Det har tatt meg noen år å innrømme det for meg selv. Men hva skal jeg gjøre med det? Jeg har overhode ikke lyst å skilles, samtidig som jeg ofte finner meg selv i å drømme om å være alene. Styre selv. Mannen min er en flott og snill mann, så jeg ønsker naturligvis ikke miste han ( er det eietrang og ikke "å elske"?) 

Jeg er så usikker på hele greia, men det opptar meg. Kan man være aseksuell når man allikevel onanerer til " situasjoner"? Er jeg bare bifil og vil være alene? Uff ... Disse tankene kverner mye. Noen som har noen tanker? 

Anonymkode: c91bf...74f

Ja du spør mer enn 10 vise kan svare...

Det er ingenting "galt" med deg utover at du ikke har blitt kjent meg deg sjøl..og den eneste plassen du finner svaret er akkurat der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (3 minutter siden):

Ja du spør mer enn 10 vise kan svare...

Det er ingenting "galt" med deg utover at du ikke har blitt kjent meg deg sjøl..og den eneste plassen du finner svaret er akkurat der...

Hmm 🤔 Det var et uventet svar! Jeg har altså ikke blitt kjent med meg selv! Det kan faktisk være! Hvordan.. blir man det da, iallefall? Aner ikke hvor jeg skal begynne...

Anonymkode: c91bf...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres vel mest ut som at du er bifil, men har mistet tenningen på mannen din...? Og så har du kanskje ikke verdens høyeste sexlyst, siden onanering en gang i uken er nok, men sånn har jo mange kvinner det uten at de er aseksuelle av den grunn.

Det er en kjent sak at kvinner oftere mister tenning på partneren etter noen år. Det samme skjer ikke like ofte med menn. Kan du prøve å finne tilbake til nyforelskelsen? Date mannen din? Dra på kjærestetur? Flørte? Utforske nye ting? Gjøre noe spennende sammen? Prøve å se mannen din med nye øyne igjen?

Anonymkode: eac8c...09f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det høres vel mest ut som at du er bifil, men har mistet tenningen på mannen din...? Og så har du kanskje ikke verdens høyeste sexlyst, siden onanering en gang i uken er nok, men sånn har jo mange kvinner det uten at de er aseksuelle av den grunn.

Det er en kjent sak at kvinner oftere mister tenning på partneren etter noen år. Det samme skjer ikke like ofte med menn. Kan du prøve å finne tilbake til nyforelskelsen? Date mannen din? Dra på kjærestetur? Flørte? Utforske nye ting? Gjøre noe spennende sammen? Prøve å se mannen din med nye øyne igjen?

Anonymkode: eac8c...09f

Takk for svaret ☺️ 

Jeg er nok enig, bifil må jeg være. Men jeg har altså ikke lyst på andre heller, derfor jeg tenkte aseksuell! Det byr meg faktisk litt imot! 

Jeg er så redd for at jeg " ønsker masse sex i starten" fordi det er noe menn ønsker? For å " fange dem" på en måte? Kan være jeg legger altfor mye i det altså. Overanalysering er jeg god på! 

Smart tips du kommer med der iht min mann ☺️ Vi har faktisk prøvd på dette lenge.. han er ikke klar over at jeg strever med disse tankene, men at jeg har slitt pga andre ting ( vi er meget forskjellige) 

Jeg kan jo prøve litt mer såklart! 

Anonymkode: c91bf...74f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hmm 🤔 Det var et uventet svar! Jeg har altså ikke blitt kjent med meg selv! Det kan faktisk være! Hvordan.. blir man det da, iallefall? Aner ikke hvor jeg skal begynne...

Anonymkode: c91bf...74f

🙈..Det er jaggu ikke lett å svare på med ord fordi ord alene blir en haug floskler..

Altså jeg kan skrive at du skal snakke med deg selv ...bli din egen beste venn osv..men den prosessen er egentlig følelser og ikke ord ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn umiddelbart ville jeg antatt kanskje mot aseksuell.

Du opplever forelskelse, og du synes nærhet er fint. Kyssing og kos.

Men det rent seksuelle er ikke nytelse for deg, mer at du innimellom synes det å få «unnagjort» en orgasme er OK.

Du fantaserer ikke om andre, du har ingen interesse av å ha en annen partner fordi sexlivet da kanskje blir bra osv. 

Men, om mannen din er OK med dette - hvorfor skal du forlate ham? 🤷‍♀️

Du kan helt fint være bifil og relativt aseksuell samtidig. Det er nok like store variasjoner blant aseksuelle som det er blant de som ikke er det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du noengang nytt sex? Eller har det alltid føltes sånn her? For hvis du har likt det før og hatt lyst før, er du jo ikke aseksuell.

Jeg er sammen med en dame selv, og i starten av forholdet hadde vi masse sex og jeg likte det veldig godt. Nå blir jeg aldri tent, hverken på henne eller noen tanker om andre, reagerer ikke på sex på film, og onanerer aldri. Sex er liksom ikke en del av tankene i det hele tatt, annet enn "shit, nå er det lenge siden, burde sikkert..." Men blir 1-2 ganger i året...

Jeg har sjekket hormonene mine just in case, de var ok, men det kan jo være lurt å sjekke for deg. Føles jo ikke normalt å være så totalt uinteressert i sex.

Anonymkode: c9100...a3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men har du noengang nytt sex? Eller har det alltid føltes sånn her? For hvis du har likt det før og hatt lyst før, er du jo ikke aseksuell.

Jeg er sammen med en dame selv, og i starten av forholdet hadde vi masse sex og jeg likte det veldig godt. Nå blir jeg aldri tent, hverken på henne eller noen tanker om andre, reagerer ikke på sex på film, og onanerer aldri. Sex er liksom ikke en del av tankene i det hele tatt, annet enn "shit, nå er det lenge siden, burde sikkert..." Men blir 1-2 ganger i året...

Jeg har sjekket hormonene mine just in case, de var ok, men det kan jo være lurt å sjekke for deg. Føles jo ikke normalt å være så totalt uinteressert i sex.

Anonymkode: c9100...a3f

Jeg har alltid hatt det sånn! For i mitt hode "skal man" ha sex. Man "skal" forelske seg ( og den gang skulle det være menn) så jeg har jo tidligere tidvis faktisk vært nærmest panisk opptatt av at de ønsker sex med meg, slik at jeg har sagt ja til altmulig som jeg innerst inne aldri nyter. Og ofte er det slik: å shit, nå er det på tide igjen! Men om mannen ikke tar initiativ så er det bare så ålright tilværelse, ingen som får for lite osv. Går det dog for lang tid blir jeg redd han ikke elsker meg. ( For det har vært greia mi, sex var noe jeg kunne gi menn for bekreftelse på at jeg var attraktiv og elskbar) 

Kanskje jeg bare er skadet 😂 føler det når jeg leser hva jeg skriver.... 🥺

Anonymkode: c91bf...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger det å være noe galt med deg? Vi er bare mennesker og vi er komplekse og slik er det bare. 
 

Mannen min er den kjekkeste og mest velstående mann du kan se i et rom med en maskulin aura som oser av selvtillit. Vårt sex liv derimot er ikke enkel å forklare. Han liker mye rart akkurat som jeg også kan tenke på mye forskjellig. Han har blitt tatt med strap on (masse), han domineres, eller kan dominere. Han har møtt opp med menn som han har sex med og vi snakker om at han ønsker å prøve en trans. Min fantasi er å bli tatt av flere menn men det er aldri noe jeg kunne gjort i virkeligheten da jeg er for konservativ og forsiktig av meg. Alt dette og mer er uansett ting vi snakker om og deler sammen og det er nok ikke mange tanker han har som han ikke deler med meg. Jeg føler ikke at det er noe galt med han eller meg for det om vi ikke er A4. Jeg synes det er slitsomt at folk på liv og død må definere sin seksualitet om dagen. At du orker å bry deg. Kos deg bare. 

Anonymkode: c56ee...5df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting galt med deg.

Ut fra det jeg leser ville jeg tenkt at du er aseksuell og det seksuelle du gjør er av «plikt» eller fordi du må få ut spenning. Du blir med på det fordi det er forventet at du liker sex.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg synes det er slitsomt at folk på liv og død må definere sin seksualitet om dagen

Enig! Ikke bare gjelder dette seksualitet, men diverse diagnoser også. Kan man ikke bare akseptere at man er som man er og gjøre det beste ut av det.

Gjelder selvsagt ikke alltid, men det er viktig å forstå seg selv, være trygg på seg selv og ha litt selvinnsikt. Man kan ha et snev av all verdens diagnoser, uten at det nødvendigvis henger deg på en knagg for resten av livet. 

Anonymkode: 43345...e3f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Entern skrev (10 minutter siden):

Ikke noe galt med deg, og ikke noe galt med å være bifil ☺️

Mener overhode ikke det er noe galt med å være bifil ☺️ DET er vel det mest rette med meg. Det andre.... Være gift men ikke tenne.... Osv osv... Det er det gale, hvis noe er 😉

Anonymkode: c91bf...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mener overhode ikke det er noe galt med å være bifil ☺️ DET er vel det mest rette med meg. Det andre.... Være gift men ikke tenne.... Osv osv... Det er det gale, hvis noe er 😉

Anonymkode: c91bf...74f

Den ser jeg.

Men det er vel naturlig at det går litt i bølger hvor tent man er? Jeg er forsåvidt singel, men det varierer veldig for meg og 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (2 minutter siden):

Den ser jeg.

Men det er vel naturlig at det går litt i bølger hvor tent man er? Jeg er forsåvidt singel, men det varierer veldig for meg og 😊

Absolutt!! For alle vil jeg tro! Men i mange år..?

Anonymkode: c91bf...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Absolutt!! For alle vil jeg tro! Men i mange år..?

Anonymkode: c91bf...74f

Ja mange år er litt ille.

Har du vurdert parterapi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra det med at du er bifil, så høres dette helt normalt ut. Det er noe med rollen som ektemann som kvinner ikke tenner på. Blir fort veldig trygt og godt, men ditto lite spennende og sexy. For en mann, å opprettholde et aktivt sexliv innad i et ekteskap, er seksualitet på "hard mode" sammenlignet med å plukke kvinner opp på byen. Noen menn graver også sin egen grav sånn sett, fordi de tror man ikke lenger trenger å "game" kona - noe som er det stikk motsatte av sannheten. Følgelig er det vel noe sånt som 80% av gifte menn som rapporterer at de er ulykkelige I ekteskapet.

Anonymkode: 70b5a...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men assa. Må du definere etter onani da? Folk fantaserer jo om mye de ikke egentlig ønsker i virkeligheten... play-rape osv osv.. 

Når det gjelder asexuell. hvor gammel er du og har dere barn? Jeg er 42, er alene med to relativt små barn ( barnehage og småskole) , og har null sexlyst sjæl. Men jeg vet at jeg ikke er Asexuell. Jeg har jo vært veldig sexuell en gang. Godt mulig jeg bare er dritt sliten av å være 100% alene.

jeg har tatt opp temaet med min fastlege, fordi jeg syntes det er synd at jeg ikke har noen interesse av det, og det er jo helt klart en grunn til at jeg ikke dater heller. Hun forteller at dette er veldig vanlig etter jenter har fått de barna de vil ha. Hun mener bestemt dette er biologi, og at myten om at kvinner blir mer kåte jo eldre de er, er sterkt overdrevet. Hun mener jeg er "ferdig". 

Så spiller det mange faktorer inn her, og ikke minst ingen regel uten unntak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei dere skjønne der ute.. 

Dette blir nok en forvirrende greie, for jeg klarer ikke "make sense" av det selv. Men jeg skal prøve å forklare , kanskje noen av dere kan hjelpe meg å "brainstorme" så jeg kan finne ut av ting. 

Jeg er en kvinne i 40 årene som er gift med en flott mann og har store barn. 

Hele livet har jeg forelsket meg i gutter, også i jenter. Jeg har stort sett vært kun med menn, men et fåtalls kvinner. ( Før jeg giftet meg, jeg er altså aldri utro) 

Når jeg er "forelsket' nyter jeg sex med menn, slik var det også når jeg ble sammen med  mannen min.  Men ikke lenge etter dette, mistet jeg lysten på selve sexen( samleie) selv om jeg alltid har hatt det allikevel. Ca 2-3 ganger i uka. Jeg onanerer kun Max 1 gang i uka, ( får ikke orgasme med menn) og da tenker jeg på jenter( en av gangen) som selv onanerer. Så jeg kan vel ikke være aseksuell?? Jeg har overhode ikke lyst på samleie, heller ei med jenter altså, bare ikke lyst overhode. Når jeg onanerer er det liksom for å få det ferdig. Tar bare noen minutter. 

Allikevel.. jeg liker tanken på kos og kyss med de jeg finner attraktiv, uavhengig av kjønn.( I tankene altså) 

Hva er galt med meg? Jeg (tror jeg )elsker mannen min men jeg tenner altså ikke særlig på ham, eller andre for den saks skyld.. Det har tatt meg noen år å innrømme det for meg selv. Men hva skal jeg gjøre med det? Jeg har overhode ikke lyst å skilles, samtidig som jeg ofte finner meg selv i å drømme om å være alene. Styre selv. Mannen min er en flott og snill mann, så jeg ønsker naturligvis ikke miste han ( er det eietrang og ikke "å elske"?) 

Jeg er så usikker på hele greia, men det opptar meg. Kan man være aseksuell når man allikevel onanerer til " situasjoner"? Er jeg bare bifil og vil være alene? Uff ... Disse tankene kverner mye. Noen som har noen tanker? 

Anonymkode: c91bf...74f

Intet galt med deg. Du har bare lavere sexlyst enn før. Og det er helt normalt. Hvis man leser for mye sensasjonsaviser og blogger, kan man få inntrykk av at sexlysten bare øker med alderen, men slik er det altså ikke. Selv om den hos noen individer kan svinge litt opp og ned (på kortere sikt) reduseres den jevnt og trutt med alderen. Særlig i og etter overgangsalderen får mange kvinner markert mindre lyst pga de naturlige biologiske forandringene som skjer med kropp og hormonproduksjon.

Jeg tror det er viktig å fri seg fra de urealistiske forventningene til seksualitet som ikke minst mediene og sexindustrien har skapt, og akseptere sin kropp og alder slik den er. Man kan ha stor glede av sex, kos og nærhet selv om lysten er litt redusert.

Anonymkode: f0ae9...4bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...